Jiri's HT; Eindelijk KLAAR!! FOTO'S PAGINA 21

Started by Jiri, July 14, 2006, 09:47:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Ik vind de Big Easy een mooier beeld hebben dan bijv. een Barco 801. Vooral de kleuren zijn erg mooi (color filtering).

spotmatic

Ongetwijfeld. En de liquid coupled lenzen niet te vergeten...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

garmtz

#27
Quote from: spotmatic on July 14, 2006, 20:36:23
Ongetwijfeld. En de liquid coupled lenzen niet te vergeten...

Heb ik ook altijd gedacht, maar dat heeft de Big Easy niet... Hun documentatie is er wat vaag over...

http://web.archive.org/web/19970401171425/www.mela-itg.com/projector_display.htm

EDIT: Alhoewel...

QuoteFlexible Optical Coupling
The Big Easy 1281 also incorporates
a Flexible Optical
Coupling between each lens
and CRT that delivers exceptional
contrast performance
and precise switching between
screen sizes from 70" to 300"
(measured diagonally). There
is no need to change spacers or
lens units, and the CRT/lens
units remain optically coupled
for significant contrast improvements.
The combination
of True Digital Convergence
and the Flexible Optical
Coupling produces razor-sharp
images with high contrast.

TheSpeedSkater

Mooie ruimte! Daar moet je echt iets heel moois mee kunnen doen! Ik ga dit topic volgen. Succes met je bouw werkzaamheden..
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

jowi

Quote from: garmtz on July 14, 2006, 20:41:16
EDIT: Alhoewel...
Nee hoor, ze doen een beetje vaag met 'optical coupling' en (de) koelvloeistof (in de buis), maar het is gewoon een 'normale' crt. Geen LQ dus.

Sjors

Dit gaan ik volgen !! over de foto's hoef ik mij i.i.g geen zorgen te maken  ;D


Komt er ook Aiconditioning in Jiri ? dat is iets wat ik een aantal weken in mijn HT heb laten instaleren.. werkelijk een van mijn beste aankopen ooit !  :)






Groet, Sjors

jan-rotterdam

Ha Jiri,

veel succes met de verbouwing. De ruimte is er in ieder geval groot genoeg voor !

Groeten Jan-Rotterdam


VlisChris

Gaat leuk worden om te volgen dit.
Wel voldoende foto's maken he ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jiri

Quote from: donaldk on July 14, 2006, 19:46:42
Jij wilde hem toch niet, omdat er weinig onderdelen voor te krijgen zouden zijn.

Weinig onderdelen ??? Oei, dan maar hopen dat ie het voorlopig nog even blijft doen :-[ :-X :-\
Ik heb mijn Big Easy destijds nieuw gekocht bij Frank Doorhof, dat is ruim 6 jaar geleden, maar als ie nu 1000 speeluren heeft staan zit ik nog aan de ruime kant.
Ik heb m altijd zuinig gebruikt, en de laatste 1,5 jaar staat ie opgeslagen, wachtend op zijn nieuwe bestemming.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Harry HT

Hoi Jiri,
Quote from: Jiri on July 14, 2006, 18:42:53
Nee, ik krijg m niet af. Ik heb vrij ambitieuse plannen, en ik heb geen hulp :'(
:) Ik wil best een handje komen helpen, maar dan moet je tzt bij mij ook langskomen  ;D

Helemaal alleen klussen in zo'n groot project (met deze warmte) schiet niet echt op.

Succes, ben benieuwd  O0

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

FrankB

 O0 O0 Jiri!

Dan kan ik over een tijdje in een keer naar je stereo en je HT komen luisteren (en kijken ;)) ;D

Succes met de verbouwing de komende weken!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jiri

Quote from: Sjors on July 14, 2006, 23:48:56
Dit gaan ik volgen !! over de foto's hoef ik mij i.i.g geen zorgen te maken  ;D


Komt er ook Aiconditioning in Jiri ? dat is iets wat ik een aantal weken in mijn HT heb laten instaleren.. werkelijk een van mijn beste aankopen ooit !  :)
Groet, Sjors

Ja, hoogstwaarschijnlijk wel. Het is een bovenverdieping met plat dak, aardig warm dus, ondanks de zonwering met rolluiken die er gaat komen.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

patrick_vdb

Hoi,

Mooie ruimte Jiri, lekker veel potentie. Zolderruimtes met rechte muren zijn vaak  8)

Ik weet niet hoe actueel de foto's zijn maar als je de vloer gaat leggen, een tip....zorg dat de hele ruimte vrij is!

mvrg

Patrick

Stress!!!!!

He Jiri,

deze ga ik ook zeker volgen.
Mooie ruimte om een mooi HT van te maken....
En vooral veel foto's!
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

jaco

#39
Jiri,
Als ik de tekening lees, lijkt het dat de CV en de was/droog er ook staat.
Is dat ook door een muurtje en een deur gescheiden van de HT ruimte ?

Als je voor airo gaat, en een verlaagd plafond neemt, zou ik kijken of je een kanalensysteem kunt maken en de airco unit in de ruimte bij de CV en de was/droog kunt plaatsen. Dan is het absoluut stil, en je kunt ook een redelijk goede verspreiding van de lucht krijgen.

Kijk maar eens naar het volgende voorbeeld: moviedream
Daar is de hushbox van de projector ook opgenomen in de lucht verversings kring.
Als ik nog eens een dedicated ruimte krijg ga ik denk ik ook zo iets doen. Een hush box moet gewoon genoeg lucht flow houden om de projector goed te koelen. Als je het lawaai van ventilatoren daarvoor buiten je ruimte kan houden is dat een flinke verbetering.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Nelisje

Op de foto zie je nog een 2e deur naast het trappegat, ik denk dat dat gewoon afgesloten is :)

LittleNinja

Even op reageren.... zodat ik op de hoogte blijf!
Al is het om erachter te komen wat de plannen zijn!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jiri

Luitjes,

Even een update..
Ik heb helaas nog helemaal niets kunnen doen, omdat mijn dochtertje ziek is geworden, en die eist alle aandacht en tijd op.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

bmateijsen

Beterschap!

Quote from: Jiri on July 17, 2006, 08:23:54
Luitjes,

Even een update..
Ik heb helaas nog helemaal niets kunnen doen, omdat mijn dochtertje ziek is geworden, en die eist alle aandacht en tijd op.

Groet,
Jiri

Jiri

Quote from: jaco on July 16, 2006, 09:49:54
Jiri,
Als ik de tekening lees, lijkt het dat de CV en de was/droog er ook staat.
Is dat ook door een muurtje en een deur gescheiden van de HT ruimte ?

Als je voor airo gaat, en een verlaagd plafond neemt, zou ik kijken of je een kanalensysteem kunt maken en de airco unit in de ruimte bij de CV en de was/droog kunt plaatsen. Dan is het absoluut stil, en je kunt ook een redelijk goede verspreiding van de lucht krijgen.

Kijk maar eens naar het volgende voorbeeld: moviedream
Daar is de hushbox van de projector ook opgenomen in de lucht verversings kring.
Als ik nog eens een dedicated ruimte krijg ga ik denk ik ook zo iets doen. Een hush box moet gewoon genoeg lucht flow houden om de projector goed te koelen. Als je het lawaai van ventilatoren daarvoor buiten je ruimte kan houden is dat een flinke verbetering.

Ha Jaco,

Ja de cv is idd afgesloten van de HT ruimte.
Mooi HT is dat idd. Het lijkt mij inderdaad ideaal om de airco unit zijn afvoer naar de buitenunit via de bestaande kanalen van de cv te laten leiden. Dan hoeven er geen gaten naar buiten te worden geboord door door de ruim 25cm dikke betonnen muur.
Mij lijkt het ideaal om een wand of plafond binnenunit te hebben en een fan/buitenunit op het dak of dakterras oid. Als dan gelijk de projector in zijn hushbox van koude lucht kan worden voorzien, zou helemaal geweldig zijn.
Maar kan dit allemaal, want ik ben echt een leek op airco gebied, en websites over airco's zijn zo summier.
De hamvraag is, kan er een airco leiding naar de buitenunit via de gaten die er voor de cv in het dak gemaakt zijn geleid worden??

Groetjes ,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Quote from: bmateijsen on July 17, 2006, 08:36:21
Beterschap!


Thanx,
Ja een oorontsteking, met hoge koorts en bijna onafgebroken gehuil.... :'(
Maar ze ligt nu op bed met een paracetamol en oordruppeltjes... (ze slaapt) 8)
Maar ik kan niets doen, want van het minste of geringste herrie op zolder wordt ze wakker. :-\

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

bmateijsen

Dat hebben die kleintjes weleens.. gelukkig is het vaak ook weer snel over, zolang ze maar kunnen slapen. En paracetamol helpt daarbij altijd wel....

Quote from: Jiri on July 17, 2006, 08:43:27
Thanx,
Ja een oorontsteking, met hoge koorts en bijna onafgebroken gehuil.... :'(
Maar ze ligt nu op bed met een paracetamol en oordruppeltjes... (ze slaapt) 8)
Maar ik kan niets doen, want van het minste of geringste herrie op zolder wordt ze wakker. :-\

Groet,
Jiri

angel1978

QuoteMaar ik kan niets doen, want van het minste of geringste herrie op zolder wordt ze wakker
Jiri, wel je prioriteiten goed stellen he !!!









En die liggen vanzelfsprekend bij je dochter  ;D  8)
Beterschap !!!

Jiri

Vraagje...

Wat is wijsheid? De scaler bij de projector bevestigen, dus lange interlinks van dvd-speler naar scaler en een korte videokabel naar de projector
of de scaler bij de dvd speler in de buurt, dus korte interlink en lange videokabel naar de Projector
Afweging zou gemaakt moeten worden met de volgende punten in acht te nemen. Prijs en Beeldkwaliteit.
Wie o wie kan mij advisreren??

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

jowi

Quote from: Jiri on July 17, 2006, 09:07:23
Vraagje...

Wat is wijsheid? De scaler bij de projector bevestigen, dus lange interlinks van dvd-speler naar scaler en een korte videokabel naar de projector
of de scaler bij de dvd speler in de buurt, dus korte interlink en lange videokabel naar de Projector
Afweging zou gemaakt moeten worden met de volgende punten in acht te nemen. Prijs en Beeldkwaliteit.
Wie o wie kan mij advisreren??

Groet,
Jiri
Geen HD in de JiriScoop?!? :-X