hoe zijn Infinity speakers?

Started by Pb, November 24, 2002, 17:22:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pb

ik heb 2 infinity speakers aan geboden gekregen  (MKII) en ik wil graag weten wat andere mensen voor ervaringen hebben en of ze info over deze speakers hebben. Ook wil een reciever gaan aanschaffen maar ik weet niet welke heeft iemand heir sugesties voor??De reciever mag ongeveer 500 euro kosten.

alvast bedankt,
Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

garmtz

Persoonlijk vind ik vooral de wat goekopere Infinity nogal "boem-tschak", dus veel hoog en veel laag. De duurdere series zijn echter wel beter, maar hebben nog steeds een zware en vooral niet scherp klinkende versterker nodig om niet uit de bocht te vliegen. Infinity met bijv. Yamaha of Pioneer is een no-no.

Pb

Wat voor een reciever dan met infinity.
Bijvoorbeeld met 61MKII spaekers van infinity
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

J.A.F._Doorhof

Marantz, Denon zou een goede combi zijn denk ik zo.

Ik heb de duurdere serie Inifinty's een paar keer gehoord en miste daar toch wel veel in het midhoog en sublaag. Met jazz waren het echter tot nu toe één van de betere die ik gehoord heb, gooi er echter metal op en het was afgelopen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Pb,

Ik bezit zelf een paar Infinity Reference 61 Mk II i.c.m. de Reference 100 Mk II als center + rears.

De specs van de Infinity Reference 61 Mk II zijn als volgt:

- Belastbaarheid RMS/Muziek: 150/200 Watt
- Aanbevolen versterkervermogen: 10 - 150 Watt
- Frequentiebereik: 30 Hz - 22 kHz
- Gevoeligheid: 92 dB
- Nominale impedantie: 6 ohm
- Overgangsfrequenties: 600 Hz/3.9 kHz
- 2 x 210 mm lagetonenluidspreker
- 100 mm middentonenluidspreker
- 10 mm hogetonenluidspreker
- Afmetingen (H x B x D): 1070 x 254 x 307 mm
- Kleur: Zwart
- Gewicht: 20.5 kg


MvrGr.
Robert

Robert

Pb,

De Infinity Reference 61 Mk II speakers bevallen mij zeer goed en ik heb ze nu ruim 2,5 jaar en ik doe ze nog langer niet weg.
Ik heb er een Sony STR-DB930QS receiver aan hangen en dat is een zeer scherpe/schelle combinatie en ik heb dit enigzins kunnen corrigeren met Van Den Hul speakerskabel.
Dus als je de Infinity Reference 61 Mk II speakers neemt zou ik een wat warmer klinkende receiver nemen zoals Frank al aangaf.

Wil je meer info over de Reference 61 Mk II vraag gerust door of stuur mij een PM'tje.


MvrGr.
Robert

Pb

Bedankt  voor jullie info. Ik ga eens kijken naar denon recievers, die liggen wat meer in mijn budget. Ik zat te denken aan  
         Denon:   avr-1602
                       avr-1603
                       avr-1802
                       avr-1803
Hebben jullie hier nog tips voor, waar ik op moet letten?
En moet ik nog rekening houden met op wat voor een kamer ze staan. Mijn kamer is namenlijk een kamer onder een dak met eeen houte vloer. Moet ik dan nog rekening houden met mijn schuine dak vlakken.

Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Bros

Alle bovenstaande reacties kan ik beamen. Dus om je even een samenvatting te geven:

De Reference MKII is de instapserie van Infinity , en geen actueel model meer.Daarom worden ze zeer goedkoop aangeboden, m.n. in Duitsland. Let daarom op de prijzen.
Er zijn wellicht betere speakers te vinden, maar voor het geld dat ze kosten wordt de zoektocht wel moeilijk..
Zelf heb ik de 81 als mainspeaker. Deze heb ik gekozen nadat ik hem met de 61vergeleken had. De 81 klinkt m.i. evenwichtiger en neutraler, de 61 produceert meer laag, en ik vond het wat wolliger en minder strak.
tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe Receiver, heb ik de speakers beluisterd i.c.m. een NAD T761 en een Harman Kardon 5000. Beide klonken erg goed, de HK blonk uit in surround, en de NAD in stereo. Uieindelijk heb ik een Marantz SR 7200 aangeschaft, en de speakers doen het gewoon mooi op alle gebieden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik de speaker op drie verschillende merken receivers heb gehoord, en dat ze op alledrie erg goed klonken.

Mijn surroundset bestaat uit: 2 x 81 MkII + 2 x 31 MkII + C 100 MkII. Deze hele set kun je inmiddels voor zo'n 650 euro aanschaffen (wel even zoeken) en mijn mening is dat je hiermee een set met een erg goede prijs/kwaliteits verhouding in huis haalt.

Voor de € 500 die jij voor de receiver wilt betalen kun je ook Marantz 5200, 6200 of NAD T741 proberen. Laat je daarbij niet afleiden door het lage opgegeven vermogen van de NAD.
Hitachi PJ-TX100 | Harman Kardon AVR 430 | Samsung DVD-HD850 | Infinity Reference 81 MkII + 31 MkII + 100c | Alcone AC10HE + Detonation DT150 DIY sub | Pinnacle Showcenter 200g

Spacebass

Ik denk dat het niet zo'n eenvoudig te beantwoorden vraag is...
Net als bij B&W maakt(e) Infinity luidsprekers voor vele budgetten die logischerwijs dus ook veel klankverschillen (en kwaliteitverschillen) hebben, al beweren ze vaak dat het een "goedkopere versie" is van hun toplijn.

Weet je nog welke Infinity je beluisterd hebt Frank...ik heb je het al vaker zien posten over je ervaring en ben inmiddels heel benieuwd welk model het om ging  ;)

J.A.F._Doorhof

Ik weet het type nummer niet.
Maar het waren behoorlijk grote jongens (nieuw rond de € 7500,00).
Het is alweer een tijdje geleden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Frank,

Dat waren de Infinity Epsilon speakers.
Je vond o.a. de hoge tonen driver te hoog zitten daar hebben we het nog over gehad toen ik de laatste keer bij je langskwam.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Dat zou inderdaad wel eens kunnen.
Ik vondt het met Jazz helemaal te gek, maar met metal of rock gingen ze gigantisch onderuit, maar als je naar jazz luisterd waren ze echt fantastisch.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Dat je weinig SUB had met dat servo laag verbaast mij!  :o
En die ENIM moet je toch echt wel gehoord hebben...

De Omega's zijn wel veel meer POMP beesten dus misschien wel wat meer geschikt voor grof HT geweld.

SiR moest echt wennen aan het hoog wat niet echt van een punt vandaan komt (beetje Ribbon principe)...en volgens hem miste ik absoluut niets in het sublaag, dus misschien heb ik toch de juiste van de drie broertjes gekozen...hoewel de Epsilon al een paar jaar in de top 10 staat... maar goed ik heb ze nooit in 5.1 setup gehoord!  8)

Bedankt Infinity Database Robert!

patrick_vdb

Hey SB,

Zie in je signature dat je nog steeds geen perfecte Center hebt gevonden.......op hear.nl staat weer een set IRS Omega's te koop voor een zacht prijsje (althans ik denk dat de prijs wel snor is) ;)

Mvrgr

Patrick

bamboe

Ikzelf heb de MKII 81 aangesloten op een Pioneer VSX 859 RDS en het geluid is toppie 8) 8) 8)

Spacebass

PATRICK JE BENT DE BESTE  ;D

Dank je heb meteen gereageerd!

Deze keer is het in iedergeval een stuk dichterbij, en volgens mij zag mevr. kitty het niet zo goed zitten met meneer kitty...arme kerel!  ;D

Kan ik die eikenkleurige meteen verbouwen tot mijn Omega Center!


MrPink

Netjes! Kunnen we je nu al feliciteren of toch nog maar even wachten?

Groetjes,
Oscar

patrick_vdb

Quote from: Spacebass on December 10, 2002, 13:48:46Dank je heb meteen gereageerd!

;D

Graag gedaan (maar daar zijn forumleden toch ook voor ;)). Ben benieuwd..

Mvrgr

Patrick

Spacebass

Laten wij nog maar even wachten tot Kitty de Pits Poes haar goederen ook echt aan mij doorverkoopt!

Ik vindt het wel erg goedkoop...zou toch niet gejat zijn of zo?

chendy

#19
Hi there!

Ik ben al een maand ofzo overstag. Ik heb mijn MS verkocht en daarvoor in de plaat is voor stereo gekomen...
-tadaaa!-

Infinity Kappa 90

Mvg, Chendy.
p.s: volgende speaker-upgrade is Martin Logan
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

Spacebass

Oh ja da's waar ook...

Je had mij nog een mailtje gestuurd!
Was het al weer vergeten  :-[ !

En nog steeds tevreden met je aankoop?

chendy

Hi $B!

Ja, ik ben gelukkig. Heb je nou nog die Omega´s gekocht? Ik zag ze nl. ook staan... Als je te lang wacht zijn ze... pleitos. December wordt steeds duurder. :P

Mvg, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

MrPink

Volgens mij wacht SB op nieuws van Meesteres Kitty... ;D

Groetjes,
Oscar

Spacebass

Nou niet veel reactie moet ik zeggen, nou ja, dan maar die meneer in belgië gemaild,  vraagt slechts (huhhemm ) 900 euro meer  :P

MrPink

Eeeks! Da's best wel wat meer pegeltjes! :o

Groetjes,
Oscar