Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Raphie

Quote from: twani on February  4, 2013, 12:01:40
Ik snap echt niet dat jij nog in dit topic wil komen, hoe lang had je je nieuwe ban gewild? :D
stel geen rare vraag? Of wel? Lees mee en heb een vraag. Nog geeneens een kritische vraag, of wil je daar tegenwoordig ook al bans voor geven?
JBL PRX Power!

frank2

Quote from: Raphie on February  4, 2013, 11:53:39
principe blijft gelijk, een verstoring in balans, toch? Was de amplitude gelijk, dan was het nooit opgevallen, of "actief luisteren" is een mindfuck, kan natuurlijk ook.

Eerst lezen, zo staat de muziek op de cd. Grapje van de groep..... het hoort dus zo...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Quote from: Raphie on February  4, 2013, 12:03:54
stel geen rare vraag? Of wel? Lees mee en heb een vraag. Nog geeneens een kritische vraag, of wil je daar tegenwoordig ook al bans voor geven?
Het gaat om de toon en met je bewoording ben je vaak "prikkelend", dat weet je ook. Het is je verleden van bans die je brandmerkt en waardoor al jouw opmerkingen op een gouden schaaltje worden gelegd. Een lastige positie, zeker als weerbarstigheid een karaktertrek is. Geloof me, ik herken het.

Theo, laat Frank zelf beslissen of hij de opmerkingen van Raphie "to much" vindt, toch? Volgens mij vind je het net zo vervelend als een ander jouw doen en laten wil bepalen. Ook dat herken ik. ;D

Technative, ben benieuwd hoe je vergelijk met je oude luidsprekerbekabeling zal uitpakken. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Met de Vicol hoort hij meer dan met z'n oude kabel, dat blijkt uit z'n verhaal. Nu moet hij nog bepalen hoe hij de sound vind en daar ben je meestal wel even mee bezig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted member

Quote from: Raphie on February  4, 2013, 11:53:39
principe blijft gelijk, een verstoring in balans, toch? Was de amplitude gelijk, dan was het nooit opgevallen, of "actief luisteren" is een mindfuck, kan natuurlijk ook.

Lijkt me niet... Ik luister wel vaker "actief", dus wat dat betreft... Bovendien zijn dit allen muziekstukken die ik letterlijk kan dromen. Ik ben heel fanatiek en redelijk eenkennig wat dat aangaat.

Wat de reverb betreft: Het is uitsluitend de reverb; de rest van de klank blijft gewoon stereo spelen hoor. Het is dus uitsluitend het effect dat langer na-ijlt op het rechterkanaal (en daardoor de illusie geeft dat het naar rechts trekt). Zoals ik al zei: het is een detail dat me eerder nog niet opgevallen was, ondanks dat ik het stuk al zeer vaak beluisterd heb.
Stereo-fan for life!

Deleted member

Quote from: frank2 on February  4, 2013, 12:39:56
Met de Vicol hoort hij meer dan met z'n oude kabel, dat blijkt uit z'n verhaal. Nu moet hij nog bepalen hoe hij de sound vind en daar ben je meestal wel even mee bezig.

Om daar direct op in te gaan: Ik hou van details. Kleine geluidjes die je hoort als je echt goed luistert en in de muziek zit. Ik vind het heerlijk om de miniemste details in muziek te ontdekken en als dat gecombineerd wordt met een "comfortabel warm" geluidsbeeld dan ben ik helemaal heppie.

Van alles wat ik tot nu toe beluisterd heb is er een enkele track waarbij ik mijn bedenkingen heb in verband met de scherpe S-sen, maar dat wil ik nog eens goed op volume horen (misschien wordt het dan nog wel erger) en afzetten tegen de Van de Hul.

Wordt vervolgd!
Stereo-fan for life!

frank2

De Vicol is helderder dan de v.d. hul die donkerder en verbloemender is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

Quote from: frank2 on February  4, 2013, 12:27:28
Eerst lezen, zo staat de muziek op de cd. Grapje van de groep..... het hoort dus zo...
Jij kan lezen wat er op de cd staat en horen wat erop hoort te staan
zonder tussenkomst van audio?  :o

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

Ach laat ook maar, wees er gelukkig mee...

VlisChris

Quote from: Raphie on February  4, 2013, 12:03:54
stel geen rare vraag? Of wel? Lees mee en heb een vraag. Nog geeneens een kritische vraag, of wil je daar tegenwoordig ook al bans voor geven?

