De grootste tranen trekker

Started by BernHardN, September 27, 2006, 18:53:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BernHardN

in navolging van de spannings boog en schrik effekten,
hier de films waarbij je stiekem een traantje moest weg pinken.

Iedereen kent E.T. warbij de halfe bios in tranen lag.
zelf had ik een brok in de keel bij La Vita è Bella
en vroeger waaren er wel meer maar weet gewoon niet meer welke  :-\

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

squeek

oh man, ik moest echt ff slikken op het einde van braveheart wanneer ie luidkeels "freeeeeeeeeeeeeeedooooooooooooommmm" roept.  ;D echt hard.

the green mile deed het em ook wel opt laatst


grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Dru

De film Simon. Daarbij moest ik een traantje wegpinken.  :'(

Alex Cremers

Hardste gehuild met The Elephant Man (1980).

E.T. heb ik 4 keer moeten zien voor ik huilde. Het was dan ook een kerstdag wanneer het gebeurde. Ik had toen tranen in de ogen van begin tot einde. Vreemde ervaring.

Lynxxx

Grave of the Fireflies.
Failan doet het ook goed bij mij.

Oooh en The Neverending Story natuurlijk als Artax dood gaat hehehe


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

spijtebijt

Kramer versus kramer (heel oud, maar doet het toch elke keer weer).
Verder: Brokeback Mountain, Terms of Endearment, Seven, Deerhunter, Das Boot (hoewel tranentrekker: die film laat je vooral verslagen achter).

Life of Brian (van het lachen dan hè!)
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

BernHardN

Quote from: spijtebijt on September 27, 2006, 20:49:30

Life of Brian (van het lachen dan hè!)

Dat kan ook ja,
die kunnen er ook wel bij  ;D

De eerste keer dat ik Spaceballs zag
in het vliegtuig kreeg ik de slappe lach bij Mr. Been, ik schaamde me kapot daarna

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

ChrisV

The Notebook, echt zo´n klassieke tranentrekker. Normaal gezegd bepaald geen last van bij romantische film.

DubbelJoe

Ola,


voor mij was de echte tranentrekker "Breaking the waves" van Lars von Trier...
was echt een knaller.

trouwens, mensen die keihard lachen in een vliegtuig om Mr. Bean moeten zich inderdaad zeer zwaar schamen  ;D

DubbelJoe
STEREO: Audio innovations system Alto    2x Xanadu DS12   
HTPC:    ASUS at5iont-i deluxe    4GB RAM    500 GB Samsungl SSD   2 TB synology NAS

projection: BenQ 8700 via DVI and Samsung LCD TV

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Alex Cremers

30 jaar geleden zouden we op deze vraag allemaal 'Love Story' hebben geantwoord.

BernHardN

Quote from: Alex Cremers on September 27, 2006, 22:30:45
30 jaar geleden zouden we op deze vraag allemaal 'Love Story' hebben geantwoord.

toen was ik 3, en zal ik vast wel gehuild hebben  :D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Incognito

Armageddon natuurlijk, vind het zo zielig dat Liv Tyler dr pa doodgaat (Liv is ook zo lekker :D)

daxie

La Lengua de Las Mariposas...

Trouwens ook 1 van mijn top 5 films aller tijden

henkt1

Eentje die misschien niet iedereen kent:

Bang the drum slowly. Met Robert de Niro. Pfff, zakdoekje?


Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Alex Cremers


Raphie

Ik had het een keer met Meet Joe black.....
JBL PRX Power!

andym

Van kleine slokjes word je ook dronken

Danakin

Quote from: andym on October  3, 2006, 13:42:35
The Champ ! Oeioeioei :'(

Was ook de eerste die bij mij in gedachte kwam. "Champ don´t die".
In Amerika zal in dit topic Old Yeller op 1 staan.

Danny
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

graafke


tiptop

Meestal weet ik het wel te verbergen maar nu ik er over nadenk zijn er toch wel een paar:

- The green mile
- Finding Neverland
- Saving private Ryan (heb zelf in oorloggebied gezeten en af en toe komt er wel eens wat los)


En nog een paar waar ik de titel even niet meer van weet.
Merk ook dat, naar mate ik ouder wordt, de emoties ook eerder opspelen. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

vibuthi

Underworld 2....

Ik heb de hele film zitten huilen....wat een spijt van die 6 euro voor het bioskaartje... ;)

Groetjes, Gideon

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

JCL

Zijn er niet zoveel eigelijk. Echt tranen zijn Return of the King (stukje waar Gandalf over de hemel vertelt en het einde) Finding Neverland (Johny Depp op het bankje op het einde :'( ) en Gladiator (death smiles at us all) keek die film toen in een niet zo gemakkelijke periode. Film om ook een brok van in je keel te krijgen is Freedomland, mega aangrijpend op het einde als je weet hoe het zit.

Cylon

- Green Mile
- Phantom of the Opera
- The Butterfly Effect

Heb het normaal bijna nooit, maar bij deze films had ik na afloop en tijdens de film toch wel ff van "Phoew" jeetje..  :P
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers