Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Paul1967

Quote from: dre73 on January  3, 2013, 08:27:54
€479 als ik het goed heb.
ik vind ze ook wel mooi eigenlijk.

499 p/stuk  ;)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Paul1967

Quote from: Peerless Monster on January  3, 2013, 08:20:13
En tweeter...

79 Hz? Doet me bijna denken aan THX certificeringen... ;D

Ik vind ze overigens wel wat hebben met die koper kleur en dat zwart.
Thinking out of the box... Wat kosten deze jongens?

KEF LS50
Frequentierespons +/-3db is 79Hz-28kHz
Frequentiebereik -6db is 47Hz-45kHz

Paul1967

Quote from: dre73 on January  3, 2013, 13:24:38
dan ben je opgelicht. :D

Is de normale verkoopprijs, kan best dat daar van afgeweken wordt.
Bij een grote in R'dam zag ik ze zelfs voor 469 euro, zijn het wel licht beschadigde demo's uit de koopjeskelder.

botsen

Ik begin ook wel nieuwsgierig te worden naar de Kefs inmiddels. Maarre, de XQ1 zijn me destijds zo tegengevallen. Gaan deze me dan echt beter bevallen?

Bas Akkerman

#11780
Quote from: botsen on January  3, 2013, 16:20:41
Ik begin ook wel nieuwsgierig te worden naar de Kefs inmiddels. Maarre, de XQ1 zijn me destijds zo tegengevallen. Gaan deze me dan echt beter bevallen?
Wat vond je er aan tegenvallen? Mmm, ik maak wel even een nieuw topic (ja, daar ben ik goed in ;)) voor de KEF's aan. Blijft het hier nog wat on-topic.
Het KEF LS50-topic
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#11781
Edit: Dubbelpost :blush: :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Paul1967

Quote from: botsen on January  3, 2013, 16:20:41
Ik begin ook wel nieuwsgierig te worden naar de Kefs inmiddels. Maarre, de XQ1 zijn me destijds zo tegengevallen. Gaan deze me dan echt beter bevallen?

Ga ze luisteren en neem je eigen muziek mee. Ik was op slag om en dat heb ik echt niet snel.

Ik heb ze sinds gister en ze klonken na aansluiten zo uit de doos al goed. Nu vandaag en wat uurtjes inspelen verder merk ik dat ze nog opener zijn gaan klinken. Deze speakers verdwijnen compleet en zetten een heel mooi en groots geluidsbeeld neer. Ik draaide vanmiddag Fleetwood Mac met het mooie door Stevie gezongen Landslide. Deze Kef's weten dat zo mooi neer te zetten met emotie erin dat tijdens het luisteren mijn ogen vochtig werden van ontroering....het pakte gewoon. Ja, ik vind ze geweldig  :happy:

eMVe

QuoteDeze Kef's weten dat zo mooi neer te zetten met emotie erin dat tijdens het luisteren mijn ogen vochtig werden van ontroering....het pakte gewoon. Ja, ik vind ze geweldig
Het is natuurlijk een beetje topicvervuiling, omdat er een speciaal KEF LS50 topic is, maar wat had je hiervoor?
Je eigen muziek meenemen is natuurlijk een eerste vereiste als je gaat luisten, maar je moet er dan ook vanuit kunnen gaan dat de winkel waar je gaat luisteren de juiste combinatie maakt met bron en versterker en de luisterruimte ook niet tegen werkt.

Bas Akkerman

Quote from: Paul1967 on January  3, 2013, 18:59:46
Ga ze luisteren en neem je eigen muziek mee. Ik was op slag om en dat heb ik echt niet snel.

Ik heb ze sinds gister en ze klonken na aansluiten zo uit de doos al goed. Nu vandaag en wat uurtjes inspelen verder merk ik dat ze nog opener zijn gaan klinken. Deze speakers verdwijnen compleet en zetten een heel mooi en groots geluidsbeeld neer. Ik draaide vanmiddag Fleetwood Mac met het mooie door Stevie gezongen Landslide. Deze Kef's weten dat zo mooi neer te zetten met emotie erin dat tijdens het luisteren mijn ogen vochtig werden van ontroering....het pakte gewoon. Ja, ik vind ze geweldig  :happy:
Hoi Paul, ik wil niet op de stoel van een mod gaan zitten, maar is het niet handiger hier verder over te posten in het KEF LS50-topic?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

