Uitleg problemen HTforum en ITC server

Started by J.A.F._Doorhof, November 10, 2006, 17:23:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SpeedyAndré

Quote from: gijsnoorlander on November 12, 2006, 22:55:57

en over de banners... Persoonlijk vind ik horizontaal scrollend minder vervelend dan vertikaal scrollend.

Ik draai dat high fidelty disc onding graag de nek om, wat een nutteloos en storend ding is dat zeg
Als het mogelijk is dan zou ik graag een paar banners via m'n profiel kunnen killen, bijv. max 3 stuks.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

eduard

Ik weet niet of meer mensen van het volgende last hebben wanneer ik binnen het forum op refresh klik gaat het forum weer terug naar de hoofdpagina.

donaldk

#27
Yup!

Edit: nu weer dus. Als de php geen specifieke &action= mee krijgt, dan is er geen specifieke instructie voor de altijd aanwezige forward, dus krijg je de hoofdpagina. Click je bijvoorbeeld op een link van een individueel bericht, dan wordt je uiteindelijk weer door de server doorgestuurd.

Rielplayer

Bij het openen van topics in tabbladen krijg ik de topictitel niet meer te zien en kom ik altijd bovenaan de betreffende pagina en dus niet bij het bericht.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

J.A.F._Doorhof

Back button werkt hier perfect.
Een refresh brengt ons inderdaad naar de indexpagina.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B.J.

Quote from: Jack van Dijk on November 13, 2006, 10:31:34
.......
Oh, een een forum zonder banners zou er zo uitzien:


...........

Dat is ook een beetje saai.  ;D

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

visitor

Quote from: Jack van Dijk on November 13, 2006, 10:31:34
Back Button - Zou gewoon moeten werken.

Back Button werkt niet bij mij. Ik gebruik firefox 2.0.

spotmatic

Over de BACK button gesproken: is de ingebouwde zoekfunctie van het forum veranderd? Als je vanuit de zoekresultaten op een gevonden topic klikt, en daarna met de BACK button terug wilt naar de zoekresultaten, dan krijg je de melding dat de webpagina is verlopen. Dat is op zijn zachtst gezegd NIET handig. Wel zou je de verlopen pagina kunnen refreshen, maar waarschijnlijk kost dit weer een hoop extra processorkracht en dat lijkt me niet gewenst.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 13, 2006, 10:11:01
Back button werkt hier perfect.
Een refresh brengt ons inderdaad naar de indexpagina.

Het is juist die forced refresh/redirect door de php die in bepaalde gevallen problemen met de browser navigatie oplevert.

wh-vanderpost

Quote from: donaldk on November 13, 2006, 14:19:34
Het is juist die forced refresh/redirect door de php die in bepaalde gevallen problemen met de browser navigatie oplevert.
Jack is het mogelijk om aan de hand van een waarde in de $_GET of $_POST array te bepalen of een redirect noodzakelijk is? Enige wat dan aangepast zou moeten worden zijn de links die de search pagina genereert, die zouden naar indexforum.php moeten gaan verwijzen.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

jasjenl

#36
Ook vanuit rss feeds werkt het nog niet goed: ik gebruik Maxthon als browser en als ik daar op een rss feed klik, zorgt de auto refresh voor een witte pagina. Maar, als ik dan handmatig nóg een keer refresh, kom ik wel weer in de goede thread terecht, mét een banner frame.

Ik heb trouwens zelf niet genoeg kaas gegeten van het bouwen van websites, maar het moet volgens mij toch wel mogelijk zijn om een opzet te maken zonder frames, waarbij de banners niet steeds opnieuw traffic genereren? Ik ken eerlijk gezegd geen enkel forum die voor de frame oplossing van hier gekozen heeft om traffic problemen op te lossen..
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Del member

#37
Quote from: J.A.F._Doorhof on November 10, 2006, 17:23:55
Na maanden van zoeken en kijken is het probleem als het goed is nu gevonden en opgelost.

