TornadoGo Theatre

Started by TornadoGo, October 23, 2006, 21:48:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TornadoGo

Quote from: mmengede on November 22, 2006, 10:01:10
Volgens mij stond het er niet bij dus:

mag ik zo onbeschoft zijn om te vragen waar je die lampen vandaan hebt? :D

En ja er is al genoeg gezegd maar dit is dus een inrichting die ook helemaal naar mijn smaak is. Niets dan lof :o

Haha, echt grappig. Je bent al nummer vier die vraagt waar de lampen vandaan komen. Ik heb ze twee jaar geleden gekregen van mijn ouders. Die hebben de lampen gekocht bij een lokale interieurzaak. Dat is Schreuder in de Hoofdstraat in Noordwijk.  Hebben geen website voor zover ik weet.

Er staat geen naam van een fabrikant of iets dergelijks op de onderkant.

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Seth__Gekko

Leuk ik vind dat symmetrische juist weer wel heel mooi!

nme

Dit vindt ik een heel mooie woonkamer HT - ik volg je topic met veel belangstelling! Misschien doe ik nog wat inspiratie op voor mijn eigen woonkamer HT.

spown

so so dat ziet er netjes uit, mijn huis is ook bijna klaar en we hebben ook zo een strak inrichting. we laten en zwevend dressior maken waar al het spullen ingaan zodat je het allemaal niet ziet. en een plasma aan de muur en alle kabels netjes weggewerkt natuurlijk. en we nemen ook nog eens een aparte ht room. maar ja zo als je het zegt alles nieuw kopen is duur dus de ht room zal even op zich laten wachten. als het allemaal af is zal ik wel fotos plaatsen.

groetjes maikel

Kevf

Veel te strak voor mijn smaak, maar je 'strakheid' is met stijl uitgevoerd. Complimenten voor het meubel en de tv, ze krijgen zo tenminste niet zo'n overheersende plaats in de woonkamer.

zippie

mooie keuken!
vooral de bar idee is mooi

zelf ook bezig met herindeling huis ,en zocht al soort keuken die jij hebt ,
mag ik vragen waar je deze hebt gekocht?
mvg   david
-Yamaha DvD-S795 Platinum
-Yamaha Naturel AV Amplifier  DSP-A492
-Yamaha Naturel CDX 393
-Infinity Center -Sonab"s 4 way B-40 Cherry  -JBL   Dolby Digital Sound system white -LG 42 inch plasma  {42PX11}

TornadoGo

Quote from: zippie on December  1, 2006, 22:36:22
mooie keuken!
vooral de bar idee is mooi

zelf ook bezig met herindeling huis ,en zocht al soort keuken die jij hebt ,
mag ik vragen waar je deze hebt gekocht?
mvg   david

Komt bij Brugman vandaan.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Jazzpa

Quote from: TornadoGo on October 24, 2006, 14:14:21
In dat geval verkopen ze ook Starck ontwerpen bij Trendhopper. Vorig jaar december waren ze in de aanbieding voor 8 tientjes.  ;D

Wel grappig dat ik dan toch weer voor Starck gevallen ben trouwens. Voor de badkamer en toilet wilden we in eerste instantie ook graag spullen die door hem waren ontworpen. Uiteindelijk zijn we op een andere lijn terecht gekomen die we toch mooier vonden:

Het is absoluut niet HT gerelateerd, maar bij welke winkel komt je sanitair vandaan? Mooie vormgeving!

TornadoGo

Quote from: Jazzpa on December  3, 2006, 15:38:18
Het is absoluut niet HT gerelateerd, maar bij welke winkel komt je sanitair vandaan? Mooie vormgeving!

De (internet)winkel waar we het sanitair hebben gekocht is ondertussen failliet. Het sanitair is in ieder geval uit de Sphinx 390 serie.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

mexmen2

ik zie op 1 van de foto's dat je een digitale reciever van samsung heb maar niet de hd versie waarom als ik vragen mag?
ps3 40gb / 16 bluray films

TornadoGo

Quote from: mexmen2 on December  4, 2006, 16:13:51
ik zie op 1 van de foto's dat je een digitale reciever van samsung heb maar niet de hd versie waarom als ik vragen mag?

Voor het huidige minimale aanbod van HD kanalen hoef ik geen HD decoder te hebben. Mijn huidige decoder functioneert prima. Gedownloade HD films en series kijk ik via de PMS MB200.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Blauwoogje

Zeer mooie woonkamer en televisie.
ik vraag me alleen af hoe je de kabels hebt weggewerkt?

verder ziet alles er zeer tof uit


btw ik heb zelf ook de B&W M1 en ze klinken heel erg goed
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45665.0

Hitachi 42PD7200
Harman Kardon AVR435
Harman Kardon DVD 23 B&W M1 B&W AS2

TornadoGo

Quote from: Blauwoogje on December  6, 2006, 13:48:26
Zeer mooie woonkamer en televisie.
ik vraag me alleen af hoe je de kabels hebt weggewerkt?

verder ziet alles er zeer tof uit


btw ik heb zelf ook de B&W M1 en ze klinken heel erg goed
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45665.0

Ik heb je foto's al een paar keer bekeken. Ziet er ook netjes uit zo! Zelf nog steeds geen tijd gehad voor een goede luistersessie met de M1's.

De kabels voor de plasma zitten door twee pijpen in de muur. Eén pijp van 5cm doorsnede voor de DVI en controller kabel tussen de plasma en de mediabox die erbij hoort en één standaard gele electra-pijp met daarin een dikke stroomkabel (LAPP).
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

#63
De afgelopen weken is er veel gebeurd op luidspreker-gebied.

In december een snelle luistersessie gedaan en naar de B&W M1 set geluisterd. Kort gezegd was ik hier niet van onder de indruk (alleen de PV1 sub vond ik echt goed, maar dat mag ook wel voor €1500). Op weg terug naar de auto liep ik langs een audio winkel die een aantal luidsprekers van Monitor Audio had staan. Ik was in het bijzonder geïnteresseerd in de Radius serie en die stond er ook. Aangesloten op een Onkyo receiver was ik in eerste instantie redelijk onder de indruk van het laag dat deze kleine vloerstaanders produceerden. Het mooie laag gecombineerd met het open midden en frisse hoog maakte het dat ik ze eigenlijk meteen wilde bestellen (ben nogal impulsief). ;D

Gelukkig heb ik dat niet gedaan... Thuisgekomen ben ik even op eBay aan het struinen geweest en kwam daar een Duitse advertentie tegen voor een paar Radius 270 in het hoogglans zwart. Precies degene die ik graag wilde hebben. Bod gedaan en uiteindelijk 'winnaar' geworden. Iets meer dan een week later heb ik ze ontvangen. Netjes verpakt maar zónder de spikes die er normaal standaard bij zitten. Spikes heb ik bij Hifi-Supply gekocht.

In eerste instantie vond ik de MA's beroerd klinken. Het geluid kwam echt uit de speakers, stemmen klonken alsof ze achter een dik velours gordijn stonden.. Teleurstelling alom dus. Ik bedacht me dat ze wellicht nog niet ingespeeld waren. Heb ze dus een paar dagen achter elkaar (zo'n 40 uur) met verschillende muzieksoorten en met oplopend volume laten spelen. Gevolg: Het geluid begon los te komen en de stemmen werden helder en duidelijk. Na een weekje luisteren had ik het idee dat het geluid van helder naar schel begon te gaan. Slissende 'S' klanken. Dit is waar ik eigenlijk al bang voor was.. De oorzaak ligt hem in de volgende combinatie van elementen:

  • Pioneer Receiver, welliswaar de AX-serie, waarvan het geluid als helder/fris bestempeld kan worden
  • QED Silver Anniversary, verzilverde kabel; zorgt meestal voor fris/helder geluid
  • Monitor Audio; staat bekend als een helder / fris klinkende luidspreker
  • Last, maar zeker not least: Een 'harde' ruimte zorgt ervoor dat er weinig demping is voor de frisse / hoge klanken. Mijn ruimte kan bestempeld worden als 'hard'. Plavuizen op de vloer, klein vloerkleed, see-through gordijnen.

Eerder deze week heb ik contact gezocht met BB&G voor advies, specifiek over het inzetten van een sub en over het testen van andere LS kabel. Bjorn verwees me door naar Art's Audio in Naaldwijk. Vandaag ben ik daar geweest. Werd begroet met een kopje koffie en heb uitvoerig mijn situatie besproken met Eric. Mijn gedachten waren in eerste instantie om een wat warmer klinkende LS kabel te testen en te kijken/luisteren naar een Velodyne sub. Eric heeft me ervan overtuigd dat dit juist de laatste dingen zijn waar ik aan moet denken. De basis moet goed zijn, en dat zijn in eerste instantie de speakers. In de volgende post een stukje over het verdere verloop van mijn bezoek aan Art's Audio..

:D
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

Uiteraard zijn we na een tour langs een aantal sets in de luisterruime beland. Daar stond al een mooie surround-set warm te draaien voor een afspraak later op die dag. De set bestond uit:
- Meridian G91
- Een 5 kanaals Meridian eindbak (er brandden in ieder geval 5 lampjes ;D)
- 2 x Totum Sttaf (front)
- 2 x Totum Arro (surround)
- 1 x Totum Model-One-C (center)
- 1 x Velodyne DD12
- Bekabeling was van Nordost, type weet ik niet

Een stukje uit The DaVinci code stond al op, snel even doorgezapt naar het einde. We begonnen bij het stuk waar Tom Hanks zich staat te scheren en dat dan plots ineens alle puzzelstukjes ineen vallen. De filmmuziek zwelt aan naarmate de film het einde nadert. Mijn mond viel open... :o Nog nooit heb ik filmgeluid zó mooi gehoord. Ieder detail was aanwezig, voor mijn gevoel stond ik naast Tom Hanks bij het Louvre.

Vervolgens een stukje ouderwets Country & Western. Een DVD opname van een knakker die ik niet kende. Ook hier gaf de set de opname zéér gedetailleerd weer, ik wilde me bijna omdraaien om te vragen of die vrouw achter me wilde stoppen met klappen. Echt niet normaal.

Verder nog een stukje Chicane geluisterd. Ook hier klopte alles; de plaatsing, het prachtige hoog, de duidelijke stemmen en het warme, ronde laag.

Helaas liep de sessie tot een eind. Ik moet nu goed gaan nadenken over wat ik wil. Stereo of toch surround. Of eerst met stereo beginnen en dan uitbouwen naar surround? Die laatste optie kan nogal wat tijd in beslag nemen, laat staan de veldslag die ik met mijn vriendin moet gaan voeren over dit onderwerp.  ;D 

Gelukkig gaan we eind van de maand twee weken naar Curacao en als we terug komen gaan we drie weken later nog een weekje skieën. De week na het skieën ben ik jarig...tot die tijd kan ik nadenken over mijn kado.   ;)

Vooralsnog heb ik de 'Te koop gevraagd' sectie de spullen gezet die ik graag zou willen hebben. Misschien heb ik weer mazzel.. De Monitor Audio's ga ik in ieder geval weer te koop zetten.

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

DA BoSS

Leuk verslag 8), met nog een kleine vraag van mij kant:

Die Totem-Meridian set zit in een hele andere prijsklasse dan de MA Radius serie, toch?
Ga je nog meer luisteren in deze klasse of ben je er nu helemaal uit?

veel vakantieplezier vast ;D

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

TornadoGo

Quote from: DA BoSS on January 20, 2007, 09:34:28
Leuk verslag 8), met nog een kleine vraag van mij kant:

Die Totem-Meridian set zit in een hele andere prijsklasse dan de MA Radius serie, toch?
Ga je nog meer luisteren in deze klasse of ben je er nu helemaal uit?

veel vakantieplezier vast ;D



Is inderdaad een hele andere prijsklasse, ik ga nu zeker ook geen overhaaste beslissingen nemen. Meridian vond ik erg mooi, maar dat is echt te hoog gegrepen op dit moment. De Totum speakers vind ik érg mooi en ik wil zeker andere speakers gaan beluisteren in de prijsklasse van €700 tot €1000.

Tips?
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

jan-rotterdam

Quote from: TornadoGo on January 20, 2007, 11:53:44

Tips?


Surround set bestaande uit alleen maar Model-1's, zal prijskaartje misschien wel wat te boven gaan maar is heel mooi !

Groeten Jan

MartijnR

Quote from: TornadoGo on January 20, 2007, 11:53:44
Is inderdaad een hele andere prijsklasse, ik ga nu zeker ook geen overhaaste beslissingen nemen. Meridian vond ik erg mooi, maar dat is echt te hoog gegrepen op dit moment. De Totum speakers vind ik érg mooi en ik wil zeker andere speakers gaan beluisteren in de prijsklasse van €700 tot €1000.

Tips?


Art's Audio is ook dealer van Audio Physic. In de prijsklasse die je noemt kan je dan ook kijken naar de Yara en Spark. Een stuk(je) daarboven zit de Tempo. De Tempo en Spark combineren beiden prima met primare. Dat heb ik namelijk zelf uitgetest bij deze winkel. Volgens mij is primare op zich ook een prima keuze als Meridian niet binnen je budget past. Bijvoorbeeld beginnen met de SPA 21 als je surround wilt. Deze is in stereo zeker niet slecht. Laten de financiën het toe zou je later bijvoorbeeld de Pre 30 en 30.2 kunnen toevoegen voor het betere stereowerk.

Succes met de keuzes,
Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

TornadoGo

Quote from: MartijnR on January 20, 2007, 17:48:08
Art's Audio is ook dealer van Audio Physic. In de prijsklasse die je noemt kan je dan ook kijken naar de Yara en Spark. Een stuk(je) daarboven zit de Tempo. De Tempo en Spark combineren beiden prima met primare. Dat heb ik namelijk zelf uitgetest bij deze winkel. Volgens mij is primare op zich ook een prima keuze als Meridian niet binnen je budget past. Bijvoorbeeld beginnen met de SPA 21 als je surround wilt. Deze is in stereo zeker niet slecht. Laten de financiën het toe zou je later bijvoorbeeld de Pre 30 en 30.2 kunnen toevoegen voor het betere stereowerk.

Succes met de keuzes,
Martijn

Thanks voor de tip.

Het idee is dat ik nu een surroundset bij elkaar ga sparen. Dus alleen de speakers. Wat het ook gaat worden, vooralsnog blijft de Pioneer AX2 nog wel even staan.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

#70
Vandaag kreeg ik bericht van een persoon die twee Mite's inclusief stands en een Mite-TC wil gaan verkopen, ze zijn nog in de goede kleur ook. De speakers zijn een jaar oud en de nieuwprijs moet ongeveer €2450 €1750 zijn geweest.

Ik overweeg om een bod te doen maar heb echt geen flauw idee wat een redelijke prijs is. Kan ook geen referentiepunten vinden op eBay of iets dergelijks. Heeft iemand een idee?
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

Even een kleine update.

Ik heb onlangs een Totem Mite-T Center (tweedehands) gekocht en ga die vandaag ophalen.

Het idee is nu om even door te sparen voor een stereo paar Totem Sttaf's, misschien ook wel tweedehands. Denk dat het zo rond mei wordt dat ik die kan kopen (vakantiegeld + bonus).
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX


TornadoGo

Dank voor de tip! Ik had deze nog niet gezien. Helaas is het niet de goede kleur..
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Meldor

Ik ben heel benieuwd naar die Totem Staffs, kan je in de tussentijd niet een paar foto's van je Totem center plaatsen?
AMP // Sony F770ES