Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bama

Quote from: Alex Groningen on April  4, 2015, 11:01:06
Als ik het goed heb heeft iedere MM een platen afdeling.

In Breda niet en in Antwerpen Noord heb ik ze vorige keer ook niet gezien.

Dirk

Quote from: Kantuit on April  4, 2015, 11:31:49
In Oost-Vlaanderen en Antwerpen heeft iedere MM inderdaad een platenafdeling van ongeveer 100 exemplaren. Deels nieuwe relesases, maar ook vrij veel re-issues, vooral dan van jazz-klassiekers.
Antwerpen centrum of Wilrijk?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kantuit

Ik bezoek regelmatig MM Oostakker, Zwijnaarde en Schoten. In die vestigingen hebben ze ongeveer vijf meter vinyl, goed voor een hondertal lp's elk.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Jumping Jack

Die op de korenmarkt in gent heeft ook een goed aanbod. Het aanbod is alleen niet erg transparant en consistent.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kantuit

Dat mag je wel zeggen. Het vinylassortiment lijkt wel samengesteld met behulp van vogelpik. Totaal geen lijn in te trekken. De prijzen liggen wel behoorlijk laag.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Bas Akkerman

Quote from: Kantuit on April  6, 2015, 01:50:11
Dat mag je wel zeggen. Het vinylassortiment lijkt wel samengesteld met behulp van vogelpik. Totaal geen lijn in te trekken. De prijzen liggen wel behoorlijk laag.
Dat doet me een beetje denken aan jouw aanwinsten die ik hier tegenkom. En dat bedoel ik positief! Hoe kom je toch aan die bijzondere titels?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Erik1977

Bad van Micheal Jackson... zo'n 30 jaar terug.  ;D

Kantuit

#2982
QuoteDat doet me een beetje denken aan jouw aanwinsten die ik hier tegenkom. En dat bedoel ik positief! Hoe kom je toch aan die bijzondere titels?


De meeste van die exotische titels zijn Belgische producties, vaak van beginnende of eerder alternatieve bands. Ik koop deze bijna blindelings. Ten eerste om dat soort bands te steunen, ten tweede omdat het niveau van Belgische muziek de laatste jaren erg hoog ligt.

Voor de rest maak ik maandelijks een selectie van nieuwe releases, gebaseerd op recensies in OOR en/of ALLMUSIC. Deze beluister ik via Deezer. De beste koop ik op vinyl, de net-niet-toppers komen in de lijst 'ooit te kopen' terecht.

Wanneer je al zo'n 40 jaar bijna obsessief platen/CD's en aanverwanten koopt, heb je al de klassiekers al lang in huis, en beland je bijna vanzelf bij het meer onbekende werk.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Bas Akkerman

Quote from: Kantuit on April  6, 2015, 11:17:59

De meeste van die exotische titels zijn Belgische producties, vaak van beginnende of eerder alternatieve bands. Ik koop deze bijna blindelings. Ten eerste om dat soort bands te steunen, ten tweede omdat het niveau van Belgische muziek de laatste jaren erg hoog ligt.

Voor de rest maak ik maandelijks een selectie van nieuwe releases, gebaseerd op recensies in OOR en/of ALLMUSIC. Deze beluister ik via Deezer. De beste koop ik op vinyl, de net-niet-toppers komen in de lijst 'ooit te kopen' terecht.

Wanneer je al zo'n 40 jaar bijna obsessief platen/CD's en aanverwanten koopt, heb je al de klassiekers al lang in huis, en beland je bijna vanzelf bij het meer onbekende werk.
Mooie uitleg! :thumbs-up: Ik ben pas begonnen met obsessief kopen, dus ik zal over een tijdje ook bij het meer onbekende aankomen. Nou ja, nu is veel voor mij nog onbekend.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cantodea

Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

kruzer

Ook hier toevallig op de 2+1 actie van MM gebotst!
- The Clash - London calling
- Led Zeppelin - Physical Graffiti
- Selah Sue - Reason
- Norah Jones - ... little broken hearts
- Beastie Boys - Check your head
- (?)

Goede deal gedaan, zeker de moeite!  Het aanbod is telkens heel divers, dus af en toe langsgaan loont de moeite.  Meestal recente releases, maar ook veel MOV-brol...  Ik ga af en toe naar Zwijnaarde, Oostakker en BXL Basiliek.

Jumping Jack

Ah, hebben ze in Basilix nu ook vinyl?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

kruzer

Al een tijdje hoor.  Was lang geleden dat ik er was, maar heb gemerkt dat ze de platen hebben verplaatst, zodat er meer kunnen uitgestald worden.  Ze liggen aan de balie in de hoek.

