Tiptops Setje.

Started by tiptop, September 13, 2006, 21:55:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Quote from: dre73 on April  4, 2018, 18:52:49
Dat is een tijd geleden!
Leuk dat je er weer bent! 8)
Thanks! Leuk dat jij er ook nog bent, Dré!

Hoe is het met jou?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

dre73

Prima eigenlijk!
Beetje erg druk met leuke dingen eigenlijk. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Xander32

Welkom terug  :thumbs-up:.Head-fi is zo gek nog niet, dat heb ook ik recent mogen ontdekken.
Veel luisterplezier gewenst.


Quote from: tiptop on April  4, 2018, 17:01:25
Hoi Iedereen,

Ging toch even wat minder afgelopen jaren. Nu weer beter en woon zeer klein. Daardoor wel meer geïnteresseerd geraakt in head-fi. Heb een AQ Dragonfly Red gekocht die ik OTG gebruik i.c.m. een Sennheiser Momentum 2 IE. Ook ben ik mijn hele muziekcollectie op een HDD aan het zetten. In de eerste instantie in MP3 320 KB, maar inmiddels de andere helft toch maar in FLAC, horende wat een het verschil het maakt. En onderweg is een AQ Nightowl hoofdtelefoon die ik bij onze vrienden Bjorn en Garmt besteld heb.  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tiptop

Quote from: Xander32 on April  4, 2018, 21:54:44
Welkom terug  :thumbs-up:.Head-fi is zo gek nog niet, dat heb ook ik recent mogen ontdekken.
Veel luisterplezier gewenst.
Dank je!  :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Sinds een paar dagen de Audioquest Nightowl binnen. Demo model van BB&G. :)

Omdat hij eerst maar even 150 uur moet inspelen, zal ik ook daarna pas beschrijven wat ik er van vind. Gaat even duren, doordat de tijd ontbreekt om de hoofdtelefoon veel uren te laten draaien.

Eerste indruk? Ik hoor potentie, maar niet op het niveau wat ik hoopte na alle lyrische reviews op het internet. Aan de andere kant wordt in diezelfde reviews ook duidelijk aangegeven dat er heel wat veranderd in die 150 uur. Het is wel grotendeels het karakter wat ik zoek. En daarmee bedoel ik een bepaalde analoge kleuring. Niet persé buizen of juist solid state, maar het goede van beiden. Het enige wat mij ontbreekt is het rustige hoog en het ruimtelijke. Het klinkt nog echt in mijn hoofd of net er boven en het hoog bij de meeste muziek nog wat te scherp. Ook is het laag best mager. (beide ook gerelateerd en vaak ook veel beter na inspelen). Op dit moment ongeveer 20 a 25 uur gedraaid,dus we hebben nog even.  ::)

Ook wil moet ik nog luisteren wat het doet met films. Wordt je er echt zo ingezogen of valt het wel mee?

Wordt vervolgd...(Foto's volgen ook nog)  ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DV79

Welkom terug.
Vervelend dat je een mindere tijd hebt gehad.

Veel plezier van je nieuwe aanwinst!
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Update Nightowl.
Op dit moment zitten er zo'n 50 a 60 uur op. Nog ff.. :omg:

Verandering in sound vind ik moeilijk te dedecteren. Het LIJKT alsof het geheel wat makkelijker/vloeiender gaat klinken en het hoog wat natuurlijker klinkt, maar dat is dan wel subtiel. Het laag lijkt ook wat meer kracht te krijgen en dieper te gaan, maar nog steeds niet heel duidelijk of er echt verandering is.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Hoi. Daar ben ik weer een keer.

Door drukte weinig tijd gehad. Ook speelt mee dat ik mij snel laat verleiden om weer wat nieuws aan te schaffen als ik hier zit. :)

Na de laatste keer had mijn voorversterker het opgegeven en heb ik een andere gekocht. Een Primare SC15. Ik had eigenlijk geen geld, maar ja. En omdat deze ook een streamingsfunctie heeft, moesten daar natuurlijk ook betere USB kabels bij en een USB hub en een harde schijf waar mijn muziek allemaal opstaat en een kabel van mijn telefoon naar de versterker. Al met al zomaar weer tegen de 3000 euro geworden.

Omdat de set nog steed pal achter mijn bed in een nis staat in een kamer van 3 bij 3 meter is het lastig zeggen hoe de set presteert. In de aanloop naar de Primare heb ik hier ook een Linn SC Unidisk gehad. hiervan werkte een aantal ingangen niet meer en hij accepteerde geen SACD's meer. Het DAC gedeelte klonk ook een stuk minder goed dan die van de huidige Primare. Maar aan de andere kant vond ik het voorversterkergedeelte een stuk mooier klinken.
Nu de SC15 hier een tijdje staat ben ik het gewend en heb gespeeld met diverse instellingen. Het klinkt nu in mijn huidige set goed op lagere volumes, maar als ik het hard zet klinkt het middengebied wat hard en overheersend. Daarom wil ik eerst afwachten wat het doet als het weer in een grotere ruimte staat op een audiofiel verantwoorde manier.

De Audioquest hoofdtelefoon is inmiddels ingespeeld en klinkt op zich goed al merk ik dat ik gewoon niet gek ben van hoofdtelefoons. Hij klinkt in ieder geval zeer stressvrij. Ik heb de neiging om de muziek zeer hard te zetten omdat ik helemaal niet in de gaten heb dat het al zo hard staat. Hij zit wel erg lekker op het hoofd, of eigenlijk voel je hem nauwelijks. Daarom kan je hem heel lang op hebben wat ik nog nooit ervaren heb bij andere hoofdtelefoons. Al met al dus gewoon een erg prettige ervaring, maar geen euforisch gevoel of iets. Wat op de lange termijn uiteindelijk misschien juist goed is.

Misschien moet ik in de toekomst eens een goede hoofdtelefoonversterker aanschaffen. Ik was al weer uitgebreid aan het kijken, maar een stemmetje in mij schreeuwt heel hard dat ik nu eindelijk eens geld moet sparen.  :dozingoff:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.