Blauwoogje's huiskamer theater

Started by Blauwoogje, June 14, 2006, 01:42:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Blauwoogje

Na al enige tijd op dit en andere fora te hebben zitten neuzen en ideeën opdoen wat wij (maar lees vooral: ik) wilde en wat er wel en niet kon. Ik wilde een eigen home theater hebben.

wij hebben vorig jaar een huurhuis toegewezen gekregen, met daarin een mooie grote zolder.
Na veel plannen en praten werd er door mijn vriendin mee ingestemd dat ik een eigen home theater mag hebben als zijn voor haar hobby, het fokken van Franse Hangoor konijnen (zie onze website www.franse-hangoren.nl) de helft van onze tuin mag hebben en overkappen.
Nadat de afspraak gemaakt is waarin ook werd gezegd dat eerst alle andere kamers in orde gemaakt moesten zijn voordat ik daadwerkelijk werk zou mogen maken van mijn HT.

nadat wij er 9 maanden hebben gewoond en alle kamers in orde waren ben ik tot de conclusie gekomen dat een HT op zolder niet de oplossing is die ik zou willen, in de zomer werd het er algauw 45 graden en in de herfst en winter was het er vooral vochtig. Dus niet de ideale situatie. Dus weer overleggen......

Uit het overleg is gekomen dat ik een huiskamer HT mag hebben.

hieronder een foto van de beginsituatie alleen had ik in plaats van het scherm wat er op de foto hangt een gewone 68cm Philips beeldbuis staan. Helaas geen foto van de gehele begin situatie.

wat staat er op het plaatje: er staat een simpel HT kant en klaar setje op (de Sony HCD-S300) en staat een oude videorecorder op die zijn uurtje nog steeds maakt omdat het geld op is voor vervanging. Verder staat er een gemodde xbox op en de mediabox van de UPC.

U ziet dus al mijn "nieuwe" scherm (Hitachi 42PD7200) hangen ik vond en vind hem zeer goed beeld geven tot er gisteravond een vriend van mij binnen kwam lopen en die vertelde mij dat ik hem verkeerd had aangesloten en hij heeft het gelijk veranderd en ik was geheel verbijsterd nog veel en veel beter dan al was. En dan gebruik ik op dit moment de standaard kabels van alle apparaten, die worden met de tijd vervangen omdat momenteel het geld op is.

Afgelopen zaterdag alle nieuwe apparatuur opkunnen halen, zo daar staan dan alle dozen, en man wat was het warm.


hieronder is de nieuwe situatie, het is niet de meest ideale situatie er moeten nog draden worden weg gewerkt en de apparatuur staat nog niet naar mijn zin (zo moet de cebterspeaker ook nog komen te hangen), maar het moet maar even zo volstaan.


hier de plaatsing van de rears, de bekabeling loop via de kruipruimte en de speakers zelf zijn mooi weg gedekt achter de gordijnen

en 1 waar ik de gordijnen even opzij heb gedaan


Hier nog een paar foto's van mijn collectie dvd's, die is geslonken van 471 titels naar nu 125 titels. Gewoon omdat ik mijn collectie weer klein wilde maken en ikzelf alleen de titels heb gehouden waarvan ik zeker weet dat ik ze vaker ga bekijken. Verder zoals jullie zien ben ik een groot tv-serie fanaat.

Mijn dvd's staan boven op een voor ons vernoemd kasten kamer. Hier staan ook onze kledingkasten en linnenkast.

Totaaloverzicht:


Kast 1 Schap 1 en 2:

Schap 1: LOTR en cabaret dvd's
Schap 2: Oorlogtitels overige dvd's

Kast 1 Schap 3 en 4:

Schap 3: Normale films en snapper edities
Schap 4: Film boeken

Kast 2 Schap 1 en 2:

Schap 1: Sopranos en 24
Schap 2: CSI Schap

Kast 2 Schap 3 en 4:

Schap 3: Simpsons, Alias en The Shield
Schap 4: Overige televisie series

Hieronder tot slot nog alle specificaties:
Onderdelen
Onderdeel           Merk/type                      Toelichting
Scherm              Hitachi 42PD7200          Nieuw, gekocht zaterdag 3 juni
Reciever             Harman Kardon AVR435  Nieuw, gekocht zaterdag 10 juni 
DVD                   Harman Kardon DVD23   Nieuw, gekocht zaterdag 10 juni 
Digitale TV          UPC Mediabox 
Fronts                B&W M1                     Nieuw, gekocht zaterdag 10 juni
Center               B&W M1                     Nieuw, gekocht zaterdag 10 juni
Rears                 B&W M1                     Nieuw, gekocht zaterdag 10 juni
Sub woofer         B&W AS2                    Nieuw, gekocht zaterdag 10 juni
Gameconsole       Gemodde Xbox

Toekomstige updates
Onderdeel           Merk/type                      Toelichting
Game console      Xbox360                     Staat in bestelling
HDDVD recorder   Hitachi DVDS251E
Digitale TV          HDTV van UPC
Alle bekabeling

Hitachi 42PD7200
Harman Kardon AVR435
Harman Kardon DVD 23 B&W M1 B&W AS2

riesjdabietsj

 :o wow, strakke Hitachi, staat heeeeel mooi met die B&W's....  O0

k zie dat je een relatief "kleine/smalle" wand gebruikt hebt waar je je spul aan hebt bevestigd.
Kun je misschien wat foto's plaatsen van de ruimte eromheen? (luisterplek, surroundspeakers e.d?)
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar geworden to be honest!

Hoe bevallen de B&W mini-theaters trouwens? Was wel gecharmeerd van de PV1-sub die bij de minitheater 30 wordt geleverd... Heb je een idee in hoeverre jouw sub bij de PV1 in de buurt kan komen?

Groeten,

Riesj



Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

mikeske

De combinatie van de Hitachi en B&W is inderdaad zeer mooi.
Ben ook wel benieuwd naar de plaatsing van de rears.

Er staat bij toekomstige upgrades: alle bekabeling
Maar bij de 2e foto met de dozen zie ik ( denk ik ) audioquest interlinks die je gekocht hebt.
Die zijn toch al een hele verbetering t.o.v. dropveters.
Wat heb je wel in gedachten van bekabeling ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Blauwoogje

Quote from: riesjdabietsj on June 14, 2006, 02:02:35
:o wow, strakke Hitachi, staat heeeeel mooi met die B&W's....  O0

k zie dat je een relatief "kleine/smalle" wand gebruikt hebt waar je je spul aan hebt bevestigd.
Kun je misschien wat foto's plaatsen van de ruimte eromheen? (luisterplek, surroundspeakers e.d?)
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar geworden to be honest!

Hoe bevallen de B&W mini-theaters trouwens? Was wel gecharmeerd van de PV1-sub die bij de minitheater 30 wordt geleverd... Heb je een idee in hoeverre jouw sub bij de PV1 in de buurt kan komen?

Groeten,

Riesj

Update van de foto's heb ik gedaan in de eerste post

betreffende je vraag, ik was specifiek op zoek naar kleine speakers zoals je kunt zien de plek waar alles hangt heb ik geen ruimte om stands te plaatsen. ik heb een hoop verschillende speakers gehoord met mijn eigen muziek als referentiepunt, waarbij ik de B&W M1 verreweg het lekkerste vond klinken. helaas wel in de zaak zelf maar wel allemaal in de zelfde zaak. verder vind ik het design van de B&W erg mooi vooral zoals al gezegt in combinatie met de Hitachi scherm

wat het verschil tussen de AS1 sub die ik heb en de PV1 durf ik niet te zeggen ik heb de PV1 niet beluisterd en in geen enkele zaak gezien. ik moet je het antwoord schuldig blijven

Quote from: mikeske on June 14, 2006, 08:44:59
De combinatie van de Hitachi en B&W is inderdaad zeer mooi.
Ben ook wel benieuwd naar de plaatsing van de rears.

Er staat bij toekomstige upgrades: alle bekabeling
Maar bij de 2e foto met de dozen zie ik ( denk ik ) audioquest interlinks die je gekocht hebt.
Die zijn toch al een hele verbetering t.o.v. dropveters.
Wat heb je wel in gedachten van bekabeling ?

hierbij plaats ik even een foto

zoals je ziet heb ik nog wat dropveters in mijn reciever zitten, die wil ik vervangen, er moet een goede stekkerdoos komen te liggen (eentje die ook bliksem tegenhoud en met filter) verder maak ik nu gebruik van standaard "zwarte" scarts die wil ik ook vervangen.

Hitachi 42PD7200
Harman Kardon AVR435
Harman Kardon DVD 23 B&W M1 B&W AS2

riesjdabietsj

Mooi, mooi gedaan!

*is flieft op de hitachi  :-**
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

nme

Ik vind het heel mooi gedaan.

Gezien de beschikbare ruimte heb ik recentelijk ook 5 x M-1 aangeschaft. Ik had nog een B&W AS1 sub liggen.
Met surround zijn deze kleine speakers echt geweldig. Gelukkig klonken ze thuis ook nog geweldig. Aangeschaft bij Hobo?
Welke kabels wil je gebruiken? Ik heb zojuist QED Silver micro besteld.



Blauwoogje

Quote from: nme on June 20, 2006, 00:00:09
Ik vind het heel mooi gedaan.

Gezien de beschikbare ruimte heb ik recentelijk ook 5 x M-1 aangeschaft. Ik had nog een B&W AS1 sub liggen.
Met surround zijn deze kleine speakers echt geweldig. Gelukkig klonken ze thuis ook nog geweldig. Aangeschaft bij Hobo?
Welke kabels wil je gebruiken? Ik heb zojuist QED Silver micro besteld.




Hallo,

ik heb ze aangeschaft bij Smits in Arnhem, oud klasgenootje van mij werkt daar, dus op de gehele set wat ik op 10 juni gekocht heb (lees eerste post) kreeg ik ruim 600 euro korting. ik heb als speakerkabels op dit moment Monstercable XP voor 4 euro per meter.

Hitachi 42PD7200
Harman Kardon AVR435
Harman Kardon DVD 23 B&W M1 B&W AS2

HTR

ey ik zag op zown foto een doek onder de versterker, dies nu toch weg neem ik aan? ande rskrijgt je versterker t waarschijnlij kte warm  :-\
die van mij ook:S die heb ik nu op 4 cm hoge pootjes voor voldoende koeling en stroming...

R@mon

Hey Blauwoogje!

Dat ziet er goed uit zeg!  O0
Top setje heb je, kun je voorlopig echt nog wel even mee vooruit!
Ik kom volgende week nog wel even langs om de boel te fine tunen, altijd gezellig!

Ben overigens ook op zoek naar een nieuwe receiver, de marantz SR7500 lijkt het te gaan worden.. Klinkt lekker bij mn Mordaunt short speakers en Rel sub..
Heb jij je sub inmiddels al op het goede "beuk" niveau?

Ik hoor van je,


Greetz,

R@mon


Blauwoogje

Quote from: hometheatrerulezz on June 21, 2006, 12:22:35
ey ik zag op zown foto een doek onder de versterker, dies nu toch weg neem ik aan? ande rskrijgt je versterker t waarschijnlij kte warm  :-\
die van mij ook:S die heb ik nu op 4 cm hoge pootjes voor voldoende koeling en stroming...

nee die doek ligt er nog onder, het lijkt erop dat het kastje vertrekt en dat er een ander voor in de plaats komt

Hitachi 42PD7200
Harman Kardon AVR435
Harman Kardon DVD 23 B&W M1 B&W AS2