Bas Akkerman

Gisteren even naar de Mediamarkt geweest in Rijswijk, maar daar hadden ze niet zoveel. Met Parachutes van Coldplay in mijn handen gestaan, maar ik kon geen tweede plaat vinden. Ik weet ook niet of de actie 2 voor 1 nog gold trouwens.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Bij Vinyl Groove (geinige platenwinkel!):

- Blaudzun | Promises Of No Man's Land (45 toeren)
- Bob Dylan | Bob Dylan's Greatest Hits
- Ella Fitzgerald en Louis Armstrong | Ella&Louis (goedkoop, dus zal wel cd-transfer zijn)
- Herbie Hancock | Maiden Voyage
- Eric Dolphy | Out To Lunch!
- Depeche Mode (MOV, maar als fan toch naar gekocht)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Ella & Louis heb ik ook. Vermoedelijk zelfde versie. Waarschijnlijk cd transfer idd. Maar klinkt gewoon lekker en de muziek is top
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Dirk

Mazzy Star - Seasons of Your Day (2 LP, purple vinyl)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Actionhost on April 10, 2015, 15:54:05
Ella & Louis heb ik ook. Vermoedelijk zelfde versie. Waarschijnlijk cd transfer idd. Maar klinkt gewoon lekker en de muziek is top
Absoluut!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

kruzer

Quote from: Bas Akkerman on April 10, 2015, 13:39:59
- Depeche Mode (MOV, maar als fan toch naar gekocht)
Ben benieuwd naar jouw indrukken van de DM / MOV-releases!

peterrr

Even naar de Mega platenbeurs geweest.

Donna Summer - Donna Summer ( nieuw uit 82  ;D)
Kraftwerk - Autobahn
Kraftwerk - Technopop
The Eagles box 6 lp

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Herjan

Ben vandaag ook bij de P&CD  beurs geweest. zal morgen lijstje maken van mijn aanwinsten. Zit nu met een goede bourbon te genieten van één van die aanwinsten. Fijne opname van Diana Krall. De piano staat iets rechts voor me en zij zit zo'n beetje bij me op schoot. Proost!

Bas Akkerman

Quote from: kruzer on April 11, 2015, 22:49:11
Ben benieuwd naar jouw indrukken van de DM / MOV-releases!
Over alle uitgaven durf ik niks te zeggen, heb alleen Violator en Songs Of Faith And Devotion. En van Violator weet ik niet eens of het wel van MOV is. Heb ik destijds bij Rik Stoet gekocht en die verkoopt veel MOV.

Violator klinkt niet eens zo verkeerd. Stille persing, behoorlijk dynamiekrijk, maar wel een cd-opname denk ik.
SOFAD klinkt wel verkeerd. De cd was al niet zo geweldig opgenomen, maar de plaat klinkt welhaast slechter. Overstuurd, schriel, smal geluidsbeeld en de op cd aanwezige bas is op de lp wat dunnetjes. Ik heb hem één keer geluisterd, dus geef het nog een kans.

Promises Of No Man's Land klinkt al niet veel beter. Dat vind ik toch een flinke tegenvaller, omdat het een speciale 45-toeren is. Gemaakt voor de Record Store Day en dat verklaart misschien de harde, spectaculaire, dynamiekloze, kortom vermoeiende weergave. Ik heb twee andere albums van Blaudzun op lp en al zijn dat niet de beste uitgaven die ik op lp heb, ze klinken een pak beter dan deze 45-toerenplaat.

De Blue Note en Ella&Louis zijn echt veel meer genietbaar. De eerste vind ik misschien wat gemaakt, allemaal apart opgenomen en ook zo gemixt waardoor ik minder het gevoel van een live-band heb.
De laatste klinkt misschien wat oud, logisch, maar de ziel van de muziek komt er wel prachtig doorheen. Als Ella 'Let me be thrilled by all your charms, darling I know my heart will dance, within your arms' zingt, krijg ik een enorme zin om met Linda te schuifelen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ajbeefde

Quote from: Bas Akkerman on April 12, 2015, 08:00:14


Als Ella 'Let me be thrilled by all your charms, darling I know my heart will dance, within your arms' zingt, krijg ik een enorme zin om met Linda te schuifelen.

Linda ook met jou?  ;D

Virus is aardig toegeslagen, leuk om te lezen...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Bas Akkerman

Quote from: ajbeefde on April 12, 2015, 08:04:24
Linda ook met jou?  ;D
Ze was er op dat moment niet. Ik ga het straks onder het ontbijt aan zetten, eens zien wat er gebeurt... ;D

QuoteVirus is aardig toegeslagen, leuk om te lezen...
Dat virus was al aardig chronisch, maar ik ben nu helemaal afgestapt van de medicatie. :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ajbeefde

Quote from: Bas Akkerman on April 12, 2015, 08:08:38
Ze was er op dat moment niet. Ik ga het straks onder het ontbijt aan zetten, eens zien wat er gebeurt... ;D
Dat virus was al aardig chronisch, maar ik ben nu helemaal afgestapt van de medicatie. :devil:

:clapping:
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI