CinéMike => verhuisd =>CinéMike II => CinéMike III

Started by mikeske, August 7, 2006, 23:51:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mikeske

Quote from: Xander32 on September 28, 2009, 19:19:40
Hoi Mike,

Misschien is dit ook een optie: NAD T175 ?
Ik ken deze voorversterker niet maar ik schat persoonlijk het merk NAD hoger in betreffende de geluidskwaliteit dan Onkyo.

http://nadelectronics.com/products/home_theatre_amplifiers/T-175-AV-Surround-Sound-Preamplifier-(HD)/


Sander.

Bedankt voor het meedenken sander, maar NAD vind ik qua uiterlijk al jaren  :crazy:
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Quote from: Xander32 on September 28, 2009, 19:31:24
Ook  :inlove: en nog binnen het budget ook.

Sander.

Hmm das inderdaad ook niet mis  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Bovendien zijn de meningen over de Marantz wat verdeeld...

Oh ja, Mike, pre van parasound zou niet zo duur worden hoor (als hij er komt...).

Beetje sparen he, je zal anders volgens mij rap spijt krijgen van je onkyo...

Ikzelf ben ook nog wat aan het wachten, maar zal wellicht toch voor een receiver gaan. Een pre/eind combi is momenteel wat hoog gegrepen.

Xander32

Quote from: daxie on September 28, 2009, 20:28:59
Bovendien zijn de meningen over de Marantz wat verdeeld...

Oh ja, Mike, pre van parasound zou niet zo duur worden hoor (als hij er komt...).

Beetje sparen he, je zal anders volgens mij rap spijt krijgen van je onkyo...

Ikzelf ben ook nog wat aan het wachten, maar zal wellicht toch voor een receiver gaan. Een pre/eind combi is momenteel wat hoog gegrepen.
O ja? Vertel `s.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mikeske

Quote from: daxie on September 28, 2009, 20:28:59
Bovendien zijn de meningen over de Marantz wat verdeeld...

Oh ja, Mike, pre van parasound zou niet zo duur worden hoor (als hij er komt...).

Beetje sparen he, je zal anders volgens mij rap spijt krijgen van je onkyo...

Ikzelf ben ook nog wat aan het wachten, maar zal wellicht toch voor een receiver gaan. Een pre/eind combi is momenteel wat hoog gegrepen.

Mja, een receiver wil ik niet meer.
Ik ben echt zooooooo tevreden van de harman kardons, die gaan denk ik nooit weg  8)

mja het gaan niet over sparen, ik wil gewoon niet meer geven dan 2000€

Als ik voor dat bedrag niks vind die echt beter is dan blijft alles gewoon zoals het is.
Dan koop ik mij een panasonic BD80 en dan heb ik ook HD geluid via zijn analoge uitgangen.
Quote from: Xander32 on September 28, 2009, 20:37:07
O ja? Vertel `s.

Sander.

ben ik ook benieuwd naar
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Starred

Vraag me af of degenen die Onkyo als een beetje minderwaardig afdoen wel eens naar de PR-SC886 geluisterd hebben of wat reviews gelezen hebben. Het is namelijk een van de betere pre's op de markt. Als de PR-SC5507 de opvolger is, zal de geluidskwaliteit wederom op een zeer hoog niveau liggen...

Koen K

Ik weet het, het is al een eind terug, maarreh... Prachtige speakers man!  :wub:

NielsLu

Quote from: Starred on September 28, 2009, 20:56:39
Vraag me af of degenen die Onkyo als een beetje minderwaardig afdoen wel eens naar de PR-SC886 geluisterd hebben of wat reviews gelezen hebben. Het is namelijk een van de betere pre's op de markt. Als de PR-SC5507 de opvolger is, zal de geluidskwaliteit wederom op een zeer hoog niveau liggen...

Ik ken de Pre van Onkyo persoonlijk niet, maar mijn ouders hebben een Onkyo receiver en dvd-speler. Ik vind dat de klank van Onkyo je wel moet aanstaan, anders moet je er echt niet aan beginnen (volgens mij is de klank van Onkyo nog behoorlijk killer dan Rotel, ik heb ze echter niet naast elkaar vergeleken.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

mikeske

Quote from: Starred on September 28, 2009, 20:56:39
Vraag me af of degenen die Onkyo als een beetje minderwaardig afdoen wel eens naar de PR-SC886 geluisterd hebben of wat reviews gelezen hebben. Het is namelijk een van de betere pre's op de markt. Als de PR-SC5507 de opvolger is, zal de geluidskwaliteit wederom op een zeer hoog niveau liggen...

De 886 heb ik al een gehoord in surround en dat was wel nice, in stereo echter nog niet.
Ik hoop binnenkort de 5507 eens te kunnen testen, hij is niet alleen de opvolger hij is ook nog een stuk beter geworden ( en 500€ duurder )
Quote from: Koen K on September 28, 2009, 20:58:06
Ik weet het, het is al een eind terug, maarreh... Prachtige speakers man!  :wub:

Thanks man, ben er heeeeeeel tevreden over en iedereen die hier al langsgekomen heeft vind ze ook super mooi ( uitzicht en klank ).
Maar die hun vriendinnen vinden ze dan veel te groot en beginnen ze ook nog over de surrounds die zo midden de kamer staan en waarom ik die niet in een hoekje zet achteraan de kamer ....

Gelukkig vind vriendin het wel ok, is toch een schatje he  :wub:
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Xander32

Quote from: Starred on September 28, 2009, 20:56:39
Vraag me af of degenen die Onkyo als een beetje minderwaardig afdoen wel eens naar de PR-SC886 geluisterd hebben of wat reviews gelezen hebben. Het is namelijk een van de betere pre's op de markt. Als de PR-SC5507 de opvolger is, zal de geluidskwaliteit wederom op een zeer hoog niveau liggen...
Onkyo heeft mooie receivers e.d., zeer veel hardware voor de euro`s maar de sound vind ik erg toegespits op film.
Ik heb tot op heden nog geen Onkyo gehoord welke mij met muziek, in stereo en/of meerkanaals, kon overtuigen. Dit betreft puur mijn eigen bevindingen en voorkeur. Als ik dan zie met welke componenten Mike zijn set heeft opgebouwd, heb ik het sterke vermoeden dat hij de geluidskwaliteit bij muziek ook voornaam zal vinden.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Koen K

Quote from: mikeske on September 28, 2009, 21:07:06
Thanks man, ben er heeeeeeel tevreden over en iedereen die hier al langsgekomen heeft vind ze ook super mooi ( uitzicht en klank ).
Maar die hun vriendinnen vinden ze dan veel te groot en beginnen ze ook nog over de surrounds die zo midden de kamer staan en waarom ik die niet in een hoekje zet achteraan de kamer ....

Gelukkig vind vriendin het wel ok, is toch een schatje he  :wub:

Daar mag je jezelf inderdaad mee feliciteren! 8)

mikeske

Quote from: Xander32 on September 28, 2009, 21:15:13
Onkyo heeft mooie receivers e.d., zeer veel hardware voor de euro`s maar de sound vind ik erg toegespits op film.
Ik heb tot op heden nog geen Onkyo gehoord welke mij met muziek, in stereo en/of meerkanaals, kon overtuigen. Dit betreft puur mijn eigen bevindingen en voorkeur. Als ik dan zie met welke componenten Mike zijn set heeft opgebouwd, heb ik het sterke vermoeden dat hij de geluidskwaliteit bij muziek ook voornaam zal vinden.

Sander.

Dat is een opmerking die ik al heel veel gehoord heb, suuuuper bij surround maar matig in stereo en met weinig emotie  :confused:
Beetje zoals bij Yamaha, ik was heel tevreden van de yamaha receiver die ik enkele jaren geleden had, was echt super in surround maar stereo niet meer dan matig.

Bij mij is de verhouding 75% film, 25% stereo.

Maar die 25% moet echt wel heel goed zijn.
Als ik soms een dipje heb of een lastige dag, dan leg ik een muziekje op, zak weg in de zetel en geniet echt. Een uurtje later of zo voel ik me echt herboren.
En dat wil ik niet echt inleveren, die 75% film is meer ammusement en vermaak ( waar ik ook wel van geniet ) maar die 25% stereo is precies een beetje therapie voor mij  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Ghosty J

hé waar is de poll gebleven? ik wou net gaan stemmen ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Nooff

Quote from: Xander32 on September 28, 2009, 21:15:13
Onkyo heeft mooie receivers e.d., zeer veel hardware voor de euro`s maar de sound vind ik erg toegespits op film.

Klopt, maar met die intentie zijn Receivers ook gebouwd, voor films. Indien je goed stereo wilt, moet je gewoon helemaal NOOIT aan een Receiver beginnen, want goede stereo versterkers zijn nog steeds beduidend beter  ;)

Koen K

Nou.... Dat vind ik ietwat kort door de bocht. Ik hoorde destijds op mijn Dynaudio's toch echt hééél weinig verschil tussen een Harman Kardon AVR5550 en een Kenwood M2 (met de H/K als voortrap, dat dan weer wel).

mikeske

#2421
Quote from: Nooff on September 28, 2009, 22:09:26
Klopt, maar met die intentie zijn Receivers ook gebouwd, voor films. Indien je goed stereo wilt, moet je gewoon helemaal NOOIT aan een Receiver beginnen, want goede stereo versterkers zijn nog steeds beduidend beter  ;)

Reveivers ok, maar processors in de duurdere klasse zijn toch ook prima voor stereo.
Kijk maar naar lexicon, classé, meridian, tag , arcam en nu hebben denon en marantz toch ook dure processors die goed scoren

Met mijn huide processor heb ik toch wel goed stereo geluid en een goede suround bubble ( naar mijn normen )
Ik heb trouwens eens de rotel rc1090 stereo voorversterker getest en die klonk in mijn oren niet beter dan mijn processor.
Ze lijken trouwens verdacht veel op elkaar  :dry
Misschien is mijn processor een uitgebreide stereo voorversterker.

processor:



stereo voorversterker:

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Starred

De SC886 is echt heel andere koek dan de gemiddelde receiver van Onkyo. Komt uit de Pro serie.


Nooff

Quote from: Koen K on September 28, 2009, 22:12:36
Nou.... Dat vind ik ietwat kort door de bocht. Ik hoorde destijds op mijn Dynaudio's toch echt hééél weinig verschil tussen een Harman Kardon AVR5550 en een Kenwood M2 (met de H/K als voortrap, dat dan weer wel).

Kort door de bocht of niet, je moet concessies maken. Er lopen mensen op deze aardkloot die werkelijk verwachten dat Receivers overal goed in zijn, de natte droom....

Nooff

Quote from: mikeske on September 28, 2009, 22:46:12
Reveivers ok, maar processors in de duurdere klasse zijn toch ook prima voor stereo.
Kijk maar naar lexicon, classé, meridian, tag , arcam en nu hebben denon en marantz toch ook dure processors die goed scoren

Met mijn huide processor heb ik toch wel goed stereo geluid en een goede suround bubble ( naar mijn normen )
Ik heb trouwens eens de rotel rc1090 stereo voorversterker getest en die klonk in mijn oren niet beter dan mijn processor.
Ze lijken trouwens verdacht veel op elkaar  :dry
Misschien is mijn processor een uitgebreide stereo voorversterker.

processor:



stereo voorversterker:



Natuurlijk, maar zoals ik zei, je moet concessies maken, of gewoon alles apart houden. Processors zijn ook puur bedoeld voor processing, het is de combi met de eindversterker die alles een goed geheel zou moeten maken. Ik ben erg benieuwd naar de MC5500 Eindtrap van Onkyo.