Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediator

#20325
Toch maar iets met headfi doen. Een Unison Research SH hoofdtelefoonversterker heb ik al en nu een Denon AH-D9200 erbij.


holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

minplus

Quote from: Matthijs1973 on February 19, 2022, 19:19:08
nee, staan nu te spelen sinds januari 2021, had ze (gebruikt) in Duitsland gekocht.

Maar erg mooie speakers. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Gerald



FiiO D03K TAISHAN

DAC van €22 voor tussen de Arris (KPN box) en versterker.

Klinkt veel beter dan de RCA-uitgangen van de Arris, zuiverder over het hele frequentiespectrum.

Toch klonk Kim Wilde beter via de HifiBerry  ;D
Hifiberry - Sonneteer Campion - Sonics Aguilla

scoc

Quote from: KayaRahnee on February 18, 2022, 20:25:32
Mooie spullen die je al bij elkaar hebt en die er nog aan staan te komen.
Ben benieuwd wat je van de Spendor A5r vind ... mag ik je vragen om dat hier even te delen?

Nu na inspelen van de apparatuur kan ik wel iets kort melden over de (reeds lang ingespeelde) uitleen Spendor's A5r. Ik merk dat deze speaker niet meer in het gamma zit van Spendor. Ik heb nooit voordien een Spendor gehoord en ik weet dus niet hoe hun nieuwe A en D reeks speelt. Maar de sound is voor mij de typische (oude) Britse sound, laid back en vrij donker getuned, tragere bas en speaker mist aanzienlijk wat drive en strakheid in het laag. Kan uren spelen zonder dat het vermoeid maar voor mij ook niet zoveel boeit om eerlijk te zijn. De sound heeft wat weg van Proac waarbij Proac een mooier midden heeft. Maw, voor mijn oren en in mijn ruimte niet mijn ding zeg maar. Is echt bijna dag en nacht verschil in drive en strakheid vergeleken met ATC's. Maar dit zijn natuulijk maar tijdelijke leenspeakers voor de komende 6-8 weken tot hopelijk de TAD's arriveren, dus I will manage  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

WDitters

Quote from: Mediator on February 22, 2022, 19:41:09
Toch maar iets met headfi doen. Een Unison Research SH hoofdtelefoonversterker heb ik al en nu een Denon AH-D9200 erbij.



Welkom bij de club .. .Machtig mooie koptelefoon .. Endgame materiaal ..
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Mediator

Ja thanks, helaas nog even in de wachtstand voor levering. En ja dit is wel bedoeld om heel lang te blijven met als mijn andere spullen.

fasteddie

Quote from: Richi on February 12, 2022, 23:44:52
Vandaag een LSA Warp 1 eindversterker besteld op basis van de Texas Instruments TPA3255. Eens kijken of dit een (nog) betere match is in onze set. Uiterlijk dinsdag wordt ie verstuurd vanuit de VS.

Zie https://www.tonepublications.com/review/review-the-lsa-warp-1-power-amplifier/ en https://youtu.be/j6j3RRCllSA voor meer informatie.

Groet,
Richard

En Richard....is Wrap al binnen of heb ik het gemist?

Richi

Quote from: fasteddie on March  3, 2022, 18:20:20
En Richard....is Wrap al binnen of heb ik het gemist?
Jazeker, die is al even binnen. Had ik volgens mij hier gemeld, maar ook in mijn eigen topic. De versterker bevalt erg goed. Heerlijk krachtig in het laag en mooi vloeiend met stemmen. Een heerlijke PRaT, zeker in combinatie met de Naim voorversterker. Eergisterenavond moest ik mijzelf dwingen om naar bed te gaan, zo lekker klonk het.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

gerard123

Mooie draaitafel gekocht, maar krijg het element er niet goed op.

minplus

#20335
Je moet hem ook met de naald omhoog monteren bij dit model. En vooral nat afspelen met zoiets als Lencoclean. :)

Maar gefeli, was het even vergeten.
Werkt super, vooral als je 1000 LP's te gaan hebt. :wacko:
Hier nog wat minder te gaan met zo'n fraai ding.
Vergeet niet de borstel en de afzuiger af en toe met een papieren zakdoekje af te vegen. Ik doe dat na elke LP en veeg de LP ook na met zo'n zakdoekje.
Vooral als je een 2e hands LP van een smoker te pakken hebt, die mag 2 beurten hebben..
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Faxe

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Kempenaartjes

#20337
Quote from: Kempenaartjes on February 14, 2022, 07:50:54
Een Synergistic Research Purple Fuses voor in de Marantz NA11. Zit er nu 3 dagen in en gaat niet retour.

Tijdens de eerste periode hoorden wij stapsgewijs een verbetering in onze set en na ongeveer 3 weken leek het erop alsof er een soort deken verdween. Moeilijk te omschrijven omdat dit gelezen kan worden alsof de muziek 'dof' zou klinken wat zeker niet het geval was. Nu genieten we van meer c.q. mooiere dynamiek/helderheid en een betere plaatsing met een verfijning van stemmen/instrumenten.

Het was een probeersel naar aanleiding van enkele forumleden die positief schreven over deze zekering. Nu kunnen wij deze positieve berichten alleen maar onderschrijven. Voor relatief een laag bedrag een grote verbetering in ONZE set.

Gisteren arriveerde de 2e SR Purple Fuse voor in de KI Ruby. Benieuwd wat we hiermee gaan ervaren.

Google makes stupid: vooraf de waarde gegoocheld waarbij iemand op een US forum schreef dat de waarde T1.6 Ahwas waardoor wij de T2 Ah besteld hebben.....
Bij het openen troffen wij een zekering aan met een waarde van T8 Ah.
M.a.w check vooraf de originele zekering en deze ruilen we om. Wordt vervolgd ;)

Richi

Vandaag plofte een Grimm TPR RCA-XLR interlink op de deurmat na 4 weken wachten. Net aangesloten en vanavond eens lekker naar gaan luisteren. Tot nu toe goede ervaringen met de TPRs en met een zeer goede prijs/prestatie verhouding.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Tien

Quote from: BJF on September 27, 2021, 11:02:51
Vorige week kreeg ik een setje Archidio Little/Ones MK2 thuisbezorgd door een van de Chrissen, topservice dus.
Ik houd van eenvoud, vandaar gekoppeld aan een Chromecast Audio.
Gisteren voor het eerst beluisterd in een testopstelling. Ben onder de indruk, zo klein en dan zo presteren :clapping:

Mag ik zo brutaal zijn je te vragen hoe je nu, na een half jaar, over de Little/Ones MK2 denkt. Ik overweeg namelijk precies dezelfde combinatie met dus ook een CCA (en bijv. Tidal). Op dit moment zou ik ze gaan vergelijken (en als vervanging voor) een goede Yamaha versterker met 2 Monitor Audio BX2 speakers met een redelijke sub.

Hartelijk dank voor je reactie en als het hier niet past, maak ik wel een apart topic aan.

gerard123

#20341
Een Technics SL-1310MK2 van Marktplaats. De beruchte lifthevel was al gerepareerd. Wel moest de siliconenolie in de lift worden gevuld, dus alsnog de hele armbasis uit elkaar gehaald. En bedieningsknoppen die niet goed terugveren maar dat was relatief simpel te fixen.

Wat een geweldige techniek voor eind jaren 70. Pitchregeling met behoud van quartz-lock, een zwaar plateau met geveerd subplateau, soepel werkende automaat, echt de top van wat de massaproductie destijds vermocht. 12 kilo analoog audiogeluk.

FS249

Setje Elac BS 403, als nieuw. Prachtig gebouwde, kleine monitoren waarin hele mooie units zitten. Geven een groots geluid met hun type 5 tweeter. Mooi laag uit zo'n klein kastje met de down-firing poort.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Kempenaartjes

De SR Purple Fuse gearriveerd en in de KI Ruby geplaatst. Wij zijn erg blij met deze puntjes op de i ;D

vanzomereng

#20344
Quote from: Kempenaartjes on March 12, 2022, 08:02:51
De SR Purple Fuse gearriveerd en in de KI Ruby geplaatst. Wij zijn erg blij met deze puntjes op de i ;D
Veel plezier ermee, vooral plaatjes van Deep Purple knappen hier straf mee op :hehe:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Ralph71

#20345
Linn Klimax DSM/2 uit 2019 met nog 2,5 jaar garantie  :)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Richi

Een setje luidsprekerkabels van Ali voor het gigantische bedrag van 35 euro. Ze hangen er nu net tussen om te horen hoe ze het doen ten opzichte van de AudioQuest Castle Rock van 1850 euro.

De eerste bevindingen:
- er komt geluid uit
- het klinkt allemaal vlakker en afstandelijker
- minder bas
- stemmen klinken teruggetrokken
- minder sprankelend hoog

Maar ja, ze moeten nog inspelen.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Ali. Altijd leuk voor een gokje.😉
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

toetertje

Waarschijnlijk moet je er even aan wennen..... het is high end.... toch?

want dat stond erbij..... toch? En dat zetten ze er niet zomaar bij ..... toch?   :D :D

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.