Welke hoogte de plasma ophangen, twee opties. Welke?

Started by blue-eyes, October 5, 2006, 19:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

Quote from: Blue-Eyes on November  8, 2006, 11:27:23
Gezien je app. (wel met respect) denk ik dat je wel een fysieke center moet gebruiken. De Marantzen halen bij lange na niet het potentieel uit je Ti-K10's.... ;)

Weet je wat je moet upgraden ;D

pijnlijk maar waar, dus blijven sparen ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

Quote from: SV..S on November  9, 2006, 23:15:35
pijnlijk maar waar, dus blijven sparen ;D

Even afgezien van het feit dat het MIJN mening is, geen absolute waarheid moet je het toch maar positief bekijken.

Je kan nog upgraden, als je set al compleet was had je ook geen leven meer ;D ;D  >:D



;)


@serieus: dat is toch alleen maar goed? Je kan toch niet verwachten dat alles in enen goed is? En je hebt nu potentieel wat je straks aan gaat breken!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

TheSeparator

Leuke discussie, mooie apparatuur en vooral inrichting.
Maar wat ik mis is het "Home Theater" gevoel.
Bij deze setups krijg ik meer een tv-kijken idee, niet de thuis-bioskoop beleving.

Ik heb daar natuurlijk geen probleem mee maar krijg wel het gevoel dat jullie jezelf door al die compromissen tekort doen.
Bij een kijkafstand van vier meter hoort een beeldscherm van minstens 2 meter breed voor een cinema effect.

Kunnen jullie de ondertitels wel lezen ? ???

Groeten,
TheSeparator


Who cares about separation, continuous climbs, direct routes, profile adherence, Barco TFT panels 2048x2048, roller-coasters, CPDLC, Flight Level 490, 5.0 NM, Boeing 787 and A388 ??

HTR

ach tis ook een punt van geldtekort heh ;)
opzich is dat wel mooi een projector hier bij, ook voor flight sims etc.
is gewoon een kwestie van geldtekort:P
kwa hoogte heb ik t al eerder gezegt wat ik doe en fijn vind, dat is dat t midden vna de plasma op de hoogte is van mijn tweeters, dat is imo precies goed (moet je natuurlijk geen bookshelfs op de grond hebbe staan dat is dan weer beetje te laag ;D )

blue-eyes

#79
Quote from: TheSeparator on November 11, 2006, 00:05:37
Leuke discussie, mooie apparatuur en vooral inrichting.
Maar wat ik mis is het "Home Theater" gevoel.
Bij deze setups krijg ik meer een tv-kijken idee, niet de thuis-bioskoop beleving.

Ik heb daar natuurlijk geen probleem mee maar krijg wel het gevoel dat jullie jezelf door al die compromissen tekort doen.
Bij een kijkafstand van vier meter hoort een beeldscherm van minstens 2 meter breed voor een cinema effect.

Kunnen jullie de ondertitels wel lezen ? ???

Groeten,
TheSeparator




Het is geen dedicated HT he? Het is primair een woonkamer. Daarnaast is misschien de balans wel meer richting het stereo dan naar het HT waarbij ik wel de lat hoog heb gelegd. Dit door alles identiek te willen hebben, 4G principe. Dit uiteraard met de nodige compromisses van het huis, acoustiek, vriendin, de kleine en noem maar op.

Voor de apparatuur heb ik geen compromisses gemaakt. Ook al gebruik ik de HT maar voor 25%, ik maak wel dezelfde investeringen voor HT als stereo. Sterker nog, als het stereo deel wordt geupgrade, gaat het HT deel mee omdat ik alles gelijk wil houden ;D

Dit kan wel een HT forum zijn, ik denk dat 95% gewoon een huiskamer heeft als "filmkamer". En op 4 meter kan je de ondertitels prima lezen! Bij een 43" plasma moet je ook niet veel dichter op gaan zitten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

tiptop

Over 2 maanden heb ik ook een dedicated HT-zolder. Eindelijk 8)

En die 42" plasma zit ik 2 meter vanaf en wil echt niet verder zitten.
Ik heb al weer het gevoel dat het groter mag ;) (qua films dan)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

GTDesign


blue-eyes

Je vrouw is echt gek op groen Ge ;)

Ik ben er nog niet uit, maar verwacht de plasma toch wat hoger te hangen dan de 55cm. Zal dichter bij de 100cm komen te hangen dan bij de 55cm.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Fabian1

Hier mijn situatie:



davidgilmour

#85
Ik heb een vraag over het ophangen van mijn plasma. Ik ga wat kabels wegfreezen en heb tips nodig over mijn boxen.
Huidige setup:




Ik wil de Anthony Gallos in de muur hangen, maar op welke hoogte? Ter hoogte van het midden van de plasma of anders? Hier wat voorbeelden van mensen die 3 gallos hebben, let op, ik heb er maar 2.










blue-eyes

In basis altijd het midden van je scherm op oog hoogte hangen. Probeer hier zoveel mogelijk aan te voldoen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chulin

 :-[Even offtopic. Sorry, voor het ongemak.

Ik vind de Anthony Gallos heel mooi. Zijn ze ergens te beluisteren in regio Noord Holland?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

blue-eyes

Quote from: chulin on January 28, 2007, 10:02:21
:-[Even offtopic. Sorry, voor het ongemak.

Ik vind de Anthony Gallos heel mooi. Zijn ze ergens te beluisteren in regio Noord Holland?


Open daar een eigen topic voor aub ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

riji

Dank voor dit onderwerp.
Onze TV (plasma 50") komt deze week.
Wij kijken echter (vanop 3,5m) altijd liggend.
Hoe hoog zou (bij muurbevestiging) de onderkant van het scherm dan best komen?

PjotrrrNL

Liggend, maar wel enigzins rechtop met het bovenlichaam neem ik aan?

Onderkant tot midden scherm op ooghoogte denk ik zo, probeer het uit door een vel papier met de maat van de TV aan de wand te hangen.
Zorg dater geen obstakels of je knieen nabij de zichtlijn zitten.


riji

Eigenlijk liggen we meestal languit met een kussen als hoofdsteun, ongeveer recht voor het toestel.
Zo kijken we in een schuine hoek en daarom dacht ik dat de TV misschien beter wat hoger zou hangen.
Met zo'n groot en nogal zwaar toestel is monteren nogal zwaar, vandaar... misschien iemand met ervaring terzake?


blue-eyes

Tillen is eenmalig, liggend kijkend doe je blijkbaar wat vaker ;)

Ik zou dan geen compromis maken omdat het tillen wat zwaar is. Sterke buurman erbij halen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

PjotrrrNL

Quote from: Blue-Eyes on January 21, 2008, 21:06:09
Tillen is eenmalig, liggend kijkend doe je blijkbaar wat vaker ;)

Ik zou dan geen compromis maken omdat het tillen wat zwaar is. Sterke buurman erbij halen.

;D

Dan inderdaad wat hoger, kijk gewoon even naar welk punt op de muur je ogen het rustigst kijken...

riji

We hebben de voorgestelde methode toegepast.
Onderkant van het scherm is 117 cm van de vloer.
Lijkt OK, maar als we hem nog veranderen, laat ik het weten.

Een paar verrassingen:
1. Plasma TV mag enkel rechtop getransporteerd worden;
gemonteerd op een stevige houten palet kon hij bv. niet in een Audi A6 break.
2. Die TV heeft helemaal geen interne speakers.

PjotrrrNL

1. Klopt, echter uit de doos op de achterbank (veiligheidsriemen er omheen) is vaak de oplossing.
2. 90% heeft speakers, alleen de meeste Pioneers en professionele schermen niet...