Vond het inderdaad een redelijk terecht vraag. Maar welke van de kabels heeft nu de juiste balans :)
De eerste, middelste of de laatste. En welke trekt het zaakje dus uit balans, en welke brengt het in balans.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Deleted member

Quote from: Christiaan S on February  4, 2013, 23:53:53
Vond het inderdaad een redelijk terecht vraag. Maar welke van de kabels heeft nu de juiste balans :)
De eerste, middelste of de laatste. En welke trekt het zaakje dus uit balans, en welke brengt het in balans.

Misschien heb ik het niet goed verwoord: er is geen verstoring in balans. Er valt me alleen een detail op dat ik nog niet eerder gehoord heb. Het detail is, dat de reverb wat langer naklinktkt op het rechter kanaal in een bepaald stuk. Dat zit in de cd. Geen effect van mijn set of de kabel, maar het staat zo op de cd. Ik hoor het alleen nu pas voor het eerst. Geen vervorming of naar iets dus; ik hoor nu alleen voor het eerst een detail in de opname dat me eerd nog niet opgevallen was.
Stereo-fan for life!

VlisChris

Ah. Zo. Op die manier had ik hem inderdaad nog niet gelezen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

frank2

Donderdag komen 2 experts op audiogebied en op luistergebied mijn set beluisteren. Een van hen is hier al eerder geweest maar heeft de huidige set nog niet mogen bewonderen. De ander is nieuw hier.
Mijn setje zal z'n best moeten doen om deze muziekliefhebbers tevreden te stellen... wordt spannend... :o
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Quote from: frank2 on February  5, 2013, 16:14:30
Donderdag komen 2 experts op audiogebied en op luistergebied mijn set beluisteren. Een van hen is hier al eerder geweest maar heeft de huidige set nog niet mogen bewonderen. De ander is nieuw hier.
Mijn setje zal z'n best moeten doen om deze muziekliefhebbers tevreden te stellen... wordt spannend... :o

Ik zou maar voor vele lekkere hapjes en drankjes zorgen om ze goed te stemmen, Frank :P

Bas Akkerman

Experts... :blink: :happy:
Wordt vast een leuke dag! Ik gebruik gewoon de USB-stick die ik ook afgelopen vrijdag had en zal nog wat klassieke muziek meenemen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Deleted Member 2


VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Deleted Member 2


vik

Quote from: frank2 on February  5, 2013, 16:14:30
Donderdag komen 2 experts op audiogebied en op luistergebied mijn set beluisteren. Een van hen is hier al eerder geweest maar heeft de huidige set nog niet mogen bewonderen. De ander is nieuw hier.
Mijn setje zal z'n best moeten doen om deze muziekliefhebbers tevreden te stellen... wordt spannend... :o

Ja ja Frank.. nu moet je je gaan bewijzen bij de experts  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on February  5, 2013, 17:26:40
Het hele forum is bevolkt door experts in alle soorten, maten en smaken :thumbs-up: :satisfied:
Juist! Ben je tevreden over je set dan ben je wat mij betreft daar een expert over. Evengoed zal ik net zo kritisch luisteren naar Franks set als ik dat bij alle sets doe, inclusief mijn eigen. :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Bas Akkerman on February  4, 2013, 12:37:33
Het gaat om de toon en met je bewoording ben je vaak "prikkelend", dat weet je ook. Het is je verleden van bans die je brandmerkt en waardoor al jouw opmerkingen op een gouden schaaltje worden gelegd. Een lastige positie, zeker als weerbarstigheid een karaktertrek is. Geloof me, ik herken het.

Theo, laat Frank zelf beslissen of hij de opmerkingen van Raphie "to much" vindt, toch?
Ik had eigenlijk meer de "overpeinzing" van Raphie om dit topic te bezoeken in gedachten met mijn opmerking. Niet om Frank in bescherming te nemen, dat heeft hij vast niet nodig...

Bas Akkerman

#8098
Quote from: twani on February  5, 2013, 20:03:31
Ik had eigenlijk meer de "overpeinzing" van Raphie om dit topic te bezoeken in gedachten met mijn opmerking. Niet om Frank in bescherming te nemen, dat heeft hij vast niet nodig...
Weet ik. Op een reactie volgt echter bijna altijd een tegenreactie, vandaar. ;) Natuurlijk besef ik dat dat net zo goed voor mij(n post) geldt. Ik kom weer eens in jouw topic posten, polsen of je nog in bent voor een bezoekje.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Oei Frank, ik zou Bas toch niet graag over de vloer krijgen hoor!  :o  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs