Yippie

Author Topic: Wat is jouw laatste stereo - aanwinst  (Read 2643321 times)

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Offline TabCam

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 952
  • Keep Calm & Enjoy the Music
Re: Wat is jouw laatste stereo - aanwinst
« Reply #19175 on: August 1, 2020, 15:46:56 »
Een goedkope  ADC (Analog-to-digital-Convertor) om meer opties te hebben HT en stereo te integreren. Nu kan ik eenvoudiger schakelen.

Op maximaal volume van de Chord Hugo dac hoorde ik wel flink wat ruis maar op laag en de Arcam flink versterkt (+10 dB) is het voor films, series en youtube (NVidia shield) goed onder controle. Bij inlezen dacht ik juist dat de Swissonic bij een laag ingangsniveau (1V i.p.v. 2V) zou ruisen. Later nog eens nalezen.
HT set: PAP Quintet Crystal10, Usher 718, Arcam 550, AudioPhonics HPA-S400ET, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline Hannibal_

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 94
  • There is no substitute for listening
« Reply #19176 on: August 4, 2020, 17:27:30 »

Net terug van vakantie (gisteren terug gereden) en deel van de experimenteer gear binnen. Klein mengpaneeltje

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira3+Planet+Radio1, Sonos connect)
FOTOGRAFIE: Canon 80D, 70-210 4.0 (schuifzoom), 50 1.8, 18-135 3.5-5.6+PZ-E1, Tamron 17-50 2.8, Tokina SD 11-20 F2.8 DX, Sigma 70-300 4-5.6, BG-E14 Grip, Metz, Manfrotto

Offline vergeerr72

• full member
  • Total likes: 83
  • Besmet met het Hifi virus
« Reply #19177 on: August 4, 2020, 17:46:35 »
(Image removed from quote.)

Net terug van vakantie (gisteren terug gereden) en deel van de experimenteer gear binnen. Klein mengpaneeltje

Klein?

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Plinius SA103, AMR DP777 SE, NAD M50, VPI Scout, Micro Benz Wood L2, RCM Sensor Prelude IC, Exactpower EP15a, Audio Physic Caldera, Audio Physic Terra/Rhea, Virtual Dynamics powercords, XLO interlinks, XLO signature S3 speakerkabels,  Phoenix Engineering Eagle PSU en Roadrunner, Isoacoustics Gaia2, Silent Angel Bonn n8

Offline Hannibal_

• senior member
« Reply #19178 on: August 4, 2020, 19:17:40 »
Klein?

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley
Yep...

12 kanaals, leek me voorlopig voldoende om mee te prutsen en prullen...

AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira3+Planet+Radio1, Sonos connect)
FOTOGRAFIE: Canon 80D, 70-210 4.0 (schuifzoom), 50 1.8, 18-135 3.5-5.6+PZ-E1, Tamron 17-50 2.8, Tokina SD 11-20 F2.8 DX, Sigma 70-300 4-5.6, BG-E14 Grip, Metz, Manfrotto

Offline Hannibal_

• senior member
« Reply #19179 on: August 7, 2020, 15:41:02 »
Lol... nadat gisteren het voedinkje binnengekomen was, kwam vandaag onverwacht het mini versterkertje binnen.

Het is onderhand meer luidspreker terminal dan wat anders. Die kunnen denk ik zelfs de 8mm kwadraat kabels van de totems aan

Ff getest en werkt super.

Offline german

« Reply #19180 on: August 9, 2020, 15:47:41 »
Atrium Initio luidsprekers.
Ik zag dat deze te koop stonden en was gelijk onder de indruk van het uiterlijk. Na nog wat zoekwerk op internet wist ik dat dit iets apparts en vrij zeldzaam was.
Dus maar een afspraak gemaakt voor een luistersessie. Dit gaf de doorslag. Ondanks de leeftijd is dit echte high end, met een heel neutrale waargave en een tweeter die nmm alles onthuld.
De kasten zijn gemaakt van een soort kunst graniet en de drivers zijn een Accuton keramische tweeter en een Scanspeak mid woofer. Zowel de luidsprekers als de stands zijn loodzwaar. Thuis eenmaal alles opgesteld vond ik het nog beter klinken dan in de zaak waar ik ze gekocht heb. De combinatie van deze speakers met mijn MF versterker is een match made in heaven.
Inmiddels heb ik via e-mail contact gehad met de ontwikkelaar van deze luidsprekers en van hem ga ik binnenkort nog meer info over de Initio's ontvangen.
Op dit moment weet ik niet eens wat de specs zijn. ;D.
« Last Edit: August 9, 2020, 16:51:33 by german »
Musical Fidelity M6Si. Audio-GD-D77. Atrium Initio luidsprekers. BK XLS 200 MKII.
ROON Rock.

Offline toetertje

• HT forum donateur
  • full member
  • Total likes: 113
  • I love the HTforum
« Reply #19181 on: August 9, 2020, 15:53:35 »
Die revelator midwoofer, die heeft zich al in heel wat ontwerpen bewezen.
Ik ben nu ook met deze woofer in een zelfbouw systeem bezig. Soms wordt
deze speaker nog wat op verzoek aangepast, op verzoek van de fabrikant.

Offline B-art

« Reply #19182 on: August 9, 2020, 16:15:34 »
Ik zag dat deze te koop stonden en was gelijk onder de indruk van het uiterlijk. Na nog wat zoekwerk op internet wist ik dat dit iets apparts en vrij zeldzaam was.
Dus maar een afspraak gemaakt voor een luistersessie. Dit gaf de doorslag. Ondanks de leeftijd is dit echte high end, met een heel neutrale waargave en een tweeter die nmm alles onthuld.
De kasten zijn gemaakt van een soort kunst graniet en de drivers zijn een Accuton keramische tweeter en een Scanspeak mid woofer. Zowel de luidsprekers als de stands zijn loodzwaar. Thuis eenmaal alles opgesteld vond ik het nog beter klinken dan in de zaak waar ik ze gekocht heb. De combinatie van deze speakers met mijn MF versterker is een match made in heaven.
Inmiddels heb ik via e-mail contact gehad met de ontwikkelaar van deze luidsprekers en van hem ga ik binnenkort nog meer info over de Initio's ontvangen.

Solide looks, benieuwd hoe ze gaan klinken op je MF. Stands ook erg mooi
stereo ► musical fidelity A5 integrated / A5 cd / A5 tuner ■ clearaudio emotion ■ benz micro ace HO ■ lindemann limetree bridge met Qobuz studio en Tidal hifi ■ tentlabs b-dac mkII ■ dynaudio contour s3.4 ■ rel r505 ■ lehmann audio linear ■ hifiman sundara en sennheiser hd424
home theatre ► oppo bdp-83 ■ samsung UE46D7000 isf
kabels ► audio note AN-La en AN-C ■ apogee wyde eye ■ oyaide tunami ■ essential audio tools current conductor L ■ supra ■ Ifi AC iPurifier met groundhog+ en iPower

Offline advr

• ben er klaar voor, ben er klaar voor, als
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 29
« Reply #19183 on: Yesterday at 22:27:43 »
Quad Artera Solus Play

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Linn Majik DS-i, Sneaky DS, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Audio Note Zero CDT/2, CD-STR+, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Offline Marco66

• Vooral liefhebbers!
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+38)
  • Total likes: 402
  • Ht & Stereo & Vintage
« Reply #19184 on: Yesterday at 22:46:49 »

Bijzonder setje, gekocht in Woerden bij Rick zo te zien?
Woonkamer: Naim Dac-V1 & Nap-100
Speakers: John Eekels Vifa/Scanspeak
Ht: Arcam AVR390, Q-Acoustics Concept 40, 20 en Concept Center, Dali Alteco C1, SVS-SB13 Ultra, JVC DLA-X7900, Panasonic UB9004, Zidoo Z1000, Lumene Movie Palace 92 inch
Vintage: Grundig Fine Arts A-9000, CD-9000, Xanadu DS-17

Offline gizmo2

« Reply #19185 on: Yesterday at 22:50:55 »
Mooie speakers
Doet me een beetje denken aan mark & Daniel speakers die gebruiken ook een soort kunststof/marmer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

1 x raspberry pi 4b 2gb + 1 x 4gb model - allo isolator v1 - allo kali reclocker - allo piano 2.1, Cambridge Audio AZUR 840A V2, musical fidelity m1 dac A, logitech duet- a'la Fikus, Bryson 7B-NRB mono blocks, Spendor SP7/1 speakers.