Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

chansig

Ik ben benieuwd...ik ben nog geen enkele opname tegengekomen zie me laat schudden op de bank.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Arno P

Quote from: chansig on June 20, 2013, 20:29:32
Ik ben benieuwd...ik ben nog geen enkele opname tegengekomen zie me laat schudden op de bank.

Gr Hans

Moet je deze eens proberen (op vinyl)...als je luidsprekers het goed aan kunnen dan zal je bank echt wel schudden  :headbanging: ;)

chansig

Is toch geen U2 - The Joshua Tree ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pietjepc

Beth hart & Joe Bonamassa - Seesaw

Roger Waters - Amused to  death

Nosferatu

Quote from: chansig on June 20, 2013, 20:53:21
Is toch geen U2 - The Joshua Tree ?

Gr Hans
Och, die U2 LP komt dicht in de buurt van de CD, gehoormatig iets minder, dynamiek iets beter. Of het jou laat schudden op de bank is iets heel anders.  :D
Als je LP's zoekt die gewoon veel beter klinken dan CD's (en dan niet uit het oogpunt van een analoge fetisjist die overtuigd is van de superioriteit van een ouderwets medium of juist een digitale aanbidder die door de 0'en en 1'en de muziek niet meer ziet), ja die zijn er.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

chansig

Ik vind de cd ook zo plat als een dubbeltje.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

pietjepc

Was zeker niet mijn goedkoopste plaat. Had er idd wel 3 of 4 andere (nieuwe) lp's voor kunnen kopen, maar wilde hem toch wel graag eens op vinyl hebben. Ook was het redelijk dichtbij, waardoor ik hem op kon halen...

Glenn-N

Iemand die "Let It All In" van I Am Kloot op vinyl heeft gekocht?
Hoe klinkt die (en op welk label)? Is namelijk geproducet door 2 heren van Elbow en als die net zo goed klinkt op vinyl als The Seldom Seen Kid...

vibuthi

Quote from: pietjepc on June 20, 2013, 21:50:21
Was zeker niet mijn goedkoopste plaat. Had er idd wel 3 of 4 andere (nieuwe) lp's voor kunnen kopen, maar wilde hem toch wel graag eens op vinyl hebben. Ook was het redelijk dichtbij, waardoor ik hem op kon halen...

Aan de sticker te zien (180 gram limited edition classic LP etc.) is dat niet de originele LP , maar de duitse bootleg van een paar jaar geleden, aanzienlijk minder waard dan de "echte".
As je hier de prijs van een originele (140 grams) Amused to death voor hebt betaald zou ik zeker de verkoper even aan zijn jas trekken.

raindog

In oktober komt een nieuwe 200-grams persing op de markt van 'Amused to Death'. Deze gaat €59,- kosten en maakt de nu aangeboden tweedehands exemplaren een stuk minder interessant.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Jumping Jack

Quote from: Glenn-N on June 21, 2013, 11:55:18
Iemand die "Let It All In" van I Am Kloot op vinyl heeft gekocht?
Hoe klinkt die (en op welk label)? Is namelijk geproducet door 2 heren van Elbow en als die net zo goed klinkt op vinyl als The Seldom Seen Kid...

Ikke. Klinkt erg goed, op Shepherd Moon...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

pietjepc

Quote from: vibuthi on June 21, 2013, 12:07:03
Aan de sticker te zien (180 gram limited edition classic LP etc.) is dat niet de originele LP , maar de duitse bootleg van een paar jaar geleden, aanzienlijk minder waard dan de "echte".
As je hier de prijs van een originele (140 grams) Amused to death voor hebt betaald zou ik zeker de verkoper even aan zijn jas trekken.
Misschien een beetje verwarrend, maar had de foto van internet geplukt. Sorry... Het gaat om de 1e Nederlandse persing. En voor hetzelfde bedrag heb ik, persoonlijk, liever de eerste dan een re-issue hoewel het geluid er misschien wel weer op vooruit gaat. Zal wel een gevoelskwestie zijn...

vibuthi

#1613
Quote from: pietjepc on June 21, 2013, 12:29:41
Misschien een beetje verwarrend, maar had de foto van internet geplukt. Sorry... Het gaat om de 1e Nederlandse persing. En voor hetzelfde bedrag heb ik, persoonlijk, liever de eerste dan een re-issue hoewel het geluid er misschien wel weer op vooruit gaat. Zal wel een gevoelskwestie zijn...

Mooi!
Ben zelf ook geen re-issue fan, zeker niet op zo'n Audiofiel label, qua geluidskwaliteit valt er weinig te verbeteren aan het album.

tajo

#1614
Om in 't donker te draaien, met één lampje op de plaat gericht :-)


http://en.wikipedia.org/wiki/True_Colours_%28Split_Enz_album%29

Split Enz - True Colours
1980, laser-etched A&M release





eddy135

Quote from: tajo on June 22, 2013, 19:30:34
Om in 't donker te draaien, met één lampje op de plaat gericht :-)


http://en.wikipedia.org/wiki/True_Colours_%28Split_Enz_album%29

Split Enz - True Colours
1980, laser-etched A&M release






Grappig! :P
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Jumping Jack

#1616
M. Ward - A wasteland companion


Ethan Johns - If not now then when
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Arno P

#1617
Vroegah had ik er niets mee met Mr. Cohen....beetje sloom....MAARRRRR bij de luistersessie bij PHY/Robert gingen mijn ogen en oren ineens open bij het horen van zijn "Old Ideas". Speelt nu hier op vinyl.....wat een voortreffelijke muziek! Ik ben verkocht!


LeonArdusS

#1618
Quote from: Jumping Jack on June 22, 2013, 20:40:05
via de iPad kan ik ze niet posten, maar de hoes is echt prachtig
http://tinypic.com/?t=postupload

Hiermee kan je vanaf de Ipad posten!
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

raindog

Quote from: Arno P on June 23, 2013, 09:51:23
Vroegah had ik er niets mee met Mr. Cohen....beetje sloom....MAARRRRR bij de luistersessie bij PHY/Robert gingen mijn ogen en oren ineens open bij het horen van zijn "Old Ideas". Speelt nu hier op vinyl.....wat een voortreffelijke muziek! Ik ben verkocht!

Gefeliciteerd! Zelf ben ik al sinds mijn 15e verslaafd aan Cohen. Draai nu 'Ten new songs' op vinyl, prachtig..  :inlove:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Glenn-N

Quote from: Jumping Jack on June 22, 2013, 20:40:05
M. Ward - A wasteland companion


Kerel maakt echt waanzinnig mooie muziek.
Waar koop jij trouwens je vinyl meestal?

Jumping Jack

Overal eigenlijk, maar te weinig goede platenzaken hier in de buurt (toch niet voor jazz)... Deze twee komen van de mediamarkt (Oostakker) maar ik koop ze ook bij musicmania, vynilla, fnac (Gent) of bij tune-up (Antwerpen, en met stip mijn favoriet)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

stefan_82

Quote from: Jumping Jack on June 23, 2013, 21:01:30
Overal eigenlijk, maar te weinig goede platenzaken hier in de buurt (toch niet voor jazz)... Deze twee komen van de mediamarkt (Oostakker) maar ik koop ze ook bij musicmania, vynilla, fnac (Gent) of bij tune-up (Antwerpen, en met stip mijn favoriet)...

iemand ervaring met North end Haarlem..hun prijzen zitten wel goed?
Had hen wel een mailtje gestuurd maar reageren niet.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Glenn-N

#1623
Quote from: stefan_82 on June 24, 2013, 17:41:57
iemand ervaring met North end Haarlem..hun prijzen zitten wel goed?
Had hen wel een mailtje gestuurd maar reageren niet.

Ja, heb ik al vaak besteld.
Ik zou gewoon nog eens mailen, of als je Facebook hebt even toevoegen: https://www.facebook.com/northend.haarlem?hc_location=timeline

Topkerel! Altijd snel verzonden en héél netjes verpakt. :)
Voor verzending naar België is hij zelfs goedkoper dan B-Post.