KILLorBE

Vandaag ontvangen:



Hij lijkt behoorlijk nauwkeurig te zijn, 2 kalibratiegewichtjes gaven beide hetzelfde aan en ik had 'm op 2gr afgesteld met m'n Shure SFG-2 (Zo goed als dat kan).
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

KILLorBE

Yep, heb je 'm ook?.
Vond de gelijkenis met de CanRong (Die 5-6 keer zoveel kost) zo groot, dat het bijna niet anders kan dan dat ze uit dezelfde fabriek komen.
Wil niet altijd zeggen dat de kwaliteit/nauwkeurigheid hetzelfde is, maar vaak ligt het in de buurt.

Zal eens kijken of ik mijn lab weegschaal (Weegt 1/1000gr) weer aan de praat krijg en ze vergelijken.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

LeonArdusS

Quote from: Jumping Jack on January  3, 2013, 20:02:29
Dealextreme?
Daar kost zo'n ding 13$, daar koop je er nog eens één voor. Die van Pro-ject kost bijna 100€..
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Marino

Om het jaar mooi te openen kwam de Postnl vandaag een Velodyne SC-1250 subwoofer versterker afleveren, de Velodyne SC-8 is afgelopen zaterdag al binnengekomen dus we kunnen gaan een dagje plannen om alles aan te sluiten en te gaan meten. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat klinken!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Peerless Monster

Quote from: Marino on January  3, 2013, 21:43:56
Om het jaar mooi te openen kwam de Postnl vandaag een Velodyne SC-1250 subwoofer versterker afleveren, de Velodyne SC-8 is afgelopen zaterdag al binnengekomen dus we kunnen gaan een dagje plannen om alles aan te sluiten en te gaan meten. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat klinken!

Das een hele mooie aanwinst Marino!!
Veel succes met meten = weten... Zal een hele opgave zijn.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Mijn laatste stereo aanwinst:
Een nieuwe wekker, de iHome ia100

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Marino

Cool dock! Het meten gaat door de eq van de sub amp een stuk makkelijker, het werkt hetzelfde als een spl ultra uitvoering van Velodyne.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Peerless Monster

Quote from: Marino on January  3, 2013, 21:56:26
Cool dock! Het meten gaat door de eq van de sub amp een stuk makkelijker, het werkt hetzelfde als een spl ultra uitvoering van Velodyne.

Ohhhh dan is het een fluitje van een cent!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Marino

Daar gaan we wel van uit, toch wel ik wel zien wat er allemaal mogelijk is.. Als het allemaal goed gaat heb ik het laag van de Proac's maar dan zonder de massa..
Heb jij nu een andere eindversterking op het oog?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Peerless Monster

Quote from: Marino on January  3, 2013, 22:03:26
Daar gaan we wel van uit, toch wel ik wel zien wat er allemaal mogelijk is.. Als het allemaal goed gaat heb ik het laag van de Proac's maar dan zonder de massa..
Heb jij nu een andere eindversterking op het oog?

Nee, niet direct. De TAGs doen goed hun best.
Die blijven voorlopig. Heb er inmiddels een zware classe op gehad (delta serie uiteraard), maar de TAGs outperformen de Classe. Hoezo? Interesse ;)?
De velodyne gaat goed doen!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Marino

Haha nee ik heb actieve luidsprekers (en de kinderopvang is weer omhoog gegaan) maar ik dacht dat ik ze te koop zag staan, erg mooi!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Peerless Monster

Quote from: Marino on January  3, 2013, 22:46:28
Haha nee ik heb actieve luidsprekers (en de kinderopvang is weer omhoog gegaan) maar ik dacht dat ik ze te koop zag staan, erg mooi!

In een opwelling om wat anders te proberen.
Hoogste bod was 2750 eu, maar kon daar niet mee leven...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Marino

En als het toch goed bevalt en dan moet je het alleen tegen de juiste prijs verkopen.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Peerless Monster

Quote from: Marino on January  3, 2013, 22:57:45
En als het toch goed bevalt en dan moet je het alleen tegen de juiste prijs verkopen.

De tags zijn echt nergens anders te verkrijgen zo ongeveer, dus dat loopt wel los.
Maar je moet ook wat terugkopen om die electrostaten onder controle te krijgen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler