Bouw van mijn eerste HT *Updated met Fotos*

Started by BitchCrew, June 15, 2006, 12:55:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BitchCrew

Hallo allemaal, ik zal me even voorstellen. Ik ben Hans en ben 24 jaar. Ik ben nog niet zolang hier maar ik heb hier al veel prachtige zaken gezien, een tijdje geleden wou ik mijn pc vervangen door een nieuw systeem. Het is altijd een stille wens geweest voor mij om een volledige Multimedia omgeving te bouwen.  Mijn voorkeur is alles in 1 systeem.

Het eerste wat ik heb gebouwd is de computer, ik wil niet zomaar een computer, voor mij moet deze lang meegaan en moet toch in de high end range zitten, door veel te onderzoeken kan je een systeem bouwen dat vele jaren meekan en nog extra jaren meekan door minimale upgrade mogelijkheden.

HTPC :

Moederbord:
ASUS A8N-SLI Premium,NF4 ,939
Een zeer goed moederbord met een heatpipe die de chipset passief koelt.
Zeer veel aansluitingen en uitbreidingmogelijkheden.


GPU:
ASUS EN7900GT TOP
Een high end videokaart die toch niet overdreven veel kost en die goede prestaties levert.

CPU:
AMD Athlon 64 X2 4200+ 64bit,dual-core,Skt 939
Dual core is voor mij een must in een nieuw systeem, Amd heeft altijd mijn voorkeur gehad en is zeker die keuze waard.

Opslag:
SEAGATE 80Gb S-ATA150 7200RPM 8Mb
Maxtor HD DiamondMax 10 300GB SATAII 7200rpm 16MB
Maxtor 250GB 16Mb 7200rpm
De 80 gb bevat het besturingssysteem en alles wat daar bij hoort. De 300 GB word gebruikt voor Muziek, Films, Foto's op te zetten. En tenslotte de 250 gb wordt voor andere zaken gebruikt zoals downloads, applicaties, drivers, back-ups, enz.
Dus een duidelijke scheiding van alles, Momenteel heb ik hiermee genoeg, maar ik kan aannemen dat het zeer snel vol zal staan ;-)



Geheugen:
Twinmos 2Gb DDR-400 Dual Channel Kit
Dual channel, 2gb ram is toch binnenkort voor vista een nodig iets, 2 * 1024  ipv 4 * 512 omdat je later nog extra kunt bijsteken.

PSU:
Super Flower 550 Watt Power Supply
Ik was erg bang voor de voeding keuze, dit is toch een zeer belangrijk onderdeel. 550 watt lijk me voldoende om toch nog genoeg uitbreidingen te doen qua harde schijven, geheugen enz zelfs een 2de videokaart.
Deze psu heeft een grote Fan dat hem goed stil maakt en kan in 3 standen gezet worden wat ook weer heel veel lawaai scheelt


Optisch Station: 
BenQ DW1655
Eerst had ik een Asus DVD rw, maar deze had een ander, zeg maar raar, design en kon niet uit de kast deftig.  BenQ is zeker goed merk. Aan het geluid moet ik nog iets doen door de snelheid te verlagen.

Koelers:
Zalman CNPS7700-Cu
Zalman VF900-Cu
Standaard koelers zijn niet zo intressant voor een stil systeem en een koel systeem, daarom 2 mooie Zalmans die alles goed stabiel houden. De bloemkool hangt mee over de heatpipe en het geheugen en koelt die mee.

TV-Kaart:
WinTV-PVR-150 MCE
Wel ja, geen enkele kaart is perfect, maar deze wordt zeer veel gebruikt.

Behuizing:
Silverstone LC17S
Ik wou toch een stijlvolle behuizing die degelijk is, het systeem koel kan houden en wou daar niet al te veel geld insteken, eenvoud op zen mooist.

Bediening:
Logitech® Cordless Desktop® S 510 Media Remote
Logitech® Cordless Rumblepad™ 2 Vibration Feedback Gamepad
Ik ben linkshandig, ook met muis dus veel keuzes heb je niet in draadloze omgevingen.  En draadloos is wel een must. Omdat ik toch graag eens een race game speel, of voetbal is een gamepad een tof iets.

Besturing Systeem:
Windows Media center 2005
Windows leek me het beste, misschien dat ik wel later alles probeer op te zetten met een Linux variant maar voorlopig biedt MCE alles wat ik wens.


Geluidsysteem
Logitech® Z-5500 Digital
Dit 5.1 systeem is echt wel een topper kwa sound. Meer vind ik niet nodig






LCD - TV :
Samsung LE40R72B
Als je een htpc hebt, vind ik het een normale keuze dat je voor lcd kiest ( als je geen projector wilt natuurlijk ) Zeker niet als je ook om het gaming aspect mikt.
37 " was een absoluut minimum, toch ben ik voor een  40" gegaan.
Lang heb ik gezocht getwijfeld en rondgekeken, maar uiteindelijk moet je een beslissing nemen, ik heb voor dit model gekozen en heb daar nog geen seconde spijt over gehad, ik ben er zeer tevreden over.



Even over de opzet van alles. Er zijn 2 modes voor dit systeem.
De gpu heeft 2 * DVI uitgangen.

a. ( PC ) DVI – VGA  ( TV )
b. ( PC ) DVI – HDMI ( TV )

Do not attempt to connect the HDMI/DVI connector to a PC or Laptop Graphics Card. (This will result in a blank screen being displayed)   ::)

Ik vond dit een leuke uitdaging om dit aan de praat te krijgen, volgens samsung zou je geen pc via hdmi aan je tv mogen hangen omdat dit geen beeld zou geven. Dat lukt wel maar je beeld goedkrijgen is een paar ander mouwen  O0

De VGA resolutie: 1360* 768
De HDMI staat op een resolutie dat ik via powerstrip heb toegevoegd.
Het is een 1216 * 684 resolutie. Hiermee krijg ik een zeer passend beeld.

Erg veel snap ik er niet van maar de HMDI staat op een 720p mode.  Zo ben ik klaar voor de HD toekomst ( ik denk juist te zijn ).
Ik zou nog kunnen proberen het via een 1080i aan te sturen op een custom resolutie van iets van 19xx * 1xxx , dan zou ik de full HD aankunnen ( correct ? )
Eingelijk heb ik 2 kanalen die ik gebruik, PC en HDMI. Het pc kanaal is mijn bureaublad, mijn werkomgeving, mijn gameomgeving, surfomgeving, chat, .... Noem maar op.
Het HDMI kanaal gebruik ik enkel en alleen voor het media center gebeuren. Media center start altijd daar op.



Foto's van Alles tesamen
Hoe ziet dit alles er in het echt uit ; - )
Daar zal ik vanavond fotos proberen van te nemen(heb een zeer slechte digi cam.) :'(

Sorry voor de slechte fotos, meer kan ik er niet uithalen.


HTPC:








PC mode, Battlefield 2 :D


PC Mode Fifa 2006




PC Mode NFSMW Alles open :-)



HDMI Mode MCE Screen



HDMI Mode Magagascar

Voilla dat was het zo'n beetje,  ik zou zeggen Shoot!  :P

OscarTango

Komt het eerste schot : heb je aan waterkoeling gedacht voor je pc ? En zo ja, waarom is het dat niet geworden ?

Voor de rest ben ik heel benieuwd naar de foto's van de opstelling. En begrijp ik het goed dat je je TV tevens gebruikt als monitor ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

BitchCrew

#2
Ik gebruik het pc kanaal van de lcd tv als monitor idd. Dit is super gewoon. Dankzij de fatboy van samsung heb ik mijn bed omgetoverd tot een zalige zetel :-)

Waterkoeling, al wel aan gedacht, maar ik vind da zo gevaarlijk :D soms laat ik wel is een steek vallen en dan is da fataal ^^
verder lijkt me dat echt overbodig, systeem komt niet boven de 45 graden. ik heb 2 casefans standaard in case steken, die zouden nog naar trage snelheid moeten en dvd maakt wel herrie, maar de rest is muisstil, nog niet zo stille pc gehad. Tis niet dat ik de pc overclock, want dan zoude daar vieze prestaties mee kunnen halen.


OscarTango

Als gij content zijt, is't goe, he... ik heb ook geen ervaring met waterkoeling, hoor. Zag het enkel een paar keer in een computerinwinkel en die dingen waren muisstil, vandaar...

't Amusement met uw setup, maar dat zal wel lukken, denk ik zo... ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

sietse

hallo hans

welcome hier.

wat een dikke pc en een heel mooi scherm :D. echt super dat media center
ik had nog even een raar vraagje, ik heb zelf ook een zalman vf 900 op een standaart 7900GT en mijn kaart is in windos 30 graden en tijdens het gamen 37 nou vroeg ik me af omdat jij een overgeclockte versie hebt hoeveel graden die van jou is met de zelfte koeler. want misschien kan ik mijn clock snelheid dan even snel als die van jou zetten >:D
dat zou ongeveer zoon 1000 punten schelen in 3d mark

groet sietse
Stereo Devialet Silver Phantom

mikeske

Ziet er goed uit  ;)

Hele mooi tv heb je daar  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

BitchCrew

Danku,

Ik heb een iets snellere kaart als u dat klopt, ik zou eens moeten nakijken hoeveel hij juist staat, maar ik zou u echt niet blindstaren op cijfers en frames.

Het systeem is echt koel, ik heb de videokaart nog niet boven 45 graden zien komen, buiten vorige week met de grote hitte.
ik krijg waardes tussen de 35 en de 45 graden voor gpu, cpu en mobo.

BitchCrew

#7
Ondertussen heb ik het surround aangekregen en eens tijd gehad op het op te hangen.
Men kamer ziet er niet uit kwa kleur, gaten enz. Als ik verlof heb ben ik van plan om het eens op te fleuren.
Een passender meubel zou ook wel mogen eigenlijk. Kabels wegwerken enz.


De fotos en men fotoskill is nihil, ik ben al blij dat hij nog een foto trekt voor hij uitvalt :D







Heb nog fotos gevonden van mijn oude setup toen ik nog studentje was :D


PC's en Installatie:


Salon:




Verder heb ik een vraagje voor jullie, die pc speakers ben ik tevreden van maar heb erg veel problemen met plops en is ook beetje ruis ( hoor je op een stil moment, maar stoort nie echt omdat je pc ook heel klein beetje hoort )
Ik kan het geld van het surround terug krijgen ( 320 euro is dat ), maar ik weet niet wat ik dan zou moeten kopen.

met 320 euro  een surround systeem kopen zal moeilijk zijn zeker ?
want kwa audio bennik nen naab.

BitchCrew

Quote from: robbie_ on August  3, 2006, 14:26:00
htpc ziet er goed uit
ook mooi die zalman koeler op de vga kaart is i dan echt stiller als de standaard koeler
ik wil zelf mijn kaart ook veranderen ivbm lawaai ( herrie)

robbie

dat hangt af welke kaart je hebt, de gt stond bekend met een lawaaimakende koeler. zonder met casefans hoor ik men pc helemaal niet, zelf niet als ik ernaast ging zitten ( kan ook aan mij liggen hoor :D )
met casefans is het een aanvaarbaar.

er zijn veel stille oplossingen van verschillende merken, goed opletten met de grootes en hoogtes enz.