infrastructuur digitale TV

Started by Teejoo, April 8, 2006, 11:59:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Wij gaan dus (hopelijk) in juni verhuizen naar een nieuwbouwwoning. In eerste instantie wilde ik een satelliet plaatsen, maar daar ben ik eigenlijk een beetje op terug gekomen. Ik heb nu besloten dat het of KPN ip TV wordt, of Essent digitale TV. Nu heb ik een vraag over de bekabeling. Wordt een IP-TV decoder gewoon via UTP aangesloten op het KPN Esperia modem? Dat zou gemakkelijk zijn omdat er sowieso een bedraad netwerk komt te liggen. Kun je hierbij meerdere decoders aansluiten?

Dan hebben we nog Essent digitaal: gaat dit op de oude manier via coax vanuit de meterkast naar de decoder? Kun je in de meterkast een splitter gebruiken om het signaal naar meerdere kamers te trekken? En zijn hier zonder problemen meerdere decoders aan te hangen.

Tenslotte een vraag over beide systemen; zitten er altijd dual tuners in de pvr decoders?

Oh, nog een bijna vergeten vraag: blijft bij Essent het radio signaal wel analoog?

donkey

Essent: @home.

TV + radio digitaal.
1 kastje, splitten heeft geen zin omdat je maar 1 kanaal tegelijkertijd kan bekijken.
geen dubbele tuner beschikbaar (en zal hoogstwaarschijnlijk ook niet komen ivm het gebruikte, oude, Irdeto systeem)

Succes met je verhuizing en je keuze.
. horen . zien . zwijgen .

donaldk

Dat heeft niks met Irdeto te maken. Essent werkt met een retail model dus als er fabrikanten brood in zien om een pvr op de markt te zetten...

De vraag was of het mogelijk was om de coax te splitten, voordat het bij de box is, niet de uitgang naar de tv(s), theoretisch geen probleem.

IPTV van KPN zag er scherp uit toen ik van de week heel even een demo zag, heel wat beter dan KPN TV nu aanbiedt via de ether >:D.

Teejoo

wow, dus er is helemaal geen pvr met dubbele tuner verkrijgbaar voor Essent? Dus dan moet je altijd 2 decoders kopen  ??? :'(

Dat is dus duidelijk minder. Toch erg benieuwd naar wat KPN gaat doen qua pvr.

eduard

#4
Zover ik weet gaat kpn met een pvr komen met dubbele tuner. De connectie van de experia box naar de tuner is nog niet geheel duidelijk(half december).
Er zijn 3 optie mogenlijk
1 vast ethernet (utp)
2 via bestaand coax
3 via stop contact.

donaldk

Quote from: Teejoo on April 10, 2006, 17:20:03
wow, dus er is helemaal geen pvr met dubbele tuner verkrijgbaar voor Essent? Dus dan moet je altijd 2 decoders kopen  ??? :'(

Dat is dus duidelijk minder. Toch erg benieuwd naar wat KPN gaat doen qua pvr.

Weet ik niet, de boxen die bij Casema, Multikabel, Caiw werken moeten ook bij Essent werken, heeft Samsung nog geen PVR hiervoor uit. In een andere thread wordt er in ieder geval eentje aangekondigd, weliswaar SD, maar wel een PVR.

IPTV Komt KPN gewoon met network pvr. De Huidige Samsung DVB-T PVR heeft slechts een tuner? Zou heel vreemd zijn.

Moony

#6
Samsung komt binnenkort met een (SD) harddisk decoder met dubbele tuner voor Essent.
En op een andere site las ik ook iets over eenzelfde variant van Humax...maar daar is nog niets over bekend.
Ik hoop zelf dat Panasonic ook met een nieuwe decoder komt, omdat de vorige Pana kwalitatief beter was dan de oude huidige Samsung.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Teejoo

wat bedoelen jullie met (SD) harddisk decoder ?

Moony

SD is de tegenhanger van HD, wat je momenteel allemaal hoort (HD-ready enzo), zeg maar de huidige resolutie. (misschien kan iemand dit beter toelichten)
De harddisk decoder die ik bedoel is een decoder voor digitale tv van Essent, maar dan tevens met een ingebouwde harddisk waarmee je dus kunt opnemen. Soort vervanging van de videorecorder dus.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Teejoo

Hoi Moony, bedankt voor je uitgebreide uitleg.....de uitleg van SD = standaard definition was genoeg geweest  ;) Ik had iets teveel cursief gezet  ::)

Ik hoop gewoon dat KPN een beetje opschiet met de bekendmaking van hun IP TV variant. Dan kan ik een keuze maken.

Marcel_T.

Quote from: Teejoo on April  8, 2006, 11:59:11
Oh, nog een bijna vergeten vraag: blijft bij Essent het radio signaal wel analoog?

Bij @Home blijven zowel tv als radio analoog beschikbaar. (Maar beide dus ook digitaal via de decoder)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

eduard


Teejoo

Dat zou een mooie timing zijn. Als nu de rest (prijs pm en decoder) klopt is dit helemaal mooi.