Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Rob46

Quote from: HuubF on January 22, 2020, 09:30:46
Ja precies! Ik heb in de huiskamer een vergelijkbare situatie gecreëerd met een door houtworm half opgevreten kast. De akoestiek knapte er vreemd genoeg van op.

Dit is niet zo vreemd hoor. De korte versie dan: de ontstane holle ruimtes in deze kast absorberen namelijk het geluid waardoor staande golven geen kans krijgen om de kamer in te rollen. Onderweg worden de overgebleven staande golven door enkele achtergebleven houtwormen en ander klein gespuis een halt toegeroepen, dan wel worden deze staande golven als een spons opgenomen. Deze actie van al dat kleine grut in deze betreffende kast zorgt uiteindelijk voor een stabiel en holografisch geluidsbeeld. Wat een door houtworm half opgevreten kast een reeks van positieve effecten in het geluidsbeeld kan zorgdragen.  :o :wacko: :angel: :google:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Ralf67

Geen trillende kastdeurtjes ?

Meestal zitten met houtworm erin de scharnieren niet echt vast meer  :D

Muziekliefhebbert

Waar kun je die audiofiele houtwormen bestellen?
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

op eigen verzoek verwijderd.

Bij HuubF. Hij doet ook in richtingsgevoelige voetjes, genaamd de GammaF.

Een waar audioguru in de dop.

O0

DofN

Quote from: Rob46 on January 22, 2020, 18:25:00
Dit is niet zo vreemd hoor. De korte versie dan: de ontstane holle ruimtes in deze kast absorberen namelijk het geluid waardoor staande golven geen kans krijgen om de kamer in te rollen. Onderweg worden de overgebleven staande golven door enkele achtergebleven houtwormen en ander klein gespuis een halt toegeroepen, dan wel worden deze staande golven als een spons opgenomen. Deze actie van al dat kleine grut in deze betreffende kast zorgt uiteindelijk voor een stabiel en holografisch geluidsbeeld. Wat een door houtworm half opgevreten kast een reeks van positieve effecten in het geluidsbeeld kan zorgdragen.  :o :wacko: :angel: :google:

Wil je dat eens onderbouwen? Ik kan me niet voorstellen dat dit echt zo werkt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Rob46

Ga er maar even voor zitten dan......

'صدا از داخل چوب عبور می کند و تثبیت می شود. این یک تصویر صوتی آرام ، گرم و مهمتر از همه ، در خروجی چوب ایجاد می کند. با این حال ، این کوتاه مدت است ، زیرا کرم های چوبی عمر ابدی ندارند و چوب کمد نیز از بین می رود ....'

  :omg:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Oftewel: 'het geluid gaat via het hout en stabiliseert. Hierdoor ontstaat bij de uitgang van het hout een rustig, warm en vooral homogeen geluidsbeeld. Dit is echter van korte duur, de houtwormen hebben namelijk niet het eeuwige leven en het hout van de kast raakt ook op...'

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

HuubF

De vorige eigenaar van de kast heeft de houtworm, nadat hij zijn akoestiek-klusje had gedaan, om zeep geholpen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob46

Ahhhh. In dat geval; dossier gesloten :pompom:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

chansig

Zie net dat Bert een permanente ban heeft gekregen wegens gebrek aan communicatieve vaardigheden.  :D

Jammer, veel kennis die we moeten missen. Maar goed heeft hij er zelf voor gekozen, kon hem ook niet op andere gedachten brengen om de idioten niet als dusdanig zo te benoemen. Houden mensen namelijk niet van...

Maar goed...jammer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

En de Akotherm besteld. Panelen van de week even laten zagen. Anders sta ik weer bij het trapgat te klooien.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Mooi spul die Akotherm ik heb dat ook gebruikt in mijn panelen.
Jammer inderdaad dat Bert weg is had niet gehoeven wat mij betreft.

Rob

chansig

In beide gevallen goed om te lezen Rob.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

#9139
Quote from: chansig on January 25, 2020, 10:28:27
Zie net dat Bert een permanente ban heeft gekregen wegens gebrek aan communicatieve vaardigheden.  :D

Mooi kút ende sneu...

Ik vraag me dan ook af welke kinderachtige moraaltrut hier achter zit. Kan niet anders dan dat deze ban is ontstaan uit die prachtige RTM mogelijkheid van dit forum... En degene die betrokken waren zijn volgens mij niet zo van het anoniem drukken op knopjes.

Nu is de kennis wel opgedroogd hier.


Rowdy

Misschien moeten de mensen van het RTM knop wat meer op het negeer knop drukken.

op eigen verzoek verwijderd.

#9141
Of gewoon een paar ballen kweken.

Slappe zakken.

chansig

Om ipv een splinter een balk in hun oog te hebben/krijgen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Nee. Autocorrectie.

Die balken moeten ballen zijn. Ze mochten willen ballen als balken te hebben. Ik denk weet zeker dat het eerder lucifers zijn. Die ballen dan hè, niet die balken...

Tabcam

Quote from: chansig on January 25, 2020, 10:28:27
Zie net dat Bert een permanente ban heeft gekregen wegens gebrek aan communicatieve vaardigheden.  :D

Jammer, veel kennis die we moeten missen. Maar goed heeft hij er zelf voor gekozen, kon hem ook niet op andere gedachten brengen om de idioten niet als dusdanig zo te benoemen. Houden mensen namelijk niet van...

Maar goed...jammer.

Gr. Hans
Dat hij wat ongenuanceerd was, ok. En ik was er één van de idioten waar dat echt niets uit maakte of hij dat zei.

Maar gelijk een permanente ban :wacko:? Erg jammer want zelfs als ik vind dat hij ongelijk heeft, deelde hij veel kennis en beargumenteerde hij zijn verhaal. Jammer, jammer jammer!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Ach de sneuheid wordt alleen maar groter en groter. Uiteraard ligt dat niet aan mij.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Ik zag het ook, heb jinsu een vraag gestuurd wat een 'perm' ban is maar jullie lezen daar permanent in? Dit is toch de eerste keer? Kan toch niet voor zoiets idioots (oeps!)
Omni !

dre73

Je weet niet wat er via pm allemaal gebeurd is......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Het is gewoon jammer dat hij zijn kennis hier niet meer kan/mag delen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Tja,de tijd van tere zieltjes is hier.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.