Vorig jaar heeft iemand onze siteadmin gehacked en via een verborgen account een streaming server laten draaien.
Dit betekend dat de bandbreedte ENORM toeliep naar de volle 100mb.
Vooral in de nacht (US dag).

Dit account heeft Mevers vandaag gevonden door simpel weg alle sites bestand voor bestand door te lopen en bepaalde sites tijdelijk off line te zetten.

Als het goed is, is nu alles verwijderd en draaien er netwerk monitoren om te kijken of we weer pieken krijgen.

Voordeel voor het forum is dat er zoveel geld is gestoken in het upgraden van hardware om de blijkbaar onzichtbare streamer draaiend te houden dat we voorlopig even moeten gaan als de brandweer.
Als feitelijk alles echt weg is zouden we ongeveer de snelste server moeten hebben :D

Maar goed dat lachje is als een boer met kiespijn, het heeft ons enorme bandbreedtes en geklaag gekost, talloze uren zoeken naar niets en talloze upgrades.

Aan onze kant in ieder geval voorlopig een big thank you naar Mevers die het probleem dermate persoonlijk begonnen te nemen dat er iemand vandaag continue mee bezig is geweest.
Ben ik toch zeer blij dat we niet bij een grote provider zitten die dit soort dingen zeer zeker niet zouden doen, server onderhoudt is uw eigen pakkie aan :D

We gaan nu kijken of het probleem inderdaad opgelost is.

Dit mes snijdt een beetje langs twee kanten :

- ja is positief van Mevers dat ze jullie probleem persoonlijk aanpakken door te beginnen zoeken
- maar het verhaal komt een beetje onprofessioneel over :

1) spul als directadmin, plesk, ... is erom gekend gehacked te worden - zeker als je deze packages niet onderhoudt

Zijn deze dingen dan niet up-to-date gehouden ? We hebben zelf als hoster klanten die directadmin draaien en gehacked worden. Die klanten gaan dan van ons netwerk. Geen pardon. En ze betalen voor de verbruikte bandbreedte. Als Mever het systeembeheer doet van jullie bak dan is er echt iets aan de hand.

2) Hoe komt het dat het zo lang duurt alvorens er een belletje rinkelt.

Heeft Mevers geen mrtg of cacti graphs waarop het gigantisch verbruik opvalt ?

Beetje vijgen na pasen - ben ik nu de enige netwerk admin die dit in de mot heeft ?

gijsnoorlander

Quote from: ub4b on November 13, 2006, 15:32:18
[...]
Heeft Mevers geen mrtg of cacti graphs waarop het gigantisch verbruik opvalt ?

Beetje vijgen na pasen - ben ik nu de enige netwerk admin die dit in de mot heeft ?
Ik vond het ook wat vreemd, maar goed ik ken hun netwerk niet, heb geen idee van de grootte van hun dataverkeer en weet niet wat voor afspraken ze hebben.
Stel dat ze zo groot zijn dat 100 Mbit niet direct opvalt (moet je wel redelijk groot zijn, want bijvoorbeeld de gehele RuG trekt op een zondag-middag zo'n 600 Mbit, dus dan zou 100Mbit extra wel opvallen), of het is zo dat hun verbinding altijd al volledig vol zit waardoor de rest alleen maar traag lijkt. In dat laatste geval moet je al MRTG's per host of domein gaan bekijken om te zien dat er veel data verstookt wordt.
Het zou ook kunnen dat ze met de huidige manier van meten niet weten wat ze meten (traffic of backup-data) en dan kan het ook lang duren voordat je het merkt.

Del member

Quote from: gijsnoorlander on November 13, 2006, 16:19:27
Ik vond het ook wat vreemd, maar goed ik ken hun netwerk niet, heb geen idee van de grootte van hun dataverkeer en weet niet wat voor afspraken ze hebben.
Stel dat ze zo groot zijn dat 100 Mbit niet direct opvalt (moet je wel redelijk groot zijn, want bijvoorbeeld de gehele RuG trekt op een zondag-middag zo'n 600 Mbit, dus dan zou 100Mbit extra wel opvallen), of het is zo dat hun verbinding altijd al volledig vol zit waardoor de rest alleen maar traag lijkt. In dat laatste geval moet je al MRTG's per host of domein gaan bekijken om te zien dat er veel data verstookt wordt.
Het zou ook kunnen dat ze met de huidige manier van meten niet weten wat ze meten (traffic of backup-data) en dan kan het ook lang duren voordat je het merkt.

Elke serieuze hoster heeft cacti graphs per switch poort. Als de klant maanden voor 100mbit betaalt (de 95th percentile zal er mooi uitzien na 3 dagen .....). Een zeer simpele manier is de apache logs kwa dataverkeer te vergelijken met de netwerkstatistieken. Komt het niet overeen en draai je geen andere "officiele" services op de machine dan weet je toch hoe laat het is ?

htforum lijkt wel goed connected :

ge-0-0-02-0703.bru-ix-c02.ipv4.evonet.be (82.146.112.17)  4.445 ms  6.534 ms  4.484 ms
6  213.193.213.37 (213.193.213.37)  4.703 ms  4.946 ms  8.817 ms
7  87.233.192.129 (87.233.192.129)  13.038 ms  20.368 ms  17.040 ms
nikhef.openpeering.nl (195.69.144.189)  9.429 ms  22.770 ms  9.713 ms
mevershosting-nl.easynet.nl-ix.net (193.239.116.87)  9.994 ms  11.771 ms  9.848 ms
10  colo1.mevershosting.nl (213.201.233.10)  10.434 ms  10.389 ms  10.182 ms

1 hop na de de internet exchange :) De hijackers hebben helaas een goede machine gekozen.

Audiotwin

Klagen en aan de zijlijn roepen hoe het beter kan is allemaal leuk,maar laten we niet vergeten dat de mensen achter dit forum dit naast hun baan allemaal doen 8)
Tevredenheid!!!

Del member

Quote from: Audiotwin on November 13, 2006, 16:37:35
Klagen en aan de zijlijn roepen hoe het beter kan is allemaal leuk,maar laten we niet vergeten dat de mensen achter dit forum dit naast hun baan allemaal doen 8)

Gratis advies vanop de zijlijn hoe het wel moet. Niet vergeten dat mensen dit advies zelfs gratis en voor niks hier neerschrijven.
Dit terwijl ze voor dit soort advies redelijk goed betaald worden. 't Alternatief is zwijgen en opkroppen als het fout loopt. Zo ben ik niet. Ik ben rechtuit maar dikwijls daardoor ook hard. Ik sla de spijker op de kop.

Oh ja er was eens een uitzondering op het "klagen" : ooit stond het forum MySQL passwoord gewoon in de HTML code .... dan heb ik gezwegen. Had geen zin om mensen aan te moedigen de forum database te hacken. Mod status was toen een easy trophy (te easy).

B.J.

Quote from: Audiotwin on November 13, 2006, 16:37:35
Klagen en aan de zijlijn roepen hoe het beter kan is allemaal leuk,maar laten we niet vergeten dat de mensen achter dit forum dit naast hun baan allemaal doen 8)

Nu ging dit laatste over Mevers en dat is een hosting bedrijf.  ;)

Gelukkig loopt nu alles lekker en wordt deze nu, door de upgrades nog interessantere server om te hacken, niet weer gehacked.  ;D

Del member

Quote from: Bas Janssen on November 13, 2006, 17:12:32
Gelukkig loopt nu alles lekker en wordt deze nu, door de upgrades nog interessantere server om te hacken, niet weer gehacked.  ;D

Oei nu moet ik opletten morgen ga  ik de hardware van m'n mailserver upgraden  ;D

R

Allereerst, mannen van het beheer. Mijn complimenten dat jullie overal zo kort op zitten.
Ik wil even melden dat er in FF 2.0 iets vreemds is. Ik weet niet of anderen het ook ervaren, maar als ik het forum benader, dan wordt het 2 keer achter elkaar geladen. Ligt dat aan het nieuwe frame erboven? Dit is niet zo als ik van een diepere laag terug ga, met een link naar het hoofdscherm. Ook werkt de back button niet helemaal lekker. Zo wordt de positie op de hoofdpagina niet onthouden, wat vroeger wel was volgens mij. Dus terug gaan van een rubriek naar de hoofdpagina.

J.A.F._Doorhof

Probleem is dat het gelekt heeft en gedruppeld, en eigenlijk pas de laatste paar weken echt fout ging.
We hebben daar een server staan waar wat onenigheid over was wie het onderhoud deed, dat is ondertussen opgelost.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

R

Helaas, hier was het optie 5 ;). Het lezen van mijn opties bracht me wel op een idee. De link in mijn shortcuts stond nog op http://www.htforum.nl/yabbse/index.php stom stom :(. Dat werkte in de oude configuratie prima, maar nu niet meer. Met de link in optie 1 werkt het prima. Met notificatie enzo heb ik niets van doen. Maar dit scheelt wel een vervelende laadopdracht. Thanks.

Quote from: Jack van Dijk on November 13, 2006, 18:24:26
Dus die 2 keer laden van jou zal hoogstwaarschijnlijk situatie 4 zijn.

De back en Firefox ben ik nog naar aan het kijken, bij Showcase hebben we hetzelfde probleem.

Jack

blue-eyes

Quote from: Audiotwin on November 13, 2006, 16:37:35
Klagen en aan de zijlijn roepen hoe het beter kan is allemaal leuk,maar laten we niet vergeten dat de mensen achter dit forum dit naast hun baan allemaal doen 8)

Voor de mensen van dit forum is juist groot respect en waardering.

Hetgeen waar UB4B op doelt zijn de beheerders van Mevers die toch wel dingen laten liggen dat je als netwerkbeheerder toch zou moeten doen..... Zeker als je pretendeerd professioneel te zijn.

Maar eerlijk is eerlijk, ze hebben het lek nu wel boven water. En nu maar hopen dat ze wat adequatere logging hebben ingesteld.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

wh-vanderpost

#48
Quote from: Jack van Dijk on November 13, 2006, 15:15:26
Dat zou op zich best kunnen, maar dan moet je dus echt de source code van SMF gaan verbouwen. En dat probeer ik eigenlijk zo lang mogelijk te voorkomen, want dat zou ook betekenen dat je dat iedere keer weer opnieuw moet doen als SMF met een update komt.

Jack
Ook al is het dan toch een (kleine) aanpassing in de SMF source, het lijkt mij de meest eenvoudige oplossing om de GET array (if isset) bij het benaderen van de index.php even op te slaan in een SESSION variabele. Zodat je in indexforum.php even kan controleren of die SESSION var gezet is, zo ja dan wordt de src van het 3e frame "index.php" + de inhoud van die array gescheiden door &. Het is maar 1 regel code die je dan aan de SMF index.php toevoegt en je bent een hoop 'gezeur' kwijt :-\

Mss als tijdelijke workaround te implementeren ....

edit:Uiteraard die SESSION var gelijk unsetten na de controle/extract
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Audiotwin

Quote from: Blue-Eyes on November 13, 2006, 19:09:54
Voor de mensen van dit forum is juist groot respect en waardering.

Hetgeen waar UB4B op doelt zijn de beheerders van Mevers die toch wel dingen laten liggen dat je als netwerkbeheerder toch zou moeten doen..... Zeker als je pretendeerd professioneel te zijn.

Maar eerlijk is eerlijk, ze hebben het lek nu wel boven water. En nu maar hopen dat ze wat adequatere logging hebben ingesteld.

Dat is jammer van Mevers inderdaad,nieuwe ronde,nieuwe kansen ;)
Tevredenheid!!!