Gezellig onderonsje bij HSN.

Started by Martin_M, July 23, 2006, 10:26:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M


Wanneer:22 juli 2006 vanaf een uurtje of 12 t/m half 10
Waar:Bij HSN thuis natuurlijk ;D
Wie:HSN (Jan) zelf
Angelie (Jan's metgezel die wat later aanwezig was)
Martin_M (Martin)
Pantera (Miranda)
Berserker (Tom)
FrenkB (Frank)
Incognito (Lucas)
Wie niet:Ruben en Audiofiel die helaas andere verplichtingen hadden en verder de rest van het HTForum
Waarom:Niet in de laatste plaats gewoon voor de gezelligheid. Maar de aanleiding was de pre-shootout bij Lucas eerder dit jaar. Daar kwam de Arcam van Jan wat raar uit de verf en hij wilde graag laten horen dat hij zijn Arcam toch echt anders kende.

In de aanloop van deze meeting is er wat heen en weer gePM't. In eerste instantie zou het gewoon een lekkere luisterdag worden en geen grote shootout van allerlei apparatuur. Alleen Tom zou zijn TAG AV192R meenemen om een vergelijk te kunnen maken met de shootout bij Lucas.
Maar een aantal aanwezigen wilden het effect van de Furutech demagnetizer wel eens horen (of niet) dus die zou ik meenemen. Ook kwam ik er achter dat Jan nog altijd op zoek is naar een andere CD speler (loopwerk). Een kleine moeite om mijn TEAC even mee te nemen. Maar daarbij neem ik altijd wat kabels en voetjes mee. Lucas had ook nog wat aan bekabeling mee en zo kon er toch nog wat ge-experimenteerd worden als we daar tijd en zin voor hadden. Achteraf met zeer leuke resultaten.

Jan zelf was ook nog wat aan het testen met zijn setup. Bij een demo van 'zijn' audioclub had hij wat interlinks geleend en door het bezoekje van Toine was hij aan het experimenteren met vloerkleden. Tijdens de meeting hebben we hier ook nog wat mee 'gespeeld'.

Het uitzicht van de dag:

Behalve dat de tv op de foto inmiddels is vervangen door een platter exemplaar.

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#1
Ik weet niet hoe we het voor elkaar kregen maar om exact 12 uur drukten wij op de voordeurbel. We hebben onze spullen even naar binnen gedragen en onder het genot van een drankje even een huisgenoot van Jan bewonderd (de groene leguaan), de set in het echt bekeken en ons verwonderd over de schoonheid van de erg grote apeboom in de tuin.

Op de achtergrond draaide de rustige CD van Opeth (Damnation) terwijl we over van alles aan het babbelen waren. Rond half 1 kwam Tom met zijn TAG binnen -of was het andersom? ;D
We hebben wat CD's van elkaar de revue laten passeren (de lijst heeft Jan bijgehouden) en tegen drieën kwamen Frank en Lucas na elkaar binnendruppelen. Hierna hebben we nog wat verschillende muziek geluisterd en zijn wat aan het tweaken geslagen (later meer hierover).
's Avonds lekker aan de chinees waarna het de bedoeling was om nog wat beeld bij het geluid te bekijken. Na een paar dvd's bleek het intussen al behoorlijk laat te zijn geworden. We moesten nog zo'n anderhalf uur rijden dus was het om half 10 tijd om weer naar huis te gaan.

Ik vond het een zeer geslaagde dag. Gezellig was het zeker en we hebben ook weer gelachen. Ik zit me nu te bedenken dat er geen foto's zijn gemaakt. Dus helaas voor de meer visueel ingestelden onder ons (op een HTforum, jaja ;D). Dus je zult het op mijn woord moeten geloven :P.

Jan, nogmaals bedankt voor je gastvrijheid en de gezellige en leerzame dag. Zo hoort het toch te zijn. Op een leuke manier van muziek genieten en wat dingetjes uitproberen. Zeker als er leuke en positieve verschillen optreden.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#2
Zoals ik al vermeldde heeft Jan de lijst met gedraaide nummers bijgehouden. Die hebben jullie vast nog wel tegoed.

De muziekkeuzes waren wel divers. Verschillende genres zijn voorbij gekomen. Martin, Miranda en Tom houden van het hardere werk, Jan heeft best een brede smaak en zo vanalles in huis, Frank had wat meer modern jazzie spul (Barber enzo) bij zich en Lucas..............tja, die houdt gewoon van rare huppel muziek ;D

De set van Jan (relevante gegevens overgenomen uit zijn eigen topic):
Electronica
Eindversterker(s) - fronts: Parasound JC-1
Eindversterker - center/rears: Parasound A51
Bron1: Sony CDP-XA7ES (als loopwerk)
Bron2: Denon DVD 3910
Processor: Arcam FMJ AV8

Weergevers
Beamer: Sony VPL-HS20 (ISF gecalibreerd)
Projectorscherm: Projecta PSECI009 (electrisch bediend d.m.v. Marmitek)

Speakers
Front speakers: Dynaudio Contour 3.3
Subwoofer: Velodyne DD-18

Interlinks
Nordost Blue Heaven (DVD-speler - processor)
Nordost Red Dawn (processor - eindversterker)
Nordost Bass-line SW (processor - subwoofer)
Digitale interlink: Audio Note AN-Vx (CD-speler - processor)
Speakerkabel: Nordost Frey (JC-1 - Contour 3.3)
HDMI-kabel: Profigold HDMI (DVD-speler - Beamer)

Stroomvoorziening
Aparte geaarde stroomgroep met 3 x 4 [mm2] bekabeling.
Kemp Powerstrip 6 (inclusief Kemp Plus Powercord) (CDP XA7ES, DVD 3910, FMJ AV8, T3)
Isotek Multiway (inclusief Isotek optimum powercord) (JC-1's, A51, DD-18)
Electro companiet powercord (Parasound A51)
MIT Z-cord II (Arcam FMJ AV8)

Racks
Rack1: Spectral M516 (Audio rack)
Rack2: Spectral CDVD108W (CD/DVD-rack)
Rack3: Spectral CDVD108W (CD/DVD-rack)

Waarbij gisteren een vloerkleed voor de speakers lag en met geleende interlinks werd gedraaid:
Nordost Frey (DVD-speler - processor)
Nordost Tyr   (processor - eindversterker)


In het begin zaten we nog gezellig te kletsen en stond de set zachtjes te spelen. Er was al te horen dat de set van een aardig nivo was. Alleen het hoog leek af en toe wat té en het mid vond ik persoonlijk ietwat 'geknepen' (kastkleuring??). Deze eigenschappen werden inderdaad duidelijker toen we serieus verschillende CD's gingen luisteren. Jan vertelde dat het hoog kon komen door de Nordost Tyr. Het viel hem op dat bij hem het hoog en laag wat benadrukt worden met gebruik van deze kabel. Jan had al ge-experimeteerd met twee vloerkleden maar dat vond hij wat te 'doods' klinken.

Intussen waren Frank en Lucas er ook bij en zijn we verder gaan luisteren.

Vloerkleed:
Het hoog bleek een wat storende factor en ik vond dat bij heftige volle muziek het mid ook wat schreeuwerig ging worden. Frank wilde wel eens horen hoe het zou zijn met toch het tweede vloerkleed erbij. Waarschijnlijk is het een kwestie van wennen want eigenlijk vonden we met z'n allen dat dit wel kon en het nog wel meeviel met het wegvallen van levendigheid. De controle was in ieder geval een stuk beter.


Furutech demagnetizer:
Na een paar CD's waren we allemaal wel wat aan de set gewend en vroeg ik of we de Furutech eens konden testen. Ik was erg benieuwd of het verschil wat ik thuis bemerk ook hier naar voren zou komen.
We hebben een nummer van Madonna (Substitute for love van Ray of Light) helemaal beluisterd en daarna de eerste minuut nog een keer. CD door de Furutech en afwachten maar......
Ik kan eigenlijk niet anders zeggen dat het resultaat hetzelfde is als hier thuis. Meer ruimte in de stage waardoor instrumenten beter geplaatst worden en completer zijn. Vooral de verbetering in uitsterven viel Frank op. Ook hier een beste en duidelijke verbetering welke door iedereen werd opgemerkt. Daarna nog een test gedaan met een nummer van Seal (Killer acoustic version van Best 1991 - 2004) waar het resultaat hetzelfde was.
Sindsdien is elke CD die we hebben gedraaid eerst door de Furutech gegaan.
Ik moest vreselijk lachen toen Frank met z'n hele verzameling CD's naast de Furutech ging zitten om de hele stapel te bewerken (kwartje per stuk ;D). Ik ben erg benieuwd of hij thuis het verschil ook zo ervaart.


Masterbase-achtige blokjes:
Ik had wat blokjes meegenomen die erg op Masterbase lijken. Ze zijn alleen van een iets ander materiaal en hoger. Ze hebben ook een wat ander effect dan Masterbase heb ik thuis wel eens getest.
Omdat de cd-speler al op Masterbase stond wilde ik de blokjes eens proberen onder de Arcam. Geweldig om te merken dat dit goed te horen was in de set van Jan. Ik ken het effect wel want bijna altijd is het vergelijkbaar. Meer openheid, luchtiger en rust. Ik moet zeggen dat ik het beetje geknepen mid hiermee aardig weg was. Kortom, weer een positieve inbreng en ze zijn er onder gebleven.


Interlinks
Frank's CD van Barber klonk toch nog scherp in het hoog. We hebben gekeken of idd de Tyr een mindere combi was in deze. Dus de Red Dawn er weer tussen geplaatst. Het hoog leek wel beter (ikzelf vond de stage ook wat beter) maar verder was alles eigenlijk minder. Het speelde in direkt vergelijk met de Tyr wat saaier ook. Ik had zelf mijn Transparent Ultra's meegenomen. Qua prijs zijn die wel wat te vergelijken volgens mij (is tenminste geen hele scheve verhouding). Ik hoorde meteen iets terug uit m'n eigen set. Ik ga hier wel voor. Volgens mijn beleving werd het mid veel levendiger en 'echter', mooiere stage en het hoog was een stuk beter. De bas had wat meer definitie en drukte meer (slamm). Overall bas werd wel meer met deze interlinks en de Sub zou weer even anders afgesteld moeten worden (als ze zouden blijven).
De conclusie was dat we weer gewoon verder zouden gaan met de Tyr.


TAG McLaren AV192R
Ik was zeer benieuwd. Deze pre is te vergelijken met de AV32R DP die ik zelf heb.
Aangesloten hoorde ik meteen wat bekends. Het stuwende karakter van de TAG en toch een afstand tot het podium. Maar ik mistte ook iets. Ik hoorde erg weinig detail, nuanceverschillen en diepte in het geluidsbeeld. Grofweg gezegt; alsof er Jamo's stonden te spelen :o (met alle respect).
De TAG staat toch echt wel bekend om zijn details, maar miste ik hier heel erg. Laten we het maar op combinatieperikelen houden. Wellicht dezelfde reden waarom de Arcam van Jan zo tegenviel bij de eerdere pre shoot.
We hebben al een beetje afgesproken dat we de TAG en Arcam nog een keertje naast elkaar wilden horen op een andere set. Die van ons lijkt me een strak plan ;D


TEAC VRDS-25x (SE mod)
Tijd voor een volgend experiment. De TEAC werd aangesloten met een standaard netsnoer (had ik nou m'n XTC's maar meegenomen :-\) en een Artspeak digitale interlink van Lucas. Nu heeft de TEAC altijd een half uurtje nodig om warm te worden maar hij bleef nu wel aardig lang wat kil en klein klinken. We hebben de Artspeak vervangen door de Transparent Digital Reference wat een duidelijke verbetering gaf (geen schande want die kabel heeft een nieuwprijs die 4 keer hoger ligt) maar nog gaf de TEAC niet de verwachtte verbetering. Jan vond zelfs dat er weinig verschil was met zijn Sony. We konden hem alleen maar gelijk geven.
Nu stond de Sony op masterbase onder de voetjes. Ik vond dat we eerlijk moesten vergelijken (ook gezien de verbetering bij de Arcam met de voetjes) en ik heb de TEAC op masterbase gezet.
Monden vielen open, verbazing alom. Hier speelt een heel andere speler en werd duidelijk wat een beter loopwerk nog kan doen in de set van Jan.
Geweldig hoe een tweak/upgrade van zo'n 45 euro een speler kan laten spelen hoe die bedoeld is.
Men zegt weleens dat een tweak nooit een apparaat beter kan maken dan 'ie is maar wie zegt dat het apparaat op dit moment op vol vermogen van zijn kunnen staat te draaien ;)
Hier was het heel erg duidelijk en je wordt er gewoon gelukkig van dat je met een kleine investering erg ver kan komen (mits het apparaat het in zich heeft natuurlijk).

Wat met de TEAC nu nog meer opviel was dat de bas achter de bank minder volliep (wellicht niet zo belangrijk want de afstellingen zijn gemaakt voor de zitpositie op de bank) en dat het hoog beter onder controle was. Er is zelfs weer één vloerkleed weggehaald.


Van bovenstaand verhaal krijg je misschien een verkeerd beeld. Het lijkt alsof we veel meer hebben getweakt dan geluisterd. Niets is minder waar. Bovenstaand is even een kille opsomming.
In deze laatste opstelling hebben we genoten van nog verschillende CD's. Er zijn natuurlijk altijd smaakverschillen en kleine op- en aanmerkingen mogelijk maar het was gewoon genieten van muziek. Zoals het hoort.


Pink Floyd - Pulse
Na het eten hebben we nog wat dvd-fragmenten bekeken/beluisterd. Ik wilde graag mijn Pind Floyd dvd bij Jan horen omdat ik 'm bij mij thuis zo vind tegenvallen. Ik weet niet of ik nu blij moet zijn of niet maar ook hier viel het iedereen op dat de boel traaaaaag is. Helaas zijn we vergeten de versie van Jan te proberen. Dan had ik geweten of het nu aan mijn exemplaar ligt of niet......


En toen viel het op dat het later was dan verwacht. Wel jammer want ik had nog wel meer dvd'tjes langs willen gaan.
Ach, voor zo'n dag moet je gewoon nog eens tijd maken.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Jean Sibelius

Ik wacht geduldig af op de rest van het verhaal van Martin (anders gaan we dadelijk allemaal hetzelfde opschrijven) ;).

Ik sluit me aan bij de opmerking van Martin dat óók ik het hartstikke gezellig vond. Leuk om de meeste weer eens te ontmoeten (na de shoot-out bij Lucas) en ik vond het óók hartstikke leuk om FrenkB en Berserker in levende lijve te ontmoeten.

Oorspronkelijk was het idee inderdaad om vooral veel muziek te draaien en bij te kletsen. Er kwam donderdagavond ineens een overwachte wending toen ik de Nordost Heimdall, Frey en Tyr interlinks in mijn handen gedrukt kreeg -> tja, daar ga je natuurlijk meteen mee aan de slag. Het recente bezoek van Thingman zorgde natuurlijk óók voor wat extra 'verstorende' invloeden...

Wat ik al wel vast kwijt wil is dat mij betreft deze dag voor herhaling vatbaar is... veel kennis en ervaring en leuke muziek ineens bij mij in de woonkamer (alhoewel ik het achteraf jammer vind dat ik niet alle CD's van Frank heb gehoord, maar jullie waren ineens zo snel allemaal tegelijkertijd weg ;D)

Ik ga even op mijn gemak de playlist verder uitwerken... Tot later!!!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Hmm we hebben nog een aantal van mijn cd's kort opgehad toen jij Chinees aan het halen was. Maar ach, je komt toch nog naar mij toe dus dan kun je m'n hele cd-collectie doorworstelen als je daar behoefte aan hebt ;)

Mijn verhaal komt ook zo :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

laat het proza maar vloeien......ben er helemaal klaar voor ;D  8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Jimmy Conway


FrankB

Het was zeker een gezellige dag gisteren! Ik kwam net te vroeg binnen en moest het einde van het metal rondje ondergaan >:D. Maar dat viel best mee, al was het op de hoek van de bank wel een beetje wegboomen. Duidelijk dat het laag getuned is op de sweetspot en dat op andere plekken in huis het behoorlijk volloopt.

Eigenlijk kort erna gaan nerden met kabeltjes, voetjes, etc. Duidelijk werd wel dat glas verre van de perfecte ondergrond is. Ik ben geen fan van masterbase, maar ten opzichte van glas is het een verademing. Ik zou weleens een mooie berken multiplex plank onder de diverse apparatuur willen horen.

Het eerste dat opviel met mijn eigen muziek was een snijdend hoog. Barber deed echt pijn aan m'n oren. Haar stem is wel scherp opgenomen, maar zo scherp dus niet. Jan dacht aan de Tyr, maar dat dacht ik niet. Het glas en de Sony verdacht ik ervan voor scherpte te zorgen. Nadat Jan de Tyr had vervangen door de Red dawn was het hoog minder scherp maar ook afgetopt. Verder klonk het allemaal een stuk minder dan met de Tyr.

Na nog wat heen en weer gewissel toch de Tyr ertussen en masterbase-achtig blokjes onder de Arcam gedaan (Martin had die meegenomen). Dat klonk al een stuk beter. Het hoog werd aangenamer en een en ander speelde een stuk losser en makkelijker. Op verzoek van Tom toen de Tag aangesloten. Nu ben ik geen Tag fan, dus mijn idee over het geluid van Tag is alleszins gekleurd ;D. Doe mij de Arcam maar. Ook nadat de Tag was warmgespeeld en op de pennywafels van Martin stond bleef het geluid kil en leeg. Wel leuk om te horen dat ik dit keer niet de enige was die de Arcam prefereerde. Naar mijn idee speelt de Arcam een erg belangrijke rol in de set van Jan. Hij geeft warmte en emotie aan het geluid. Iets wat verdween toen de Tag de plaats van de Arcam innam. Technisch iets beter, muzikaal een stuk minder.

Terug naar de Arcam dus. Toen pakte Martin zijn Teac loopwerk (modded by SE). Na eerst een (merk??) digitale interlink ertussen te hebben gehad snel overgegaan naar de Transparent digi coax van Martin. Nadat ook de masterbase (dit keer de echte) onder de Teac waren geplaatst klonk een en ander heel aardig. Toen begon eigenlijk ook het echte muziekluisteren en was de behoefte om te nerden weggenomen.

Voor mij een aantal bevestigingen:

1)   De Furutech werkt echt. Al de door mij meegenomen cd's erop gehad en toen ik thuis kwam nog even een cd geluisterd. Wat een verschil. Hetzelfde als ik bij Jan hoorde, maar dan nog iets sterker (ik ken de set uiteraard ook beter). Helaas hoor ik ook duidelijk wat de Arcam cd-speler verkeerd doet, maar die staat niet voor niets bovenaan de lijst met te vervangen componenten;
2)   Glas als ondergrond is niet te prefereren. Jan gaat dan ook snel masterbase voetjes aanschaffen, al wil ik hem aanraden met diverse voetjes te experimenteren voordat een definitieve keuze gemaakt wordt;
3)   Ik ben blij dat de leguaan van Jan voorkomt dat hij surround kan aanschaffen. Dan kan namelijk eerst het loopwerk vervangen worden. Daar valt nog een flinke slag te halen!

Jan, bedankt voor de gastvrijheid, gezelligheid en de mogelijkheid om te luisteren naar een mooie set. Onze kritiek moet je ook vooral opvatten als mierenneuken want het klinkt al gewoon goed! Alleen beter kan altijd en dat benadrukken we wellicht soms iets teveel. Maar hopelijk kun je er iets mee, en sommige verbeteringen hoeven niet duur te zijn getuige de verandering van voetjes onder de apparatuur.

Groet,
Frank
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

Quote from: Martin_M on July 23, 2006, 11:16:03
Ik moest vreselijk lachten toen Frank met z'n hele stapen CD's naast de Furutech ging zitten om de hele stapel te bewerken (kwartje per stuk Grin). Ik ben erg benieuwd of hij thuis het verschil ook zo ervaart.

Jaja, en Lukas maakte daar dankbaar gebruik van door zijn stapel ernaast te leggen met het verzoek die ook maar even te doen. Gelukkig stond er metal op dus ik heb niks van het geluid gemist ;D ;D.

Ja, het verschil thuis was ook erg duidelijk. Zoals ik in mijn verhaal al opmerkte hoor ik ook de flaws van de Arcam een stuk duidelijker. Ik kan me goed voorstellen dat mensen dit niet altijd als een verbetering zullen ervaren omdat ze dan ook de flaws van hun apparatuur gaan horen. Maar all in all nu al een verbetering in mijn set, die Furutech. Ik kan niet wachten tot de Arcam vervangen is  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Zoals beloofd, de playlist (excl. het inspeelrondje en de tijd dat ik chinees was halen)  ;)

Seal - Best 1991 - 2004; #2: Killer (CD2: acoustic)
Madonna   - Ray of Light; #1: Substitute for Love
Fear Factory - Digimortal; #2: damaged / #4: no one
Stanly Clarke - Live at the Greek    
Zuco 103    - Whaa; #1: Na Mangueira
Zuco 103    - One down, one up; #5: To Life (CD2: Live)
Tool - 10.000; #3: Wings for Marie
Patricia Barber - Café Blue; #9: To rich for my blood
Rammstein - Mutter; #5: Feuer frei!
Arcturus - Sideshow symphonies; #5: Evacution Code Deciphered
Natalie Merchant - Ophelia; #2: Life is sweet
Harmen Fraanje Quintet - Sohatala; #9: Paris Song
Dave Brubeck - We're all together again for the first time; #1: Truth
Red Hot Chilli Peppers - Studium Arcadium; #1: Dani California / #2: Snow
Tori Amos - Little Earthquakes; Boys for Pete
Nils Lofgren - Acoustic Live; #5: Keith don't go

DVD's      
David Gilmour - Live in Concert; #5: High hopes
Pink Floyd - P.u.l.s.e.; #2: High hopes
Stomp - ?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Paar kleine correcties in de playlist:

Natalie Merchant - Ophelia; #1: Ophelia & #5: My skin
Harmen Fraanje Quintet - Sonatala; #9: Paris Song
Dave Brubeck - We're all together again for the first time; #4: Take five
Tori Amos - Little Earthquakes; Boys for Pele
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Quote from: FrenkB on July 23, 2006, 12:03:29
Duidelijk werd wel dat glas verre van de perfecte ondergrond is. Ik ben geen fan van masterbase, maar ten opzichte van glas is het een verademing. Ik zou weleens een mooie berken multiplex plank onder de diverse apparatuur willen horen.
Daar ben ik ondertussen óók erg benieuwd naar. Mede omdat ik het verschil van het extra plankje afgelopen week onder de Lavardin bij de Audioclub wel erg groot vond, laat ik er morgen(?) drie maken (voor onder de Arcam en de JC-1's). Baat het niet, dan kan ik altijd nog masterbase gaan halen.

Quote from: FrenkB on July 23, 2006, 12:03:29
2) Glas als ondergrond is niet te prefereren. Jan gaat dan ook snel masterbase voetjes aanschaffen, al wil ik hem aanraden met diverse voetjes te experimenteren voordat een definitieve keuze gemaakt wordt;
Ik durf het inderdaad wel aan om ze te plaatsen onder de Arcam, maar onder de JC-1's vind ik eigenlijk behoorlijk link (het past allemaal net), daarom eerst eens experimenteren met de multiplex berken plankjes ;).

Quote from: FrenkB on July 23, 2006, 12:03:29
3) Ik ben blij dat de leguaan van Jan voorkomt dat hij surround kan aanschaffen. Dan kan namelijk eerst het loopwerk vervangen worden. Daar valt nog een flinke slag te halen!
Absoluut...

Quote from: FrenkB on July 23, 2006, 12:03:29
Jan, bedankt voor de gastvrijheid, gezelligheid en de mogelijkheid om te luisteren naar een mooie set. Onze kritiek moet je ook vooral opvatten als mierenneuken want het klinkt al gewoon goed! Alleen beter kan altijd en dat benadrukken we wellicht soms iets teveel. Maar hopelijk kun je er iets mee, en sommige verbeteringen hoeven niet duur te zijn getuige de verandering van voetjes onder de apparatuur.
Graag gedaan ik vond het óók gezellig, ik kom binnenkort graag een keertje in jouw CD-bak graven ;). Dat scherpe hoog was meer dan een 'mierenneukertje', zat zelf soms óók verschrikt op de bank te luisteren. Normaal draai ik andere muziek en dan hoor je dat soort dingen niet (of slechts héél kortstondig, waardoor het minder irritant is). Ach, ik heb weer wat te upgraden (en daar ging het toch allemaal om, haha) ;D

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Martin_M

Ik hoop dat ik de volgorde in mijn posts een beetje op orde heb (ik wordt al wat ouder :P).
Als er iets niet klopt of anderzijds aanvullingen zijn dan melden jullie het maar ;D

Het schijnt trouwens dat het hier geplenst heeft. Viel het buitje in Veldhoven nog mee...
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

riwi

#13
Mooie verhalen. Leuk om te lezen. Ik moet ook nog het een en ander experimenteren met voetjes. En ook de 'andere ondergrond dan glas' opmerking van FrenkB geldt voor mij als een duidelijke mogelikheid tot verbetering voor de toekomst.

Welk nummer van Boys for Pele is aan te raden? Ik heb de CD maar het lukt me maar niet om hem helemaal af te spelen, ik raak helemaal hyper van die toonladders  ;D

<edit> Sorry ik was even in de war met Cafe Blue en dat nummer 'wood is a pleasant thing to think about' kwa toonladders  ;)

FrankB

#14
Ik vind vooral het eerste nummer op Boys for pele, horses, briljant. Zoveel gevoel en emotie. Als ik geen kippenvel krijgt klopt de set niet ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

riwi

Ga het gelijk even checken hier  :)

FrankB

Zojuist een stuk van Natalie Merchant zitten luisteren die gisteren dus ook gefurutecht (nieuw werkwoord?) is. Wauw, niet alleen alles een stuk losser maar ook veel meer instrument. De aanslag op de drum is nu niet alleen vel, maar ook metalen omhulsel en totzelfs het ondervel is hoorbaar  :o
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Martin_M

#17
Quote from: FrenkB on July 23, 2006, 14:55:51
Zojuist een stuk van Natalie Merchant zitten luisteren die gisteren dus ook gefurutecht (nieuw werkwoord?) is. Wauw, niet alleen alles een stuk losser maar ook veel meer instrument. De aanslag op de drum is nu niet alleen vel, maar ook metalen omhulsel en totzelfs het ondervel is hoorbaar  :o

Goed hè?!
We hebben hier net een cd van Cradle of Filth (Cruelty of the Beast) zitten furutechen.
Deze opnames zijn helemaal niet zo best en er gebeurt zoveel tegelijkertijd. Het geheel wordt er iets drukker van maar 'tussendoorstemmetjes' zijn nu veel beter en vollediger te verstaan. We kennen deze cd erg goed en luisteren 'm vaak gericht en analytisch en toch hoor je nu nieuwe dingen...

Ik vraag me echt af naar wat voor set de 17 genodigden van een ander forum hebben zitten luisteren dat geenéén verschillen kon waarnemen ???
Volgens mij was Beunky daar ook bij. Als hij hier weer eens is zal ik 'm het eens laten horen.


@Jan, de titel van de dvd van Stomp is 'Out Loud'.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

DA BoSS

Leuke verhalen c.q. verslagen, mooi onderhoudend geschreven ook!

Klinkt alsof ik een gezellig dagje heb gemist :P  >:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Martin_M

#19
Is Lucas nog on-line geweest vandaag?
Of heeft hij lui vanuit z'n bed de hele dag naar MTV rare programma's liggen kijken ;D >:D

Was eigenlijk wel benieuwd wat hij van zijn gefurutechte schijfjes vond.
Lucas, kom er eens in joh ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

FrankB

Quote from: Martin_M on July 23, 2006, 18:27:02
Is Lucas nog on-line geweest vandaag?
Of heeft hij lui vanuit z'n bed de hele dag naar MTV rare programma's liggen kijken ;D >:D

Was eigenlijk wel benieuwd wat hij van zijn gefurutechte schijfjes vond.
Lucas, kom er eens in joh ;D

Volgens mij heeft ie de bak mihoen meegejat en zit ie nog altijd te chinezen >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Martin_M

Quote from: FrenkB on July 23, 2006, 18:30:15
Volgens mij heeft ie de bak mihoen meegejat en zit ie nog altijd te chinezen >:D

Of hij heeft last bij het verwerken ervan...........
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#22
Haha, ik zie dat hij nu (19:20) on-line is en zelfs dit topic bekijkt.......
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

FrankB

Quote from: Martin_M on July 23, 2006, 19:20:49
Haha, ik zie dat hij nu (19:20) on-line is en zelfs dit topic bekijkt.......

En inmiddels weer een half uur op het toilet de Chinees zit te verwerken  ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Incognito

Quote from: Martin_M on July 23, 2006, 18:27:02
Is Lucas nog on-line geweest vandaag?
Of heeft hij lui vanuit z'n bed de hele dag naar MTV rare programma's liggen kijken ;D >:D

Was eigenlijk wel benieuwd wat hij van zijn gefurutechte schijfjes vond.
Lucas, kom er eens in joh ;D

Huh, wattisser? *wrijft in zijn ogen*

Nee Martin, zonder dollen, ik ben gisterenavond nog tot half 2 aan het werk geweest en er vanochtend om 8 weer uit (en nog steeds bezig). Drukjes zo, als je even een paar dagen weg wilt. Maar goed, mijn zus komt op het huis passen, dus naast het werk dat de deur uit moet, moet ook het huis schoon zijn :(.

In ieder geval, was een topdag gisteren! Ik vond de set van Jan zeer mooi. Erg leuk deze afspraakjes, zijn telkens weer eye-openers :). Om de gefurutechte cd's en masterbase blokjes maar weer eens op te halen. De gefurutechte cd's klinken bij mij ook echt een stuk lekkerder, nu snap ik helemaal niet meer wat die 17 mensen hebben staan doen, misschien hebben die gedacht dat ze elke keer voor het spelen de cd moesten furutechen en ze na de 1e keer het verschil niet meer hoorden. Mijn set is een stuk minder verhullend dan de set van Jan, maar ook hier is het zeer duidelijk merkbaar, rare jongens die hififorummers :P.
Dan over de masterbase blokjes. Ik heb hier thuis mijn apparatuur op 2 granieten blokjes bovenop de vloerbedekking staan (met mijn processor op mijn cd-speler). Ik heb gisteren voor het eerst gehoord dat ontkoppeling ZO veel uit maakt, ik ben erg enthousiast om het zelf eens te proberen :).
Verder is het me opgevallen dat ruimte toch ook veel doet met geluid.  Ikzelf ben thuis gezegend met een op zijn hoogste punt 4m hoog plafond. Dit heb ik nooit echt zo ervaren totdat Martin_M me daar op wees tijdens de processor shoot-out. Alhoewel ik achter mijn sweetspot flinke last heb van teveel aan lage tonen, gaat de soundstage echt heerlijk de hoogte in, verder, doordat mijn speakers wat verder uit elkaar staan, ook iets breder. Een voorbeeld van de ruimte is dat sommige goed opgenomen cd's me omarmen en surround klinken. Ondanks dat de set van Jan prachtig is en van flink wat hogere kwaliteit dan de mijne is, werd dit bij Jan door de ruimte niet bereikt.
Wat ik wel prachtig vond is dat je om de set heen kan lopen terwijl de soundstage blijft bestaan (zelfs als je in de tuin zit), wat bij mij thuis nog zeker niet is bereikt.

Iets anders wat ik leuk vond aan deze dag is dat enkele cd'tjes die ik had meegenomen omdat ik vond dat ze thuis niet zo lekker klonken ook niet klonken bij Jan. Goed voor mijn gemoedsrust :). Het verschil tussen slecht en goed opgenomen cd's was bij Jan echter wel een stuk groter dan bij mij thuis. Vooral de cd's die Frank had meegenomen klonken echt om je vingers bij af te likken, als ik niet stil was omdat ik lekker had gegeten, was het daar wel van gekomen  :P.

Trouwens, in jouw playlist Jan. Zuco 103    - One down, one up; #5: To Life (CD2: Live) --> moet zijn CD1 Unplugged, wel #5, maar Q Baiano als titel :).

Ook de slagzin van de processor shoot-out bij mij thuis, die werd gevormd toen werd gezegd dat de aliens in the 5th element er niet goed uitzagen, "tsja, ze hebben geen referentie" kwam weer terug bij de "sprookjesmuziek" die Martin had meegenomen  >:D. Maar serieus, ik kan nog best is van zo'n nummertje genieten :D.

Ik denk dat ik er verder weinig meer aan heb toe te voegen voor nu. Jan, bedankt! Ik vond het een topdag, veel genoten, gelachen en genoten en gelachen oh ja, en genoten! Doe de groetjes aan Humbertus :).

Groeten,

Lucas.