Lollige nieuwe Apple advertenties

Started by Audiofiel, August 7, 2006, 21:05:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Check out the new Apple ads. Oh ja, natuurlijk in QuickTime formaat. :D

Ik vind vooral die van 'restart' en 'virus' erg grappig. ;D

Maar voor wie meer PC-minded is: misschien kun je zelf een leuke link vinden van een commercial die een andere kijk op Apple vs PC biedt, en toch minimaal even grappig is. >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Dat van dat virus klopt niet meer, zie het andere topic over de 126 gedichte lekken ;D
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Raphie on August  7, 2006, 21:36:01
Dat van dat virus klopt niet meer, zie het andere topic over de 126 gedichte lekken ;D

Misschien moet iemand je nog even uitleggen wat een virus is en wat een lek. Ik heb dat al te vaak gedaan.

Als we lekken gaan tellen, dan komen we niet aan 100.000 bij Windows, maar aan 100.000.000 ben ik bang... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Hoef je mij niet uit leggen ;) Maar laat het nou a.u.b. niet zo voorkomen dat apple perfect is want dat is het ook niet.....
JBL PRX Power!

Durk

#4
uhm.. ze werken niet bij mij...(de reclame dan he.. de filmpjes doen het wel)

ik vind de dikke in pak met bril leuker en hij kan ook nog een goed met spreadsheets omgaan.. maw hij lijkt wel een beetje op mijzelf..  ;D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Audiofiel

Dat zeg ik niet, Raphie. Maar kennelijk voel jij je als 'Microsoft-fan' aangesproken of zo. :-X

Ik heb liever een bedrijf dat voor zijn besturingssysteem jaarlijks 5-9 security updates uitbrengt (terwijl er geen enkel virus de kop heeft opgestoken), dan eentje die dat slechts heel af en toe doet omdat ze ook niet precies weten waar nu alle gaatjes in de (lekke) zeef zitten... ;)

Bovendien ontgaat je volgens mij de bedoeling van dit topic: humor. Een beetje zelfreflectie als Windows-gebruiker zou daar prima in passen. Wie zich over dergelijke commercials opwindt, ontgaat de dosis humor die er mee gepaart gaat. ;D

Een duidelijk voorbeeld van iemand die de humor juist wel goed oppakt is Durk!:

Quote from: Durk! on August  7, 2006, 21:48:47
ik vind de dikke in pak met bril leuker en hij kan ook nog een goed met spreadsheets omgaan.. maw hij lijkt wel een beetje op mijzelf..  ;D

ROTFLOL ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Quote from: Audiofiel on August  7, 2006, 21:53:45
Dat zeg ik niet, Raphie. Maar kennelijk voel jij je als 'Microsoft-fan' aangesproken of zo. :-X

Ik heb liever een bedrijf dat voor zijn besturingssysteem jaarlijks 5-9 security updates uitbrengt (terwijl er geen enkel virus de kop heeft opgestoken), dan eentje die dat slechts heel af en toe doet omdat ze ook niet precies weten waar nu alle gaatjes in de (lekke) zeef zitten... ;)


"ïgnorance is bliss" zullen we maar zeggen. Zeker het laatste jaar heeft MS waar nodig direct patches gereleased (niet voor niks spreek men over "patching Tuesday") Moet er meer om lachen dat je in dit geval duidelijk niet weet waar je over praat in PC land. Maar ja zelfs als Apple gebruiker kan je niet van alles verstand hebben toch? ;)
JBL PRX Power!

Audiofiel

@Raphie: ik had al in jouw andere topic gereageerd. Zullen we die discussie over Microsoft patches dan maar niet op alle Apple-topics gaan voeren?

En ignorance is bliss is een grappige uitspraak. Vooral als degene die hem doet hem niet begrijpt. LOL ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Durk

ze werken wel bij mijn vrouw.. ze wil nu een mac..  >:D

Kun je Word Docs uitwisselen tussen PC en Mac of geeft dat problemen?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Audiofiel

Geen enkel probleem, Durk! Office voor de Mac is er in de versie 2004 en die is volledig compatibel. Daarnaast kun je ze ook inlezen met diverse andere commerciële en ook public domain pakketten. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Durk

#10
ze gebruikt in feite maar 3 programma's Word, IE en Logobase. Dat de eerste zullen werken geloof ik wel, maar van de laatste is volgens mij geen macversie..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Audiofiel

Nu we toch grappige Apple uitingen in een topic hebben... er waren vandaag er paar posters te zien op het Apple WWDC: het nieuwe systeem 10.5 is nu in een preview versie naar de ontwikkelaars gegaan en zal in de lente van 2007 uitkomen (dus nog ruim voor Windows Vista!). Er hingen twee banners die naar de concurrentie verwezen in het gebouw waar een deel van de 750.000 geregistreerde Apple software-ontwikkelaars langs komen:

Hasta la Vista, Vista!


Introducing Vista 2.0


LOL ;D De vorige keer hadden ze deze: "Redmond, start your photocopiers" en "Redmond, we have a problem".
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

Ik heb wel gelachen om die die filmpjes ;D vooral die virus en restarts.

Alhoewel ik die restarts persoonlijk overdreven vind. Sinds ik alleen XP goedgekeurde drivers gebruikt, heb ik nooit een vastloper gehad/gezien. Zelfs standby mode werkt nu ook pefect, de computer onbeperkt aan en uit in 5 sec. Browser (FF) in 0,5 seconde paraat. Wat wil een mens nog meer?

Ok minder angst voor virussen zou wel prettig zijn, dus het eerste filmpje blijft geldig.

Applefiel: die met die japanse camera vond ik ook erg leuk ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Durk! on August  7, 2006, 22:17:23
ze gebruikt in feite maar 3 programma's Word, IE en Logobase. Dat de eerste zullen werken geloof ik wel, maar van de laatste is volgens mij geen macversie..
IE is volgens mij al jaren niet meer geupdate op de mac.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Quote from: Durk! on August  7, 2006, 22:17:23
ze gebruikt in feite maar 3 programma's Word, IE en Logobase. Dat de eerste zullen werken geloof ik wel, maar van de laatste is volgens mij geen macversie..

Ik ken Logobase niet. ???

Word is er voor de Mac, IE niet meer (Microsoft ziet daar geen heil meer in ;D omdat Apple's Safari 3x zo snel draait en vrijwel alle website opent; alternatief is onder meer Firefox).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

De posters vind ik eigenlijk een beetje flauw   :-\
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Quote from: Erik on August  7, 2006, 22:18:48
Ik heb wel gelachen om die die filmpjes ;D vooral die virus en restarts.

Erik is duidelijk ook iemand met humor! :D

QuoteAlhoewel ik die restarts persoonlijk overdreven vind. Sinds ik alleen XP goedgekeurde drivers gebruikt, heb ik nooit een vastloper gehad/gezien. Zelfs standby mode werkt nu ook pefect, de computer onbeperkt aan en uit in 5 sec. Browser (FF) in 0,5 seconde paraat. Wat wil een mens nog meer?

Uiteraard is het overdreven. Anders zou het ook geen humor zijn. En ook niet als er niet een kern van waarheid in zat. ;)

QuoteApplefiel: die met die japanse camera vond ik ook erg leuk ;D

Inderdaad erg leuk, dat is voor mij nummer 3... ;D

Quote from: Erik on August  7, 2006, 22:19:56
IE is volgens mij al jaren niet meer geupdate op de mac.

IE is volledig gestopt per januari 2006. Dat wil zeggen, de versie was al van begin 2003 en is nooit meer ge-update. Maar vanaf begin dit jaar is hij ook

QuoteIn June 2003, the Microsoft Macintosh Business Unit announced that Internet Explorer for Mac would undergo no further development, and support would cease in 2005. In accordance with published support lifecycle policies, Microsoft ended support for Internet Explorer for Mac on December 31st, 2005, and is not providing any further security or performance updates.

Accordingly, as of January 31st, 2006, Internet Explorer for the Mac is no longer available for download from Microsoft. It is recommended that Macintosh users migrate to more recent web browsing technologies such as Apple's Safari.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Erik on August  7, 2006, 22:21:26
De posters vind ik eigenlijk een beetje flauw   :-\

Je moet de doelgroep niet vergeten: dit zijn de software-ontwikkelaars die op dit congres komen, niet eindgebruikers. Vandaar dat de 'toon' ook heel anders is (net als vorig jaar dus) dan in de commercials die op de eindgebruikers zijn gericht. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

Ok op die manier :)

Toch vind het niet slim van apple om zich met vista de vergelijken ook al is het versie 2.

OSX zit een stuk beter in elkaar, hiermee halen ze zichzelf omlaag ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Durk

een beetje concurrentie kan geen kwaad zeg ik maar. en een beetje uithalen naar de concurrentie mag ik wel.

Logobase is een programma voor de logopediepraktijk. Afspraken, behandelingen, verslagen, declaraties dat soort dingen.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Audiofiel

Quote from: Erik on August  7, 2006, 22:33:15
Toch vind het niet slim van apple om zich met vista de vergelijken ook al is het versie 2.

OSX zit een stuk beter in elkaar, hiermee halen ze zichzelf omlaag ;D

Dan ontgaat je de  ;) want het is enkel een knipoog. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Durk! on August  7, 2006, 22:33:50
een beetje concurrentie kan geen kwaad zeg ik maar. en een beetje uithalen naar de concurrentie mag ik wel.

Logobase is een programma voor de logopediepraktijk. Afspraken, behandelingen, verslagen, declaraties dat soort dingen.

Op iedere Intel Mac kun je ook Windows draaien als je wilt (dual boot configuratie) met de hulp van Apple's BootCamp (nu nog beta, maar wordt standaard in het komende OS 10.5). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Quote from: Audiofiel on August  7, 2006, 22:01:41
En ignorance is bliss is een grappige uitspraak. Vooral als degene die hem doet hem niet begrijpt. LOL ;D

Leg eens uit hoe jij hem ziet dan? zal ik je daarna ff uitleggen hoe ik hem bedoel ;D

On topic: De filmpjes zijn idd wel grappig, en zetten denk ik precies de goede toon voor de Apple achterban.
JBL PRX Power!

Durk

Quote from: Audiofiel on August  7, 2006, 22:39:22
Op iedere Intel Mac kun je ook Windows draaien als je wilt (dual boot configuratie) met de hulp van Apple's BootCamp (nu nog beta, maar wordt standaard in het komende OS 10.5). ;)

maar wat is dan het voordeel van een mac? als je er vervolgens windows op gaat draaien? het zou zo fijn zijn als alles gewoon ook voor de mac beschikbaar is. Hoewel ik de dikke een fijne kerel is, vind ik de mac nog altijd (mijn eerste computer was een Mac  :) een fijne machine met een hele fijne werking.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Audiofiel

Quote from: Durk! on August  7, 2006, 23:21:20
maar wat is dan het voordeel van een mac? als je er vervolgens windows op gaat draaien? het zou zo fijn zijn als alles gewoon ook voor de mac beschikbaar is. Hoewel ik de dikke een fijne kerel is, vind ik de mac nog altijd (mijn eerste computer was een Mac  :) een fijne machine met een hele fijne werking.

Je moet inderdaad niet een Mac kopen om er Windows op te draaien. Het is alleen voor een incidenteel programmaatje wel interessant. Zoals de door jou genoemde 'Logobase'... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.