Wiebo_Neo's 'Kinepolis' Home Theather

Started by BarcoU2man, August 15, 2006, 15:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BarcoU2man

Eindelijk na een hele zomer verbouwen is dan mijn HT eindelijk klaar.

Na maanden zeuren bij mijn ouders mocht ik dan als 20 jarige student eindelijk de zolder ruimte verbouwen tot Home Theather.

Als begin zijn er 2 muren verwijderd, die plaats hebben gemaakt voor vast inbouwkasten. Dit om alle spullen die eerst in de ruimte stonden netjes uit het zicht op te kunnen bergen.

Aansluitend hierop heb ik door de hele kamer de oude gipsplaten verwijderd en vervangen voor vuren houten rabat delen, en uiteraard meteen het dak geisoleerd.

De ruimte is ongeveer 4,5x3,50, en om alle apparatuur en speakers een plaatje te geven is er over de gehele breedte van de kamer een 60 cm die dressoir gebouwd, waar ook meteen alle kabel achter verwerkt zijn.

Alvorens heb ik de wanden gestucadoord, en de kastruimte afgemaakt, met de witte pilaren met verlichting ertussen ( Zie onderstaande foto, zwarte panelen zijn kastdeuren).
Dit aan beide kanten van de ruimte.
Na het bouwen is de volledige kamer afgelakt met Zwarte en witte zijdeglans en hoogglans lak om alles de gewenste uitstraling te geven.
Vervolgens heb ik samen met een vriend de click-laminaat vloer gelegd, met een geluidsdempende ondervloer.
Boven de deur is de Projector bevestigd samen met een 17 inch TFT Panel voor extra gebruikerscomfort.

De Apparatuur:

Projector
ASK C2 Compact LCD Projector ( Wordt zeer spoedig door een Epson TW-200 of TW-600 vervangen)
Samsung 710N 17" TFT Flatpanel ( Vesa Wall Mounted)

Reciever
Pioneer VSX-514 5.1 DTS-ES/DD Receiver

DVD
Kiss DP450 met RGBHV-out Modificatie, Pioneer loopwerk Modificatie en Extra Chipset Koeling

Speakers
Front: 2x JBL MX1001 Custom Matched Pair
Center: JBL Custom build 2x Tweeter 2x Midrange Center ( Zie andere post)
Rears: 2x JBL Flix 200 ( Ook zeer binnenkort aan de beurd voor een upgrade)

Dit alles is bekabel met 3-dubbel gevlochte UTP Cat-5e kabel, en Profigold Interlinks / Gold 10M RGBHV--> VGA kabel

De verlichting en Flatpanel zijn uiteraard volledige om afstandbediening geschakeld  ;D

Verdere info en updates volgen nog...

Mzzl

Sander
Looking for a real computer, buy a Mac :-)

BarcoU2man

Nog wat extra foto's:

Looking for a real computer, buy a Mac :-)

BarcoU2man

En na veel moeite een screenshot. Best netjes gelukt vind ik zelf met een Fuji Finepix s5500...
Looking for a real computer, buy a Mac :-)

bmateijsen

Je zou bijna niet zeggen dat je fan bent van de Olsen twins ;)

TheSpeedSkater

Mooie ruimte!

Misschien leuk om een paar foto´s van je apparatuur & speakers te plaatsen?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Raphie

Quote from: bmateijsen on August 15, 2006, 15:40:06
Je zou bijna niet zeggen dat je fan bent van de Olsen twins ;)

Ik wou het net zeggen  ;D ;D
JBL PRX Power!

BarcoU2man

Foto's van mijn apparatuur moet ik nog maken,

Fan is trouwens een groot woord, vind ze nu ze wat ouder zijn gewoon 2 prachtige dames...  ;D

Mzzl
Looking for a real computer, buy a Mac :-)

bmateijsen

Quote from: Wiebo_Neo on August 15, 2006, 15:42:41
Fan is trouwens een groot woord, vind ze nu ze wat ouder zijn gewoon 2 prachtige dames...  ;D

Mzzl

Maak dat de kat wijs.... ;D. 8)

BarcoU2man

Haha, ik heb nog steeds een Matrix Avantar... 8) ;D

Als ik 2 foto's van Cameron Diaz aan mijn deur hang ben ik zeker daar weer 'fan' van...
hahah...
Looking for a real computer, buy a Mac :-)

bmateijsen

Dan moet je ook even alle foto's met actieve screenshots vervangen... ;D.
Maar voor de rest leuke ruimte!

Quote from: Wiebo_Neo on August 15, 2006, 15:55:56
Haha, ik heb nog steeds een Matrix Avantar... 8) ;D

Als ik 2 foto's van Cameron Diaz aan mijn deur hang ben ik zeker daar weer 'fan' van...
hahah...

BarcoU2man

Looking for a real computer, buy a Mac :-)

Dru

Quote from: Wiebo_Neo on August 15, 2006, 15:55:56
Haha, ik heb nog steeds een Matrix Avantar... 8) ;D

Als ik 2 foto's van Cameron Diaz aan mijn deur hang ben ik zeker daar weer 'fan' van...
hahah...


Geeft niks :)


Het ziet er gezellig uit! netjes.
Heb je geen last van die hooglans schrootjes tijdens het film kijken?

BarcoU2man

Schrooten zijn zijdeglans, licht alleen zo op door de spotjes.
Kijkt zeer ontspannend moet ik zeggen, was eerst ook bang voor spiegeling, maar dat gelukkig helemaal niet het geval.

Looking for a real computer, buy a Mac :-)

Rob Eric Blank

Quote from: bmateijsen on August 15, 2006, 15:40:06
Je zou bijna niet zeggen dat je fan bent van de Olsen twins ;)
Daar heb je geen breed beeld voor nodig ;-)

christian19


Maurits

Leuke ruimte!
Waarom heb je een TFT schermpje boven je beamer hangen?
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

BarcoU2man

Gebruik de ruimte ook intensief als studeer ontspan kamer, en dan zet ik niet altijd de Beamer aan maar wil wel bijv. de scene selectie van een muziek DVDtje gebruiken. Vind dit gewoon erg handig werken met zo'n TFTtje boven de projector. Tevens is het vast voor de toekomstige HTPC ( Die PC hangt nu nog aan mijn LCDTV). Buiten dat, vond het er wel Flex uitzien...

Weet iemand trouwens waar ik van die Filmblikken en DTS Plaque kan bestellen?

M.v.g

Sander

Looking for a real computer, buy a Mac :-)

advr



zeer netjes allemaal. mooi afgewerkte kamer ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

jaco

Quote from: Rob Eric Blank on August 15, 2006, 16:20:16
Daar heb je geen breed beeld voor nodig ;-)
Juist wel: bij een 4:3 opname uitgerekt op breedbeeld lijken ze weer een normaal postuur te krijgen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

gvy

Dag Sander,

Heel mooie ruimte heb je daar gecreeerd.
Als ik je ouders was had ik je al veel eerder laten beginnen, en nog extra ruimte erbij.
't is toch een mooie "home improvement" en meerwaarde tov een gewone zolderruimte, die ze erbij hebben.

Als je het door vaklui laat doen kost zoiets flink wat duiten.

Op welke schermgrootte projecteer je?

Geert

HTR

jup! mooie kamer, leuke apparatuur en sfeervol ingericht, ook de deur kant! netjes!

donaldk

Quote from: Rob Eric Blank on August 15, 2006, 16:20:16
Daar heb je geen breed beeld voor nodig ;-)

Nou, ze zijn altijd met z'n tweeen... En zo hoog zijn ze nou ook weer niet. Zouden ze veel boven de five feet uitkomen, denk je.

donaldk

Dat ziet er uit alsof het veel werk is geweest, mooie vloer ook, mijn complimenten

BarcoU2man

Quote from: gvy on August 16, 2006, 19:27:19
Dag Sander,

Heel mooie ruimte heb je daar gecreeerd.
Als ik je ouders was had ik je al veel eerder laten beginnen, en nog extra ruimte erbij.
't is toch een mooie "home improvement" en meerwaarde tov een gewone zolderruimte, die ze erbij hebben.

Als je het door vaklui laat doen kost zoiets flink wat duiten.

Op welke schermgrootte projecteer je?

Geert

Dit moment zit ik op een 4:3 scherm van 1,60. Bevalt opzich prima, maar ik kijk al uit naar mijn upgrade naar de TW 200 of 600, dan komt er ook uiteraard een (groter) 16:9 scherm  ;D

Iedereen trouwens bedankt voor de leuke reacties  ;)

M.v.g

Sander
Looking for a real computer, buy a Mac :-)

mikeske

Mooie set, mooi ingericht. Die tft boven de projector is inderdaad wel handig

Nu maar gauw die andere beamer  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost