Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: Maximus_Aurelius on April 25, 2020, 17:45:43
Mooie Bluetooth speaker voor in de tuin en serre. Overal waar ik wil omdat hij draagbaar is.
Elipson Lenny. Komt mooi geluid uit en lekker Roon aanzetten en al mijn cd collectie kan ik nu ook  in de tuin van genieten.  :headbanging:


Ziet er toch meer uit als een mono-aanwinst :devil: :tongue2:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vergeerr72

Quote from: TabCam on April 25, 2020, 18:03:42
Ziet er toch meer uit als een mono-aanwinst [emoji317] :tongue2:!
Kunnen we een compleet nieuwe tak binnen het forum aanmaken naast hometheater en stereo [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Maximus_Aurelius

Quote from: Lazybird on April 24, 2020, 15:00:20
Beter niet kunnen beluisteren Mola-Mola Tambaqui Dac
In plaats van de Linn Klimax DS en Klimax Kontrol
Ben er erg blij mee   :D

Mooi apparaat.

Vandaag weer een keer beluisterd maar nu ook dat hij een voorversterker was. Klonk erg goed, erg goede volume controle. Gewoon beluisterd zonder reden  ;). Was even op visite bij de lokale hifi dealer die deze DAC ook heeft staan.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Quote from: TabCam on April 25, 2020, 18:03:42
Ziet er toch meer uit als een mono-aanwinst :devil: :tongue2:!

Formuleer ik het anders. Mijn laatste mono aanwinst  ;D.


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fasteddie

Je hebt er maar 1.....? Wat een gesleep! :tongue2:

Unkhman

Ik heb er 1200 km voor gereden om hem op te pikken, maar ben dan nu ook echt de trotse bezitter van een Wilson Benesch Torus - ik mag 'm niet zo noemen maar doe het lekker toch - subwoofer. Nu nog alle dragende muren checken of ze niet bezwijken...
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Bas Akkerman

Quote from: Unkhman on April 28, 2020, 12:47:21
Ik heb er 1200 km voor gereden om hem op te pikken, maar ben dan nu ook echt de trotse bezitter van een Wilson Benesch Torus - ik mag 'm niet zo noemen maar doe het lekker toch - subwoofer. Nu nog alle dragende muren checken of ze niet bezwijken...
Mooi! Veel plezier!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Tabcam

#18932
Quote from: TabCam on April 24, 2020, 13:44:32
Pakjesweek.

Als eerste een S.M.S.L M500 dac/hoofdtelefoonversterker.

Geluid is alleen via de 6.35 mm jack-uitgang lang niet zo krachtig als de Chord Hugo. En de afstandabediening werkt niet :nopompom:. Dus straks pas een kabel met 2 XLR-pluggen bestellen als alles het doet ::)

Inmiddels werkt de AB. De afgelopen dagen zat de website en vooral de manual vast (of ik had niet genoeg geduld :angel:) en eergisteren kon ik ineens de manual downloaden. Blijkt dat je eerst op de "C"-knop moet drukken alvorens ze goed gekoppeld zijn :wacko:.

Ben wel erg blij met de kwaliteit, lijkt een (flinke) stap omhoog.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

denoontje

Quote from: Unkhman on April 28, 2020, 12:47:21
Ik heb er 1200 km voor gereden om hem op te pikken, maar ben dan nu ook echt de trotse bezitter van een Wilson Benesch Torus - ik mag 'm niet zo noemen maar doe het lekker toch - subwoofer. Nu nog alle dragende muren checken of ze niet bezwijken...

nice dat vraagt om pics

Unkhman

#18934
Quote from: denoontje on April 28, 2020, 15:04:06
nice dat vraagt om pics
Oké dat is 'n lastig verzoek. Omdat ik nog kinderen heb in de klimmende en huttenbouwende fase is m'n hele stereotoren uit het zicht onder de trap geplaatst. En de Torus, met z'n speaker aan de bovenkant, heb ik weer daarachter gezet. Krijgt het sublaag ook nog eens 'n boost omdat die lokatie als 'n soort hoornsysteem werkt... Later als de kids zijn uitgeklommen ga ik de Torus een betere bestemming geven. Maar het klinkt nu al zeer indrukwekkend. De main speakers WB ACT C60's spelen full range, en de Torus helpt nu vanaf 36 Hz naar beneden mee.
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

DofN

Gaaf ding! Hoe is die in vergelijk met de  betere gesloten subwoofer?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

En dan die mooie Luxman erbij zie ik... :wub:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Unkhman

Quote from: doorofnight on April 28, 2020, 16:06:37
Gaaf ding! Hoe is die in vergelijk met de  betere gesloten subwoofer?
Geen idee eigenlijk, dit is m'n eerste sub in m'n leven. Ik heb de Torus al vaker gehoord icm verschillende WB speakers tijdens de xfi beurs. WB is wel 'n soort liefde van me dus toen er 'n betaalbare Torus op audio-markt.de voorbij kwam kon ik me niet meer beheersen. De Torus en de C60 waren oorspronkelijk ook onderdeel van dezelfde Wide Bandwidth serie. Het is ook een gesloten systeem btw
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Unkhman

Quote from: Bas Akkerman on April 28, 2020, 16:32:25
En dan die mooie Luxman erbij zie ik... :wub:
Tenx Bas. Terwijl ik toch ooit hier plechtig heb verkondigd dat ik nooit meer 'n andere versterker dan Pass Labs zou bezitten... Soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan!
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Bas Akkerman

Ik vind het wel een interessante combinatie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Unkhman

Quote from: chansig on April 28, 2020, 17:53:10
Mooi apparaat/ding zeg.

Gr. Hans
Dank je Hans! Ik heb de Torus ook mede aangeschaft met het idee om nog ooit eens een dedicated luisterruimte te realiseren. Waar ie nog beter tot zijn recht komt dan hier onder de trap!  ;D
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Tabcam

Weet niet helemaal of het hier hoort, maar na 3 maanden kwam het pakket uit China aan. Twee breedbanders met meerdere mogelijkheden :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

denoontje

Quote from: Unkhman on April 28, 2020, 15:54:06
Oké dat is 'n lastig verzoek. Omdat ik nog kinderen heb in de klimmende en huttenbouwende fase is m'n hele stereotoren uit het zicht onder de trap geplaatst. En de Torus, met z'n speaker aan de bovenkant, heb ik weer daarachter gezet. Krijgt het sublaag ook nog eens 'n boost omdat die lokatie als 'n soort hoornsysteem werkt... Later als de kids zijn uitgekomen ga ik de Torus een betere bestemming geven. Maar het klinkt nu al zeer indrukwekkend. De main speakers WB ACT C60's spelen full range, en de Torus helpt nu vanaf 36 Hz naar beneden mee.

Nice zit er nu ook een speciale versterker bij?

Hier ook WB liefde ;-)

Soundsgood

Farad Super 3 voor de EtherRegen.



Dutch & Dutch 8c

DofN

Quote from: TabCam on April 28, 2020, 18:51:14
Weet niet helemaal of het hier hoort, maar na 3 maanden kwam het pakket uit China aan. Twee breedbanders met meerdere mogelijkheden :angel:.

Zien er mooi uit, en waarom deze breedbanders?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Unkhman

#18946
Quote from: denoontje on April 28, 2020, 19:01:35
Nice zit er nu ook een speciale versterker bij?

Hier ook WB liefde ;-)
Jazeker heb ik er de Torus amp bij! Alleen jammer dat die alleen in zwart komt...

Uit nieuwsgierigheid, wat heb jij voor WB spulletjes?
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Tabcam

Quote from: doorofnight on April 28, 2020, 20:58:57
Zien er mooi uit, en waarom deze breedbanders?
Moeten redelijk recht meten en ben dan erg flexibel in mijn crossovers.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Peerless Monster

Ongelofelijk interessant zo'n Torus... alleen jammer dat ze tweedehands nergens worden aangeboden.
Mocht je hem weg doen ... 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

denoontje

Quote from: Unkhman on April 28, 2020, 22:48:44
Jazeker heb ik er de Torus amp bij! Alleen jammer dat die alleen in zwart komt...

Uit nieuwsgierigheid, wat heb jij voor WB spulletjes?
Stereo: wb 2 wb square 5
Ht: 6 wb square 2, 4 square 1, 1 square center


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk