IR verlengers ?

Started by eduard, January 3, 2003, 15:01:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Zijn er behalve de pyramides van Marmitek nog andere oplossing. Ik heb deze pyramides geprobeerd maar helaas was het ir signaal niet sterk genoeg( ik moet ruim 6 meter overbruggen). Ook was de afstraling van de marmitek te gericht. Ik een ir transmitter nodig die rond-om of in een halve circel afstraald.

Jan-Remco Dijkstra

Aan de piramides kun je een verlengsnoer met ir-transmitters hangen, kun je daar niet een oplossing mee verzinnen? Deze zijn bedoeld om rechtstreeks op de te besturen apparaten te plakken.
Iets anders zou ik ook niet weten, of meerdere transmitters neerzetten, in diverse richtingen.

jaco

Je kan volgens mij bij die piramides meerdere units parralel gebruiken. Dus 1 kastje waar je op richt, en dan meerdere kastjes die de IR signalen weer uitzenden. Hierdoor zou je dichterbij de apparatuur kunnen staan dan die 6 meter lijkt me, en elk van die "zenders"kan dan een gedeelte van je 180 of 360 graden bereik te realiseren.

Als je met losse IR zender wilt gaan werken, meot je met IR blasters aan het werk, die hebben veel meer vermogen dan de meeste transmitters.

Je moet eens gaan kijken bij Xantech producten. Die hebben van alles voor IR (re)distributie. Je praat dan wel over andere prijzen dan de marmitek apparaten helaas.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

eduard

Dankje ik zal daar binnen kort eens naar kijken