Evolutie van het Goldmund Theatre

Started by jan-rotterdam, September 18, 2006, 22:55:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jan-rotterdam


Audio / video gedeelte krijgt zeer zeker een prominente plek  ;)

Groeten Jan


jan-rotterdam

#51


Vandaag bericht gehad dat de luidsprekers klaar zijn en staan in te spelen, morgen afspraak maken wanneer ze afgeleverd gaan worden.

Groeten Jan



B.J.

Quote from: jan-rotterdam on October 31, 2006, 23:06:09

Vandaag bericht gehad dat de luidsprekers klaar zijn en staan in te spelen, morgen afspraak maken wanneer ze afgeleverd gaan worden.

Groeten Jan




Super, we kunnen niet wachten op de pics  ;D

jan-rotterdam


Quote from: Bas Janssen on November  1, 2006, 16:38:25
Super, we kunnen niet wachten op de pics  ;D

Moeten jullie toch even geduld voor hebben, heb geen digitale camera dus die moet ik eerst weer even bij iemand zien te lenen.

Groeten Jan


jan-rotterdam


Volgende week dinsdag avond worden de Mini's afgeleverd !


Jean Sibelius

Hoi Jan,

Alvast heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!!!

Na deze VAD zit 'Kharma' toch wel in mijn achterhoofd (zoals bij jou 'Goldmund' destijds) ;)


Groetjes, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam


Ha Jan,

zodra verhuizing voorbij is ben je van harte welkom om eens te komen luisteren. Als het een beetje mee zit zijn de center & surrounds dan ook geleverd.

Groeten Jan



Jean Sibelius

Quote from: jan-rotterdam on November  2, 2006, 14:40:18
Ha Jan,

zodra verhuizing voorbij is ben je van harte welkom om eens te komen luisteren. Als het een beetje mee zit zijn de center & surrounds dan ook geleverd.

Groeten Jan
Hoi Jan,

Van deze uitnodiging ga ik graag en zeker gebruik maken! ;D

Ik hoor c.q. lees wel als het zover is...


Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FFF

Hele mooie review, en hele mooie speakers.

Ben erg benieud naar die goldmund spullen. Ik vindt ze erg klein om "high-end" te zijn.

Ga je toevallig nog een demo geven aan forum leden?  ;D

jan-rotterdam

#59
QuoteGa je toevallig nog een demo geven aan forum leden? 

Ik denk dat ik uitnodigingen beperkt hou tot mensen die ik ondertussen persoonlijk heb leren kennen tijdens diverse luistersessie's.

Groeten Jan


jan-rotterdam


QuoteBen erg benieud naar die goldmund spullen. Ik vindt ze erg klein om "high-end" te zijn.

De versterkers zijn ook niet de echte "High-End / Ultimate / Reference" spullen van Goldmund, komen uit de instap SR-serie. DVD speler komt uit de "High-End" serie

Link naar producten pagina van Goldmund

Vanmiddag toevallig even bij Multifoon geweest in Rotterdam en onderstaande set gehoord, indrukwekkend ...

SR-DVD



Processor SR-8



Luidsprekers Logos min + sub (actief systeem)



Groeten Jan




jan-rotterdam


Vanavond de Sonus Faber - Guarneri Homage's weer ingepakt. Worden morgen middag omgewisseld voor de nieuwe Kharma's. De Guarneri's hebben als het goed is ook een nieuwe eigenaar gevonden in België.

Groeten Jan


FFF

Quote from: jan-rotterdam on November  3, 2006, 23:49:25
Ik denk dat ik uitnodigingen beperkt hou tot mensen die ik ondertussen persoonlijk heb leren kennen tijdens diverse luistersessie's.

Groeten Jan

Jammer, ik ben best benieuwd hoe een high end set in surround klinkt.
(ik twijfel nog of ik bij stereo blijf maar durf mijn speakers als de filters af zijn toch tot high end te rekenen.)

Ik moet eerlijk zeggen dat kharma bij mij wel bekend staat als een hele mooie speaker, alleen in HT missen ze denk ik wat power, misschien kun je daar wat meer over zeggen? Ik denk dat een sub zeker een belangrijke aanvulling zal zijn in de toekomst.

jan-rotterdam

#63
Quote from: FFF on November  6, 2006, 22:36:13
Jammer, ik ben best benieuwd hoe een high end set in surround klinkt.

Heb al eens bij Kharma geopperd om een special HT-Forum dag te houden om alle liefhebbers eens naar deze spullen te kunnen laten luisteren, men vond het op zich wel een aardig idee. Zal het morgen nog eens ter sprake brengen of we b.v. op een zaterdag een aantal mooie sets kunnen beluisteren:


Quote from: FFF on November  6, 2006, 22:36:13
Ik moet eerlijk zeggen dat kharma bij mij wel bekend staat als een hele mooie speaker, alleen in HT missen ze denk ik wat power, misschien kun je daar wat meer over zeggen? Ik denk dat een sub zeker een belangrijke aanvulling zal zijn in de toekomst.

In de luisterruimte's waar ik ze gehoord heb miste ik niet echt een subwoofer, straks na de verhuizing bestaat de kans uiteraard dat er een "kleine" aanvulling nodig is  ;D

Groeten Jan


tiptop

Quote from: HSN on November  2, 2006, 13:10:53
Hoi Jan,

Alvast heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!!!

Na deze VAD zit 'Kharma' toch wel in mijn achterhoofd (zoals bij jou 'Goldmund' destijds) ;)


Groetjes, Jan


Hoi Jan,

Dezelfde set van de VAD is te beluisteren bij de audiofabriek in Haarlem. (voor een tweede luistersessie evt.) ;)
www.deaudiofabriek.nl

gr.
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Jean Sibelius

Quote from: tiptop on November  6, 2006, 23:15:57
Hoi Jan,

Dezelfde set van de VAD is te beluisteren bij de audiofabriek in Haarlem. (voor een tweede luistersessie evt.) ;)
www.deaudiofabriek.nl

gr.
Fabian
Bedankt voor de tip (hebben ze óók andere speakers klaar staan om mee te spelen?).

Misschien dat ik tevens via hen een prijslijst kan krijgen (ben wel benieuwd wat al dat mooist kost)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

tiptop

Quote from: HSN on November  7, 2006, 07:58:41
Bedankt voor de tip (hebben ze óók andere speakers klaar staan om mee te spelen?).

Misschien dat ik tevens via hen een prijslijst kan krijgen (ben wel benieuwd wat al dat mooist kost)

Succes :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jan-rotterdam

Quote from: HSN on November  7, 2006, 07:58:41

Misschien dat ik tevens via hen een prijslijst kan krijgen (ben wel benieuwd wat al dat mooist kost)

Link naar prijslijst Balanced Audio Technology van importeur Callas Audio

Prijslijst van Kharma kan ik je wel doormailen (lijst van 2005), stuur je E-mail adres maar via PM

Groeten Jan

jan-rotterdam

#68
160 Kg luidsprekers omhoog moeten tillen maar ze staan er !

Luidsprekers hebben nu zo'n 50 uur spelen bij de fabrikant achter de rug en volgens info hebben ze minimaal een kleine 300 uur nodig om voor 90 - 95% los te komen. Laatste 5 - 10% kan tot 1000 uur duren.
Tegen de tijd dat de verhuizing plaats gaat vinden zouden ze dus helemaal ingespeeld moeten zijn  ;D

Groeten Jan


jan-rotterdam

Quote from: jan-rotterdam on November  6, 2006, 22:58:43

Heb al eens bij Kharma geopperd om een special HT-Forum dag te houden om alle liefhebbers eens naar deze spullen te kunnen laten luisteren, men vond het op zich wel een aardig idee. Zal het morgen nog eens ter sprake brengen of we b.v. op een zaterdag een aantal mooie sets kunnen beluisteren:


Net met Peter Bats over gesproken, gaan we regelen !

Groeten Jan




W

Quote from: jan-rotterdam on November  7, 2006, 17:22:05
160 Kg luidsprekers omhoog moeten tillen maar ze staan er !

Luidsprekers hebben nu zo'n 50 uur spelen bij de fabrikant achter de rug en volgens info hebben ze minimaal een kleine 300 uur nodig om voor 90 - 95% los te komen. Laatste 5 - 10% kan tot 1000 uur duren.
Tegen de tijd dat de verhuizing plaats gaat vinden zouden ze dus helemaal ingespeeld moeten zijn  ;D

Groeten Jan



Gaaf! heb je al een cam kunnen regelen? ik ben best wel heel erg benieuwd hoe 't eruit ziet  ;D

jan-rotterdam

Quote from: WyGo on November  7, 2006, 17:55:24
Gaaf! heb je al een cam kunnen regelen? ik ben best wel heel erg benieuwd hoe 't eruit ziet  ;D

Sorry, nog niet. Zal kijken of er vrijdag een van het werk mee naar huis kan nemen

Groeten Jan


jan-rotterdam

#72
Quote from: FFF on November  3, 2006, 17:03:51
Ga je toevallig nog een demo geven aan forum leden?  ;D


Zie deze link naar een animo check voor een luistersessie bij OLS audio (Kharma) speciaal voor HT-Forum leden ergens in januari 2007

Groeten Jan


Fatalfelix

Quote from: jan-rotterdam on November  3, 2006, 23:58:37
De versterkers zijn ook niet de echte "High-End / Ultimate / Reference" spullen van Goldmund, komen uit de instap SR-serie. DVD speler komt uit de "High-End" serie

Link naar producten pagina van Goldmund

Vanmiddag toevallig even bij Multifoon geweest in Rotterdam en onderstaande set gehoord, indrukwekkend ...

SR-DVD



Processor SR-8



Luidsprekers Logos min + sub (actief systeem)



Groeten Jan





gave speakers zijn dat  O0. Mag ik eigenlijk vragen wat die per stuk kosten want kon op internet vrij weinig vinden :(
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

jan-rotterdam

#74
Quotegave speakers zijn dat  . Mag ik eigenlijk vragen wat die per stuk kosten want kon op internet vrij weinig vinden

Niet schrikken: een kleine € 21.000,- per set  :-\

Maar dan heb je wel 2 aktieve subwoofers met elk 650 watt vermogen en de topkasten hebben elk 200 watt vermogen ingebouwd dus eindversterkers heb je niet meer nodig. Tevens bevatten de luidsprekers ingebouwde DA-convertors zodat je ze volledig digitaal kunt aansturen

De topkasten zijn ook zonder de subwoofers te koop voor een bedrag van € 8.500,- per set (aktief) of € 5.750,- per set (passief)

Groeten Jan