Effe een Sub gebouwd voor een goeie vriend als verrassing

Started by Movievault, June 16, 2006, 12:15:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Interficior

Wat zijn eigenlijk de Parameters van dat beest? (SVS ding van Starred)

FrankG: Ga je een SVS clone maken als in een tonnetje of een heel eigen ontwerp? Een tonnetje is leuk te maken door allemaal MDF ringen te maken, dan krijg je  echt een solid geheel. Kun je ook nog zandvakjes maken, en random bracen per plaatje die je hebt enzo. Glasplaat erop die je van de binnenkant schildert en er ontstaat een zeer nette sub. (Ja sorry ik ben een beetje een aan-de-binnenkant-geschilderde-glasplaat-fetisj :P


Bovenstaand is plexiglas trouwens. Glimt lekker. :D
Take it or lease it

R


Interficior

Mijn krant wordt echter nooit in spiegelbeeld afgedrukt. >:D

Gezien jouw reactie is het effect dus heel goed. O0
Take it or lease it

R

Quote from: Interficior on August  9, 2006, 12:07:56
Mijn krant wordt echter nooit in spiegelbeeld afgedrukt. >:D

Gezien jouw reactie is het effect dus heel goed. O0

Ha ha, niet eens gezien.. Dat krijg je als je nog geen koffie op hebt :D

Starred


mikeske

Quote from: Pieter-Jan on August  9, 2006, 11:27:33
En Mikeske, we zien ook nog wel wanneer jij eens kan langskomen ...
Momenteel echter druk druk druk met reportages maken ;)

Mijn reactie was bedoelt voor Stekkerke, maar ik wil gerust wel eens langskomen bij u  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Banditos

Hoi ,

Ik heb dit al eens met aandacht gevolgd , maar nu wordt het voor mij nog interessanter  ::)
Laat ik nu ook nou net zo'n SVS 12.2 driver hebben liggen  :P  zelfs heb ik ook de SVS versterker al  ;D , deze is van een 25-31 plus alleen moet hij nog gemaakt worden want de zekeringen vliegen er nog uit en weet nog niet waar dat aan ligt.
Dus Frank als je er mee gaat stoeien, hou ik me aan bevolen voor de maten van het geheel. want het klussen ligt me wel  ;D

M.vr.gr. Ron.

advr


zo krijgt zo'n sub-verrassing ineens een hele andere wending ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

eduard

Ook ik heb nu een 12inch sv woofer "over", ik wil met deze een 2de sub gaan bouwen.
Frank heb jij eventueel wat bouw tekeningen en instructie om een soort gelijk sub te maken welke je in topic heb gemaakt. Hoe heb je de uitsparing van de woofer gemaakt in het mdf?

Eduard

Movievault

Ik ga eerst eens bekijken welke inhoud zo een driver nodig heeft.
De constructie van de "Drukton" is ietwat afwijkent van een normale constructie.
Als ik wat heb plaats ik het hier wel in het topic.

Wat zou je willen doen? Boxed of een Tonnetje?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

eduard

Ik heb weinig ervaring dus ik denk dat een box makelijker zal zijn om te bouwen.
Alvast bedankt.

Banditos

Hoi Frank,

Leuk als je het op het forum zou willen zetten dan hebben er meerdere mensen wat aan.
Ik ga ook voor een boxed , want misschien past de driver wel in een oud wijnvat, maar dat wijnvat past niet in mijn interieur  ;D
Alvast bedankt .
Ron.