Verzoek aan TV zenders om hun Logos (grotendeels) te verwijderen...

Started by kohns, March 24, 2006, 08:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr_Parker

Zelf als film liefhebber snap ik dat die logo's storend zijn, uiteraard is die reclame net zo storend.
Ik hoop echter dat men ook inziet dat er geen onderuit komen aan is, niet omdat de omroepen niet naar ons willen luisteren maar omdat ieder zijn eigendom (terecht) wil beschermen.

Een zender betaald heel veel geld om een film of serie uit te mogen zenden, de commerciele hebben dan ook nog een groter budget ter beschikking door het uitzenden van meer reclame. Omdat ze nu niet willen dienen als makkelijkere "download server" dan kazaa en co plaatsen ze hun logo permanent in beeld. Neemt men nu een uitzending op met een dvd recorder zal iedereen die er een kopietje van krijgt dat het van zender X afkomstig is etc... Daarnaast dient het logo ook als eigen reclame, zo van: "Kijk wat wij allemaal uitzenden".

Uiteraard gaat de ene zender wel wat netter om met hun logo's dan de ander. Zo heeft de Duitse RTL een kleine semi transparant blokje terwijl de nederlandse RTL opvallend wite logo's gebruikt. SBS gooit ook nog wat rood er in, de publieke zenders en talpa zijn van mening beide boven hoeken te moeten gebruiken. Veronica is van mening het logo in een erg groot formaat te moeten gebruiken en zo kan ik dan nog net als jullie doorgaan. De logo's zullen echter nooit "optioneel" worden of weg blijven, dat moge duidelijk zijn.

De reactie gegeven door Talpa lijkt me een uit de catogerie: "niet netjes, ondoordacht snel". Daar had een mooier, diplomatieker antwoord op gegeven kunnen worden. Bijv. wij proberen met het bijgekomen "logo" tien de mensen (opnieuw) te overtuigen onze zender op de tiende plaats in het geheugen van de tv te plaatsen. Dit logo zal over x dagen / weken / maanden / jaren weer verdwijnen waarna alleen het bekende talpa logo over zal blijven.

Ik moet overigens ook nog even opmerken dat ik het juist best waardeer dat de Duitse RTL tegen het eind van de race tijdens de reclame nog een klein venster met de race in beeld laat. In het verleden (vorig jaar) had SBS nog geen / nauwelijks reclame tijdens de races. Maar de nederlandse RTL had daarvoor ongeveer 2 maal zoveel reclame als de Duitse RTL, dat zelfde verwacht ik overigens met ingang van volgend jaar ok weer. Dus en minder reclame en ook nog een met een klein venster tijdens enkele van die reclame blokken, wat is er dan mis? Misschien de timing van de reclame, maar die kunnen ze ook maar beperkt zelf bepalen. De reclame blokken mogen immers niet te dicht op elkaar zitten etc...

Misschien dat ik te veel de kant van de zenders lijk te kiezen, maar voor een deel is er gewoon geen ontkomen aan. Sterker nog, binnen nu en een paar jaar verwacht ik dat als het zo door gaat ook de bioscopen, dan wel de filmmaatschappijen en de film-distributeurs logo's in beeld gaan plaatsen in de bioscoop en in de film op dvd. Simpel om bij kopieen ook daar blijvend de film te kenmerken. Dus als we met zijn allen zo door blijven gaan verzieken we het gelukkig helemaal.

grid8400

Quote from: Mr_Parker on August 10, 2006, 21:18:02
Misschien dat ik te veel de kant van de zenders lijk te kiezen, maar voor een deel is er gewoon geen ontkomen aan. Sterker nog, binnen nu en een paar jaar verwacht ik dat als het zo door gaat ook de bioscopen, dan wel de filmmaatschappijen en de film-distributeurs logo's in beeld gaan plaatsen in de bioscoop en in de film op dvd. Simpel om bij kopieen ook daar blijvend de film te kenmerken. Dus als we met zijn allen zo door blijven gaan verzieken we het gelukkig helemaal.

Een watermerk is niet erg, maar maak hem minder aanwezig, doe het zoals BBC-HD ofzo, subtiel en in een gradient van 20% ofzo.

En wat bedoel je met je opmerking: "....Dus als we met zijn allen zo door blijven gaan verzieken we het gelukkig helemaal..." ?

Samsung LED UE55D8000 - Denon 2807 - KEF front iQ9 / center iQ6c / surround iQ1 - BD6500 - macmini PLEX

Mr_Parker

Quote from: grid8400 on August 10, 2006, 21:22:00
En wat bedoel je met je opmerking: "....Dus als we met zijn allen zo door blijven gaan verzieken we het gelukkig helemaal..." ?

Uiteraard is dit deel sarcastisch bedoelt.
Met zijn allen bedoel ik degenen die in de bioscoop hun cameraatje opstellen en dan de film opnemen en dan op internet (via ebay of kazaa en co) aanbiedne en de mensen die voor jan en alleman (liefst tegen betaling natuurlijk) kopietjes trekken van dvd's.
Een oplossing waardoor filmmaatschappijen al serieus naar gekeken wordt is het watermerken van alle films. Hierbij kan men aan het merken van enkele frames denken, maar zeker ook aan het merken van de gehele film met een logo en dit dus reeds in de bioscoop en ook op dvd. En dan is het dus echt mis.

Ik hoop dat je / men nu mijn eind opmerking kan begrijpen.

En inderdaad zoals ik al aangaf is de ene zender beter / fatsoenlijker / vriendelijker in het watermerken of hoe men het ook wil noemen dan de ander.

oud_account_1

Quote from: Mr_Parker on August 10, 2006, 21:18:02
Ik moet overigens ook nog even opmerken dat ik het juist best waardeer dat de Duitse RTL tegen het eind van de race tijdens de reclame nog een klein venster met de race in beeld laat. In het verleden (vorig jaar) had SBS nog geen / nauwelijks reclame tijdens de races. Maar de nederlandse RTL had daarvoor ongeveer 2 maal zoveel reclame als de Duitse RTL, dat zelfde verwacht ik overigens met ingang van volgend jaar ok weer. Dus en minder reclame en ook nog een met een klein venster tijdens enkele van die reclame blokken, wat is er dan mis? Misschien de timing van de reclame, maar die kunnen ze ook maar beperkt zelf bepalen. De reclame blokken mogen immers niet te dicht op elkaar zitten etc...
Gaat de F1 dan weer terug naar RTL, of wordt de Nederlandse wet gewijzigd waardoor reclameblokken binnen programma's mogelijk worden?

Quote
Misschien dat ik te veel de kant van de zenders lijk te kiezen, maar voor een deel is er gewoon geen ontkomen aan. Sterker nog, binnen nu en een paar jaar verwacht ik dat als het zo door gaat ook de bioscopen, dan wel de filmmaatschappijen en de film-distributeurs logo's in beeld gaan plaatsen in de bioscoop en in de film op dvd. Simpel om bij kopieen ook daar blijvend de film te kenmerken. Dus als we met zijn allen zo door blijven gaan verzieken we het gelukkig helemaal.
Als ze dat in de bioscoop of op DVD's gaan doen, dan zal ik ze netjes een bedankbrief sturen en geen bioscoop meer bezoeken of DVD's kopen.
Het is te debiel voor woorden dat juist betalende 'klanten' de dupe worden van dit soort kortzichtige akties.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

astrobart

Kunnen we ze niet aanklagen voor opzettelijk vernielen van iemands mooie plasma of crt

Mr_Parker

Quote from: squadra on August 10, 2006, 21:51:30
Gaat de F1 dan weer terug naar RTL, of wordt de Nederlandse wet gewijzigd waardoor reclameblokken binnen programma's mogelijk worden?

Het gaat terug naar RTL, met ingang van volgend seizoen, ook seizoen 2008 en 2009 zullen bij RTL zijn. Daarna is het opnieuw bieden geblazen voor de geintresseerden.

Ik hoop persoonlijk wel dat ze nu eens afstappen van dhr. O. Mol, A. Kalf gaat nog maar dhr, O. Mol is voor mij de reden dat ik, indien ik het kan en mag bepalen, de Duitse RTL kijk.

Zo wie zo is Nickie Lauda die in het voorprogramma de co presentator is veel meer rond uit over zijn meningen.
Zo zei hij vanaf sec 1 na de actie van Schumacher in Monaco dat dit niet deugde en dat hij bestraft moest worden. Toen de straf bekend was vond hij deze duidelijk te laag. Hij was wel zo eerlijk om aan te geven dat ze in zijn tijd hetzelfde gedaan zouden hebben, alleen zij wisten waar het wel en niet kon in verband met camera's.

Ook afgelopen weeked was hij eerlijk. Als hij in de situatie van Alonso was geweest had hij bij de start Schumacher van de baan gereden. Het weer en het niet meer kunnen remmen zou hem dan wel vrij pleiten van opzet. Dat is toch stukken beter dan dhr. O. Mol die 1 sec na de actie van Schumacher: "Briljant" tig keer schreeuwde, en vervolgens ook nog niet kom begrijpen waarom hij bestraft werd.
Maar dat is mijn mening over een geheel off-topic verhaal.

On-topic: SBS had vorig jaar wel het record met het verpiepen van het beeld met logo's tijdens formule 1. Eccelstone plaatst het F1 logo links of rechts onder, aantal ronden midden boven. SBS vervolgens SBS links boven, SBS Autosport Rechts boven. Op de vrije opening onder (links of rechts) werd met grote regelmaat een klassement of toerental etc getoont (door "Eccelstone"). Toen was er echt sprake van beeld vervuiling waardoor het onderwerp niet meer om aan te zien was.

Oja, een bron over F1 terug bij RTL: RTL

oud_account_1

Quote from: Mr_Parker on August 10, 2006, 23:11:36
Het gaat terug naar RTL, met ingang van volgend seizoen, ook seizoen 2008 en 2009 zullen bij RTL zijn. Daarna is het opnieuw bieden geblazen voor de geintresseerden.

Ik hoop persoonlijk wel dat ze nu eens afstappen van dhr. O. Mol, A. Kalf gaat nog maar dhr, O. Mol is voor mij de reden dat ik, indien ik het kan en mag bepalen, de Duitse RTL kijk.

Zo wie zo is Nickie Lauda die in het voorprogramma de co presentator is veel meer rond uit over zijn meningen.
Zo zei hij vanaf sec 1 na de actie van Schumacher in Monaco dat dit niet deugde en dat hij bestraft moest worden. Toen de straf bekend was vond hij deze duidelijk te laag. Hij was wel zo eerlijk om aan te geven dat ze in zijn tijd hetzelfde gedaan zouden hebben, alleen zij wisten waar het wel en niet kon in verband met camera's.

Ook afgelopen weeked was hij eerlijk. Als hij in de situatie van Alonso was geweest had hij bij de start Schumacher van de baan gereden. Het weer en het niet meer kunnen remmen zou hem dan wel vrij pleiten van opzet. Dat is toch stukken beter dan dhr. O. Mol die 1 sec na de actie van Schumacher: "Briljant" tig keer schreeuwde, en vervolgens ook nog niet kom begrijpen waarom hij bestraft werd.
Maar dat is mijn mening over een geheel off-topic verhaal.

On-topic: SBS had vorig jaar wel het record met het verpiepen van het beeld met logo's tijdens formule 1. Eccelstone plaatst het F1 logo links of rechts onder, aantal ronden midden boven. SBS vervolgens SBS links boven, SBS Autosport Rechts boven. Op de vrije opening onder (links of rechts) werd met grote regelmaat een klassement of toerental etc getoont (door "Eccelstone"). Toen was er echt sprake van beeld vervuiling waardoor het onderwerp niet meer om aan te zien was.

Oja, een bron over F1 terug bij RTL: RTL
Bedankt voor de info.
Ik vind het jammer dat 't weer terug gaat, nu zal ik nog minder kijken.
Het voordeel is dan dat als ik per ongeluk een race zie, dat ik weg kan zappen als er reclame komt :)
<rant>
'Vroeger' was F1 spannend, tegenwoordig is alleen de kwalificatie spannend.
De race is een langdradig gebeuren waarbij alleen uitvallers en missers in de pits voor spanning zorgen (uitgezonderd vorige race).
En de toekomst ziet er ook niet positief uit, waarschijnlijk moeten ze over 2 jaar rijden met auto's voorzien van elektromotor en zonnepanelen.
Je hebt dan gewonnen als je accu aan het eind van de rit nog steeds vol is en je netjes hebt gereden.
Om het spannend te maken zijn er dan ook kruispunten en verkeerslichten.
</rant>
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Mr_Parker

Quote from: squadra on August 10, 2006, 23:43:17
...waarschijnlijk moeten ze over 2 jaar rijden met auto's voorzien van elektromotor en zonnepanelen.
Je hebt dan gewonnen als je accu aan het eind van de rit nog steeds vol is en je netjes hebt gereden.
Om het spannend te maken zijn er dan ook kruispunten en verkeerslichten.

Lijken me allemaal geweldige opties.
;D ;D ;D ;D

Leuke Casper / Calvin en Hobbes avatar overigens.

TheSeparator

@astrobart

Als er inderdaad logo's zijn ingebrand op plasma schermen of CRT projectoren dan lijkt mij de gang naar een rechter voor compensatie een goed initiatief. Immers, zoals ik al eerder vermeldde in deze thread, er zijn geen waarschuwing die het continu kijken naar RTL4 of welke zender dan ook ontraden voor gebruikers van zulke apparaten.

Het bewijs lijkt mij er eenvoudig te leveren.  :)

Is er op dit forum iemand die hier meer ervaring mee heeft ?

Groeten,
TheSeparator
Who cares about separation, continuous climbs, direct routes, profile adherence, Barco TFT panels 2048x2048, roller-coasters, CPDLC, Flight Level 490, 5.0 NM, Boeing 787 and A388 ??

Raphie

Je wordt niet verplicht om naar de zenders te kijken toch? ;)
JBL PRX Power!

denoontje

Eigenlijk zou je gewoon per programma moeten betalen, en dan heb je die logo's helemaal niet nodig..

Echter als je paytv zou krijgen worden de logo's wellicht noor door de strot geduwd.

Het ergste is dat we indirect dit zelf allemaal betalen...lang leve de vrije economie   :-[>:D

Reclame kost geld en is nodig om in de vrije markt je proberen te onderscheiden van de concurrent. Reclamebudgettten zijn echter eneorm, en die worden gewoon verdisconteerd in de kosten van een product. Winst willen bedrijven altijd halen, conclusie: de prijs van een artikel stijgt en wie betaalt dat weer......juist ;)

TheSeparator

Misschien zijn die stilstaande, inbrandende logo's zo slecht nog niet als de commercie ze vereist.
Ik moet niet denken aan voortdurend bewegende, niet inbrandende logo's....

Groeten,
TheSeparator

Who cares about separation, continuous climbs, direct routes, profile adherence, Barco TFT panels 2048x2048, roller-coasters, CPDLC, Flight Level 490, 5.0 NM, Boeing 787 and A388 ??

Bengbeng

QuoteVerzoek aan TV zenders om hun Logos (grotendeels) te verwijderen...

Ik zag dat de BBC inmiddels het verzoek ingewilligd heeft.  :)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Kjelt

Het is wachten op de eerste amerikaanse rechtzaak waarbij een plasma-eigenaar een omroep aansprakelijk stelt voor de geleden schade  ;D

Mr_Parker

Quote from: Kjelt on August 12, 2006, 13:30:35
Het is wachten op de eerste amerikaanse rechtzaak waarbij een plasma-eigenaar een omroep aansprakelijk stelt voor de geleden schade  ;D

Men nemen een Amerikaanse handleiding van een Philips plasma scherm:
QuoteWarning concerning stationary images on the TV screen
A characteristic of Plasma Display Panels is that displaying the same image for a long time can cause a
permanent after-image to remain on the screen. This is called phosphor burn in.
Normal use of the TV should involve the showing of pictures that contain constantly moving and changing
images that fill the screen.

En dit is slechts 1 van de vele extra onderdelen in de Amerikaanse handleidingen.

Bengbeng

Ik vraag me af; er moet toch wel één of andere hoge baas zijn bij bijv. SBS6 die
thuis een mooie 50" Pioneer plasma heeft hangen, en ziet dat het logo zijn plasma sloopt?
Of kijkt hij niet naar z'n eigen rotzooi uitzendingen?  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox