Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Maximus_Aurelius

Installatiekabeltje.  :D
In-Akustik 2503 en wel een paar meter. Dertig meter in totaal.

Wordt gebruikt voor nieuw aan te leggen stroomgroep voor mijn audio setup(je).

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Nosferatu

2x Sandisk 400GB microSD kaartjes. Huh ? :wacko:  Wat heeft dat met stereo-aanwinst te maken ?
Nou..... er passen 2 microSD kaartjes in m'n Pioneer XDP-30R Digital Audio speler dus die heeft nu bijna 800GB aan opslag voor muziek.  ;D

Officieel ondersteunt deze speler (bij introductie) 200GB en recentelijk (volgens Pioneer support website) 256GB kaartjes maar de 400GB's doen het ook gewoon. Duzz... past nu bijna mijn gehele muziek collectie op dit kleine doosje. Geen gedoe meer met uitzoeken en syncen van wat er nu weer op moet.  ::)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Sopper

Quote from: solitaire on October 26, 2018, 08:43:13
Mooi apparaat !

Toevallig afgelopen weekend mee zitten spelen. Werkelijk alles wat je wilt lijkt er mee mogelijk, alleen het apparaat is daardoor wel (onnodig soms) complex.

Klinkt erg goed !

fraaie aanwinst hoor :coffee:

Complex, ach ja... maar als je eenmaal de juist instellingen hebt, klinkt het bijzonder goed.
En de meetwaarden zijn ongeëvenaard.... en dan de prijs; no brainer  :clapping:

De loudness is een super feature; nooit bergrepen waarom deze is verdwenen bij moderne apparatuur... en RME slaat de spijker op z'n kop met de variabele variant.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

solitaire

hij staat op m'n short list ! (maar niet om de loudness ;))

Hinterm Horizont geht's weiter.

fasteddie

Quote from: Nosferatu on October 26, 2018, 21:33:59
2x Sandisk 400GB microSD kaartjes. Huh ? :wacko:  Wat heeft dat met stereo-aanwinst te maken ?
Nou..... er passen 2 microSD kaartjes in m'n Pioneer XDP-30R Digital Audio speler dus die heeft nu bijna 800GB aan opslag voor muziek.  ;D

Officieel ondersteunt deze speler (bij introductie) 200GB en recentelijk (volgens Pioneer support website) 256GB kaartjes maar de 400GB's doen het ook gewoon. Duzz... past nu bijna mijn gehele muziek collectie op dit kleine doosje. Geen gedoe meer met uitzoeken en syncen van wat er nu weer op moet.  ::)

Das perfect.....jijken of mijn fio x5 ook zo slim is......

Nosferatu

Quote from: fasteddie on October 28, 2018, 09:00:03
Das perfect.....jijken of mijn fio x5 ook zo slim is......
Als jou Fiio 64GB kaartjes accepteert dan lijkt me de kans van slagen aanwezig.  ;D
Tijdens mijn zoektocht naar compatibiliteit met mijn Pio kwam ik op het Steve Hoffman forum een post tegen waarin stond 'als een apparaat 64GB ondersteunt, dan past alles tot 2TB'. Daarom de gok genomen en er 1 aangeschaft. Zo duur zijn die 400GB's tegenwoordig niet meer (<€100). Werkte zonder problemen dus de dag erna de 2e aangeschaft.

Alternatief was geweest een 1TB mSATA disk aan te schaffen voor m'n iPod Video/Classic (die 2 worden niet meer gebruikt) en dan een conversie bordje van pak'm beet € 40,- erbij, maar ja, da's meer werk (openhalen en ombouwen iPod), meer risico (kan stuk gaan) en duurder.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brtram

Thiel prachtige speakers!

Neem wel even de tijd om met de plaatsing te spelen.

Ik heb zelf jaren met de CS 2.4 gespeeld, nu sinds 2 jaar z'n grote broer de 3.7  ;D

holco

3.7  :inlove:

Quote from: brtram on October 28, 2018, 12:07:51
Thiel prachtige speakers!

Neem wel even de tijd om met de plaatsing te spelen.

Ik heb zelf jaren met de CS 2.4 gespeeld, nu sinds 2 jaar z'n grote broer de 3.7  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

WickedGame

Quote from: Roeru117 on October 26, 2018, 16:49:27
Mijn dac zit in de Dynaudio's, dat zijn actieve luidsprekers met een digitale coax ingang. Ik heb in het verleden de D1 gehad in dezelfde setup en (voor zover ik mij herinner) is de U1 Mini wel een heel stuk beter digitaal uit dan de D1. Het merk en de werking van de streamers beviel mij erg goed, dus vandaar weer de keuze voor een Lumin. Zou ik een model zoeken met een dac aan boord dan zou de D2 met stip bovenaan staan. Zeker de moeite waard om te beluisteren.

Ah dat verklaart inderdaad dat je prima zonder de DAC kan.

Lumin wist mij positief te verrassen op een show, en heb om die reden de D2 op het lijstje staan. Hopelijk begin volgend jaar dat ik wat kan gaan veranderen in de setup.

fasteddie

Quote from: Nosferatu on October 28, 2018, 10:58:08
Als jou Fiio 64GB kaartjes accepteert dan lijkt me de kans van slagen aanwezig.  ;D
Tijdens mijn zoektocht naar compatibiliteit met mijn Pio kwam ik op het Steve Hoffman forum een post tegen waarin stond 'als een apparaat 64GB ondersteunt, dan past alles tot 2TB'. Daarom de gok genomen en er 1 aangeschaft. Zo duur zijn die 400GB's tegenwoordig niet meer (<€100). Werkte zonder problemen dus de dag erna de 2e aangeschaft.

Alternatief was geweest een 1TB mSATA disk aan te schaffen voor m'n iPod Video/Classic (die 2 worden niet meer gebruikt) en dan een conversie bordje van pak'm beet € 40,- erbij, maar ja, da's meer werk (openhalen en ombouwen iPod), meer risico (kan stuk gaan) en duurder.

Ga het zeker proberen and keep you informed......waar heb je de kaartjes gekocht btw?

Nosferatu

Quote from: fasteddie on October 28, 2018, 16:55:17
Ga het zeker proberen and keep you informed......waar heb je de kaartjes gekocht btw?
dataio punt nl
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Kempenaartjes

Een Audiofiele zekering, een Gold/Rhodium plated zekering, voor in de Marantz PM8005.

Eerst geplaatst en vonden deze in het kort verwoord, schel klinken. Niet om uren naar te luisteren en vandaar de originele zekering er weer in
Een buurforumlid wees ons erop de zekering om te draaien en dat maar gedaan.
Bizar wat we nu hoorden. Wel midden en hoog meer helder, maar mooi.
Ook klinkt alles gecontroleerder en geven deze zekering een kans.

En dat voor maar € 8,50.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Sopper

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

brtram

Het is blijkbaar voor een aantal forumgenoten, ondanks het grijze weer, toch een goede zaterdagochtend.

Kempenaartjes geniet voor 8,50 en anderen hebben hierdoor een dikke lach op de toet  ;)   

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Rowdy

De smeltzekering is richting gevoelig. Op het schema staat een diode parallel met een condensator.

Dr.Bedlo

Was ik net weer bijgekomen, schiet ik er weer in.
Quad vintage.

chansig

Zit een beetje te googelen..wel specifiek en kom dus een zekering tegen die 60 euro kost.

Zijn er nog duurdere bekend ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Heb er nog een paar liggen voor €200, plak er voor versturen nog een goud biesje om  :headbanging:

Quote from: chansig on November 10, 2018, 16:28:54
Zit een beetje te googelen..wel specifiek en kom dus een zekering tegen die 60 euro kost.

Zijn er nog duurdere bekend ?

Gr. Hans
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

solitaire

Quote from: chansig on November 10, 2018, 16:28:54
Zit een beetje te googelen..wel specifiek en kom dus een zekering tegen die 60 euro kost.

Zijn er nog duurdere bekend ?

Gr. Hans

https://www.efuse.de/

de inbouwvariant bv. kost een veelvoud van een miezerige €60 ;) (ben de exacte data even kwijt, maar ergens diep in mijn brein gonst €1300)
Hinterm Horizont geht's weiter.

Raphie

Een gratis TIDAL jaarabbo van Mercedes, heb nu TIDAL in de auto  :D
JBL PRX Power!

Soundsgood

Gisteren is een aparte groep aangelegd voor mijn audioset.

Gebruikte materialen:
- eigen aardlekschakelaar
- Siemens Cylindric Fuse Cartridge met 20a Siemens zekering
- Belden 19364 kabel
- Furutech FP-SWS-G

De groep is aangelegd door een enthousiaste, meedenkende electricien (ingeschreven bij KviNL) die ik via werkspot heb gevonden.

Mijn verwachtingen waren vooraf niet enorm, maar ik merk toch wel verschil en transparantie en zuiverheid tov de oude situatie. Omdat het oude stopcontact er gewoon nog zit, kan ik vrij makkelijk A/B'en. Het oude stopcontact is overigens ongeaard, dus dat is nog een extra verschil met de nieuwe set-up. Al met al best tevreden met het resultaat.
Dutch & Dutch 8c

Leeuwarden

Quote from: Kempenaartjes on November 10, 2018, 10:33:44
Een Audiofiele zekering, een Gold/Rhodium plated zekering, voor in de Marantz PM8005.

Eerst geplaatst en vonden deze in het kort verwoord, schel klinken. Niet om uren naar te luisteren en vandaar de originele zekering er weer in
Een buurforumlid wees ons erop de zekering om te draaien en dat maar gedaan.
Bizar wat we nu hoorden. Wel midden en hoog meer helder, maar mooi.
Ook klinkt alles gecontroleerder en geven deze zekering een kans.

En dat voor maar € 8,50.

Waar heb je die zekering gekocht?