De grote Cine4Home LCD vergelijkingstest

Started by Starred, April 4, 2006, 21:32:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Hij is er weer, de grote Cine4Home LCD vergelijkingstest! Zeer nuttig voor degenen die op het punt staan een LCD projector aan te schaffen.
http://www.cine4home.de/tests/projektoren/LCD-Vergleich3/LCDVergleich3.htm

neptune

zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

Ben het alleen niet helemaal eens met de grayscale verhalen van de TW600.
Bij calibratie krijgen we hem hier volledig recht (als ik geen gebruik maak van de colorspace instellingen trouwens).
Het is dus een beetje dubbel verhaal.

Wat we soms doen met de units na 200 uur is deze filteren met een groen filter en alsnog de calibratie gebruiken van de colorspace en de fleshtones van de grayscale je krijgt dan een bijna rechte grayscale (beter als wat ze op de site laten zien) maar goed je hebt hem dan niet out of the box natuurlijk :D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  5, 2006, 12:05:34
Ben het alleen niet helemaal eens met de grayscale verhalen van de TW600.
Bij calibratie krijgen we hem hier volledig recht (als ik geen gebruik maak van de colorspace instellingen trouwens).
Het is dus een beetje dubbel verhaal.

Wat we soms doen met de units na 200 uur is deze filteren met een groen filter en alsnog de calibratie gebruiken van de colorspace en de fleshtones van de grayscale je krijgt dan een bijna rechte grayscale (beter als wat ze op de site laten zien) maar goed je hebt hem dan niet out of the box natuurlijk :D

MvrGr.
Frank
Ik moet bekennen dat ik niet het hele verhaal heb gelezen, meer even doorgescand, maar ik had het idee dat de review over out-of-the box projectors ging, dus ongecalibreerd.
zet hier iets neer

Tazzy

Dat is op zich wel jammer omdat Cine4Home ook aan calibratie doet
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

Audiofiel

Quote from: hielco on April  5, 2006, 13:18:56
Ik moet bekennen dat ik niet het hele verhaal heb gelezen, meer even doorgescand, maar ik had het idee dat de review over out-of-the box projectors ging, dus ongecalibreerd.

In het verhaal zijn de projectors juist WEL afgeregeld, hielco. Er staan zelfs voor-en-na grafiekjes bij.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

neptune

Quote from: Audiofiel on April  5, 2006, 15:22:38
In het verhaal zijn de projectors juist WEL afgeregeld, hielco. Er staan zelfs voor-en-na grafiekjes bij.

oops :-[
Ik heb het dus niet goed genoeg bekeken, sorry
zet hier iets neer

Rob_Dingen

Hoi

Ik vind het een goed vehaal en het komt overeen met mijn conclusies.
Hulde voor Cine4home nog nooit heb ik zo op onjuiste zaken kunnen betrappen en de testen zijn zeer uitgebreid en eerlijk.

Rob

Audiofiel

Nu nog zo'n zelfde grote vergelijkingstest met DLP projectoren... :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.