Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Meestal worden batterijen gebruikt (i.p.v. standaard netspanning) om alle invloeden uit het electriciteitsnet uit te sluiten (geen spanningsfluctuaties en storing uit andere verbruikers zoals koelkasten, magnetrons e.d.) De spanning blijft dus stabiel en altijd even "schoon". Een nadeel kan wel zijn dat wanneer de batterijen leeg raken dit invloed heeft op de geluidskwaliteit. Een bedrijf als Lessloss (www.lessloss.com) heeft dit in een battery powered DAC opgelost door eventueel een druppellader actief te laten houden tijdens het spelen. Hoe en of dit in deze phonopreamp is geregeld kan Roeland beter vertellen!  ;)

JeKa

Citaat van: Antoine op juni 24, 2008, 19:55:55
Meestal worden batterijen gebruikt (i.p.v. standaard netspanning) om alle invloeden uit het electriciteitsnet uit te sluiten (geen spanningsfluctuaties en storing uit andere verbruikers zoals koelkasten, magnetrons e.d.) De spanning blijft dus stabiel en altijd even "schoon". Een nadeel kan wel zijn dat wanneer de batterijen leeg raken dit invloed heeft op de geluidskwaliteit. Een bedrijf als Lessloss (www.lessloss.com) heeft dit in een battery powered DAC opgelost door eventueel een druppellader actief te laten houden tijdens het spelen. Hoe en of dit in deze phonopreamp is geregeld kan Roeland beter vertellen!  ;)

Ok, duidelijk verhaal. Moet ik de batterijen zien als een buffer? Hij is wel verbonden met het stroomnet?

Deleted member

Citaat van: JeKa op juni 24, 2008, 20:01:30
Ok, duidelijk verhaal. Moet ik de batterijen zien als een buffer? Hij is wel verbonden met het stroomnet?

Als ik dit verhaaltje lees dan draait het apparaat puur op de 16 batterijen die zo'n 1200 uur mee kunnen gaan:

http://www.thecableco.com/product.php?id=4906
CiteerA low-battery indicator light lets you know when it's time to replace the batteries, but you can expect about 1,200 hours of effective use per set of 16.

JeKa

Citaat van: Antoine op juni 24, 2008, 20:03:14
Als ik dit verhaaltje lees dan draait het apparaat puur op de 16 batterijen die zo'n 1200 uur mee kunnen gaan:

http://www.thecableco.com/product.php?id=4906

Poeh, dat is niet niks!

ivo1986

Citaat van: Antoine op juni 24, 2008, 19:43:09
Voor diegenen die zich net als ik ook afvragen wat Roeland22 nu voor een apparaat met batterijen heeft aangeschaft, het is een phono pre-amp!  ;)

Feli Roeland!  8)

Ik had idd nog niet door maar ziet er idd heel mooi uit.

Vroeger had mijn vader (heel kort maar) enorme accu's staan om de hele set van stroom te voorzien.

Blowie

verkeerde topic...

Roeland22

Oeie,
Al zoveel reacties in zo'n korte tijd  ;D het is inderdaad een phono preamp en het ding loopt volledig op batterijen. Er zit een rode led op het front die brandt als je het apparaat aanzet. Als de batterijen zo in vermogen zijn gedaald dat het een invloed heeft op de klank, dan stopt de led met branden en is het dus tijd om de batterijen te vervangen. De fabrikant raadt sowieso aan om de batterijen 1/jaar te vervangen. Het apparaat heeft dus een onderhoudskostr van +- 50€ per jaar :)

ik heb er gisteren al heel wat plaatjes mee afgeluisterd en het is echt  :o :o Nu weet ik pas wat ze bedoelen als ze zeggen dat de muziek van een inktzwarte achtergrond komt! En dan heeft hij nog maar een uurtje of drie gespeeld...
Cambridge Audio CXA81 - Volumio Rivo - Astin Trew AT3500+ - Schiit Bifrost 2 - VPI Scout/Goldring 2400/Graham Slee Reflex - PSU 1 - Q Acoustics Concept 30 - SVS SB 2000 Pro

roeleken

Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

eddy135

Misschie een idee om oplaadbare batterijen te gaan gebruiken?
50 euro per jaar wordt je natuurlijk niet vrolijk van...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

graafke

Citaat van: eddy135 op juni 25, 2008, 16:42:02
Misschie een idee om oplaadbare batterijen te gaan gebruiken?
50 euro per jaar wordt je natuurlijk niet vrolijk van...

Dan kun je niet luisteren als je opgeladen moeten worden  ;D

eddy135

Citaat van: graafke op juni 25, 2008, 19:37:24
Dan kun je niet luisteren als je opgeladen moeten worden  ;D
Als je moet werken voor die 50 euro ook niet... ;D ;D

solitaire

net besteld: Audiomagus Aeolus magiDAC

Midden in een mail-conversatie over de '30-day satisfaction guarantee' ontving ik bericht dat Audiomagus een zwart exemplaar voor me wilden maken (de versterker waarmee [hopelijk...] gespeeld gaat worden is ook zwart; maar nu nog daarover in aanschaf onderhandeling :-X). Dus nu the best of both worlds: home trial & 'zwart'. Oh, en introductiekorting ;D.

M'n KingRex T20_U Tripath-versterker + DAC gaat de deur uit. Ik niet kan wennen aan het rustelose in de klankopbouw. Dit hebben in meer of mindere mate alle 'digitale' versterkers die ik ken, want hoewel de KingRex wat dit aangaat nog een van de beteren is, zijn tot nu toe eigenlijk alleen JRDG's ICEpower-gebaseerde versterkers een positieve uitzondering. Met PSU presteerd de KingRex iets beter, maar niet voor een verdubbeling in aanschafwaarde (gelukkig kon ik mijn PSU binnen de ruiltermijn retourneren).

Op naar de magiDAC ...

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

thur

Gisteren mijn Toyota Prius opgehaald.

Uhhh ...  :o

Deze kleur:

Nou ... en ???

Wel, 't is de Business Edition, met de JBL sprekers in alle hoeken en gaten.  :D

Best geluid (al was ik destijds meer ondersteboven van het geluid in m'n Golf V (van de audio, niet de Golf zelf)).  ::)

Oh ja, en ik heb een Technics sl-1210 mk2 besteld. Daar ga ik wel over roepen als ' t ie binnen is.

Groet, Thur

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

JeKa

Citaat van: thur op juni 27, 2008, 00:11:02
Gisteren mijn Toyota Prius opgehaald.

Uhhh ...  :o

Deze kleur:

Nou ... en ???

Wel, 't is de Business Edition, met de JBL sprekers in alle hoeken en gaten.  :D

Best geluid (al was ik destijds meer ondersteboven van het geluid in m'n Golf V (van de audio, niet de Golf zelf)).  ::)

Oh ja, en ik heb een Technics sl-1210 mk2 besteld. Daar ga ik wel over roepen als ' t ie binnen is.

Groet, Thur

Wat een uh..... bewuste keuze.....  ;)

robbie73

manley snapper lekker weer een buis   ;D

R

reMC

Citaat van: robbie73 op juni 27, 2008, 09:21:05
manley snapper lekker weer een buis   ;D

8) Op welke luidspreker speel je ermee?

Wij zijn er druk mee bezig, om zo maar te zeggen ;)

eddy135

Citaat van: thur op juni 27, 2008, 00:11:02
Gisteren mijn Toyota prius opgehaald:

Groet, Thur

Dubbel din zeker???  ;D  ;D

thur

eddy135

Citaat van: thur op juni 27, 2008, 17:34:34
Wa's da? Dubbel din  ???
Extra grote opening in het dashboard voor de stereo, Technics in dit geval!!  ;D ;D ;D

thur

Citaat van: eddy135 op juni 27, 2008, 17:50:54
Extra grote opening in het dashboard voor de stereo, Technics in dit geval!!  ;D ;D ;D

Wat ie (de Prius) i.i.g. wel heeft: een cd-wisselaar in het dashboard, die je gewoon achter elkaar, door hetzelfde gleufie, 1, 2, 3, 4, 5, 6 cd-tjes kan voeren ... en op het touchscreen kan selecteren welkes er gaat klinken. Is allemaal heel gewoon hoor, maar ik doe dat toch maar met de gordel om, anders val ik van m'n stoel   :D

Prius rijdt overigens echt verbazingwekkend 'smooth' dus de platenspeler kan gewoon los op de achterbank mee, zonder al te veel over te slaan.

Ook is het interieur denkelijk zo rond 1975 ontworpen door een stylist van de tv-serie 'Doctor Who;D  - donkerbruin rookglas, jazeker! - en diejen Technics slaat daar dus, gezien z'n geboortejaar 1977, beslist geen anachronistisch figuur.

De sl-1210mk2 he, dus kleurt perfect bij het donkergrijze leder!

thur

Citaat van: JeKa op juni 27, 2008, 08:38:23
Wat een uh..... bewuste keuze.....  ;)

Die Technics sl-1210mk2? Jazeker, dat is beslist een bewuste keuze  8)

robbie73

Citaat van: reMC op juni 27, 2008, 12:11:00
8) Op welke luidspreker speel je ermee?

Wij zijn er druk mee bezig, om zo maar te zeggen ;)

ben eingelijk opzoek naar een speaker die erbij
past heb nu zolang een usher te leen op staan zat eingelijk aan sf te denken

Midcall

Citaat van: robbie73 op juni 27, 2008, 20:44:08
ben eingelijk opzoek naar een speaker die erbij
past heb nu zolang een usher te leen op staan zat eingelijk aan sf te denken

Toch niet met die Manley versterker hoop ik? Is een mooie versterker, maar verre van een ideale combi met Sonus Faber.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.