Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Prachtig Mayko!!!!
Echt heel erg mooi.
Prachtig meubel ook...

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

solitaire

Citaat van: Peerless Monster op juni 20, 2008, 17:36:25

Prachtig meubel ook...

die viel mij ook al op idd.

werkelijk een mooi meubel

feli & feli met de nieuwe aanwinst ook !

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op juni 20, 2008, 17:33:25
Misschien moeten we eens gaan praten ;)
De subs zijn zeker een mogelijkheid.
Wil je niet 5.1 met de spectra's? Dan is een ruil net zo makkelijk ;D ;)

Nee, ik wil 4.x met de Spectra's. Maar ik heb al 4 stuks (33 en 2200). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

M

Dank je jongens, meubel is van Solid Tech, Radius.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Deleted member

Gisteren in de post ontvangen een nieuw netsnoer, overgenomen van een liefhebber uit Belgie. Het gaat om een Lessloss Powercable met uiteraard de Europese variant van de Oyaide stekkers (met echtheidskenmerk). :)

Het is een soepele, niet afgeschermde kabel van 2 meter lang met drie dikke aders van 6mm^2 die onderling zijn gevlochten. M'n eerste indrukken zijn positief maar aangezien m'n oren niet helemaal meewerken vanwege flinke hooikoorts trek ik nog geen conclusies.  ;) Er lijkt in elk geval meer "rust" te zijn, instrumenten klinken natuurlijker en meer aanwezig en bovendien staan "steviger" en meer gescheiden van mekaar in de soundstage. De komende dagen ga ik meer intensief luisteren, hopelijk snel weer met een normaal gehoor! ;-) De reviews op o.a. Audiogon zijn in elk geval ook zeer lovend! Zie ook: http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?rcabl&1&ctg&3&&

http://www.lessloss.com/lessloss_power_cable.html

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Rock Solid

Eindelijk ... baskasten met 15" woofers voor mijn Orpheans hoorns; alleen nu nog 'even' afwerken.

Wat een monsters; ik heb al een karretje gemaakt om ze in en uit de garage te vervoeren; 45 kg.

solitaire

Citaat van: Rock Solid op juni 21, 2008, 21:50:26

Wat een monsters; ik heb al een karretje gemaakt om ze in en uit de garage te vervoeren; 45 kg.

rock solid ...  8)

hoe ga je 't afwerken ?

Wolf

Rock Solid

Citaat van: solitaire op juni 21, 2008, 22:33:52
rock solid ...  8)

hoe ga je 't afwerken ?

Wolf

Rock Solid O0 ... yep, de buren keken al erg bezorgd uit het raam, toen ze de baskasten door de tuin zagen rollen  ;D

Afwerken; ik heb een paar pakketten 6 mm massief houten plankjes (Macore) gehaald bij de parketboer. Alle zijkanten en bovenkanten zijn al gelijmd; vanmiddag begonnen met schuren  :P toch wel veel werk. Mijn handen zijn nog doof door de schuurmachine.

solitaire

Citaat van: Rock Solid op juni 21, 2008, 22:39:22
Rock Solid O0 ... yep, de buren keken al erg bezorgd uit het raam, toen ze de baskasten door de tuin zagen rollen  ;D

Er bestaat een theorie die zegt dat de ark bij de vernietiging van Jericho als een sonisch kanon heeft gefunctioneerd dat het lawaai dat de Israëlieten maakten na de laatste omgang om Jericho dusdanig versterkte dat de muren van de stad door de intense geluidsgolven verpulverd werden.

Ik zou ook bezorgd zijn als ik buurman van je zou zijn  ;D.

Citaat van: Rock Solid op juni 21, 2008, 22:39:22
Afwerken; ik heb een paar pakketten 6 mm massief houten plankjes (Macore) gehaald bij de parketboer. Alle zijkanten en bovenkanten zijn al gelijmd; vanmiddag begonnen met schuren  :P toch wel veel werk. Mijn handen zijn nog doof door de schuurmachine.

Klinkt als een mooie afwerking ! De pijn waard !

W.

Rock Solid

Ik zal een foto posten als het werk is gedaan.
Tja, geluidsdruk zal niet een probleem zijn; de gevoeligheid van de Orphean is 114 dB/wm   :o

solitaire

Citaat van: Rock Solid op juni 21, 2008, 23:02:55
Ik zal een foto posten als het werk is gedaan.
Tja, geluidsdruk zal niet een probleem zijn; de gevoeligheid van de Orphean is 114 dB/wm   :o

1 maal toeteren en je woonplaats is wakker  ;)

wat gebruik je als versterking ?

W.

Rock Solid

Hi W,

Voor nu, de CrazyA (de NLse gaincard versterker uit Nunspeet  :D) van 2 x 30W en een passieve preamp (wellicht later nog de met de Silver Rocks van AC).
Voor het laag zal ik een Alesis PA versterker gebruiken

solitaire

Citaat van: Rock Solid op juni 21, 2008, 23:20:01
Hi W,

Voor nu, de CrazyA (de NLse gaincard versterker uit Nunspeet  :D) van 2 x 30W en een passieve preamp (wellicht later nog de met de Silver Rocks van AC).
Voor het laag zal ik een Alesis PA versterker gebruiken

klinkt yummy

ben benieuwd naar foto's / klankervaring

W.

genesis

Had de tip als eens van 'Scritinizer' gehad, dat als ik in de mogelijkheid was om een Miracle ITA 45 te pakken te krijgen ik dat zeker moest doen, dan neemt hij hem onder handen en dan heeft mijn zoon werkelijk een sublieme geintegreerde buizenversterker als die zijn eigen woning heeft! 8)  Dus over 1,5 uur hebben we deze in huis! O0

Genesis
Carpe Diem

solitaire

beeldschoon plaatje

ken de versterker verder niet

ben benieuwd naar klankindrukken

feli  O0

Wolf

ll0ll

Vandaag opgehaald, de Philips LHH2000 studio speler. Kreeg er een Philips CM100 bij, de 1e cdrom speler van philips, gebaseerd op de Philips CD100.

Pics!
Philips LHH2000:

http://www.marantzphilips.nl/Philips-LHH2000

Erg mooie speler, ziet er uit als een homecomputer van de jaren 80. Het geluid vind ik erg laid-back, maar ontzettend gecontroleerd en gedetailleerd. Ben er erg over te spreken ;) Het bedienen via de controle unit is wennen ;)

Philips CM100:

http://www.marantzphilips.nl/Philips-cm100

Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

JeKa

roland p

Wow, volgens mij heb ik dat ding op de firato gezien, aangesloten op een p2000. Ik had toen echt zo'n "this is the future" momentje ;D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

genesis

Citaat van: genesis op juni 22, 2008, 18:47:02
Had de tip als eens van 'Scritinizer' gehad, dat als ik in de mogelijkheid was om een Miracle ITA 45 te pakken te krijgen ik dat zeker moest doen, dan neemt hij hem onder handen en dan heeft mijn zoon werkelijk een sublieme geintegreerde buizenversterker als die zijn eigen woning heeft! 8)  Dus over 1,5 uur hebben we deze in huis! O0

Genesis

Opgehaald en binnen :D  Is mooier dan verwacht in staat van nieuw, voorzien van 'verse' componenten. Mijn zoon is er erg blij me, alhoewel hij moet wachten tot hij op zichzelf gaat wonen over een paar jaar, want het is voor dan een kado voor zijn nieuwe woning. ;)

Genesis
Carpe Diem

WilcoD

ShellBeach

Een lief klein mengpaneeltje voor room correction metingen ...

Het leukste was, de verkoper had nog een originele site ook en ondertussen weet ik ook het geheim hoe ze zo'n radiospotjes stem zo "vettig" krijgen :) Best wel coole gast een uur lang al zijn studio micro's op deze Behringer laten horen :)

Heb hem dan maar foobar met kernel streaming en asio verkocht (ipv VLC wat heel snel clipped ... note done in een studio) :) Zo leer je van mekaar nog eens iets bij.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Roeland22

Cambridge Audio CXA81 - Volumio Rivo - Astin Trew AT3500+ - Schiit Bifrost 2 - VPI Scout/Goldring 2400/Graham Slee Reflex - PSU 1 - Q Acoustics Concept 30 - SVS SB 2000 Pro

Deleted member

Voor diegenen die zich net als ik ook afvragen wat Roeland22 nu voor een apparaat met batterijen heeft aangeschaft, het is een phono pre-amp!  ;)

Feli Roeland!  8)

JeKa

Citaat van: Antoine op juni 24, 2008, 19:43:09
Voor diegenen die zich net als ik ook afvragen wat Roeland22 nu voor een apparaat met batterijen heeft aangeschaft, het is een phono pre-amp!  ;)

Feli Roeland!  8)

Waarom de batterijen?