Voor de Liefhebbers... WK Snooker sheffield op eurosport/BBC

Started by Tube-freak, April 19, 2006, 20:55:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tube-freak

Voor de liefhebbers een wat minder bekende sport snooker.

Is nu zowat elke dag op eurosport en BBC.
Ik kan helaas aleen via eurosport kijken (Dat gezever van die 2 belgen word je ook niet veel wijzer van).


Ik hoop dat Stephen Hendry nog kan laten zien aan Nigel Bond hoe je moet snookeren, want gister leek het erop dat het net andersom was....  Ik hoop elk jaar weer tervergeefs dat Hendry voor de 8e maal wereldkampioen word maar dat zal wel nooit meer gebeuren.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rinzwind

Hendry heeft een partij staan eikelen in de laatste game.

9-9.
Bond pot laatste zwart MET wit. 49-49 eindstand.

Blackball game dus.

En vier shots van Hendry zijn te zacht waarbij zwart ruim van de band eindigt. Die waar Bond de zwarte weer pot zelfs rond de spot van de blauwe bal.

Bond is wmb terecht door.

White is ook een partij aan het eikelen trouwens. Hij maakt weer (nog steeds?) beginnersfouten.

Tube-freak

Nou ja eikelen.  Hendry speelde vandaag best goed (Niet op zijn best maar vele malen beter dan gister, toen stond hij pas te eikelen).  Nu was het toch wel vaak dat de bal "kickte".  Dat schijnt volgens de eurosport belgen een vreemd fenomeen te zijn waarbij de ballen slecht contact maken door ofwel statische electriciteit ofwel krijt wat blijft zitten of de banden of ballen waardoor de ballen nogal raar reageren soms. Zelfs de referees staan er soms raar van te kijken hoe vaak het gebeurt.

Maar goed die laaste zwarte bal heeft Hendry helaas gewoon weggeven door die bal te veel snelheid te geven. Kan best zijn dat het de spanning was.  Ik zat zelf al bijna aan de beademing toen het 48 - 48 stond laat staan hoe die gasten zich moeten voelen.  Hendry was zijn keu al aan het inpakken kon ie nog even aan de tafel komen voor een respotted black.

Niet te min vond ik Nigel Bond erg goed spelen maar ook hij maakte veel fouten.
Ja en Jimmy white....  Schijnt toch wel een beetje de Andre Hazes van het snooker te zijn.
Wel veel fans enzo maar echt een WK winnen is hem nog nooit gelukt.  In vroeger tijden zat ie ook echt flink aan de whisky maar geloof dat ie dat omwille van het snooker de laatste jaren heeft geminderd.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Geloof dat www.worldsnooker.com een beetje door zijn voegen is gezakt.  Straks nog maar ff kijken dan of er wat op staat.

Die 2 eurosport belgen zitten de hele tijd commentaar te leveren van:  "Oh ben benieuwd wat er in de persconferentie komt".  Maar uitzenden hoo maar.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Ja oud topic, niet erg populair.  Maar het WK snooker is weer bezig.
Ik zat vanavond weer een partijtje Stephen Hendry tegen DING te kijken.   De twee waren erg aan elkaar gewaagd.

Ik was blij om te zien dat Hendry weer erg goed in vorm was. Wat mij betreft als ik Stephen Hendry zo zag spelen dan kan hij de halve finale gaan halen of misschien wel de finale..  Ik heb altijd al gehoopt op een 8e wereld titel voor Stephen Hendry.  Het zou echt heel stoer zijn als het ging gebeuren maar laten we niet op de zaken vooruit lopen.  Er lopen nog genoeg andere goede spelers rond.

Nou ja voor iedereen die snooker leuk vind ga vooral kijken naar het WK, er zitten echt weer goede spannende wedstrijden bij.
Voor degene die denken dat het makkelijk is ga eens naar zo een snooker tent en pot eens een paar ballen....  gaat je erg tegenvallen.


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

blue-eyes

Vroeger uren naar Henry zitten te kijken....... blijft nog steeds leuk, maar om nu weer uren te gaan kijken.
Vond trickshots nog mooier, vooral die ene, ben zijn naam kwijt. Snookerend komiek!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tube-freak

Ja ik ben fan van het eerste uur van Stephen Hendry (20 jaar geleden ofzo).  Stiekem ook wel een beetje van Ronny the Rocket.  Toch wel de 2 beste allertijden zou ik rustig willen zeggen (als je hun hele carriere bekijkt).

 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

mikekiwi

WK Snooker is inderdaad voor mij ook "iets van vroeger"; toen ik nog wat meer vrije tijd had dan nu zat ik ook dagen achter elkaar te kijken. Zo Engels, zo'n lekkere sfeer en een stijgend ontzag voor het hoge niveau. (ook ik heb toen regelmatig getracht wat te potten, maar verder dan wat aardige pogingen en wat gelukte lucky shots ("Fluke"  op z'n engels) ben ik nooit gekomen...)

Kon geen genoeg krijgen van die supersnelle 147 van Ronny O' Sullivan van een tiental jaren terug, of de entree van Peter Ebdon, toen nog met lang haar en Jimmy White, de belofte die het nooit voor de volle 100% zal waarmaken (behvalve ook een memorabele 147 van nog iets langer terug kan ik me herinneren).

Helaas ook dit keer weinig tijd om te kijken, veel plezier in ieder geval!

Tube-freak

Stephen Hendry maakte vanmiddag een break van 147, de hoogste break haalbaar en ook uitzondelijk dat het gebeurt (krijgt hij ook 147.000 pond voor als geld prijs)  Echt werkelijk die hele zaal ging uit zijn plaat en er was denk wel een minuut lang applaus.

Ik ga nu weer kijken want ik denk dat dat tennis nu wel is afgelopen is op eurosport hoop ik.  Even kijken of Sean Murphy nog terug kan komen of dat hij lijdzaam moet toezien hoe Hendry hem snookerles geeft.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

mikekiwi

Dank voor de tip, dankzij Youtube net even van kunnen genieten... (en stiekem even mijn eigen post aangepast, ben er een tijdje uit en was even in het warretje tussen 145 en 147...  :blink:)


Tube-freak

Helaas was Hendry een beetje erg uit vorm vanavond.  Murphy staat nu voor in frames.
Morgen ochtend gaat het verder....
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Xstream

Ja, de goeie oude tijd :)

Vroeger kon ik ook van een middagje bankhangen genieten met een dagje Snooker op. Alhoewel ik na een uur of wat altijd even wegzakte en even later weer fris wakker werd en weer lekker verder ging kijken en zo hobbelde ik de dag dan door. Heerlijk! Alleen helaas zijn ook hier de tijden veranderd. Ik kan de tijd niet meer vinden, of wil ik niet meer vrijmaken, om nutteloos een dag naar een pot Snooker te kijken. Dan krijg ik een onrustig gevoel en denk ik alleen maar aan de dingen die ik eigenlijk zou "moeten" doen. Het zal het groeiende verantwoordelijkheidsgevoel zijn wat ik vroeger, met huiswerk, totaal niet had blijkbaar :P

Hetzelfde heb ik met Tennis. Ook jarenlang actief gevolgd en bij de grote toernooien lekker op de bank en kijken maar. Nu kan ik dat ook niet meer opbrengen.

Wel speel ik nog af en toe een potje Snooker. Het doen blijft toch nog een stuk leuker. Het op de TV zien is dan alleen maar slecht voor je Ego :P Mooi spel, geweldig om te "masteren" ook, want het is een verdomd lastig spelletje. Jammer dat de sport in Nederland niet zo heel populair is om te doen. Het is mijns inziens toch 10x leuker dan een simpel potje pool.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Tube-freak

IK ging vroeger ook wel is naar een snooker cafe.  Maar ze vonden het schijnbaar nodig om er ook pool-biljart spelende puistenhoofden met scooters en petjes toe te laten wat nou niet echt bevoordelijk was voor de leuke sfeer.  Weldra waren er elke week wel vechtpartijen of schermutselingen (Tussen het gespuis onderling).  Sindsdien kom ik er niet meer.  Het is een tijdje geleden zelfs in de brand gegaan.  Ik weet niet of ze uberhaubt nog bestaan.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Xstream

Quote from: Tube-freak on April 29, 2009, 15:39:40
IK ging vroeger ook wel is naar een snooker cafe.  Maar ze vonden het schijnbaar nodig om er ook pool-biljart spelende puistenhoofden met scooters en petjes toe te laten wat nou niet echt bevoordelijk was voor de leuke sfeer.  Weldra waren er elke week wel vechtpartijen of schermutselingen (Tussen het gespuis onderling).  Sindsdien kom ik er niet meer.  Het is een tijdje geleden zelfs in de brand gegaan.  Ik weet niet of ze uberhaubt nog bestaan.

Ja, dat is zonde inderdaad. Ik heb het ook meegemaakt en jarenlang niet gesnookerd, alleen sinds ik verhuist ben heb ik een nieuw Cafe gevonden en daar is het prima. Ook wel jong gespuis, maar die doen wel gewoon normaal en staan gewoon te spelen zonder dat er een hoofd in 2en wordt gespleten op de pool tafel. Dus dan vind ik het best ... ik voel me immers ook nog jong :P Alleen ze moeten wel gewoon "normaal en gezellig" doen.

Dus na wat gewenning begint het snooker gevoel langzaam weer een beetje terug te komen. Van 3 uur per potje is het toch al afgezakt naar een uur :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Tube-freak

Ik dacht dat ik slecht was met een uur per potje maar 3 uur?.

Bij dat oude snooker cafe waren overigens wel de Pool en de snooker tafels van elkaar gescheiden.   Pool beneden en Snooker was boven.
Maar goed als er elke week weer blauwe zwaailichten voor de deur staan dan voel ik me er toch niet echt thuis.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

WK is weer begonnen.

Stephen Hendry heeft ternauwenood de eerste ronde overleeft met 10-9.  Speelde bij vlagen briljante pots om vervolgens weer makkelijke ballen te missen.
Helaas heb ik geen eurosport 2 of BBC dus ik heb de partij van Ronny O Sullivan niet kunnen zien.

Publiek ging helemaal uit zijn dak bij 'O sullivan (was op de achtergrond te horen in de partij Hendry vs Perry).  Volgens de commentatoren was het van een andere planeet wat 'O sullIvan aan het doen was.  Ook Ding JunHui was weer goed bezig.  Die zie ik ooit nog wel eens wereld kampioen worden.



 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai