Cine4Home test Toshiba HD-DVD speler

Started by Starred, June 14, 2006, 18:35:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

searcher

Quote from: Rob_Dingen on July 26, 2006, 10:00:43
Hoi

Ik zit nu in Spanje en heb begrepen dat er thuis HD DVD films binnen zijn gekomen.
Dus als ik terug ben zal ik er een stukje over schrijven.
Maar ik zal op een paar zaken ingaan.
Pal speelt hij niet af dus regiovrij heeft geen zin.
Ook voor de aankoop van films maakt het niet uit die bestel je gewoon in USA en ze zijn nog goedkoper ook.


Rob


Zie quote ???

                                                               mvg Searcher



riwi

Lees de wiki  :D : http://en.wikipedia.org/wiki/HD_DVD

Component kan op zich prima een 1080p signaal transporteren. De component aansluiting is niet de beperking. Dat de spelers dat niet doen via component ligt aan de HD-DVD standaard. In de standaard staat dat er analoog eigenlijk maar max 960x540 zonder HDCP uitgegeven mag worden. Het is een vlag op de schijf die bepaald of de werkelijke resolutie er uit komt, of dat er gedownconvert naar 960x540 moet worden. De content providers hebben aangegeven voorlopig (op de huidige schijven) geen downconvert te forceren.

Quote
While there is no Region Coding in the existing HD DVD specification the DVD Forum is currently developing a regional lockout scheme.
Momenteel zijn HD-DVDs dus nog vrij uitwisselbaar tussen de continenten.
Echter :
Regiohacks voor DVD zijn nog niet bekend voor de HD-DVD spelers. Dus een NL speler zal alleen R2 DVDs afspelen en geen R1. Als er een regiocode systeem voor HDDVD komt dan zullen de schijven ie dan uitkomen in de VS waarschijnlijk niet op de NL speler afspeelbaar zijn. Heb je veel R1 DVDs dan zul je je huidige DVDspeler er dus bij moeten houden.

Quote from: searcher on October 23, 2006, 20:52:47
Mijn BenQ kan overigens tot ...
Hier ga ik maar niet meer op in ;) Op HD-DVD staat geen PAL of NTSC  :P

searcher

Quote from: riwi on October 23, 2006, 21:11:08

Hier ga ik maar niet meer op in ;) Op HD-DVD staat geen PAL of NTSC  :P


;D


                                                          Gr Searcher



master30

Op dit moment gebruik ik mijn huidige dvd speler er ook nog bij.
Als je een dvd back up maakt kan je wel een patch gebruiken om hem voor de gek te houden zodat ie toch een pal dvd afgaat spelen
zie hier
http://forum.videohelp.com/viewtopic.php?t=221928

Marcel
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

searcher

Speelt de nieuwe Toshiba nu geen 50 Hz HD DVD materiaal af ?

HD DVD discs containing high definition content at a field rate of 50Hz or a frame rate of 25Hz cannot be played on the HD-E1 without a firmware update. Firmware updated is expected in the future. Should you have any questions about the frame rate of your disc please contact the disc vendor.

Zoals ik het lees kun je geen HD DVD's die hier uitkomen afspelen althans voorlopig niet,,,,

http://www.home-entertainment.toshiba.co.uk/consumer/products.nsf/pages/hddvd-hddvdplayers-hd-e1?opendocument

                                                                           Gr Searcher



Robbo

Iedere HD-ready TV kan zowel 50 als 60hz aan.  Dus eigenlijk is het helemaal niet zo relevant meer.

gijsnoorlander

Quote from: Robbo on October 25, 2006, 21:50:42
Iedere HD-ready TV kan zowel 50 als 60hz aan.  Dus eigenlijk is het helemaal niet zo relevant meer.
Ik kan me voorstellen dat amerikaanse types mogelijk wel eens niet 50Hz zouden kunnen weergeven, dus met import van schermen nog steeds wel uitkijken.

borkaenjo@work

Quote from: master30 on October 23, 2006, 23:01:30
Op dit moment gebruik ik mijn huidige dvd speler er ook nog bij.
Als je een dvd back up maakt kan je wel een patch gebruiken om hem voor de gek te houden zodat ie toch een pal dvd afgaat spelen
zie hier
http://forum.videohelp.com/viewtopic.php?t=221928

Marcel

Gelukkig is dat helemaal niet meer nodig en achterhaald.
Alle dvdspelers kunnen zowel NTSC als PAL afspelen.
Mocht je tv geen NTSC aankunnen wordt het echt tijd
om een nieuwe te kopen. Dan is ie minstens 10 jaar oud. ;D

riwi

Quote from: borkaenjo@work on October 27, 2006, 14:32:53
Gelukkig is dat helemaal niet meer nodig en achterhaald.
Alle dvdspelers kunnen zowel NTSC als PAL afspelen.
Het ging hier over HD-DVD spelers. Hiervan wordt gezegd dat de amerikaanse varianten geen PAL af kunnen spelen.

Quote from: searcher on October 25, 2006, 17:42:43
Speelt de nieuwe Toshiba nu geen 50 Hz HD DVD materiaal af ?
Daar lijkt het dan wel op. Is het echt zo dat de europese HD-DVD schijven 50Hz HD materiaal gaan bevatten? Dat zou wel een minpunt zijn voor de Toshiba HD DVD speler. Als de europese schijven in de winkel liggen zullen daar wel duidelijke berichten over komen :)

frenkelh

De eerste HD-DVD's die hier in europa uitkomen zullen gelijk zijn aan de Amerikaanse,...dus 60Hz als ik me niet vergis.

De BBC heeft in ieder geval plannen om HD DVD  in 50Hz uit te gaan brengen, en als het zover is zal de speler via een firmware update daar geschikt voor kunnen worden gemaakt.
Het is echter de vraag of de Amerikaanse spelers ook geschikt zullen worden gemaakt voor 25/50Hz.

angel66

hmm dan wacht ik wel met die nwe toshiba te bestellen.

marcovdb

Was het niet zo dat HD-DVD en Blu-Ray beide 1080p 24Hz opslaan en het aan de speler is wat het eruit gooit? 50Hz of 60Hz is dan een speler-eigenschap niet een schijf-eigenschap. Hoe het met videomateriaal zit vraag ik me dan wel weer af. Bij video ontkom je lijkt me niet aan 50 of 60Hz.

angel66

nou er word gesteld dat de nwe toshiba spelers regio vrij zijn.

kan de nwe speler nou alle HD-dvds afspelen?

usa en europa?



searcher

Europa schijnt 50 hz schijfjes uit te brengen, maar die niet afspeelbaar zijn.
Dit kan niet waar zijn.

                                                 Gr Searcher



searcher

Quote from: angel66 on October 28, 2006, 10:45:20
nou er word gesteld dat de nwe toshiba spelers regio vrij zijn.

kan de nwe speler nou alle HD-dvds afspelen?

usa en europa?




Met respect,,,, type s.v.p wat leesbare zinnen. ;)

                                                                  Gr Searcher



angel66

waar slaat dat nou weer op?

wat kan jij af en toe eng uit de hoogte doen zeg.


kermit

Quote from: angel66 on October 28, 2006, 13:24:04
waar slaat dat nou weer op?

wat kan jij af en toe eng uit de hoogte doen zeg.


Zo is ie altijd al geweest  ;D

searcher

Quote from: kermit on October 28, 2006, 14:01:44
 
Zo is ie altijd al geweest  ;D

Dat meen je niet   ;D was dat voor of na onze ontmoeting ;D

                                                                      Gr Searcher



searcher

#118
Quote from: angel66 on October 28, 2006, 13:24:04
waar slaat dat nou weer op?

wat kan jij af en toe eng uit de hoogte doen zeg.



Er stond een  ;) achter en geen  >:(
Be an Angel  >:D

                                             8) Searcher



kermit

Quote from: searcher on October 28, 2006, 16:00:11
Dat meen je niet   ;D was dat voor of na onze ontmoeting ;D

                                                                      Gr Searcher

Het zal ervoor zijn geweest want toen kon ik je niet. :D ;D
Kermit

searcher

Quote from: kermit on October 28, 2006, 16:52:03
Het zal ervoor zijn geweest want toen kon ik je niet. :D ;D
Kermit

;D

                                             Gr Searcher



frenkelh

Quote from: searcher on October 28, 2006, 11:33:00
Europa schijnt 50 hz schijfjes uit te brengen, maar die niet afspeelbaar zijn.
Dit kan niet waar zijn.

                                                  Gr Searcher

Dit is ook niet waar.
Ze zijn natuurlijk niet zo stom om in Europa een HD DVD speler uit te brengen, die geen  Europeese HD DVD's kan afspelen.
Als er 50Hz disc's worden uitgebracht zal de firmware moeten worden geupdate.
Dit is dan ook het venijdige hier aan,want zo zorgen ze er voor dat we regelmatig de firmware moeten updaten, waarmee ze ander functie die we liever niet zien kunnen toevoegen, zoals het toepassen van regiocodeering

De spelers die nu worden verkocht zijn in eider geval regiovrij en zullen dit ook blijven,... ook als er in de toekomst regiogecodeerde disc's worden uitgebracht.

searcher

Quote from: frenkelh on October 28, 2006, 19:19:11
Dit is ook niet waar.
Ze zijn natuurlijk niet zo stom om in Europa een HD DVD speler uit te brengen, die geen  Europeese HD DVD's kan afspelen.
Als er 50Hz disc's worden uitgebracht zal de firmware moeten worden geupdate.


Het lijkt me inderdaad dat ze niet zo dom zijn,... maar de spelers schijnen meteen een firmware update nodig te hebben die pas laterbeschikaar is.

Nogmaals ik kan dit ook niet geloven want dan krijgen ze elke consument over zich heen die trots de winkel uitloopt en dan geen hd dvd's kan bekijken.

                                                                                     mvg Searcher