Welke speaker? Luisteren is begonnen! Momenteel Master

Started by hulskof, September 14, 2006, 10:53:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

Ben het eens met Cyberjobe, op essentiele punten worden cd-spelers weinig beter over het algemeen...

Maar goed, jij moet je IMO meer concentreren op het geheel ;)

FFF

Quote from: Martijn_H on September 29, 2008, 22:44:37
Volgens mij hou je jezelf voor de gek op die manier. Ik heb veel in huis gehad en niemand maakt mij wijs dat verschillende GOEDE versterkers voor meer dan een uiterst kleine fractie verschil zorgen. Speakers verschillen wb frequentierepons en vervorming zó veel meer dan cd spelers dat je daar in feite de set mee hoort te tunen. De vervorming van versterkers en cd spelers zit allemaal onder de 0.1%.

Ik heb zelf ook e.e.a. gehad (begonnen met Sony, Byston, Rotel, Rega, Mark Levinson en nu Lyngdorf.)

Ik vind zelf de verschillen behoorlijk groot. Bij een neutrale speaker heel erg goed te horen.

Ieder paar oren is anders en als je set niet in orde is lijken de verschillen natuurlijk kleiner.




cyberjobe

Quote from: hulskof on September 30, 2008, 12:53:12
Je bedoelt dat het pas vanaf 10K ergens naar gaat klinken voor wat betreft cd-spelers? En dat daaronder alles één pot nat is (min of meer dan)?
Ik weet niet wat die AR cd-speler kostte in die setup (zal wel in de buurt van die 10K zijn), maar dat er diepte in zat, is zeker. Het klonkt bepaalt niet vlak (behalve dan met de cd's die ik zelf had meegenomen  >:()
Ik kan alleen maar in mijn situatie met mijn specifieke randvoorwaarde spreken: ik heb de Master 3 (met Nirvana mod) en wilde (en nog steeds) deze AB-SO-LUUT niet weg. Een stereo-amp had ik nog niet (wel wilde ik toentertijd de DK hebben, echter op het supreme moment ,twee jaar later, van aanschaf bleek DK toch wel problematisch te zijn ivm garantie en overname perikelen) en wilde weten wat een duurdere cdspeler doet op een dedicated stereo-bak (zoals de DK-Design Reference VS mk3). Mijn referentie was/is Arcam CD62T. Een instappertje dus. Ik had opeenvolgend (ook prijsoplopend) beluisterd: Primare CD31, MF A5 CD, Meridian G08 (of was het G06?), AR CD6 (?) en een sprong naar Lindemann 820S.
In de 'middenreeks' (in het lijstje boven) kwam de Meridian als de mooist klinkende speler uit, MAARRRRR... het laden van sommige cd's was een ramp (vastlopers) en het opstarten duurt wel heel lang. Daarnaast was de verbetering de (extra) investering van €4000,- meer dan de Arcam niet waard (vond ik). Lindemann was/is inderdaad een heel ander segment, maar dat was/is het geld wel waard (niet dat ik hem al heb ;)).
Voor jou is de situatie anders: jij wilt alles veranderen en dat maakt het stukken moeilijker (met al die variabelen).
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

hulskof


Ranger


tiptop

Of Pink Faun, of PrimaLuna, of Goldmund, of Leema, of......... ;D

Mischien ook nog een optie om Leema te proberen. De antila en Tucana. Blijft er nog genoeg geld over voor hele mooie luidsprekers. :)

Nog genoeg te beluisteren dus 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hulskof

Mijn God... Na twee jaar zoeken ;) dacht ik elk merk wel zo'n beetje langs te hebben zien komen, maar nog altijd duiken er nieuwe onbekende namen op. Leema... Klinkt als een meisjesnaam.  ;D

hifi | Roderick


tiptop

Quote from: hulskof on September 30, 2008, 22:34:05
Mijn God... Na twee jaar zoeken ;) dacht ik elk merk wel zo'n beetje langs te hebben zien komen, maar nog altijd duiken er nieuwe onbekende namen op. Leema... Klinkt als een meisjesnaam.  ;D
Wel een knappe met een lekkere stem ;D
linkje.
http://www.leema-acoustics.com/leemaacousticsth.html
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Quote from: hulskof on September 30, 2008, 22:34:05
Mijn God... Na twee jaar zoeken ;) dacht ik elk merk wel zo'n beetje langs te hebben zien komen, maar nog altijd duiken er nieuwe onbekende namen op. Leema... Klinkt als een meisjesnaam.  ;D

Misschien komt dat wel omdat je ergens begonnen bent waar je achteraf beter niet had kunnen beginnen.
Ten eerste; ja er zijn zeer veel speakers, maar vele zijn voor veel mensen te duur of overpriced, dus daar ben je gauw klaar mee. Verder gaat men vaak naar dealers die een klein of iets groter ass. hebben, ik heb het geluk gehad bij een dealer te komen die zeer vele merken levert, zodat je redelijk snel een schifting kan maken, dus houd ik van rustige speakers of juist van meer upfront, Thiel / avalon erg rustige speakers maar heel accuraat, Usher / T+A dynamische speakers upfront a;sof het orkest in de kamer staat.

Ten tweede: ga bij forumleden luisteren, die een aardige set hebben staan, die hebben vaak al een heel pad gehad wat ze afgelegd hebben en hebben dus ervaring....

Ten derde: stel een budget vast waar je je ongeveer aan wilt houden.

Ten vierde: vergelijk dezelfde speakers bij 1 of 2 dealers en kijk of er prijsverschillen zijn.

binnen een paar maanden heb je zo een goed inzicht en een set die naat jouw smaak is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

xman

@Hulskof

Je hebt een Tjoeb 99 speler? In de basis is dit een goed opgebouwd apparaat met een prima analoge uitgangstrap met hoogwaardige componenten, een goede ringkernvoeding voor t analoge deel, een relais gestuurd mutingcircuit. Deze kun je eenvoudig en tegen geringe kosten sterk verbeteren door een paar kleine aanpassingen. Wellicht een voordelige optie voordat je een andere speler hebt gevonden?
Je kunt de standaard buizen in de uitgangstrap vervangen als dit nog niet is gebeurd. Op dezelfde printplaat is een Opamp in een socket gemonteerd en die is daardoor heel eenvoudig te vervangen. Deze opamp, een BurrBrown OPA2604, is een matig klinkende chip (klinkt donker en dof, veel vervorming) maar heeft grote invloed op de prestaties van je speler. Deze kun je heel eenvoudig zelf vervangen voor iets (veel) beters. Beslist het proberen waard. Mail maar voor suggesties.

tiptop

Heb je nu al eens iets?

Gewwon de eerste kopen die je tegenkwam. Dat werkt met kleding en schoenen ook altijd ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.