Welke hoogte de plasma ophangen, twee opties. Welke?

Started by blue-eyes, October 5, 2006, 19:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Carina (voor die haar niet kennen, mijn vriendin) wil liever de plasma hoger. Niet wegens het kijken maar wegens de kleine.

Ik wacht gewoon nog enkele foto's af die jullie hier gaan plaatsen.


Heeft iemand een uitleg waarom de center (afgezien van het praktische) vaak onder de TV wordt geplaatst? En niet boven? Er zijn ook enkele leden die de center boven de TV hebben opgehangen.

Overigens een nadeel van de TV lager plaatsen betekent dat mijn huidige bekabeling niet afdoende is qua lengte. En gezien de huidige prijzen voor de kabels die ik heb, laat staan langere versies ga ik daar niet investeren........... 



Derhalve bovenstaande zaken gecombineerd neig ik naar de TV ietwat lager, met daaronder een laag meubel waarop 4 hifi / HT componenten plaats kunnen krijgen (2 meter breedt, met een verdieping eronder met lades voor DVD's en CD's). De center gaat dan wellicht boven de plasma aan de muur bevestigd worden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Starred

Quote from: Blue-Eyes on October  8, 2006, 10:48:57
Heeft iemand een uitleg waarom de center (afgezien van het praktische) vaak onder de TV wordt geplaatst? En niet boven?

Ziet er bij een plasma mooier uit. Het oog wil ook wat

Stadium III

zo heb ik het opgesteld en zo krijg ik er alles in

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

blue-eyes

#28
Excuses voor de tekeningen. Ze mogen eigenlijk de naam tekening niet dragen. Ik had (wederom) geen zin om andere pakketten te installeren en aan te leren. Alhoewel als ik sommige tekeningen van anderen zie is het de moeite wellicht wel waard! Vandaar de MS Excell printscreens.








Het argument dat de kleine nergens aan mag komen is hier niet meer geldig, de appartuur staat voor het grijpen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Stadium III

ik zou de center eronder hangen zit alles op 1 lijn met de speakers

stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

blue-eyes

Quote from: Stadium III on October  8, 2006, 11:27:45
ik zou de center eronder hangen zit alles op 1 lijn met de speakers

stadium III

Daar zijn we eigenlijk het topic mee begonnen. Of de speakers op een lijn, of scherm op goede kijk hoogte ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Starred


Stadium III

Quote from: Blue-Eyes on October  8, 2006, 11:33:03
Daar zijn we eigenlijk het topic mee begonnen. Of de speakers op een lijn, of scherm op goede kijk hoogte ;D
hoever zit je van je scherm af en wat vindt de vrouw het mooiste ???

stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

blue-eyes

3 a 4 meter. Ik weet niet precies welke hoogtes de TV zal komen bij beide tekeningen. Ik schat 80 - 130 cm, valt dus nog best mee.

De vrouw vindt het belangrijk dat de kleine niet aan de TV kan komen. Wonderbaarlijk komt de kleine niet aan de apparatuur (tot nu toe dan). En van de speakers weet ze inmiddels ook dat ze er niet aan mag komen. Kortom, de vrouw vindt " childproof " belangrijk.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Stadium III

dan zou ik voor de opstelling met de center eronder gaan

ik heb straks hetzelfde probleem als jij als mijn kleine gaat lopen die is nu 8 maanden en het blijft moelijk om alles zo goed mogenlijk te beschermen

stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Moony

Ik zou zeker weten gaan voor de onderste tekening (center onder de plasma)!
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Don_Paul

Ik zou de center eronder doen, maar dan op één lijn met waar je nu aparatuur gepland hebt. Dan moet je maar stapelen naast het scherm (1 grote, of 2 kleine stapels).
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Raphie

JBL PRX Power!

VDM


blue-eyes

Quote from: Don_Paul on October 10, 2006, 16:46:06
Ik zou de center eronder doen, maar dan op één lijn met waar je nu aparatuur gepland hebt. Dan moet je maar stapelen naast het scherm (1 grote, of 2 kleine stapels).

Apparatuur stapelen is een doodzonde ;D. Dat hoort minstens in een goed rack ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Don_Paul

In een rek zetten is ook stapelen :)

En ach, je moest toch opnieuw aan het zagen, dus zou ik het zo oplossen.

Voordeel is dan dat je Plasma weer wat lager kan. En ik vindt het ook mooier dan een losse center aan de muur. Of je laat je middelste twee lades weg en zet je center in het meubel...
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

blue-eyes

;)


Ik weet niet of ik het geluid optimaler wil hebben of het beeld..........

Speakers op een lijn blijft wel trekken.


Ach, we hebben nog 4 weken voordat er in de muur gefreest moet worden :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTR

tipje: neem stereo ;D ik heb em mooi tussen men speakers en heb toch t gevoel dat t geluid ook bij de tv wegkomt (hoef ik ook niet uit te leggen hiero ;D)  ik heb em beetje tussen jouw keuzes in, bevalt goed!

kohns

Ik versta de frustratie heel goed...

Ik zou niet meer zonder center willen spelen maar het is zo moeilijk om alles WAF/kids-veilig te plaatsen.

Momenteel staat bij mij alles zoals op de foto hieronder.
De center staat bijna op gelijke hoogte als de fronts. Het scherm is wel redelijk hoog geplaats maar aangezien wij lekker lui/schuin liggen in de zetel hebben we nooit last van onze nek.

Ook ik maak plannen voor te verhuizen en was toevallig ook bezig met het herindelen van mijn set maar vrees dat het toch zo gaat blijven als het nu is.
Mijn probleem is nog groter daar ik momenteel 7 toestellen (op jouw tekening zie ik er maar 4) heb die ik ook moeilijk anders kwijtgeraak.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Allure

Plasma boven de center, plasma bij voorkeur op 60 á 70 cm boven de grond.

Richt de center desnoods een beetje schuin omhoog en plaats als het even niets tussen de speakers en de luisterpositie (dus bij voorkeur géén tafel).

Ook klinkt het doorgaans het beste als de frontspeakers iets naar voren staan t.o.v. de center (cirkelopstelling).

The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Raphie

Quote from: Allure on October 17, 2006, 16:08:02
Plasma boven de center, plasma bij voorkeur op 60 á 70 cm boven de grond.

Richt de center desnoods een beetje schuin omhoog en plaats als het even niets tussen de speakers en de luisterpositie (dus bij voorkeur géén tafel).

Ook klinkt het doorgaans het beste als de frontspeakers iets naar voren staan t.o.v. de center (cirkelopstelling).



Eigenlijk zoals hier dus: (center staat zo'n 60cm dieper dan de fronts)
JBL PRX Power!

blue-eyes

@kohns: mijn voorkeur gaat uit naar een opstelling ZONDER center, echter daar zijn mijn huidige speakers niet goed genoeg voor, zie ook eerdere postings. Deze set is een downgrade, in mijn vorige set kon dit wel.

@Raphie: ik wil VEEL meer ruimte rond de speaker :P



Ik ben nu ook foldertjes van meubelboeren aan het bekijken ter inspiratie. Daar staan soms best leuke meubeltjes in. Wellicht zoiets namaken, oa beduidend massiever.

@kohns: de vier die je ziet: PRE, EV, TUNER en DVD/CD loopwerk. Wat je niet ziet: UPC Digital en de tunerkast van de plasma. Eigenlijk wil ik alleen maar de TAG McLaren zien. De overige apparatuur is afwijkend en stoort het uitzicht. Maw, deze zijn lelijk en matchen niet met de rest ;D. De tuner van de TV kan in een lade / kast (IR oog zit op de TV), UPC digital moet ik nog wat voor verzinnen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Stadium III

Quote from: Blue-Eyes on October 17, 2006, 21:08:48
Ik ben nu ook foldertjes van meubelboeren aan het bekijken ter inspiratie. Daar staan soms best leuke meubeltjes in. Wellicht zoiets namaken, oa beduidend massiever.

Zelfbouw heb ik ook gedaan en je bent veel goedkoper uit en je hebt alles naar eigen inzicht
Voor mij een aanrader !

stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Raphie

Quote from: Blue-Eyes on October 17, 2006, 21:08:48

@Raphie: ik wil VEEL meer ruimte rond de speaker :P

De speaker ligt VOOR de plasma.ik zou hem ook (zoals ik eerst had) in het gedeelte kunnen zeten waar nu de TAG staat, maar dan vind ik hem te laag.
JBL PRX Power!

HTR

ik weet ook nog erg mooie meubels (hifi video (vind ik iig)) ik ben alleen even de naan kwijt van het merk.