the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bmateijsen

Niet echt op de house curve... en het enige wat de anti mode toevoegt is een lift op 25 hrz.

yorkie13

nieuwe meting met de monolith + fysiek 90 gr gedraaid

geeft een iets mooier resultaat bij 32 hz, maar klinkt echt veel beter

subwoofers

yorkie13

En nog 1 meting met en zonder antimode

goud is zonder, en groen is met antimode

bmateijsen

Ik zou denk ik een andere plek zoeken voor de subwoofer. De onderste grafiek laat zien dat je niet zomaar alles weg kan equalizen. Je krijgt er echt andere problemen voor terug.

yorkie13

Deels mee ens, maar dit is een eenvoudige poging om de subwoofer van 95 liter fysiek leefbaar
in een woonkamer van 6 x 5 meter te plaatsen.

Tussendoor telkens luisteren naar het resultaat en de laatste groene grafiek geeft hoorbaar een
strak laag.

De antimode moet gewoon vooral de behoorlijke piek bij 34 hz weghalen, wel plus 10 db.

Een Volgende stap is de subwoofer op een Auralex Gramma plaatsen.

bmateijsen

Een piek van 20 db weghalen ;), want je houdt uiteindelijk weer 10 db piek over.

yorkie13

Vandaag eindelijk eens een knappe blu ray speler besteld in de vorm van de Oppo 93EU bij JvB 8)

helaas een weekje  levertijd........

mscofield


yorkie13

De Oppo 93 komt als het goed is morgen al aan  8)

yorkie13

de Oppo 93 is binnen, eerst geen beeld, maar bleek in een vrij lange handshake te zitten.

Speler is zeer degelijk gebouwd en mooi strak vorm gegeven.

Net even kort Avatar erin, en beeld is echt scherp, kleuren zijn warmer als met de sony bdp370.

Nu eens op de SACD funtie testen, Sting in DSD over hdmi in 5.1.
ook hierin heeft de sony het nakijken, gewoon een hele mooie soundstage rondom. 8)

Heb ook nog een DVD-A liggen, straks eens kijken wat dat doet.

yorkie13

Vandaag de sacd Brothers in Arms van Dire staits via Amazon.co.uk binnen gehad en maar eens in de Oppo 93 gedaan.

De 5.1 multichannel is wel een hele andere opname als die op gewone cd,
met 5 x xtz 99.26 en een xxls400 voor het laag zit je gewoon midden in de muziek.

Ik heb ook nog een sacd van Mark Knopfler geleverd gekregen, deze ga ik vanavond laat eens beluisteren.

Verder maar eens op naar nog meer (leuke) 5.1 sacd.

Ik heb al leuke 5.1 sacd van Sting en Frankie goes to hollywood.Verder 1812 Overture en Pink Floyd.

yorkie13

Vandaag met REW, Antimode en monolith + aan het schuiven geweest.

een veel beter resultaat , alleen een dipje bij 60 hz.
Echter met de fronts erbij is ook deze verdwenen met de x-0ver op 60 hz.

Apoc@

Dacht nog eens kijken hoe het met Ralf en de W10.17P gaat, je bent weer flink in de weer geweest zie ik ;)
Heb je de binnenkant van de W10.17P reeds onder handen gehad, of ga je er toch niets aan doen?

Ik ga volgende maand toch maar weer eens luisteren bij Marc, de sound blijft me bezig houden.
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

yorkie13

Ben nu veel met mijn onlangs aangeschafte dipool luidsprekers van muziek aan het genieten.
De xtz subjes bevallen nog steeds prima, zeker een hele mooie upgrade.

yorkie13

vandaag een musical Fidelity V-dac aangeschaft ,leuk om muziek van de sony cd-speler en Onkyo Ipod docking
station op een hoger niveau te krijgen.


Leuk is dat ik in de stereoset met een Cambridge Dacmagic draai en ik zal de 2 dacs zeker eens uitvoerig met elkaar vergelijken.

Martijnst1990

Mooie aankoop, ben benieuwd naar het vergelijk.

Hoe bevalt de Oppo trouwens?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

De oppo93 EU bevalt prima, de sony BDP370 kan hier wat beeld en geluid betreft zeker niet aan tippen.

DSD (sacd) is helemaal super.......

net de V-dac maar eens simpel op de Onkyo ND-S1, voorlopig via een digitale coax kabel.

Net op ik een nieuwe speler heb staan, geluid heeft meer dynamiek, en komt veel beter los van de
xtz 99.26

ik ben eigelijk wel onder de indruk van dit kleine kastje.

yorkie13

Om de versterking van de fronts te verbeteren, vandaag een Emotiva UPA-2 besteld

als het goed is, komt deze 26 april binnen met Fedex

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Mooie amp!! Ik vind de spullen van Emotiva sowieso mooi om naar te kijken. Ben benieuwd hoe deze amp gaat klinken met je set.  :music:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

yorkie13

Vandaag een eenvoudige Philips cd speler type 723 aangesloten via de V-dac voor gewone cdtjes af te spelen

eens kijken hoe de Oppo 93 dat in vergelijk doet.

yorkie13

De Emotiva UPA-2 is net door Fedex afgeleverd in een zeer degelijke dubbele doos.

het eerste wat op(tegen) valt is de enorme diepte van 43 cm, en daar moeten de luidsprekeraansluitingen nog bij opgeteld
worden.

Wordt weer puzzelen dus om deze in het rack te krijgen.

Ik heb gelijk maar de XTZ Sub amp door gelust vanaf de UPA-2.

De amp staat nu rustig in te spelen en werkt volledig.

Apoc@

Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

Raafie

Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

yorkie13

Na jaren van Onkyo weer eens wat anders

Emotiva UMC-1 Pre/Processor is besteld in de USA  :headbanging: