CinéMike => verhuisd =>CinéMike II => CinéMike III

Started by mikeske, August 7, 2006, 23:51:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

daxie

Mike,

Moet het open zijn of met deurtjes? Als het open mag zijn is dat heel eenvoudig zelf te doen, en op maat, als je iemand kent die het wil spuiten...

Je kan ook de vraag stellen aan een meubelmaker. Voor een eenvoudig meubel (wat een tv-kast echt wel is...) vallen die prijzen erg goed mee, maar pianolak is natuurlijk niet goedkoop.

CoSo


Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

mikeske

Quote from: daxie on January  4, 2010, 09:41:42
Mike,

Moet het open zijn of met deurtjes? Als het open mag zijn is dat heel eenvoudig zelf te doen, en op maat, als je iemand kent die het wil spuiten...

Je kan ook de vraag stellen aan een meubelmaker. Voor een eenvoudig meubel (wat een tv-kast echt wel is...) vallen die prijzen erg goed mee, maar pianolak is natuurlijk niet goedkoop.

Liefst open, zelf maken is een optie.
Maar het spuiten is inderdaad moeilijker en duurder dan ik dacht ...

Quote from: CoSo on January  4, 2010, 13:02:40
Het staat ook in je Showcase  ;)
Quote from: Valkyrie on January  4, 2010, 13:36:27
oja  :-X

;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Xander32

He Mike, toch voor de Marantz AV gezwicht ;D. Mooi hoor - top set zo!

Wat zijn jouw ervaringen nu met de AV (i.c.m. de HK eindversterking)? Tevreden?


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mikeske

Quote from: Xander32 on January  4, 2010, 19:04:46
He Mike, toch voor de Marantz AV gezwicht ;D. Mooi hoor - top set zo!

Wat zijn jouw ervaringen nu met de AV (i.c.m. de HK eindversterking)? Tevreden?


Sander.

Ja, inderdaad gezwicht voor de marantz.

Ik heb de marantz met de onkyo vergeleken en het verschil bij surround was miniem.
Maar bij stereo scheelde het echt heel veel.

De match met de HK's is prima, maar ben toch benieuwd hoe het zou klinken met de MM8003 bij mij thuis.
De HK's waren nieuw meer dan 4000€ samen dus zouden ze toch een stuk beter moeten zijn dan de MM8003 van 1600€
Plus dat stereo en center + surrounds gescheiden is en ze dus elk hun eigen voeding hebben zou ook positief moeten zijn.

Maar mocht het verschil niet zo groot zijn dan zou ik misschien nog switchen naar de marantz bak, al wat het maar voor het zicht  O0
Ik ben aan het proberen hem hier een op proef te krijgen dus wie weet  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Xander32

Quote from: mikeske on January  4, 2010, 19:08:43
Ja, inderdaad gezwicht voor de marantz.

Ik heb de marantz met de onkyo vergeleken en het verschil bij surround was miniem.
Maar bij stereo scheelde het echt heel veel.

De match met de HK's is prima, maar ben toch benieuwd hoe het zou klinken met de MM8003 bij mij thuis.
De HK's waren nieuw meer dan 4000€ samen dus zouden ze toch een stuk beter moeten zijn dan de MM8003 van 1600€
Plus dat stereo en center + surrounds gescheiden is en ze dus elk hun eigen voeding hebben zou ook positief moeten zijn.

Maar mocht het verschil niet zo groot zijn dan zou ik misschien nog switchen naar de marantz bak, al wat het maar voor het zicht  O0
Ik ben aan het proberen hem hier een op proef te krijgen dus wie weet  ;)
Ben erg benieuwd dan naar jouw bevindingen betreft de MM8003 - de meeste reviews/feedback zijn niet heel erg positief ???. Betreft de looks is het wel mooi - echter vind ik jouw huidige opstelling ook geen straf.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mikeske

Binnenkort krijg ik ook de XTZ 99W12.16 op proef, deze zal misschien de SVS vervangen:













Black high gloss paint
12" long stroke driver with aluminum cast basket
300W RMS amplifier
Balanced input
Toroidal transformer
30,5 kg
Room tuning for adaptation to different rooms
4 basic characters
Selectable bass reflex- or sealed construction
2 EQ boost buttons for different bass characters
Switchable subsonic filter
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

fastlex

Wauw, dat ziet er mooi uit.
Mooie homogene set krijg je zo!
Eerste keer dat je er naar gaat luisteren of had je in de winkel ook al geluisterd destijds?
Mooie foto's hoor.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

daxie

#2709
Mike, de XTZ zal geen upgrade zijn... Qua muzikaliteit wel maar niet inzake diepgang en kracht.

Zie ook: http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archived/5770-xtz-99-w12-maximum-extension.html

M.P.A. de Jong

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de XTZ. Staat ook op mijn shortlist (budget-gestuurd) samen met de BK.
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

mikeske

Quote from: fastlex on January  5, 2010, 08:12:30
Wauw, dat ziet er mooi uit.
Mooie homogene set krijg je zo!
Eerste keer dat je er naar gaat luisteren of had je in de winkel ook al geluisterd destijds?
Mooie foto's hoor.

Even beluisterd in hun ruimte en klonk best goed.
Maar was dan ook maar een korte test in een kleine ruimte.

Quote from: daxie on January  5, 2010, 08:20:27
Mike, de XTZ zal geen upgrade zijn... Qua muzikaliteit wel maar niet inzake diepgang en kracht.

Zie ook: http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archived/5770-xtz-99-w12-maximum-extension.html

Ok, zullen zien wat het geeft maar moet dus geen al te hoge verwachtingen spannen  :-\

Quote from: M.P.A. de Jong on January  5, 2010, 09:44:06
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de XTZ. Staat ook op mijn shortlist (budget-gestuurd) samen met de BK.

Ik zal een mooie review plaatsen als ik hem aan de tand gevoeld heb.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Apoc@

De prijs van de XTZ is best aardig, was er ook voor aan het kijken. Had de review op homeshack ook gelezen. Tijdens de test van mijn XTZ 99.26, heb ik kort de subwoofer beluisterd tijdens de 2.1 test en het klonk echt niet verkeerd voor dat geld. Nu ben ik meer van het idee dat je een sub niet moet voelen, maar wel moet merken dat je iets mist als die niet aan staat.
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

mikeske

Quote from: Apoc@ on January  5, 2010, 20:21:19
De prijs van de XTZ is best aardig, was er ook voor aan het kijken. Had de review op homeshack ook gelezen. Tijdens de test van mijn XTZ 99.26, heb ik kort de subwoofer beluisterd tijdens de 2.1 test en het klonk echt niet verkeerd voor dat geld. Nu ben ik meer van het idee dat je een sub niet moet voelen, maar wel moet merken dat je iets mist als die niet aan staat.

ik had hem ook kort gehoord bij intosurround en dat was wel positief.
Maar was kort en in een kleine ruimte.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

meelzs

Niet verkeerd :) ziet er mooi uit allemaal :clapping:
LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

daxie

Quote from: Apoc@ on January  5, 2010, 20:21:19
De prijs van de XTZ is best aardig, was er ook voor aan het kijken. Had de review op homeshack ook gelezen. Tijdens de test van mijn XTZ 99.26, heb ik kort de subwoofer beluisterd tijdens de 2.1 test en het klonk echt niet verkeerd voor dat geld. Nu ben ik meer van het idee dat je een sub niet moet voelen, maar wel moet merken dat je iets mist als die niet aan staat.

Een sub moet je voelen en merken dat je iets mist... Beide kunnen perfect samen.

mikeske

daarnet in de apple shop 2 remotes gekocht, 1 voor de Imac en 1 voor de apple tv.



Is toch een stuk mooier dan de originele en ligt een stuk beter in de hand  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Xander32

Quote from: mikeske on January  5, 2010, 20:48:50
daarnet in de apple shop 2 remotes gekocht, 1 voor de Imac en 1 voor de apple tv.



Is toch een stuk mooier dan de originele en ligt een stuk beter in de hand  ;)
Volgens mij heb je een zwak voor Apple ::).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mikeske

Quote from: Xander32 on January  5, 2010, 21:26:45
Volgens mij heb je een zwak voor Apple ::).

Sander.

Je zou eens moeten weten voor hoeveel ik al in de apple store hier in de buurt gekocht heb ...
Imac, macbook, apple tv, toetsenborden, muizen, ipods, airport extreme, airport express, iphone, en dan natuurlijk voor alles een hele hoop accesoires ...
( en heb nog niks weggedaan van dit alles, als er iets nieuws komt gaan het oude gewoon naar de berging )

Heb ook nog 2 oude imac's / 2 powermac's  boven staan ( werkend ) als gadget.

Als ik binnenkom komen ze meestal al direct met 2 af om te vragen of ze me kunnen  ;D

:wub: Apple
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Dirc


mikeske

Quote from: Dirc on January  5, 2010, 21:48:38
heb je al aandelen?

neen, maar mocht je bij het kopen van aandelen een mooi papier zoals vroeger krijgen.
Dan kocht ik er direct gewoon om uit te hangen  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

JeKa

Quote from: mikeske on January  5, 2010, 20:48:50
daarnet in de apple shop 2 remotes gekocht, 1 voor de Imac en 1 voor de apple tv.



Is toch een stuk mooier dan de originele en ligt een stuk beter in de hand  ;)

Dit is toch gewoon de originele? Of bedoel je in vergelijking met de oude versie?

Mario D

Quote from: daxie on January  5, 2010, 08:20:27
Mike, de XTZ zal geen upgrade zijn... Qua muzikaliteit wel maar niet inzake diepgang en kracht.

Zie ook: http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archived/5770-xtz-99-w12-maximum-extension.html

Dat denk ik ook aangezien Mike in stereo weergave wel genoeg heeft aan laag met de 10" XTZ stereo subs.  :D

En omdat het waarschijnlijk enkel voor HT gaat dienen mag het gerust wel een sub zijn met ballen aan zijn lijf.  ;)

Ik zou aanraden PC13 ultra.  :worship:


yorkie13

waarom dan niet gelijk de xtz 99w12.18P met losse subamp ?
deze gebruikt een peerless xxls12 aluminium woofer en die is erg strak
alleen zal niet echt heel laag gaan, ik gebruik de 300 watt dsp amp met Roomanalyzer erbij
jou wel bekend
ik krijg de woofer niet onder de 23 hz -3db, iets wat je bij HT wel wenst
zeker als je van een SVS komt
dit is dus in mijn ruimte van ruim 6 x 5 m gemeten

mikeske

Mja ik heb al een sub amp staan en die dingen nemen behoorlijk wat plaats in ...
Dus liever een sub met ingebouwde amp ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost