'uitschakelen' button op je bureaublad.. hoe te realiseren ?

Started by Sjors, October 16, 2006, 09:53:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjors

Ik wil graag het 'knopje' uitschakelen rechts onder op mn bureaublad, ik weet dat dit op een of andere weize te doen is.. heb het een keer gezien.

Nu de vraag zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit in z'n werk gaat ?  :)



Groet, Sjors

spotmatic

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Sjors


mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Sjors


spotmatic

Alsjeblieft! Ik maak er dan ook zelf heel vaak gebruik van. Het Shutdown commando kan ook in bijv. een script gebruikt worden om na afloop van bepaalde handelingen je PC af te sluiten. Ik heb een zelfgemaakt script dat een backup maakt van een andere machine, en dan de PC afsluit.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

riwi

Quote from: spotmatic on October 16, 2006, 10:41:11
Alsjeblieft! Ik maak er dan ook zelf heel vaak gebruik van. Het Shutdown commando kan ook in bijv. een script gebruikt worden om na afloop van bepaalde handelingen je PC af te sluiten. Ik heb een zelfgemaakt script dat een backup maakt van een andere machine, en dan de PC afsluit.

Laat je dat script dan inloggen op de andere machine om daar de backup te maken? Of zijn dat linux machines?

Ik kan nu wel mijn fileserver windows PC met wakeonlan remote starten, maar het lukt me niet om hem weer uit te krijgen. Eigenlijk lukt het me niet eens om met telnet er op te komen, dus als iemand daar tips voor heeft??

Als dat eenmaal werkt dan zou ik bovenstaand shutdown.exe kunnen gebruiken om hem echt weer uit te zetten.


squeek

zijn er nog zo'n handige tweaks die jullie hebben of is hier al een topic over?


grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

TearS


Kale

Quote from: riwi on October 16, 2006, 20:20:51
Laat je dat script dan inloggen op de andere machine om daar de backup te maken? Of zijn dat linux machines?

Ik kan nu wel mijn fileserver windows PC met wakeonlan remote starten, maar het lukt me niet om hem weer uit te krijgen. Eigenlijk lukt het me niet eens om met telnet er op te komen, dus als iemand daar tips voor heeft??

Als dat eenmaal werkt dan zou ik bovenstaand shutdown.exe kunnen gebruiken om hem echt weer uit te zetten.



Ik start en stop mijn server ook altijd via Lan,

heb ff gekeken voor je , je moet in ieder geval een nieuwe snelkoppeling aanmaken.(rechtsklikken in je buroblad en selecteren nieuw -> snelkoppeling)

Doel is :   %windir%\system32\shutdown.exe -m \\xxxxxxx -s -t 0 -f

Hierbij moet je voor de xxxxx je computernaam invoeren die de betreffende computer in het netwerk heeft en let op de spatie's.
volgens mij moet dit voldoende zijn.

riwi

Quote from: Kale on October 16, 2006, 22:30:33
Doel is :   %windir%\system32\shutdown.exe -m \\xxxxxxx -s -t 0 -f

Hierbij moet je voor de xxxxx je computernaam invoeren die de betreffende computer in het netwerk heeft en let op de spatie's.
volgens mij moet dit voldoende zijn.

Excellent!  8) Dat werk dus goed  :) Hardstikke bedankt  :-*
Nou moet ik alleen nog een manier vinden om ditzelfde vanaf m'n linux PC te doen want die staat altijd aan en is van buiten met SSH te bereiken. Iemand ?  ;D


Als je bij een windows desktop kan kan je het ook met onderstaand gratis tooltje :
http://www.matcode.com/remoteshutdown.htm
Dit is dus een shell om de shutdown remote te geven.
Voor linux zoek ik nog even verder ;)