marantz sa 12-s1

Started by Wilfried, June 19, 2006, 20:40:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wilfried

Hoi,
Ik zit momenteel met een dilemma.
Ik heb mijn sacd speler opgestuurd om te laten repareren en krijg van marantz te horen dat het onderdeel dat kapot is niet meer leverbaar is.Omdat hij nog onder de garantie valt mag ik kiezen uit een aantal nieuwe apparaten.
Tw. de sa11-s1 of de dv9600 of een combinatie van de sa15-s1 samen met de dv7600.
Eerlijk gezegd ben ik met dit voorstel niet tevreden.Ik had de sa12-s1 aangekocht omdat hij zowel sacd meerkanaals speelt als dvd op een zeer hoog niveau en dat alles in een apparaat.
Nu moet ik kiezen voor twee losse apparaten die niet leverbaar zijn uit dezelfde reeks en mogelijkheden.
Ik ben zelf voorstander van meerkanaals super audio dus kan ik niet kiezen voor de sa 11 ( enkel tweekanaals ) en ik weet bijna wel zeker dat de dv 9600 niet zo goed zal spelen als de sa12.
Ik ben na al dit geneuzel niet zo blij meer met marantz omdat alles van dit merk bij mij de geest geeft ( een dv17 na 6 maanden, een sr14 na 2 jaar en dit is mijn tweede sa 12 de vorige was na 4 keer opsturen nog niet gerepareerd dus kreeg ik uiteindelijk een nieuwe en die is nu dus ook de pijp uit!!)
Desnoods kies ik voor de sa11 samen met de 9600 en leg ik geld bij, maar daar zit ik niet op te wachten.
Heeft er iemand ervaring met deze spelers?
Graag jullie mening.
Alvast bedankt

Wilfried. :-[

riwi

Ik heb er geen ervaring mee.

Ik had interesse in een SA17S1 (multichannel SACD speler. Ik heb op de VAD show gevraagd aan de Marantz medewerker die daar stond of er weer een nieuwe multichannel SACD speler in het programma zou komen. Deze wist mij te vertellen dat dit niet zou gebeuren en dat dit een politieke beslissing van Marantz was. Als je Marantz SACD MC wil moet je dus een DVD speler als de DV9600 kopen.
De SA17S1 stond al bekend om een slecht loopwerk (niet kwa klank, maar kwa duurzaamheid). Ik heb het dus niet aangedurfd om er een tweedehands te kopen. Ben dus voor een goed CD loopwerk gegaan en heb de SACD maar op de lange (aflopende) baan geschoven.

Er zijn wel andere merken met hoogwaardige CD en MC SACD mogelijkheden, maar er zijn er niet veel. Een Lexicon RT-20 zou een mogelijkheid zijn bv. maar zijn er nog wel een paar.

bles

#2
Hoi

Weet wel wat van Marantz prodcuten !
Heb je veel CD,s sacd,s ?
Als je veel muziek cd,s / sacd,s speelt  , ga dan zeker voor de SA15s1 [speelt mooier cd,s/sacd af als de dvd12s1] , en met de dv7600 heb je er ook nog een hele mooie dvd speler bij !!!.
De sa11 is niet echt veel beter dan de sa15s1 !!!! , en ook de dvd9600 is niet echt zoveel beter als de dvd7600 als dvd speler .

Succes , maar ik zou het wel weten !!!


grtn Rob


Lucky.L

Ik zou ook voor de sa15-s1 samen met de dv7600 gaan!!

MVG
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Darkman

Wat een grap, de dv 9600 niet veel beter dan de 7600 ???? weet je wel waar je het over hebt... de 9600 schaalt alles op naar 1080P !!!!!! dus op het beeld gedeelte ga je er zelfs op VOORUIT ten op zichte van de 12-s1, je moet niet denken omdat er geen premium jasje omheen zit dat het niet zo goed klinkt als premium producten.. Zelf heb ik de SR 9600 receiver en die zit in dezelfde lijn als de sr12-s1 of de sr14 kwa performance, in Surround veegt ie er zelfs de vloer mee aan, omdat hij beschikking heeft over nieuwe processing die gewoon sneller en accurater is.

Ik zou gewoon voor die Dv9600 gaan, super apparaat...  binnenkort komt die er bij mij ook te staan.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Vincent

Hi

Niet helemaal mee eens de SR12 klinkt gewoon anders dan een 9600 het is een kwestie van
persoonlijke voorkeur wat je mooier vindt. Ik kies zelf nog blind voor de 12 namelijk.

Grtz

Vincent

bles

Even op een rijtje .
De DV 9600 zal best wel beter zijn met beeld als de 7600 en sr12 , maar ..... De SA11 verslaat de hierboven genoemde spelers met gemak wat betreft stereo/sacd geluid !!!!!
Voor het video/beeld verhaal is de 7600 dan dus niet zo,n slechte keuze .

grtn Rob