Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

chansig

#6900
Kan jij je speakers ook met een app bedienen ?

Qua gemak maakt het weinig uit, zit altijd met de laptop op schoot. Dus kan net zo makkelijk via Spotify, Paradigm als de speakers. Ik weet nu wat theoretisch het beste is, dat was even de vraag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik kan mijn speakers met een AB of een laptop bedienen.

En ik vind de Spotify app gewoon een genot om mee te spelen.

brtram

Goed leesbaar stukje van ESS Technology over volumeregeling analoog vs digitaal.

http://www.esstech.com/files/3014/4095/4308/digital-vs-analog-volume-control.pdf

Als een DAC fabrikant al tot de conclusie komt dat analoog de voorkeur heeft, wie zijn wij dan  ;)

chansig

Goed om te weten. Het was alleen niet de vraag. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

je leest de conclusie wat selectief...
als de DAC chip zelf de volumeregeling voor z'n rekening neemt (zoals bij de ESS chips mogelijk is) is er geen verlies, dan wordt de kwaliteit van die volumeregeling bepaald door de SNR van de DAC, in het geval van de aangehaalde ESS is die -135dB
je mag met een héél goede analoge volumeregeling komen aanzetten om het beter te doen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

Alleen zit die analoge volumeregeling van de versterker of aktieve speakers er toch al in dus die doet toch al mee of je hem nou half of vol open draait.
Dus in geval van digitale volumeregeling in het apparaat heb je twee "zwakke" schakels in serie.
In de praktijk loopt het allemaal wel los tegenwoordig, beetje fatsoenlijke streamers hebben dit prima onder controle.

Staaled

#6906
Digitaal aangesloten ga je altijd bits verliezen bij lage volumes.

Als het goed is hebben actieve speakers limiters dus zijn drivers veilig op max volume.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Staaled on August  3, 2018, 13:06:20
Digitaal aangesloten ga je altijd bits verliezen bij lage volumes.

Maar doen die ertoe..?

In mijn boekje niet.

scrutinizer

#6908
Quote from: Baardmannetje on August  3, 2018, 17:46:48
Maar doen die ertoe..?

In mijn boekje niet.

Nee...
Althans in jouw boekje...... :notify:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.

Nee inderdaad 16 bits is genoeg, en dus kun je lekker je gang gaan met alles daarboven.

Maar vertel me meer over de esoterische kijk hierop?

Staaled

Quote from: Baardmannetje on August  3, 2018, 17:46:48
Maar doen die ertoe..?

In mijn boekje niet.
Nu ben ik sowiesonietzo van de lagere volumes en is onze waarneming sowiesowelzo ook zonder bitverlies gevoelig voor het volume.

Echter bitjeshoarden doe je maar in je eigen boekje. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

op eigen verzoek verwijderd.

 ;D

Ik vind 16 van die dingen mooi zat. Mag Scrut de rest hebben.

:pompom:

Sirius666

#6912
Quote from: Baardmannetje on August  3, 2018, 11:28:56
Nee, juist niet....

Tjongejonge.

Ik bedien het volume met de Spotify app (de Paradigm dus, ik heb op mijn speakers een volume ingesteld zodat ik een fijn regelbereik heb), zal allemaal weinig audiofiel wezen maar ik hoor geen verschil. En ik hartje gemak!

Volkomen logisch. Bij een VV en EV combi pas je de gain van de EV toch ook aan aan die van de VV? Dat is juist het gewenste regelbereik. Daarbij moet ik dan wel zeggen dat de VV in mijn geval (issie ook) dan wel binnen handbereik moet zijn :D

Quote from: Kjelt on August  3, 2018, 12:41:59
Alleen zit die analoge volumeregeling van de versterker of aktieve speakers er toch al in dus die doet toch al mee of je hem nou half of vol open draait.
Dus in geval van digitale volumeregeling in het apparaat heb je twee "zwakke" schakels in serie.
In de praktijk loopt het allemaal wel los tegenwoordig, beetje fatsoenlijke streamers hebben dit prima onder controle.

Dat digitaal slechter is valt momenteel te betwijfelen. Het analoge wordt soms wel erg heilig verklaard...inspelen op de charme ervan is dat toch? :)

chansig

Gister thuis gekomen na een voorspoedige reis. Geen enkele file gezien, klopt...want het was donker. Redelijk rustig aan gedaan. 20.15 vertrokken en om 08.15 bij moeders voor een ontbijtje. Rest van de dag wat bank hangen en tv gekeken.

Zojuist de zolder in gegaan, voelde naar alle hitte van de afgelopen weken prima aan. Raam even open gezet. Stekkers in de contacten en spelen maar weer.

Fijn om weer muziek te horen. Vervolgens het volume op de streamer helemaal open en bedienen via de speaker. Tsja...kan nog niet eens zeggen dat ik maar iets aan verschil meen te horen. Dus laat het maar theoretisch het beste zijn.

Morgen naar Jerry. Hij heeft weer een set staan (QUAD speakers als ik me niet vergis) en het nodige aan akoestische shizzle toegepast. Eens horen hoe het klinkt.

Zal hem ook nog eens vragen naar de hoogwaardige voeding voor de streamer. Deze zou hij namelijk voor me maken...maar dat is inmiddels al een jaartje terug dat we hier hier over hebben gehad. :D

Voor de rest klinkt het weer erg fijn om muziek te horen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Welcome back. Wat was het eerste nummer dat je ging luisteren?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Welcome to the pleasure some van FGTH... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Lekker. Verder ook een goed album.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Intro is al geniaal.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Vanochtend even op en neer naar Jerry. Heeft sinds kort weer een set staan. Set oude Quad speaker ESL 32 als ik me niet vergis.



Scylla versterker, zelf geknutselde potmeter en als bron die hele dure cd/sacd speler van Sony.





Geen fancy interlinks, stroomzaken etc.

Wel weer wat akoestische zaken hier en daar. Nog niet helemaal optimaal, maar komt weer aardig in de buurt. Laag was niet heel erg strak. Jerry weet wat hij kan doen om het aan te pakken maar heeft er nog geen tijd voor. Rest klonk erg fijn. Spreiding, definitie, dynamiek...men kent de woorden wel. Het was er allemaal...

Wat spulletjes meegekregen voor de luisterstoel. Mogelijk van de week nog even mee lopen stoeien.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maximus_Aurelius

Die Sony sacd speler, type scd-1 heeft een vol automatische toploader :wub:
Gaat automatisch open en dicht.
Werkelijk een mooie en briljante player  ;). En gebouwd hoe een tank.

De meeste spelers die een toploader hebben moet je handmatig open en dicht schuiven.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

hpapen

Quote from: chansig on August  6, 2018, 14:32:27
Vanochtend even op en neer naar Jerry. Heeft sinds kort weer een set staan. Set oude Quad speaker ESL 32 als ik me niet vergis.
+25 en het klopt weer

hifi-annemie

Quote from: chansig on August  6, 2018, 14:32:27
Vanochtend even op en neer naar Jerry. Heeft sinds kort weer een set staan. Set oude Quad speaker ESL 32 als ik me niet vergis.
Dit is een quad ESL 57, heb ik zelf ook ooit gehad, het midden en hoog is nog steeds formidabel , zelfs naar huidige maatstaven.

chansig

#6923
Oke...ben niet zo thuis in.types.

Laag was ook niet verkeerd. Wat rommelig. Jerry zet de speakers niet gewoon neer. Hij verlengt ze bij wijze van spreken naar achteren toe. Op de bovenkant moet nog een plaat komen. Schuin naar achter oplopend.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Vandaag en gister al wat aan de slag geweest met de overkapping rondom de bovenkant van de stoel. Het paneel wat achter de stoel stond heb ik verhoogd en de rukwool eruit gehaald. Het karton zit wat provisorisch rondom mijn hoofd. Luisteren is er nog niet van gekomen, echt te warm.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.