Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Marco66

De Naimset speelde niet slecht maar miste toch wat dynamiek en power.
Mooie deal kunnen maken en deze week komt er een mooie nieuwe Advance Paris Playstream A7.
Kwa vormgeving vind ik hem zeer geslaagd en vermogen is ook geen issue met 2 x 180 watt op 4 ohm.
Allen nog even kijken of ik Roon er bij hou of niet, deze is geen Roon endpoint en heeft geen usb in voor de Nuc.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Deleted User

Sinds vandaag staat hier een Ayre QB-9 DSD DAC de aanvoer van mijn Aurender X100L te verwerken...

Jack_D

Leuk apart ding, kende heel dit merk niet :thumbs-up:
Quote from: Marco66 on September 30, 2020, 14:34:35De Naimset speelde niet slecht maar miste toch wat dynamiek en power.
Mooie deal kunnen maken en deze week komt er een mooie nieuwe Advance Paris Playstream A7.
Kwa vormgeving vind ik hem zeer geslaagd en vermogen is ook geen issue met 2 x 180 watt op 4 ohm.
Allen nog even kijken of ik Roon er bij hou of niet, deze is geen Roon endpoint en heeft geen usb in voor de Nuc.



FWK

Sinds gisteren hier 2 mono blocks Ncore eindversterkers opgenomen in mijn set, perfect geleverd door forum sponsor Dirk :clapping:

Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

JGvH

Nad c328 hybrid digitale stereo versterker

pacific

Besteld 2 elementen voor mijn Yamaha GT 2000. 1 Benz Micro Glider L2 volledig nagekeken en voorzien van nieuwe Fritz Gyger tip en een Holistic Audio 103 C element. Worden binnenkort gemonteerd erg benieuwd naar de upgrade tov van mijn AT 33 PTGII element.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Peerless Monster

Quote from: JGvH on October 23, 2020, 19:52:42
Nad c328 hybrid digitale stereo versterker

Veel plezier ermee! Het zijn mooie versterkers.
Ik hou wel van dat minimale altijd.
Wat stuur je er mee aan?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

PatrickP

Ortofon 2M Black element van een vriend overgenomen. Die mag strijden met de Hana SL voor een plaatsje op de 3D arm van mijn VPI Prime. De Benz Micro Wood blijft wat mij betreft op de metalen arm die ik heb.

Eerste indruk (eigenlijk tweede, want ik heb 'm hier wel een gehad): prima ding. Maar dat is niet nieuw natuurlijk!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Mediator

Quote from: pacific on October 24, 2020, 17:20:30
Besteld 2 elementen voor mijn Yamaha GT 2000. 1 Benz Micro Glider L2 volledig nagekeken en voorzien van nieuwe Fritz Gyger tip en een Holistic Audio 103 C element. Worden binnenkort gemonteerd erg benieuwd naar de upgrade tov van mijn AT 33 PTGII element.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Beide mooie elementen. Vooral die glider heb ik een aantal keer gehoord op een Nottingham. Mooi spul.

addesmo

#19309
Quote from: pacific on October 24, 2020, 17:20:30
Besteld 2 elementen voor mijn Yamaha GT 2000. 1 Benz Micro Glider L2 volledig nagekeken en voorzien van nieuwe Fritz Gyger tip en een Holistic Audio 103 C element. Worden binnenkort gemonteerd erg benieuwd naar de upgrade tov van mijn AT 33 PTGII element.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Ben wel benieuwd welke je prefereert. Die Denon van Kilian Bakker is wel speciaal en ben dus nieuwsgierig of je die beter/ anders vindt dan de Benz of originele Denon.

pacific

Quote from: addesmo on October 24, 2020, 20:32:12
Ben wel benieuwd welke je prefereert. Die Denon van Kilian Bakker is wel speciaal en ben dus nieuwsgierig of je die beter/ anders vindt dan de Benz of originele Denon.
Beide komen van Kilian vandaan. Hij adviseerde me om de Glider te proberen naar de Denon en AT. Ben er benieuwd. De Benz is erg mooi om te zien maar krijg wel de zenuwen van het open element [emoji39]. Ik verwacht dat alles met 2 wkn jaar is.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


pacific

Quote from: Mediator on October 24, 2020, 20:27:42
Beide mooie elementen. Vooral die glider heb ik een aantal keer gehoord op een Nottingham. Mooi spul.
Ik ben ook erg benieuwd.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Janozj

Wow! Mooie elementen!

