Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

HuubF

Jeetje, met 10 subwoofers op 3x3.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Die uitdrukking ken ik niet. Streekgebonden ?

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Beetje weinig vermogen :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

oud_account_1

Ik zie dat je verlegen zit om nog meer - goed bedoelde - adviezen, mbt je luisterruimte op zolder :)
"Ik zou het niet doen."

:popcorn:
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Markus2

Quote from: HuubF on March 13, 2018, 09:32:50
Jeetje, met 10 subwoofers op 3x3.  :worship:

Ah, je vindt het ook wat minnetjes?!

:hehe:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Huub leeft een beetje in het verleden. Ik heb er nog maar 2 en geen 10 meer zoals vroeguh.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Soms zijn ideeën van anderen wel handig. Vanmiddag even een bakkie gedaan bij Baard. "Zet die speakers nu eerst maar eens boven en laat het daar een paar weken staan. Kan je een beetje wennen aan het idee etc."

Kiek daar heb ik nu wat aan. Was hier simpelweg nog niet opgekomen. Hoe kokerviezie kan je zijn...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Je trouwt toch ook niet met iemand waar je nog niet mee naar bed bent geweest?

Iets met pudding eten....

chansig

En dat die niet zo heet gegeten wordt ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Hete pudding.... Brrrr!

Soep daarentegen! Ik ga mezelf maar eens een bakkie doen. Soep.

chansig

Kabeltje besteld. Van de week de zolder een beetje opruimen. En dan na volgende week de boel eens boven gaan zetten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Als je de volgende week aan het eind 'n ieder een deel v.d. set in de handen geeft om naar zolder te brengen, heb je deze daar binnen 5 minuten staan  8).

Quote from: chansig on March 17, 2018, 19:31:11
Kabeltje besteld. Van de week de zolder een beetje opruimen. En dan na volgende week de boel eens boven gaan zetten.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Dat zei Baard ook al. Misschien wel een idee.... :D

Ach anders is het zelf 5 keer lopen. Valt ook nog wel te doen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Hans,

Kun je eens een foto plaatsen van deze zolder ruimte?

Grootste voordeel van een eigen ruimte is geen WAF en daarmee de mogelijkheid dempingspanelen op de hangen, daar profiteert het stereobeeld wel van. Ik zit zelf denk ik gemiddeld een paar uur per week in mijn luisterkamertje, dat is niet echt veel, maar het is dan wel heerlijk luisteren. Ik heb tevens een slot op deze kamer gezet, wat ideaal is als er veel kinderen op bezoek zijn, geen zorgen om je apparatuur.

Groetjes Walter

chansig

Doe ik als ik heb besloten dat hij als muziekruimte gebruikt gaat worden. En dan zal ik jullie meenemen in het proces dmv foto's.

Dit om misverstanden te voorkomen. :D Ik heb Jerry al gevraagd om mee te denken en die gaat helpen. Baard gaat helpen met het in elkaar zetten van de panelen, dus het gaat (als het gaat gebeuren) helemaal goed komen. Als het gaat gebeuren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#5941
Het geld smijten is weer begonnen. Een stoel gekocht voor boven op zolder. Je moet natuurlijk wel lekker zitten ook al is het nog maar voor de probeer. Het is een Ikea Pello stoel geworden voor de schandalige prijs van 5 euro.  :D



Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Jonguh!

Dat ding heeft een hoofdsteun....

:crazy:

chansig

Niet meer normaal toch ??????

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Echt niet.

Een echte audiofiel gruwelt van zoiets...


chansig

Ik ga de stoel helemaal bekleden volgens audiofiele normen en wetten. Met name die laatste (dus wetten) zijn erg belangrijk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Veel plezier gewenst met t hele proces :thumbs-up:

Maak me nu wel wat zorgen om het trouwe dekbed. Moet die nu het veld ruimen of komt er nog een mooi plekje waar ie z'n oude dag kan slijten?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

 :D

Boven op zolder ligt er ook laminaat, dus het gaat in eerste instantie een mooi plekje op de vloer krijgen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#5948
Quote from: chansig on March 18, 2018, 17:55:58
Ik ga de stoel helemaal bekleden volgens audiofiele normen en wetten. Met name die laatste (dus wetten) zijn erg belangrijk.

Gr. Hans

Ik zou met name de stoel en de bekleding erg belangrijk vinden want zonder die twee blijven enkel de wetten over, en wat heb je daar nou aan? maar dat ligt natuurlijk aan mij. Verder zit er maar weinig schot in de zaak. 
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Zaterdag heb ik de stoel nog even getest. Hij zit prima. Het is niet de ligstoel zoals ik hem nu heb. Dus met de norm zit het wel oké.

Sorry dat ik mijn tijd neem... :D

Van de week komt het kabeltje binnen. Dus mogelijk, misschien, zou kunnen dat ik de set aankomende zondag boven ga zetten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.