CineBasement kelder HT, eindelijk 4K!

Started by cinebasement, April 6, 2006, 21:31:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marsh

#450
Gaaf man, leuk he.. zo'n bar  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


cinebasement

Hier een foto van de Millenium Falcon (jawel, 80x60 cm) waar het allemaal om begonnen is. Die moet dus boven de bar komen te hangen...  :clapping:


cinebasement

We zijn ondertussen begonnen, en ook al best opgeschoten!

Foto 1: Regelwerk gemaakt voor de groene spaanplaten die tegen de muur komen.

Foto 2: De groene spaanplaten, deze hebben een harde toplaag. Ideaal voor deze ruimte, die wat robuuster moet worden dan de bios.  Ik wil namelijk ook iets tegen de muur kunnen zetten zonder dat die meteen beschadigd zoals met gips...

Het schakelmateriaal wordt, net zoals in de bios, in de muren ingebouwd.
Boven de groene platen laat ik een ruimte van 4 cm vrij waar ik later eventueel leidingen voor extra verlichting achter kan wegwerken. Dit zal worden weggewerkt d.m.v. een plint. Hetzelfde geld voor de onderkant, daar zit een vrije ruimte van 2 cm.


Davey

Keurig hoor. Ik had nog nooit van groene spaanplaat gehoord. Is het alleen maar harder dan normale spaanplaat of heeft het nog meer betere eigenschappen?

Sol

Ook grotere vochtbestendigheid als ik het goed heb?
Weer een mooie ruimte, en overal aan gedacht. Prachtig.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Je hebt goed voortgang geboekt. Groene spaanplaat heb ik ook nog nooit van gehoord, wel groene vochtbestendige MDF. Heb je een idee wanneer je klaar bent?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Quote from: Davey on May  2, 2010, 16:51:59
Keurig hoor. Ik had nog nooit van groene spaanplaat gehoord.

:withstupid:  :baaa:

Begint er steeds beter uit te zien!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


cinebasement

Dank u, dank u  ;D

Groene spaanplaat is inderdaad ook vocht-bestendiger. Ik dacht dat gewone spaanplaat ook nog kan 'uitdampen', daar heeft deze ook geen last van.

Wanneer ik klaar ben... tja...  ;D Sinds we zo'n klein manneke hier ronde hebben lopen is zoiets wat lastiger te plannen... In muren boren ofzo is natuurlijk een beetje lastig als hij slaapt, dreunt nogal door...
Maar het murenwerk krijg ik komende week waarschijnlijk helemaal af... daarna begin ik aan de onderste helft van het  kast-gedeelte... ach, als we een paar maanden verder zijn is het denk ik een heel eind af...  :)


skoebiedoe

Groene spaanplaat is inderdaad gewoon watervaste spaanplaat (toch tot ge er ene keer in zaagt. ;) )

mikeske

Wel cool zo een bar in je kelder  O0
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

HTip

Quote from: cinebasement on May  2, 2010, 17:41:37
Dank u, dank u  ;D

Groene spaanplaat is inderdaad ook vocht-bestendiger. Ik dacht dat gewone spaanplaat ook nog kan 'uitdampen', daar heeft deze ook geen last van.

Wanneer ik klaar ben... tja...  ;D Sinds we zo'n klein manneke hier ronde hebben lopen is zoiets wat lastiger te plannen... In muren boren ofzo is natuurlijk een beetje lastig als hij slaapt, dreunt nogal door...
Maar het murenwerk krijg ik komende week waarschijnlijk helemaal af... daarna begin ik aan de onderste helft van het  kast-gedeelte... ach, als we een paar maanden verder zijn is het denk ik een heel eind af...  :)



Dan ben je in ieder geval eerder klaar dan ik, want ik moet nog beginnen ;) Waarschijnlijk pas volgend jaar...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

cinebasement

We zijn weer lekker opgeschoten! De spaanplaten zitten tegen de muur, ook de stukjes boven de deuren. De plinten zijn ook al gezaagd, alleen gaan we die voorlopig niet plaatsen. Dit gebeurd pas na het leggen van de vloerbedekking en het texen van de muren enzo... Ja en de kast, die moet natuurlijk ook nog eerst gebouwd worden  ;)
Daar ga ik waarschijnlijk volgende week aan beginnen....


CoSo


cinebasement

Weer bezig geweest...  ;D

Foto 1: Schroefgaatjes geplamuurd, kozijnen in de tex gezet...
Foto 2: Texie time!! De eerste rode laag zit er op!! Is meteen een heel andere ruimte...

Hier en daar zijn nog delen met tape afgeplakt op de foto's, kan soms een beetje vreemd uitzien  ;)

Binnenkort:
- Tweede en misschien derde rode laag
- De deuren texen (jaja, wij texen alles  ;) )
- Beginnen met het onderste deel van de kast


HTip

Wat een likje verf toch al niet kan doen... :thumbs-up:

Het je een ontwerptekening van de bar?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Stekkerke

Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

cinebasement

Zo, 3 lagen tex op de muren, en toen waren we tevreden  :)
De deuren zijn ondertussen ook klaar (foto 1), en vandaag ben ik begonnen met het onderste deel van de kast (foto 2)...
Er moet nog het een en ander aan gebeuren om mooi passend te krijgen, en het midden-deel waar de radiator komt moet nog op maat worden gemaakt, maar al met al schiet het allemaal best lekker op  ;D


cinebasement

Kleine update: Het middenstuk van de onderkast, waar de radiator in komt te hangen, is ook klaar. Ondertussen zijn de onderdelen ook weer in de tex gezet (tex rulez!  8) )  en die staan nu te drogen.

Binnenkort dus alles in elkaar zetten en de radiator aan laten sluiten. (Misschien gaan we de radiator ook nog eerst texen, hebben we in de bios ook gedaan, werkt uitstekend!!  :) )

cinebasement

Kastdelen zijn nu vastgezet, radiator net even opgehangen, en zometeen gaat daar de eerste laag tex op  (lekker in het zonnetje... droogt als een idioot 8) )
Neef ingeschakeld om de radiator aan te sluiten binnenkort...


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

cinebasement

Gaat behoorlijk rap ja, de bios is veel meer tijd in gaan zitten...  :)
En zeker texen in de zon is een aanrader! Dan doe je gewoon 2 lagen in 10 minuten  ;D
De radiator is nu dan dus ook mooi grijs/zwart!  :clapping:


cinebasement

Paar uurtjes buiten gedroogd, en het resultaat:


Denon Focal

dat is nog eens doorwerken, zier er weer erg gaaf uit!
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks