CinéMike => verhuisd =>CinéMike II => CinéMike III

Started by mikeske, August 7, 2006, 23:51:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Koen K

Quote from: Nooff on September 29, 2009, 00:52:24
Kort door de bocht of niet, je moet concessies maken. Er lopen mensen op deze aardkloot die werkelijk verwachten dat Receivers overal goed in zijn, de natte droom....

:eh:

Ten eerste heb ik dat niet gezegd. Ten tweede: er zijn wel degelijk receivers die in stereo een "normale" versterker evenaren. Het hangt uiteraard van de belasting af en hoe een versterker / receiver daarmee omgaat, maar er zijn toch echt wel receivers die dat gewoon helemaal goed doen. Zoals je dus van een versterker zou verwachten.

Nooff

Quote from: Koen K on September 29, 2009, 01:02:51
:eh:

Ten eerste heb ik dat niet gezegd. Ten tweede: er zijn wel degelijk receivers die in stereo een "normale" versterker evenaren. Het hangt uiteraard van de belasting af en hoe een versterker / receiver daarmee omgaat, maar er zijn toch echt wel receivers die dat gewoon helemaal goed doen. Zoals je dus van een versterker zou verwachten.

Dan laat de Receiver ergens anders wel weer steken vallen...Een apparaat kan niet overal goed in zijn, en zeker niet aan ieders smaak voldoen.

Koen K

Aan ieders smaak voldoen... Inderdaad, nee, dat kan geen enkel product op aarde.

Maar jouw vooroordeel bij een receiver (om het even te vertalen "als 'ie iets goed kan, dan móet iets anders wel minder goed zijn") is m.i. niet op de realiteit gebaseerd maar eerder op een flinke lading van de gebakken lucht die in hifiland zo veelvuldig verspreid wordt. Audio-apparaten zijn geen mensen. Sommige kunnen nu eenmaal meer dan andere. En sommige doen nu eenmaal precies hetzelfde, ook al lijken ze compleet verschillend.

Nooff

Quote from: Koen K on September 29, 2009, 01:17:38
Aan ieders smaak voldoen... Inderdaad, nee, dat kan geen enkel product op aarde.

Maar jouw vooroordeel bij een receiver (om het even te vertalen "als 'ie iets goed kan, dan móet iets anders wel minder goed zijn") is m.i. niet op de realiteit gebaseerd maar eerder op een flinke lading van de gebakken lucht die in hifiland zo veelvuldig verspreid wordt. Audio-apparaten zijn geen mensen. Sommige kunnen nu eenmaal meer dan andere. En sommige doen nu eenmaal precies hetzelfde, ook al lijken ze compleet verschillend.

Is dat dan diezelfde gebakken lucht betreft het verschil tussen kabels? Het is niet een kwestie van vooroordelen, het is een kwestie van voorkeur, dat is iets heel anders.

Koen K

Yep, diezelfde gebakken lucht.

En je voorkeur hebben is prima en zo (sterker nog, het zou toch maar saai zijn als iedereen dezelfde stuff had staan), maar als je je eigen voorkeur aan een ander voert, als het ware tot waarheid verheft, gaat er toch wat mis ;)

mikeske

Quote from: Starred on September 28, 2009, 22:52:21
De SC886 is echt heel andere koek dan de gemiddelde receiver van Onkyo. Komt uit de Pro serie.

Inderdaad  ;)
Quote from: Nooff on September 29, 2009, 00:52:24
Kort door de bocht of niet, je moet concessies maken. Er lopen mensen op deze aardkloot die werkelijk verwachten dat Receivers overal goed in zijn, de natte droom....

Ik vind dat mijn rotel stereo en surround goed doet, heb ook al enkele classé's en lexicons gehoord en die deden ook beiden goed.
Enige reden dat ik mijn rotel wil vervangen is om HD geluid te hebben via de processor, het is ook mogelijk via een blu-ray speler met analoge uitgangen.

Quote from: Nooff on September 29, 2009, 00:54:06
Natuurlijk, maar zoals ik zei, je moet concessies maken, of gewoon alles apart houden. Processors zijn ook puur bedoeld voor processing, het is de combi met de eindversterker die alles een goed geheel zou moeten maken. Ik ben erg benieuwd naar de MC5500 Eindtrap van Onkyo.

De Onkyo eindtrap ben ik niet in geinteresseerd, zoals eerder gezegd blijven mijn eindversterkers nog een hele tijd.
Die zijn gewoon te goed om weg te doen.

De match tussen een eventuele nieuwe VV en de huide EV ben ik ook benieuwd naar, nu is die echt goed.

Quote from: Koen K on September 29, 2009, 01:02:51
:eh:

Ten eerste heb ik dat niet gezegd. Ten tweede: er zijn wel degelijk receivers die in stereo een "normale" versterker evenaren. Het hangt uiteraard van de belasting af en hoe een versterker / receiver daarmee omgaat, maar er zijn toch echt wel receivers die dat gewoon helemaal goed doen. Zoals je dus van een versterker zou verwachten.

Daar ga ik mee akkoord  ;)
Quote from: Nooff on September 29, 2009, 01:09:35
Dan laat de Receiver ergens anders wel weer steken vallen...Een apparaat kan niet overal goed in zijn, en zeker niet aan ieders smaak voldoen.

aan ieders smaak inderdaad niet, maar ik heb al redelijk wat processors en enkele receivers gehoord die voor mij persoonlijk goed waren in surround en in stereo.

Quote from: Koen K on September 29, 2009, 01:17:38
Aan ieders smaak voldoen... Inderdaad, nee, dat kan geen enkel product op aarde.

Maar jouw vooroordeel bij een receiver (om het even te vertalen "als 'ie iets goed kan, dan móet iets anders wel minder goed zijn") is m.i. niet op de realiteit gebaseerd maar eerder op een flinke lading van de gebakken lucht die in hifiland zo veelvuldig verspreid wordt. Audio-apparaten zijn geen mensen. Sommige kunnen nu eenmaal meer dan andere. En sommige doen nu eenmaal precies hetzelfde, ook al lijken ze compleet verschillend.

Vroeger was het in de winkel inderdaad van u wilt stereo dan moet je een geintegreerde of een VV+EV kopen, wil je surround dan een receiver of een PRO+EV
En indien je beide wil, dan zul je 2 sets moeten neerzetten of dan weer het gepruts met een reciever en een apparte stereo VV met een ht-thru functie en telkens dan de volumes gelijk zetten en zo ...
Maar meer en meer verkopers zijn nu ook echt overtuigd dat bepaalde artikels goed zijn in beide en verdedigen hun producten echt op beide gebeiden.
Wat ik ook maar normaal vind, niet iedereen heeft geld voor 2 sets en als er oplossingen bestaan die goed zijn voor beide waarom dan niet zoits aanbevelen.

Quote from: Nooff on September 29, 2009, 01:27:57
Is dat dan diezelfde gebakken lucht betreft het verschil tussen kabels? Het is niet een kwestie van vooroordelen, het is een kwestie van voorkeur, dat is iets heel anders.

Mja daar hebben we het hier op het forum al genoeg over gehad, ik hoor de verschillend dus ik spendeer er ook geld aan.
Ieder zijn mening daar over en ik ga ook niemand scheef bekijken die daar een andere mening over heeft  ;)

Quote from: Koen K on September 29, 2009, 01:44:12
Yep, diezelfde gebakken lucht.

En je voorkeur hebben is prima en zo (sterker nog, het zou toch maar saai zijn als iedereen dezelfde stuff had staan), maar als je je eigen voorkeur aan een ander voert, als het ware tot waarheid verheft, gaat er toch wat mis ;)

inderdaad, ik en Koen zijn blijkbaar van mening dat er recievers en processors zijn die goed zijn in beide.
En ook overtuigd dat kabels een verschil kunnen uitmaken.

Ik heb al een paar keer aangehaald dat dit persoonlijke meningen zijn en ik ook geen probleem heb met andere meningen.
Maar jij kan precies niet aanvaarden dat wij overtuigd zijn van onze mening.

Uw mening is daarom niet verkeerd he, ze is gewoon anders dan die van ons.

Zoals koen ook al zei, het zou maar saai zijn als iedereen gelijk denkt en hetzelfde spull heeft staan.




Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Xander32

Quote from: Nooff on September 29, 2009, 00:52:24
Kort door de bocht of niet, je moet concessies maken. Er lopen mensen op deze aardkloot die werkelijk verwachten dat Receivers overal goed in zijn, de natte droom....
Klopt wel voor een groot deel.
Momenteel ben ik nog in het bezit van een Rotel eindtrap(achter een SR 6001) en een Marantz SR 8002. Die laatste is echt mooi opgebouwd, met componenten die de geluidskwaliteit ten goede dienen te komen. Ik heb door omstandigheden deze receiver nog niet kunnen installeren maar ben erg nieuwsgierig hoe deze gaat presteren met muziek t.o.v. zijn mindere soortgenoot (SR6001) en de Rotel. Daarentegen heb ik bij een forumgenoot al een voorproefje gehad waar ik behoorlijk van onder de indruk was (SR8002 op Kef Reference 3).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nooff

Quote from: mikeske on September 29, 2009, 19:00:17
Daar ga ik mee akkoord  ;)
aan ieders smaak inderdaad niet, maar ik heb al redelijk wat processors en enkele receivers gehoord die voor mij persoonlijk goed waren in surround en in stereo.

Precies, goed (genoeg) (je vergat een woordje) voor jouw persoonlijk, maar niet even goed als. Je gaf al aan dat 75% film is en 25% Stereo, dan stuur je dus aan op een Processor die heel erg goed in film moet zijn, en iets minder in Stereo mag zijn, aangezien dat percentage veel lager ligt.

Quote
inderdaad, ik en Koen zijn blijkbaar van mening dat er recievers en processors zijn die goed zijn in beide.
En ook overtuigd dat kabels een verschil kunnen uitmaken.

Ik heb al een paar keer aangehaald dat dit persoonlijke meningen zijn en ik ook geen probleem heb met andere meningen.
Maar jij kan precies niet aanvaarden dat wij overtuigd zijn van onze mening.

Uw mening is daarom niet verkeerd he, ze is gewoon anders dan die van ons.

Zoals koen ook al zei, het zou maar saai zijn als iedereen gelijk denkt en hetzelfde spull heeft staan.

Ik probeerde je niet in de richting van 1 product te sturen hoor, even om de verwarring van koen te vermijden. Ik ben ook overtuigd dat kabels een verschil kunnen maken, maar ook van het feit dat Receiver niet overal even goed in kunnen zijn. Een € 2000,- kostende Receiver/Processor kan ongetwijfeld een heel goed surround en stereobeeld projecteren, maar niet beide even goed. Bij de ene Receiver/Processor komt Stereo beter naar voren, bij de ander Surround (dat merk je telkens weer in elke test en bij elke persoonlijke waarneming) Om maar weer in herhaling te vallen, het is en blijft een kwestie van voorkeur en daarover valt niet te twisten. Ik ben sowieso van mening dat producten van verschillende merken onmogelijk met elkaar vergeleken kunnen worden omdat de filosofie, of de intentie waarmee ze gebouwd zijn, bij elke fabrikant anders is. Onkyo staat er om bekend zich veelal op Home Theater te richten, en dus Receivers/Processoren die veelal gericht zijn op Multichannel audio, en minder op Stereo.

mikeske

#2433
Quote from: Nooff on September 29, 2009, 23:43:40
Precies, goed (genoeg) (je vergat een woordje) voor jouw persoonlijk, maar niet even goed als. Je gaf al aan dat 75% film is en 25% Stereo, dan stuur je dus aan op een Processor die heel erg goed in film moet zijn, en iets minder in Stereo mag zijn, aangezien dat percentage veel lager ligt.

Nooff, je hebt nier goed gelezen wat ik geschreven heb:

Quote from: mikeske on September 28, 2009, 21:26:53
Bij mij is de verhouding 75% film, 25% stereo.

Maar die 25% moet echt wel heel goed zijn.
Als ik soms een dipje heb of een lastige dag, dan leg ik een muziekje op, zak weg in de zetel en geniet echt. Een uurtje later of zo voel ik me echt herboren.
En dat wil ik niet echt inleveren, die 75% film is meer ammusement en vermaak ( waar ik ook wel van geniet ) maar die 25% stereo is precies een beetje therapie voor mij  ;D

muziek is maar 25%, maar wel belangrijker dan die 75%.

Dus niet goed genoeg, maar echt GOED in stereo, terwijl ik ook tevreden ben over de surround capaciteiten

Quote
Ik probeerde je niet in de richting van 1 product te sturen hoor, even om de verwarring van koen te vermijden. Ik ben ook overtuigd dat kabels een verschil kunnen maken, maar ook van het feit dat Receiver niet overal even goed in kunnen zijn. Een € 2000,- kostende Receiver/Processor kan ongetwijfeld een heel goed surround en stereobeeld projecteren, maar niet beide even goed. Bij de ene Receiver/Processor komt Stereo beter naar voren, bij de ander Surround (dat merk je telkens weer in elke test en bij elke persoonlijke waarneming) Om maar weer in herhaling te vallen, het is en blijft een kwestie van voorkeur en daarover valt niet te twisten.

Dan is mijn Rotel misschien zeer goed in stereo ( wat ik belangrijkst vind, alhoewel ik dat het minst luister ) en iets minder in surround.
Is dus precies wat ik wil, bij stereo echt goed en bij surround wat meer ontspanning is gewoon goed  ;)

Quote
Ik ben sowieso van mening dat producten van verschillende merken onmogelijk met elkaar vergeleken kunnen worden omdat de filosofie, of de intentie waarmee ze gebouwd zijn, bij elke fabrikant anders is. Onkyo staat er om bekend zich veelal op Home Theater te richten, en dus Receivers/Processoren die veelal gericht zijn op Multichannel audio, en minder op Stereo.

Dat haalde ik ook al een paar keer aan, Onkyo staat inderdaad meer bekend voor zijn surround kwaliteiten.
Daarom dat ik ook heel benieuwd ben om hem eens te testen in stereo en natuurlijk ook surround.

Op surround gebied verwacht ik zowiezo een vooruitgang door de nieuwe formaten en de vele extra instelmogelijkheden.
Stereo weet ik niet zo direct, maar ik verwacht een kleine achteruitgang.

We zien wel hoe het uitdraait, indien ik de mogelijkheid krijg om hem te testen zal ik een uitgebreid verslag schrijven  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Quote from: mikeske on September 30, 2009, 18:55:15
We zien wel hoe het uitdraait, indien ik de mogelijkheid krijg om hem te testen zal ik een uitgebreid verslag schrijven  ;)

Laat maar weten als je een second opinion nodig hebt :). Je bent trouwens altijd welkom he

mikeske

Quote from: daxie on September 30, 2009, 22:20:03
Laat maar weten als je een second opinion nodig hebt :). Je bent trouwens altijd welkom he

Ja ik zou zeer graag eens langskomen, stuur me anders een pm waneer het past voor u.
Tijdens de week of in het weekend, maakt niet uit  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

vleerbike

Ik heb vandaag iets opgemerkt.

Een beetje laat maar toch;

Yessica, gefeliciteerd met je verjaardag!!!  :clapping:

Uit sympathie voor alle vrouwelijke forumleden

Ik mag verder ook niet klagen; ik heb van mijn vrouwtje voor mijn verjaardag een pioneer KRP-500aw cadeau gekregen. Ik denk dat ze stiekem ook steeds meer geniet van het HT-gebeuren, al zal ze dit natuurlijk nooit toegeven.

Voor de rest: Waar zit die Yessica fanclub hier?
Pioneer vsx-ax2, KEF IQ all the way, Pioneer KRP-500aw

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

WickedGame

#2438
Quote from: vleerbike on October 20, 2009, 14:23:28
Ik heb vandaag iets opgemerkt.

Een beetje laat maar toch;

Yessica, gefeliciteerd met je verjaardag!!!  :clapping:

Uit sympathie voor alle vrouwelijke forumleden

Ik mag verder ook niet klagen; ik heb van mijn vrouwtje voor mijn verjaardag een pioneer KRP-500aw cadeau gekregen. Ik denk dat ze stiekem ook steeds meer geniet van het HT-gebeuren, al zal ze dit natuurlijk nooit toegeven.

Voor de rest: Waar zit die Yessica fanclub hier?

Kwijlen op iemands vriendin wel ja joh...  :P

Bij deze dan ook gefeliciteerd yessica! :)

Sk

Quote from: WickedGame on October 20, 2009, 14:31:26
Kwijlen op iemands vriendin wel ja joh...  :P

Bij deze dan ook gefeliciteerd yessica! :)

Gefeliciteerd Yessica   :) Waar blijven de foto's?  O0
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

yessica

dank u allemaal ;) Eindelijk 'volwassen'
Vaste klant bij CinéMike !!!

mikeske

#2441
hier enkele recente foto's toen we even aan zee zijn gaan uitwaaien samen met de hond ;D







edit: blijkbaar wat problemen met het uploaden naar mijn webspace, zal vanavond nog eens proberen
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Davey

Yessica van harte  :pompom:, Mike van harte  :pompom:

Als ik zo lees wat je wilt qua processor zou ik toch eens naar de Marantz AV8003 kijken. De 886 die ik heb is door mij gekozen omdat bij mij de nadruk op film ligt. Daar moet voor mij de kwaliteit subliem zijn. De Marantz schijnt op het stereogebied uit te blinken. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze de andere kant niet goed zullen weergeven, verre van dat. Beide zijn erg goed maar ik denk dat je het meeste plezier van de Marantz gaat krijgen. Kan je ze niet beide tegelijk in huis krijgen om ze te checken?

Er staat momenteel een AV8003 te koop http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92725.0 hier op het forum.

Dave

HTip

Beter laat dan nooit! :blush:
Ook van mij van harte proficiat, Yessica :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

#2444
Gefeliciteerdskes! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Sk

#2446
Quote from: mikeske on October 25, 2009, 11:59:28
Foto's werken  ;)

Ik krijg medelijden met het hondje op de 2de foto, hij waait bijna om haha  ;D En je vriendin maar lachen  :P
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Mario D

Thuis kan je nog nagenieten van het zeezand dan larsje heeft meegebracht.  :D


mikeske

Zie net op tv dat er bij de MM een nieuwe Blu-ray actie is.

10 films + een samsung blu-ray speler voor slechts 166€

Ik zou het bijna al kopen alleen maar voor de films



Volgens de afbeelding denk ik dat het een BD2500 is, deze heeft analoge uitgangen en redelijk goed beeld ( volgens reviews )
Is dit een goede speler ( en is het deze wel, ik ben het tenslotte niet zeker )
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

#2449
dit is de 2500, lijkt er toch veel goed op:



of de 1500:



Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost