Het Grote Sonus Faber Cremona Auditor Fan Topic

Started by Draiz, July 7, 2006, 00:30:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Guester

Geen suggestie's wel foto's graag  :) Kan in het onderdeel stereo-showcase.

Oja, wat vind je van de dacmagic? Heb je hem vergeleken met andere dacs?
Sonos - Spotify

HenkHouten

Quote from: willem_tdi on May 14, 2009, 22:06:17
Geen suggestie's wel foto's graag  :) Kan in het onderdeel stereo-showcase.

Oja, wat vind je van de dacmagic? Heb je hem vergeleken met andere dacs?

Ik heb de DACMAGIC gelijk aangeschaft nadat ik hem heb mogen lenen van m'n hifi shop (EP Schalkwijk) hier in Houten, maar heb hem niet vergeleken met andere. Ik vond de prijs/kwaliteit goed genoeg. :smile: en was eigenlijk verbaasd over wat het kleine ding doet. Ik vond het midden en hoog met de CA toch niet optimaal (wat te schel) en heb eerst de Monster 1000 kabels als interlink gekocht tussen de NAD162 en Quad405-2. Dat maakte het geluid wat milder. Toch echter nog niet tevreden en verdacht mijn oude (15 jaar) Marantz CD speler die ook direct het digitale signaal beschikbaar heeft als uitgang. Ik had een artikel over de DACMAGIC gelezen en wilde dat toch eens uitproberen. De DACMAGIC kan in drie filter standen gebruikt worden maar meestal gebruik ik 'lin' omdat dat naar mijn smaak het mooiste midden en hoog oplevert. Bij sommige CD's echter gebruik ik het steile filter als de 'ss'en te scherp klinken. Het geluidbeeld wordt dan rustiger. Nu de Quad 405-2 vervangen is door de Quad 909 is het beeld nog rustiger geworden en kan je ook op een hoger niveau afspelen zonder vervorming. 't Is nog steeds geen discotheek sterkte maar 95% van de tijd is het meer dan genoeg.
De kleine REL Quake sub heb ik nog wat verder naar beneden kunnen affilteren zodat je hem nu echt niet meer kunt traceren. Het lijkt nu dus dat er een compleet geluidsbeeld, van zeer laag frequent tot zeer hoog frequent uit de kleine CA komt.
Eric Clapton unplugged is nu zo'n CD waar je echt als het ware op het podium zit. Het maat houden met de voet op het podium ondersteunt de rest op een subtiele manier. Ik kan het iedere CA gebruiker aan raden om een sub te gebruiken. Onze woonkamer is circa 150m3 en je kan dus wel wat vermogen gebruiken. De QUAD 909 (klasse A) wordt behoorlijk heet en ik heb in de kast daarom maar een computerventilator geplaatst die je met een simpele ongeregelde voeding van 15 Euro prachtig stil kunt afregelen.

Al met al is het wel een hoop uitproberen geworden, maar nu is de set toch wel aardig uitgebalanceerd voor een acceptabel bedrag.
Binnenkort ga ik op zoek naar een nieuwe draaitafel daar m'n oude Dual de verhuizing niet heeft overleefd.


-madison-

Quote from: HenkHouten on May 28, 2009, 22:58:42
Ik heb de DACMAGIC gelijk aangeschaft nadat ik hem heb mogen lenen van m'n hifi shop (EP Schalkwijk) hier in Houten, maar heb hem niet vergeleken met andere. Ik vond de prijs/kwaliteit goed genoeg. :smile: en was eigenlijk verbaasd over wat het kleine ding doet. Ik vond het midden en hoog met de CA toch niet optimaal (wat te schel) en heb eerst de Monster 1000 kabels als interlink gekocht tussen de NAD162 en Quad405-2. Dat maakte het geluid wat milder. Toch echter nog niet tevreden en verdacht mijn oude (15 jaar) Marantz CD speler die ook direct het digitale signaal beschikbaar heeft als uitgang. Ik had een artikel over de DACMAGIC gelezen en wilde dat toch eens uitproberen. De DACMAGIC kan in drie filter standen gebruikt worden maar meestal gebruik ik 'lin' omdat dat naar mijn smaak het mooiste midden en hoog oplevert. Bij sommige CD's echter gebruik ik het steile filter als de 'ss'en te scherp klinken. Het geluidbeeld wordt dan rustiger. Nu de Quad 405-2 vervangen is door de Quad 909 is het beeld nog rustiger geworden en kan je ook op een hoger niveau afspelen zonder vervorming. 't Is nog steeds geen discotheek sterkte maar 95% van de tijd is het meer dan genoeg.
De kleine REL Quake sub heb ik nog wat verder naar beneden kunnen affilteren zodat je hem nu echt niet meer kunt traceren. Het lijkt nu dus dat er een compleet geluidsbeeld, van zeer laag frequent tot zeer hoog frequent uit de kleine CA komt.
Eric Clapton unplugged is nu zo'n CD waar je echt als het ware op het podium zit. Het maat houden met de voet op het podium ondersteunt de rest op een subtiele manier. Ik kan het iedere CA gebruiker aan raden om een sub te gebruiken. Onze woonkamer is circa 150m3 en je kan dus wel wat vermogen gebruiken. De QUAD 909 (klasse A) wordt behoorlijk heet en ik heb in de kast daarom maar een computerventilator geplaatst die je met een simpele ongeregelde voeding van 15 Euro prachtig stil kunt afregelen.

Al met al is het wel een hoop uitproberen geworden, maar nu is de set toch wel aardig uitgebalanceerd voor een acceptabel bedrag.
Binnenkort ga ik op zoek naar een nieuwe draaitafel daar m'n oude Dual de verhuizing niet heeft overleefd.



Mooie setup met prachtige speakers! Snel een eigen topic aanmaken!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

EdoE

Heeft iemand de SF CA (M) dicht bij de muur staan? En dicht bij elkaar?

R


EdoE

30 cm van achterwand, rechter luidspreker 10-15 cm van zijwand, luidsprekers 120 cm uit elkaar.

bmateijsen

Quote from: EdoE on August 30, 2009, 09:01:52
30 cm van achterwand, rechter luidspreker 10-15 cm van zijwand, luidsprekers 120 cm uit elkaar.

En hoe ver ga je er dan vanaf zitten?

planeet

In mijn vorige setup stonden ze een meter van de achtermuur en 80a90 cm van de zijmuur.
Deze speakers hebben plaats nodig. Dicht tegen de achterwand zorgt voor een boost in het laag (poort achterzijde) en de bas wordt en zeker niet strakker van.

En ze stonden 2.70m van elkaar.

Starred

Quote from: EdoE on August 30, 2009, 09:01:52
30 cm van achterwand, rechter luidspreker 10-15 cm van zijwand, luidsprekers 120 cm uit elkaar.

Volgens mij haal je dan lang niet het potentieel van deze speakers. Kan je je dan niet beter op meer voordelige modellen orienteren?

R

Eens, bij mij staan ze 50-60 cm van de muur af, dan heb een redelijke boost in het laag. Dit werkt soms lekker, maar eigenlijk niet helemaal hoe het moet zijn. Ze staan 170 cm of zo uit elkaar, maar dit is prima te doen, rechts op 70 cm muur met gordijnen, links niets. Ze verdienen echt meer ruimte, maar wat ik doe is wel het minimum denk ik zo.



Quote from: Starred on August 30, 2009, 10:29:01
Volgens mij haal je dan lang niet het potentieel van deze speakers. Kan je je dan niet beter op meer voordelige modellen orienteren?

EdoE

Quote from: bmateijsen on August 30, 2009, 09:53:02
En hoe ver ga je er dan vanaf zitten?

Muur tot muur is mijn kamer 3.50 meter.

EdoE

#61
Quote from: Starred on August 30, 2009, 10:29:01
Volgens mij haal je dan lang niet het potentieel van deze speakers. Kan je je dan niet beter op meer voordelige modellen orienteren?

Ik heb ze al. Ze staan nu in een andere kamer.

Bjorn heeft ze daar opgesteld en ze staan nu ook zo'n 30 cm van de achterwand (glaspui!); echter wel verder uit elkaar en verder van zijwanden.

EdoE

Quote from: R on August 30, 2009, 16:25:39
Eens, bij mij staan ze 50-60 cm van de muur af, dan heb een redelijke boost in het laag. Dit werkt soms lekker, maar eigenlijk niet helemaal hoe het moet zijn. Ze staan 170 cm of zo uit elkaar, maar dit is prima te doen, rechts op 70 cm muur met gordijnen, links niets. Ze verdienen echt meer ruimte, maar wat ik doe is wel het minimum denk ik zo.

Die afstand tot de achterwand is misschien nog net aan haalbaar bij mij, afhankelijk van het rek of meubel dat ik zou kiezen. Maar de onderlinge afstand en de afstand tot de zijmuur haal ik niet.

R

Als je ze al hebt... gewoon testen! Achterwand is kritischer dan zijwand wat mij betreft.

EdoE

Quote from: R on August 31, 2009, 14:02:26
Als je ze al hebt... gewoon testen! Achterwand is kritischer dan zijwand wat mij betreft.

Ik heb mijn luidsprekerkabel vastgemaakt (loopt onder openslaande deuren richting tuin door), dus wat expert opinion vind ik van tevoren wel prettig ;)

Maar als vooral de achterwand kritisch is durf ik het wel aan. Thanks.

bmateijsen

Quote from: EdoE on August 31, 2009, 08:23:49
Muur tot muur is mijn kamer 3.50 meter.

Ik zou ze laten staan, waar ze nu staan ;). Daar heb je echt balans... 8)

EdoE

#66
Quote from: bmateijsen on August 31, 2009, 14:12:08
Ik zou ze laten staan, waar ze nu staan ;). Daar heb je echt balans... 8)

En voor naast mijn scherm nieuwe luidsprekers kopen zeker?  ;D

Cheers,

Gekke Henkie

bmateijsen

Ik verwacht dat je in de nieuwe situatie (als je TV op dezelfde plek weer komt te staan), teveel laag gaat krijgen...
dus gekke henkie of niet... ?

Quote from: EdoE on August 31, 2009, 14:18:36
En voor naast mijn scherm nieuwe luidsprekers kopen zeker?  ;D

Cheers,

Gekke Henkie

EdoE

Quote from: bmateijsen on August 31, 2009, 16:22:55
Ik verwacht dat je in de nieuwe situatie (als je TV op dezelfde plek weer komt te staan), teveel laag gaat krijgen...

En wat is er op die plek concrete aanleiding voor dat verwachte teveel aan laag?

Alex Groningen

Kan het hier niet gewoon Het grote Sonus Faber fan topic worden? Voel me zo buitengesloten. ;D

bmateijsen

Quote from: EdoE on August 31, 2009, 16:25:38
En wat is er op die plek concrete aanleiding voor dat verwachte teveel aan laag?

Te dicht bij de muur voor de luidspreker, en de luisteraar ook tevens te dicht bij de muur...

R

Blijft lastig inschatten als je de ruimte niet kent, ik heb wel een gevoel dat Bjorn het prima kan inschatten.

garmtz

Quote from: Alex Groningen on August 31, 2009, 20:02:01
Kan het hier niet gewoon Het grote Sonus Faber fan topic worden? Voel me zo buitengesloten. ;D

Even Draiz vragen of hij de topic-titel aan wil passen, of start je eigen topic! :)

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

EdoE

Quote from: bmateijsen on August 31, 2009, 20:02:38
Te dicht bij de muur voor de luidspreker, en de luisteraar ook tevens te dicht bij de muur...

Wat zou je vinden van de erker?