Is die Holistic aangepast qua compliantie? Of net zo laag als de Denon DL103(R)?

pacific

Quote from: Janozj on October 24, 2020, 21:04:47
Wow! Mooie elementen!

Is die Holistic aangepast qua compliantie? Of net zo laag als de Denon DL103(R)?
Volgens mij net zo laag alleen is het een speciaal geselecteerd element qua specificatie zie het rode streepje voorop en voorzien van Tungsten tension-wire. Op Audiokarma is een heel topic over de GT2000 waar Denon DL103 elementen het zeer goed doen. De Glider moet hier klankmatig een mooie aanvulling op zijn.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Janozj

#19314
Okee, maar die Glider is veel hoger compliant dan die Denon. Wat voor arm gaan die allebei in? Voor de Denon heb je een vrij zware arm nodig en die Glider een middelzware. Is daar naar gekeken?

Ik heb een DL103R in een middelzware SL1200 arm en heb een plaatje van 4 gram in de headshell gedaan om een acceptabele RF te krijgen.   

pacific

#19315
De arm is middelzwaar rond de 22 gram zonder cartridge. Zou voor beide moeten werken. Voordeel is dat Kilian beide elementen afstelt en test.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Janozj

Ah, dan zal het wel goed komen. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Peerless Monster

Quote from: PatrickP on October 24, 2020, 19:00:43
Ortofon 2M Black element van een vriend overgenomen. Die mag strijden met de Hana SL voor een plaatsje op de 3D arm van mijn VPI Prime. De Benz Micro Wood blijft wat mij betreft op de metalen arm die ik heb.

Eerste indruk (eigenlijk tweede, want ik heb 'm hier wel een gehad): prima ding. Maar dat is niet nieuw natuurlijk!

Die Hana SL heeft ook heel erg mijn aandacht momenteel.
Weet jij toevallig ook de verschillen met de ML? Die is nog wat duurder namelijk.
Ik hou in ieder geval van dat hele precieze van de SL. Maar wat gaat dan de winst zijn?
Ik draai op een Michell en ik moet nog een manier zien te vinden om zo'n Hana op mijn sme arm te krijgen.
De Hana is qua compliantie té zwaar.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

PatrickP

Quote from: Peerless Monster on October 25, 2020, 01:22:40
Die Hana SL heeft ook heel erg mijn aandacht momenteel.
Weet jij toevallig ook de verschillen met de ML? Die is nog wat duurder namelijk.
Ik hou in ieder geval van dat hele precieze van de SL. Maar wat gaat dan de winst zijn?
Ik draai op een Michell en ik moet nog een manier zien te vinden om zo'n Hana op mijn sme arm te krijgen.
De Hana is qua compliantie té zwaar.
Niet rechtstreeks. De vriend waarvan ik de 2M Black overgenomen heb is overgegaan op de Hana ML en is er lyrisch over. Hij had het al over er nog een te kopen om te zorgen dat hij de eerstkomende X jaar goed zit.

Ik beschouw de Hana SL als nog wat beter dan de 2M Black, maar dan moet je natuurlijk wel het MC voltage goed kunnen verwerken (anders de SH kiezen!). Wat betreft geluidsbeeld zijn ze niet eens zo verschillend. De ML heb ik nog niet gehoord, maar de reviews zijn er lovend over. In die kwaliteit en prijs heb ik mijn Benz Micro Wood en ik zocht er juist een stuk goedkoper "alledaags" element naast. De Benz is voor "als ik er echt voor ga zitten". Maar in de praktijk heeft de Hana zelfs bij bepaalde albums de voorkeur bij me. Niet omdat ie beter is, maar omdat hij beter past bij het soort muziek. Althans, in mijn beleving.

Als ik de reviews die ik gelezen heb samenvat van de Hana ML, dan is ie erg goed, beter dan veel flink duurdere elementen. Dat is iets dat je ook lees over de E en S series. Ik vind de SL in ieder geval een goede keus geweest voor mijn set. De 2M black is er vooral gekomen omdat ik er gunstig aan kon komen. En ik kan simpel mee variëren wat betreft naaldvorm, want er kan gewoon een andere stylus op gezet worden (red, blue en bronze). En dat is wel aantrekkelijk!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Peerless Monster

Ik heb maar een Bricasti M5 besteld.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: PatrickP on October 25, 2020, 12:01:35
Niet rechtstreeks. De vriend waarvan ik de 2M Black overgenomen heb is overgegaan op de Hana ML en is er lyrisch over. Hij had het al over er nog een te kopen om te zorgen dat hij de eerstkomende X jaar goed zit.

Ik beschouw de Hana SL als nog wat beter dan de 2M Black, maar dan moet je natuurlijk wel het MC voltage goed kunnen verwerken (anders de SH kiezen!). Wat betreft geluidsbeeld zijn ze niet eens zo verschillend. De ML heb ik nog niet gehoord, maar de reviews zijn er lovend over. In die kwaliteit en prijs heb ik mijn Benz Micro Wood en ik zocht er juist een stuk goedkoper "alledaags" element naast. De Benz is voor "als ik er echt voor ga zitten". Maar in de praktijk heeft de Hana zelfs bij bepaalde albums de voorkeur bij me. Niet omdat ie beter is, maar omdat hij beter past bij het soort muziek. Althans, in mijn beleving.

Als ik de reviews die ik gelezen heb samenvat van de Hana ML, dan is ie erg goed, beter dan veel flink duurdere elementen. Dat is iets dat je ook lees over de E en S series. Ik vind de SL in ieder geval een goede keus geweest voor mijn set. De 2M black is er vooral gekomen omdat ik er gunstig aan kon komen. En ik kan simpel mee variëren wat betreft naaldvorm, want er kan gewoon een andere stylus op gezet worden (red, blue en bronze). En dat is wel aantrekkelijk!

Dan ga ik sparen voor de ML. Mijn MM elementje is nog niet helemaal op...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on October 26, 2020, 16:33:32
Ik heb maar een Bricasti M5 besteld.

Ik zag je zoektocht naar de Auralic te laat.

Er was iemand op facebook die een Auralic G1 aanbood via een High-End groep.

Maximus_Aurelius

Quote from: Peerless Monster on October 26, 2020, 16:33:32
Ik heb maar een Bricasti M5 besteld.

Bricasti, mooi merk en de m5 is een mooie renderer. :clapping:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on October 26, 2020, 17:05:43
Ik zag je zoektocht naar de Auralic te laat.

Er was iemand op facebook die een Auralic G1 aanbood via een High-End groep.

Voor hoeveel stond deze te koop?
Wellicht nog interesse om hem erbij te kopen als het een een goede aanbieding is?
Heb nogal een vreemde ervaring achter de rug op marktplaats nml,

Quote from: Maximus_Aurelius on October 26, 2020, 17:49:06
Bricasti, mooi merk en de m5 is een mooie renderer. :clapping:

Dat het een mooi merk is inderdaad. Al een aantal keer een dac van ze gehoord en het woord wat ik voor heb is vloeiend en ruimte. Ken jij de M5 Nico?
De DAC upgrade komt ook nog wel, maar voorlopig nog altijd in de weer met de ARC DAC2.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

John Wx

Voor in de keuken Philips CinemaOne CTS4000 echt briljant ding en heel prettig om naar te luisteren en te kijken
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.