Welke programma's zijn er allemaal voor video-bewerking?

Started by -Freek-, April 28, 2006, 16:57:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Welke programma's zijn er allemaal voor video-bewerking? Dus met echt veel mogelijkheden (moet ook met 5.1-tracks kunnen werken). Ik ken Dvd-lab, maar welke programma's zijn er nog meer?

Nosoforos

Windows of Mac?

Windows: Adobe Premiere 7.0
Mac: Final Cut Pro 5


-Freek-


Nosoforos

Och ja, ze hebben een nieuwe versie :). 7 was de eerste pro versie. Nu ja goed, daar kun je in ieder geval mee wat jij wil.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

denoontje

magix, met als voordeel 32 sporen en heel veel mogelijkheden voor relatief weinig geld en redlijk makkelijk in gebruik.
Adobe is behoorlijk ingewikkeld voor een beginner en pinnacle...ik ben juist overgestapt naar magix, o.a. door de vastlopers en de beperktheid van dit programma

Denoontje

Nosoforos

Ach, als je een tijdje wat research doet en de handleiding goed leest, is Adobe echt niet moeilijk. En daar tegenover staat dat je er alles mee kunt. Ik heb er vroeger met veel plezier mijn filmpjes op gemaakt. Tegenwoordig gebruik ik FCP. De prijs is natuurlijk wel een ding.

Durk

ik gebruik pinnacle. werkt voor mij super, maar is idd wel beperkt.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

ajbeefde

Quote from: Durk! on May  8, 2006, 09:15:27
ik gebruik pinnacle. werkt voor mij super, maar is idd wel beperkt.

Bij mij ook, beperkt in de zin van ???   

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

denoontje

een voordeel (en een van de reden dat ik ben overgestapt) is het aantal sporen ....32!!
geluid en beeld bijelkaar en door elkaar

Ik ben lid van een videoclub, en mede door mijn clubgenoten ben ik overgestapt.
Ben er nu mee aaan het experimenteren en als je ziet wat het kan (zonder allerlei plugins (betaald):

opschonen va beeld en geluid
allerlei beeldeffecten
eigenlijk te veel om op te noemen.

Echter om lekker te beginnen is pinnacle ok...

Zorg wel dat je een goede stevige pc hebt, want je kunt niet genoeg geheugen, HD en processorsnelheid hebben

-Freek-


astrobart


ajbeefde

Quote from: denoontje on May  8, 2006, 22:20:06

Echter om lekker te beginnen is pinnacle ok...

Zorg wel dat je een goede stevige pc hebt, want je kunt niet genoeg geheugen, HD en processorsnelheid hebben

Ja klopt... maar die heb ik.... ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Quote from: JKI on May  9, 2006, 19:20:29
Welke specs zijn minimaal aan te bevelen?

Snelle processor of dual core.... en minimaal een 1gb intern geheugen met wat vrij virtueel geheugen.

Ik heb bv 1gb intern en 2 gb vrij virtueel geheugen en daar kom ik zeker goed mee uit de voeten...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

-Freek-

Dual core 2.8 ghz of HT 3 ghz?

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

-Freek-

Oke. Ik ga nl. binnekort een betere computer kopen (deze is te beroerd om ook maar Adobe Premiere 2.0 te installeren (dan geeft hij al aan dat de pc te langzaam is), laat staan afspelen).

ajbeefde

Quote from: JKI on May  9, 2006, 21:14:39
Oke. Ik ga nl. binnekort een betere computer kopen (deze is te beroerd om ook maar Adobe Premiere 2.0 te installeren (dan geeft hij al aan dat de pc te langzaam is), laat staan afspelen).

Adobe premiere 2.0? hm... dat pakket heb ik terug gebracht naar Dynabyte die in conclaaf ging met Adobe daar dit programma op geen enkele HP en Compaq wilde draaien die in de winkel stond.  Eenmaal geinstalleerd, dan kon je het  keer opstarten en wanneer je dan een functie aanklikte ging de betreffende pc op z'n kont.  Adobe was zo vriendelijk om geen support te geven maar naar hun support pagina te verwijzen, na 2 dagen gaf Dynabyte m'n geld dus maar terug alsmede aan een andere klant die tweemaal het pakket had aangeschaft voor diverse HP pc's die de dezelfde symptonen vertoonden... 

Zodoende heb ik dus Pinnacle studio 10 aangeschaft en ben daar zeer tevreden over..... heb al diverse filmpjes in elkaar gezet alsmede filmpjes voor de Ipod en de PSP.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

denoontje

ik werk met een pentium 2.7 mhz met 1,5 gb intern, grafische kaart Gforce 4 ti4200 8APG en dit werkt best naar behoren hoor met Magix en met pinnacle 9.5 studio plus.
Pinnacle 10 was slecht. De engine van P10 is ook compleet anders dan die van p9.5 en eerder.

Denoontje

ajbeefde

Quote from: denoontje on May  9, 2006, 22:34:19
ik werk met een pentium 2.7 mhz met 1,5 gb intern, grafische kaart Gforce 4 ti4200 8APG en dit werkt best naar behoren hoor met Magix en met pinnacle 9.5 studio plus.
Pinnacle 10 was slecht. De engine van P10 is ook compleet anders dan die van p9.5 en eerder.

Denoontje

Voor de Studio 10 versie is er een update beschikbaar..... loopt bij mij als een zonnetje..... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

TheSpeedSkater

Pinnacle werkt inderdaad heel erg makkelijk, vooral voor de beginnende video bewerker is het een prima programma.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Tremor

Adobe Premiere Elements is ook wel een fijn programma.

Hiermee hebben ze een eenvoudiger alles in een programma gemaakt.
Je kunt er mee capturen, editten en vervolgens een DVD maken.

Alleen heb ik nog niet uitgevonden op welke manier ik 5.1 geluid ermee kan maken.
Waarschijnlijk heb je daar een plugin voor nodig of een extern programma.
Een paar leuke effecten toevoegen aan mijn vakantiefilm zou niet verkeerd zijn, maar dat moet ik nog uitzoeken
Denon 3802 - Tannoy R3, R1 en Center, Sub: Yamaha YST-SW 515, Philips 3005 dvd - Samsung 40F86 - Logitech Harmony 525

Richi

Ik vind iMovie HD dat standaard bij de iMac wordt geleverd ook heel goed werken. Heerlijk snel op een DualCore met 1Gb ram.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

papaleo

Ik heb sinds kort 3 progamma's op mijn PC staan, ik was op zoek naar een laagdrempelig progamma waarmee je toch semi-prof. resultaten mee kon behalen:

-Pinnacle Media suite 10.5
-Sony Vegas 6.0
-Adobe Premiere Pro

Deze zijn alle drie geschikt om m'n HDV materiaal te editen,ik vind persoonlijk de Media Suite het makkelijkste werken wellicht komt dat omdat ik nog een beginner ben en ik eigenlijk met de Media suite ben begonnen lijkt dit progamma waar ik het makkelijkste/leukste mee kan editen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ajbeefde

Quote from: papaleo on May 27, 2006, 23:25:19
Ik heb sinds kort 3 progamma's op mijn PC staan, ik was op zoek naar een laagdrempelig progamma waarmee je toch semi-prof. resultaten mee kon behalen:

-Pinnacle Media suite 10.5
-Sony Vegas 6.0
-Adobe Premiere Pro

Deze zijn alle drie geschikt om m'n HDV materiaal te editen,ik vind persoonlijk de Media Suite het makkelijkste werken wellicht komt dat omdat ik nog een beginner ben en ik eigenlijk met de Media suite ben begonnen lijkt dit progamma waar ik het makkelijkste/leukste mee kan editen...

Media suite 10.5 is zeker een makkelijk programma om mee te werken, vanavond een oude video (16 jr oud) binnnengehaald en bewerkt, leuk resultaat.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI