Beste plotwending/ meeste indruk

Started by DeeCruise, April 6, 2006, 20:44:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jimmy Conway

Inderdaad, als je niet continu hier op het forum had gehangen, dan had je mooi wat
extra films kunnen kijken ;D

Don_Paul

Jullie zijn Fight Club nog vergeten. Die hoort in dit rijtje zeker ook thuis. Lola Rennt is natuurlijk weer een heel andere variant van plotwendingen.
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Hootie

Behalve een aantal klassiekers die al staan vermeld vind ik de volgende ook vrij aardig

The Crimson Rivers
Met Jean Reno als inspecteur uit Parijs die in de bergen een paar moorden moet oplossen. Macabere sfeer met inteelt op een elite universiteit. Heerlijk puzzel werk.

Minority Report
Met Tom Cruise als agent van een buro die ingrijpen op het moment dat iemand een moord wil plegen. Dader wordt dus opgepakt en bestraft alvorens hij een misdrijf heeft gepleegd.. Een paar fraaie wendingen op het einde.

The silence of the lambs
Toelichting overbodig, maar de deurscene waarbij Jody Foster dus op het foute/goede adres blijkt aan te bellen.

Seven
Dit omdat je niet zou verwachten dat Hollywood een "sad" einde aan de film geeft.

Mvgr. Hootie.

Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Loric

"No Luke, I am your father."


Loric


Jenkins

Ook een film met 'n erg sterke wending:



8)

Lucky.L

#31
Primal Fear met Richard Gere en Edward Norton <==[natuurlijk weer een superrol]!!

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

astrobart

even kijken ik dacht meteen aan de machinist (een must) ;D

astrobart

wat te denken van de nedelandse film kloake

Gerbrand

Ik zat te denken aan "Magnolia" (overigens de enige film waarin Tom Cruise echt goed is).

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die kikkers had zien aankomen  ;)

Voor mijn vriendin trouwens een reden om totaal op die film af te knappen

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

squeek

ik vond lucky number slevin wel erg verrassend. stukje bij beetje krijg je meer zicht op hoe het ineen steekt.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Loric

Laten we 'Spoorloos' niet vergeten. Brrrr.


Loric

Erik

daar zijn tcoh 2 versies van? maar ik neem aan dat je nl versie bedoeld die was idd brr
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nelisje

Veel van de hiervoor genoemde films..

toevoeging:
American History X. Wel niet echt een plotwending maar geweldig om te zien hoe en skinhead/ neo nazi bij gebrek aan alternatieve wel met negers om moet gaan en er dan achter komt dat er niet zo aardige personen tussen zitten maar ook goede mensen. En dat blanken en zwarten eigenlijk niet zo heel veel verschillen.

Ronin. Waar het in het begin mercs zijn die voor iemand werken waar ze later tegen moeten strijden.

Kjelt

Wel een beetje gedateerd maar blijft leuk en veel plotwendingen: Shattered

Loric

Quote from: Erik on August  5, 2006, 14:21:45
daar zijn tcoh 2 versies van? maar ik neem aan dat je nl versie bedoeld die was idd brr

De NL versie natuurlijk!
Overigens is daar een prachtige (bare-bones) Criterion editie van te krijgen.


Loric

richardnl


Hootie

Gisteren "I"nside man" gezien. Was ook best aardig.

Hootie.
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

wil

Quote from: Arno P on April  6, 2006, 21:02:02
Mulholland Drive.... ;D >:D ;)
Was ook het eerste dat in me opkwam :)
Maar ik vind Vanilla Sky toch ook nog steeds een heel fijne  :D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Hootie

Gisteren Donny Darko gezien. Plotwending was errug oke.

Hootie.
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Chris80

Wat ik ook wel redelijk sterk vond was "Eternal Sunshine of the Spotless Mind"

En verder al een aantal die hier genoemd zijn:
A beautiful mind
6th sense
Donnie Darko
Fight Club
The usual suspects

En nog wel meer :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

Mark S

Laten we naast veel eerder genoemden vooral Angel Heart niet vergeten!

astrobart

mag ik nog even the illusionist toevoegen ;D

JCL

Nog niet genoemd Matrix Reloaded. Al wel genoemd Minority Report, mega goeie film is dat!

Een plotwending waar je ook stil van wordt is het einde van The Constant Gardener. Kan niet uitgepraat raken over deze film, gewoon super hoe goed die is! Je wordt helemaal meegesleept in het verhaal en hoewel het duidelijk is dat er een complot is, blijft het een verarris dat Hij op het eind zichzelf laat vermoorden om zo het complot aan het licht te brengen helemaal super gedaan en super in beeld gebracht.

Lynxxx

#49
Leuke plotwendingen:

Joy Ride
en natuurlijk - HOE IS HET MOGELIJK DAT IE HIER NOG NIET STAAT?!?! - Audition :-)


From Dusk Till Dawn is ook geweldig hehe

Fight Club vond ik toch wel een van de meest indrukwekkende plotwendingen hebben


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl