the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

yorkie13

En de Klipsch blijven voorlopig  :D

yorkie13

Ik moet even een keuze maken netreffende mijn HT set.

Ik wil een upgrade maken met Auro 3D, maar weinig films.

Om dit te financieren zou ik mijn Rel Storm III verkopen.

Deze heb ik onlangs high level aangesloten om in Direct de Klipsch RP280F aan te vullen.

Dit werkt heel goed.

Ik zal toch een keuze moeten maken , zo met de vakantie voor de deur.

GPO

Waarom een keuze? En waarom die onrust voor paar films met auro-3d?

Is het zo duur om auro te installeren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RonG

Ja Ralf, ga eens genieten met wat je hebt en dat is best wel gaaf. Alhoewel wel mijn handen jeuken om die RP280F's over te nemen ;)

skyfox

Specifiek voor Auro zou ik geen extra investeringen doen, Ralf. Ik vraag me serieus af wat dat nog gaat toevoegen. Zou er naast Auro nog een andere reden zijn om te upgraden/wisselen van apparatuur dan kunnen we het daar natuurlijk over hebben ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

yorkie13

 :worship: dank u voor de feedback.

Zo kan de Rel en de Klipsch set blijven.


master30

De upmixer van auro 3d is wel heel goed :angel:

Ik heb zelf een bijpassende center speaker gebruikt die ik toch over had.
Maar ik hoef het niet in de woonkamer te doen, gewoon in mijn HT.
Das plaats bepalen, boren, ophangen, kabel wegwerken en klaar.

Wat kost het je dan om dit te doen?
Auro update had je die al niet? Of was dat met je oude receiver!
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

MLCinema

Je kan toch ook gewoon Auro gebruiken in jouw opstelling Ralf? Of hangen je hoogte kanalen inmiddels meer in Atmos config? Die VOG lijkt mij niet noodzakelijk om van Auro te kunnen genieten. Zeker de upmixer. Toegegeven. Ik moet zelf ook nog steeds de update uitvoeren...
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

master30

Dat klopt, de vog is echt super mits er ook een geluidsspoor voor aanwezig is.
Met de upmixer weet ik niet eens zeker of die wel gebruikt word, dat moet ik toch is testen.

Wat me ook opvalt is dat na het instellen met audyssey, voor mij de heights wel een tikje of 2 harder mogen en de vog mag wel een tikje of 5-6 harder.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

MLCinema

Grootste winstpunt vind ik met 5.2.4 dat het geluid minder plaatsbaar is aan de voorzijde. Daarmee bedoel ik vooral, het is minder alsof het uit een speaker komt. Het komt veel meer uit het scherm maar dan ook op van de plek waar je het verwacht. Dat vind ik wel een mooie ontwikkeling.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

yorkie13

Auro 3D had ik in vorige receiver, nu nog niet.

Andere fronts toch op komst  8)

Klipsch zijn zo goed als verkocht, komt morgen iemand langs.

yorkie13

En vanavond de RP280F verkocht.
Voor HT helemaal goed, maar voor stereo miste ik toch iets.

Nu op proef een setje Monitor Audio RS8

Dat maakt na een half uurtje luisteren al gelijk muziek.

Ik hoor dingen die er met de Klipsch gewoon niet uit komen.

yorkie13

Maar of dit het gaat worden ?

skyfox

Ik heb zelf de RS6 nog, blijven heerlijke luidsprekers en doen nu dienst op de slaapkamer. Die gaan niet meer weg. Waarom twijfel je of ze het wel echt gaan worden? En je hebt toch eerder al eens MA RS thuis gehad?

Als je nog surrounds zoekt dan heb ik nog een setje RS1 en een LCR in de aanbieding, in rosewood. ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

yorkie13

Daarom ook de RS8, heb eerder de RS6 gehad.

Deze luidsprekers maken muziek  8)

Wordt de gehele set MA, dan moeten ze zwart fineer zijn.

Rosewood kan je natuurlijk eenvoudig zwart beitsen  :D

skyfox

Dat zwart beitsen laat ik dan aan jouw kundige handen over. Maar alles kan, ook de verfroller [emoji39]

Merk je nog verschil tussen de 6 en de 8, voor zover dat nog scherp in je herinnering ligt?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

GPO

Geen rust dus... en nou moet je alles van Klipsch verkopen en het veel duurdere MA kopen om je surround bubble op orde te krijgen lijkt me zo?

Je houdt jezelf iig bezig .... [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

jvanhambelgium

Quote from: Ralf67 on July 19, 2017, 22:24:31
Ik hoor dingen die er met de Klipsch gewoon niet uit komen.

It's all in the mind.
Alsof de drivers van de Klipsch plots een stukje muziek-spectrum niet zouden weergeven ? Tenzij je een paar zou hebben gehad met een serieus kwaliteitsprobleem natuurlijk.
Vertel/beschrijf eens exact wat die "dingen" zijn die je nu wel hoort?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

yorkie13

De RP280F gaf muziek beduidend meer body dan de RP260F.

Ik kan alleen met de Horn niet wennen aan de plaatsing bij serieus luisteren.

Bv gisteren een cd van Sting gedraaid, en alles klopt gewoon.

Plaatsing, tingeltjes en dergelijke.

Bron en amp zijn in beide gevallen een Oppo en de Denon x4300 in Direct modus.

yorkie13

Voorlopig blijven de Rp450c en de RP250F , en natuurlijk de 2xR115sw.

jvanhambelgium

Quote from: Ralf67 on July 20, 2017, 06:57:39
Ik kan alleen met de Horn niet wennen aan de plaatsing bij serieus luisteren.

Plaatsing ? Dus bedoel je stereo-beeld , locatie van instrumenten,enz ?
Feit is dat het idd wat werk vraagt een goede opstelling te krijgen want de horn heeft een behoorlijk directief karakter.
Echter met bepaalde opnames hier op m'n RF7-II's kan ik de instrumenten plaatsen die een stuk buiten de fysieke plaatsing van de speakers liggen, zeg maar gewoon in de 180° halve cirkel voor je luisterplek.

Hier staan ze vb met serieus "toe-in" / indraaing zeg maar en de "sweetspot" is niet breed (maar dat geeft niet, serieus luisteren is een behoorlijk eenzamen bezigheid  :coffee: :coffee: )
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

yorkie13

Geloof me, heb van alles geprobeerd met de RF280F
plaatsing, bron, kabels en spikes

Met een gewone tweeter kloppen er in 1 keer 2 dingen, het stereoplaatje en er is muziek.


Is als vloeken in de kerk, krijg nu de gehele Klipsch community achter me aan  :D

Xander32

Wellicht de titel van dit draadje aanpassen, die pretendeert wat anders dan de huidige realiteit.

Quote from: Ralf67 on July 20, 2017, 08:47:50
Geloof me, heb van alles geprobeerd met de RF280F
plaatsing, bron, kabels en spikes

Met een gewone tweeter kloppen er in 1 keer 2 dingen, het stereoplaatje en er is muziek.


Is als vloeken in de kerk, krijg nu de gehele Klipsch community achter me aan  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RonG


yorkie13

zal deze gelijk aanpassen  :devil: