Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

Bel Canto, Contour and 11 Guests are viewing this topic.

Contour

Klinkt goed, laat de foto's maar komen!

HuubF

#7451
Quote from: Baardmannetje on January  3, 2019, 21:12:51
Alleen blijf je daar mee bezig...

Je bedoelt dat je op deze manier ooit klaar bent? Op dit moment ligt hier de hele bovenverdieping overhoop en kan het oneindige (maar volgens de TS onhoorbare) meten helemaal overnieuw beginnen. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: Contour on January  4, 2019, 08:42:33
Klinkt goed, laat de foto's maar komen!

Foto's komen als het naar mijn zin is en dat is het nog niet. Stekkerblok is inmiddels klaar. Alleen het snoer voor de sub welke achter me komt staan moet even gedaan worden. Vanavond.

Quote from: HuubF on January  4, 2019, 09:14:34
Je bedoelt dat je op deze manier ooit klaar bent? Op dit moment ligt hier de hele bovenverdieping overhoop en kan het oneindige (maar volgens de TS onhoorbare) meten helemaal overnieuw beginnen. ;D

De metingen geven in ieder geval een duidelijke richting. Bij afgaan op de Gouden Oortjes moet je ook maar weer afwachten of je vrouw niet net heeft lopen zeiken, je baas je vertel heeft dat je kan vertrekken en welk effect fit heeft op je gemoedstoestand. Lekkah dan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on January  4, 2019, 09:33:32
Foto's komen als het naar mijn zin is en dat is het nog niet. Stekkerblok is inmiddels klaar. Alleen het snoer voor de sub welke achter me komt staan moet even gedaan worden. Vanavond.

De metingen geven in ieder geval een duidelijke richting. Bij afgaan op de Gouden Oortjes moet je ook maar weer afwachten of je vrouw niet net heeft lopen zeiken, je baas je vertel heeft dat je kan vertrekken en welk effect fit heeft op je gemoedstoestand. Lekkah dan.

Gr. Hans

Jij hebt net zo goed last van gouden oortjes want anders zou je allang tevreden zijn geweest.  :tongue2:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

RalphH

Leuke voortgang, wat meer ruimte is ook wel lekker natuurlijk. Kun je zelf ook ik een stoel zitten als er iemand komt luisteren  ;D
Veel plezier met de eerste klanken en het finetunen daarna.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

op eigen verzoek verwijderd.

#7455
Quote from: HuubF on January  4, 2019, 09:14:34
Je bedoelt dat je op deze manier ooit klaar bent? Op dit moment ligt hier de hele bovenverdieping overhoop en kan het oneindige (maar volgens de TS onhoorbare) meten helemaal overnieuw beginnen. ;D

Ik meet niet zoveel hoor, alleen als er iets veranderd is in mijn luisterhok. Nu was dat de afgelopen tijd wel aan de orde, andere meubels/inrichting maar dat is omdat we hier net een jaar wonen. Die drill ken je wel.

Laatst nog even heel serieus met de opstelling wezen stoeien, dat geloof ik nu wel. Hier veranderd nu niet zoveel meer. Wil eigenlijk nog eens een paneeltje maken/proberen achter de sub en dat is het dan wel.

Maar geen veranderingen in set: weer andere speakers, toch maar een andere versterker, en die bron die is niet 'on par' met de rest, ik mis de synergie tussen de bekabeling, mijn lamp moet eigenlijk te tikkie meer de woonkamer in maar mijn ega, heb ik mijn snoeren wel aan de juiste aardpen hangen, und so writer, und so weiter.

Je kent het wel... en trouwens dat meten is in een poep en een scheet gedaan.

;D

Trouwens Hubertus, wanneer gaan we in de herkansing?

chansig

#7456
Quote from: HuubF on January  4, 2019, 09:59:19
Jij hebt net zo goed last van gouden oortjes want anders zou je allang tevreden zijn geweest.  :tongue2:

Ik heb het helemaal niet over tevreden zijn toch ?

Quote from: chansig on January  4, 2019, 08:18:40
Nice...

Qua geluid hoefde het eigenlijk niet beter.

Gr. Hans

Qua verbouwing gaat het nu om meer ruimte en dus minder gevoel van opgesloten zitten. Als het om het geluid zou gaan dan had ik niets hoeven veranderen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Je zat dus eerst in een Jerry-tent zeg maar?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig



Eerste meting, speakers neergezet op het oog gelijk en meten maar. Vind het nie sleg zo vor een 1e keer. Bij de meting was het al hoorbaar dat er meer galm/ruimtelijkheid was.

De gordijnen beneden gaan weg. Dus die gaan naar boven. Maak ik een rail aan het plafond en kunnen de gordijnen netjes opgehangen worden. Bochtje erin zodat het netjes aansluit op de achterkant.

Nu eerst maar even rustig zitten en genieten van de noeste arbeid. Foto's van het eea komen echt pas als ik meen dat het zinvol is. Dat gaat nog wel even duren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Plaats die foto's maar gewoon hoor. Vorige keer moesten we er ook lang op wachten en kreeg je alsnog een shitload aan negatieve reacties. Dus borst vooruit, en show us the money!  :laugh:

Xander32

Van een claustrofobisch hokje naar een weids uitzicht; ik ben benieuwd.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

#7461
Foto's komen wanneer ik denk dat het zinvol is. Dus voor een aantal betekent dat ze nog even hun shit moeten inhouden.

Let wel: alles is neergezet en nog niet echt aandacht aan besteed. Daar gaat nog wat tijd overheen. Dus zo zal je de 1e ervaringen ook moeten/kunnen lezen.

Bij de eerste toon van de meting was al duidelijk dat de demping minder is geworden. Meer oppervlak en dezelfde dempingsmaterialen. Dat is ook duidelijk hoorbaar in de muziek. De effecten binnen de opname zijn nog steeds hoorbaar maar minder intiem zou ik haast willen zeggen. Wel meer breedte maar dat is logisch aangezien de speakers nu verder uit elkaar staan. Kan best dat deze nog wat dichter bij elkaar gaan komen.

De set kan ook minder hard dan in de andere ruimte. Mn het mid/hoog wat dan irritant gaat worden. Dit is dan ook wel op een volume waar je u tegen zegt...maar toch een verschil. Het is ook minder droog in de ruimte. Dus weer minder demping. Klakken met de tong maakt dat ook duidelijk.

Stemmen klinken wel wat frisser. Laag is lekker maar lijkt minder druk te geven. Ruimte is ook niet afgesloten, dus het kan zo weg. Daarnaast staat er iets behoorlijk mee te trillen op het moment als het echt hard gaat. Detail etc is allemaal prima...weinig op aan te merken.

Wat erg prettig is is de ruimte om me heen, op kunnen staan zonder dat de benen in de nek hoeven. Niet bang dat ik ergens tegenaan stoot. Dus alleen daarom al een prima keus.

Morgen komt de baard langs, eens zien wat zijn gedachten/ideeën zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zo...weer wat verder. Panelen achter de speakers wat hoger gezet. Speakers iets naar voren en iets dichter naar elkaar toe. Paneel aan plafond vervangen.

Direct eerst even sporten en dan vanmiddag muziek luisteren. Begint er goed uit te zien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Yep, dat doet sport met een mens.  :laugh:

chansig

 :D



Zoals aangegeven: Ander paneel aan het plafond. Achter me staan nu drie panelen. Ongeveer op een meter van de achterkant van de stoel.De panelen aan de zij- en achterkant hoger gezet. Speakers iets naar elkaar toe en iets verder van de achterwand. Speaker staan nu 1.60 uit elkaar en dat is ook de afstand naar de luisterplek.

Ben eigenlijk al wel weer tevreden.Qua aankleding moet er nog het eea gebeuren. Ben benieuwd wat de 2 kleden nog gaan doen met de demping. Plaatjes blijven nog op zich wachten.

Nu muziek.....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Wat waren de afmetingen van de kamer, en wat is het nu?

chansig

#7466
Voorheen 350 diep (met nog een schuine hoek erin) bij 230 breed. En nu 350 breed bij 330 diep. En dat is gemeten tot de panelen. Achter de panelen zit er nog een meter.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Dus ruim een meter breder?

chansig

Set staat nu in de breedte. Dus kwartslag gedraaid. En is er meer diepte bij gekomen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Muziek maestro. Het klinkt erg fijn. Het zit nu tussen gister en voor de verhuizing in. Enige wat me wat "stoort" is dat wanneer ik tegen de 100 dB aan ga zitten het laag wel erg veel zaken in trilling zet. Was voorheen niet het geval.

Het is in ieder geval genieten en het gevoel van ruimte om je heen is erg fijn.

Nu DWDD deel I...altijd goed om te horen en te genieten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

100db is sowieso niet zo goed voor je oren, waarom zou je het zo hard zetten?

chansig

Omdat het kan ? Gewoon zo nu en dan om dan heel even te knallen. Gaat niet om 3 uur luisteren naar 100 dB.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

 :D

Nee...dat moet je ook niet willen. Volgens mij was het Andy stott.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Vooral violence moet je wel willen op 100dB.

Liefst nog een streepje meer...

:music: