hoe zijn Infinity speakers?

Started by Pb, November 24, 2002, 17:22:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Vond ik ook maar hij heeft hij ze toch al verkocht en madam kitty is inmiddels een winterslaap aan het houden denk ik  :P , waarschijnlijk ook verkocht.

Nou ja, dan maar verder met plan A: sparen voor een projector+scherm+ISF+bekabeling  ;D

(Da's pas EEK the Cat  :P )

MrPink

Jammer SB...

Weet je al wat je wilt hebben?

Groetjes,
Oscar

chendy

Hi $B!

Ik heb je weer een mailtje verstuurd inzake Omega´s. :P

Mvg, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

patrick_vdb

 ;D Zo te zien doen we met ons allen ons best om SB's zuur verdiende spaarcentjes afhandig te maken.

Jammer dat Kitty niet reageert :-[

Mvrgr

Patrick

Spacebass

Nee hoor..  ;D

Als ik echt eerlijk ben heb ik maar 1 probleem!

Mijn 32" Sony TV'tje  :)

Ik denk dat alleen een projector een echte verbetering is in mijn huidige setup!

Als ik een beetje doorspaar moet ik van de zomer budget genoeg hebben voor iig de projector, maar ja, als dit soort kansjes tussendoor schieten.... heel verleidelijk  ;D

Maar ik geef toe dat als Kitty terug mailt ik er zeker op in ga!  :)

patrick_vdb

Quote from: Spacebass on December 16, 2002, 14:45:47Nee hoor..  ;D

Gelukkig maar, dus we hoeven niet te gaan collecteren ;D

Mvrgr

Patrick

MrPink

LOL

Over collecteren gesproken...hier is een leuk artikel van het NRC van afgelopen zaterdag.

Groetjes,
Oscar

patrick_vdb

 ;D Leuk stukje van ome Youp.

mvrgr

Patrick


garmtz

Jongens, houden we het een BEETJE on-topic... :) Thanks!

Robert

#34
Quote from: Spacebass on December 10, 2002, 00:57:29Bedankt Infinity Database Robert!

You're welcome ;D.


MvrGr.
Robert

MOHTFAN

Hi,

Ik heb deze speakers (4x) al enkele jaren. Er zit zeker te veel (slappe) bass in :(, maar dit is te verhelpen dmv een korte reis naar de markt, even wat stevige meubelkussenmaterial (vulling, niet stof) aanschaffen, op maat snijden en in de luchtkokers stoppen en voila strakke bass ;D. Alhoewel ik geen audiophile ben, merk ik dat ik langzaam toch meer die kant op begin te gaan, en overweeg momenteel te upgraden want ik vind de mid-mid hoge tonen niet (meer) goed genoeg (kan ook deels ook aan de versterker liggen (Sony 930, die ik zeker wil gaan vervangen). Maar wel een hele goede prijs kwaliteit verhouding (niet op basis van de originele UVP van duitsland van ~899 DM per stuk, maar wel voor de prijs die men er later, en eventueel nu nog kan kopen)

Mohtfan
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

Robert

Mohtfan,

Zo zo. 4x Infinity Reference 61 Mk II, dat is niet mis ;D.
Zeer leuk om te zien dat een medeforummer de Infinity Reference 61 Mk II gebruikt in combinatie met een Sony STR-DB930QS, want heb zelf namelijk ook deze combi 8).

Waar bestaat je hele setup uit?


MvrGr.
Robert

MOHTFAN

dvd:

sony 735
marantz 8300

Center:
Canton 20

Sub:
Aiwa Tsw7 (moet ooit vervangen worden, maar ivm de buren is dit het minst belangrijk)

Beeld:

Thomson 52 inch
VPL-VW11

En jij?

Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

MOHTFAN

Duh staat eronder zie ik net :-[

Ga jij je 930 ook volgend jaar vervangen? Ik wil dit eerst doen en dan zie ik wel wat ik met de speakers doe, wil dan ook minimaal center surround erbij. Ik heb nu al gemerkt wat een verschil in geluid de 8300 heeft over de 735, als dat dan ook kan met de av. zijn nieuwe speakers mischien niet nodig.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

Robert

Mohtfan,

Real nice equipment 8)

Dit is mijn setup:

Flat TV: Sony KV-28FX65
VCR: JVC HR-S6852
DVD: Sony DVP-NS905V
A/V Amp: Sony STR-DB930QS

Fronts: Infinity Reference 61 Mk II
Center: Infinity Reference 100 Mk II
Rears: Infinity Reference 100 Mk II
LFE Subwoofer: B&W ASW 650 (coming soon)
Rear Subwoofer: Kenwood SW-501

Remote: Philips Pronto SBC RU 940


Een dubbele setup? ;D

2x dvd speler

2x weergever

Moet er als center niet staan een Infinity Reference 61 of 100 Mk II ;D


MvrGr.
Robert

Robert

#40
Mohtfan,

Ik denk dat de speakers nog wel een tijdje kunnen blijven staan. Met een betere versterker/receiver is een hoop winst halend uit de Infinity Reference speakers t.o.v. de Sony STR-DB930QS i.c.m. Infinity.

Ik heb een aantal dingen op het programma staan:

- Digitale schotel
- B&W ASW 650 sub

En daarna is inderdaad de receiver aan de beurt, maar ik ben bang dat dat nog niet volgend jaar is.

Trouwens wat voor speakerkabel gebruik je tussen de Sony en de Infinity's?
Ik gebruik Van Den Hul - The Royal Jade Hybrid, omdat de Sony met de Infinity Reference speakers een nogal scherpe combinatie is.

Zelfs met het Van Den Hul speakerkabel gebruik ik nog steeds de equalizer omdat het geluid TE fris klinkt.


MvrGr.
Robert

MOHTFAN

"Een dubbele setup? "

Tis eigenlijk veel erger. Heb een kleine 20 inch 4:3 tv bij de keuken, heb een volledige HT in de slaapkamer:

Philips 16:9 32 inch dolby prologic ~7 jaar oud
Aiwa ht90 hometheater set

de 52 inch gebruik ik voor m'n playstation en tv kijken en de vw11 a 141 inch voor dvd

de marantz is net niew vandaar 2, maar ik heb in totaal 5 dvd capable spelers.

Ik ben blij dat je me verteld dat een nieuwe av waarschijnlijk voldoende zal zijn, die theorie heb ik ook al in m'n hoofd, ik zou wel de nautilus 802 of is het 803? willen hebben maar dat is als setup een 0 te veel en dan nog 2x boven mijn budget.

Kwa center heb ik ook naar 2 infinity's geluisterd maar die waren lang niet zo goed als de canton, alhoewel ik deze misschien als center surround (als het 6.1 word) ga gebruiken en een wat betere center ga zoeken. Bij aanschaffing dacht ik wel dat een center belangrijk was, maar niet zo belangrijk als ik nu denk.

Hmm schotel zou ik ook wel willen hebben, maar helaas gaat dat niet in mijn flat.

Wat voor speaker kables. Geen idee, zou ik thuis moeten kijken. Zullen wel naamloos zijn (iets van made in germany of zwitserland maar zeker weten doe ik niet), ik geloof dat ze 2.5 mm zijn. Van der hulle heb ik alleen als coax interconnect

Waarom upgrade je je tv niet naar iets van 50 inch plus? Een groot beeld voegd ook veel waarde toe bij een ht setup.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

Robert

#42
Mohtfan,

Ik wil ook heel graag een groot beeld alleen er staat dan ook een grote zak met geld tegenover ($$$ tekort zoals bijna iedereen hier ;D).

Mijn Sony KV-28FX65 heb ik nu 1,5 jaar en ik vind het zonde om hem weg te doen na zo'n korte periode.

Maar ik ga eerst voor een goede beeldbron, daarom komt er een digitale schotel, want kabel via een groot scherm kijken is niet echt iets om over te juichen ;).

Dus na een nieuwe reciever zal de volgende stap een groot scherm zijn (Plasma of CRT projector). RPTV is out of the question, omdat mijn Sony 28" TV net door het trapgat wil ;D.


MvrGr.
Robert

MOHTFAN

Je hoeft je tv niet weg te doen. Je kan het naar een andere kamer doorschuiven. ;D Maar dat trapgat is een probleem ??? (over het balkon miscchien? of ander (huur)huis?), en plasma is nog wel de komende 3 of meer jaar te duur voor wat je krijgt >:(. Dan maar alleen sparen voor de digitale schotel ;)
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

Robert

Mohtfan,

De Infinity Reference 100 Mk II is een geschikte center speaker voor de Reference 61 Mk II, hoewel er nog wel degelijk een verschil in geluid te bemerken is, doordat de Reference 61 Mk II gewoon meer volume/kastinhoud heeft. Hierdoor klinkt de Reference 100 Mk II gewoon wat lichter qua volume.


MvrGr.
Robert

Robert

#45
Mohtfan,

Gebruik je ook de equalizer op de Sony?

Ikzelf gebruik de EQ alleen om de S-tonen eruit te halen, omdat de Infinity's de S-tonen nogal versterkt/de nadruk erop legt.

Ik heb de S-tonen glad kunnen strijken door:

MID op 2.8 kHz en -4 dB
TREBLE op 3.1 kHz en -4 dB


MvrGr.
Robert

MOHTFAN

de EQ gebruik ik alleen nog maar bij dvd, (via coax) de settings zou ik moeten nakijken. Moest het wel flink aanpassen ivm acoustiek (moelijke woonkamer) en ben nog niet helemaal tevre. CD laat ik via analogue lopen zonder eq. De marantz die zorgt ervoor dat dit niet meer nodig is. Dus totdat ik een nieuwe av heb zal ik de EQ voor de coax aansluiting moeten gaan aanpassen zodat deze meer overeenkomt met de analogue uitgangen van de marantz - voor zowel de 735 optisch (voor cd) (mijn vriendin durft de marantz niet aan te raken (lade is ook heel fragil), vandaar dat deze daar ook staat), als de marantz via coax (voor DVD).

Wat betreft de center, hier kan de canton flink wat hebben, en kan de 61 goed bijbenen.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

Pb

He robbert,

Weet jij toevallig nog wat je voor je center heb betaald?
Infinity 100 MKII.

En een vraag voor julie allemaal.

Ik wil een center kopen alleen ik heb niet zo'n heel hoog butged.
Mijn set bestaat nu uit:
Front: Infinity Reference 61 Mk II
Suround: Infinity Reference 41 Mk II
Sub : Nog geen
center: nog geen

Versterker: Denon avr-1803

Ook heb ik een heel klein kamertje 4x3.5 met aan 3 kanten een schuin dak heeft het dan ook zin om en breedbeeld tv te kopen ??

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Robert

#48
Pb,

Ik bezit 3x de Infinity Reference 100 Mk II en ik heb eerst de center gekocht, dat was toen nog in het guldens tijdperk voor fl. 450,- per stuk (was eigenlijk fl. 500,-, maar heb fl. 50,- korting gekregen ;D).

En dit jaar heb ik nog eens 2x de Reference 100 Mk II gekocht (om te dienen als rears in een 5.1 opstelling) en ze waren toen in de aanbieding/opruiming (was een groot aantal ingekocht) voor € 135 per stuk.

P.S. Robert mag je gewoon typen met één b hoor ;D.


MvrGr.
Robert

MOHTFAN

Hi Robert,

Ik ben nu thuis en zie tot mijn verbazing dat ik OEHLBACH kabels heb voor de speakers en sandridge superieur beide 2.50 mm, ik had nooit op het merk gelet. De reden dak ik 2 verschilende heb is omdat ik meer kabel nodig had omdat ik had verbouwd en de oehlbach was op in de winkel en ik wilde niet wachten, en de sandridge is iets scherper dan de oehlbach.

Pb. Mijn set stond eerst in een kamer van ~5.5 x 3 meter, en merkte geen probleem met de center, eerder met de sub, dat was gewoon te veel (vooral voor de buren) Of je in die kleine ruimte echt een sub nodig hebt (hooguit een hele kleine, maar is dat nodig met de 61's zonder schuim in de luchtweg - dit is trouwens voor jou robert echt aan te raden))? De center is iets dat je echt moet aanschaffen, en probeer niet alleen aan nu te denken, zodat je hopenlijk over ~2 jaar niet weer een center wil kopen.

Mijn slaapkamer is ongeveer 4x 3.5, en hier staat de kleine all-in one ht90 van aiwa met kleine speakers, en dat is al voldoende (alhoewel betere speakers beter zou zijn, maar het is m'n mini HT). Hierin heb ik ook een 82 cm breedbeeld staan, ik zou er makkelijk een thomson 106 cm rptv breedbeeld of zelfs een 133 cm plasma in kunnen zetten, als ik kon. (op basis van 4 meter lengte zit), maar omdat jij ook met wat grotere speakers zit en een schuin dak, is het max ongeveer 36 inch, 32inch moet absoluut geen probleem zijn. Let wel op een breedbeeld geeft een kleinbeeld gevoel. Ik bedoel een 28 inch 4:3 geeft het gevoel dat deze groter is dan een 32 inch breedbeeld. Probeer ook een model te keizen die niet te diep is

Groetjes
Mohtfan
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK