Probleem Pioneer 436

Started by stefklep, March 16, 2006, 14:49:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gogo

Quote from: mozzer on April 18, 2006, 15:11:07
Hier is een SVCD te vinden waarmee je je plasma extra goed door de eerste paar uurtjes heen kunt helpen http://www.eaprogramming.com/. Het bestand is maar 2Mb groot maar uitgepakt 700Mb (komt door de herhalende kleurpatronen). Zou ook goed moeten werken voor het wegpoetsen van image retention (logo's).

Hoewel ik nog geen plasma heb verzamel ik alle hulp programmatjes vast.
Ziet er grappig uit met al die snel verspringende kleuren je moet alleen niet te lang kijken anders word je knetter gek ;)
Denk wel dat het werkt.
Als iemand er resultaat mee heeft die een plasma bezit dan hoor ik het graag.

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

stefklep

Quote from: new kid in town on April 18, 2006, 13:18:57
Wat nu? Wat ga je doen?
Hopen dat het toch weggaat na een x- aantal uren?

Ik wacht nog even ik zit bijna aan me 500 uren, en heb die vcd geprobeert, als het niet helemaal weg gaat wordt het kebe bellen en vragen of ze er iets aan kunnen doen voor de rest. Ik ben helaas heel kieskeurig en ik betaal immers geen 4000 euro voor zo'n tv. Het blijft voor de rest gewoon een geweldig ding, ik geniet er elke dag heel veel van.

Vincent

Quote from: stefklep on April 19, 2006, 21:05:01
Ik wacht nog even ik zit bijna aan me 500 uren, en heb die vcd geprobeert, als het niet helemaal weg gaat wordt het kebe bellen en vragen of ze er iets aan kunnen doen voor de rest. Ik ben helaas heel kieskeurig en ik betaal immers geen 4000 euro voor zo'n tv. Het blijft voor de rest gewoon een geweldig ding, ik geniet er elke dag heel veel van.

Hi

We vinden iig een oplossing dat lijkt me logisch .. Ik hoop dat het vanzelf wegtrekt hou me iig even op de hooogte hoe
het loopt.

Mvg

Vincent

stefklep

Quote from: Vincent on April 19, 2006, 23:37:10
Hi

We vinden iig een oplossing dat lijkt me logisch .. Ik hoop dat het vanzelf wegtrekt hou me iig even op de hooogte hoe
het loopt.

Mvg

Vincent

Hey,

Ik zit aan me 500 uur ( zelf er over) en het blijft helaas gewoon nog staan, heb daarom Kebe gebelt vandaag die hebben even 2 dagen nodig om met pioneer te bepraten wat ze er aan gaan doen. Ben behoorlijk benieuwd wat er nou gaat gebeuren.

Maar blijf het bij zeggen op dit na is en blijft het een prachtig scherm, gisteren naar de mediamarkt geweest en ja er zijn maar weining schermen die dit overtreffen wat pioneer kan.

gogo

Quote from: stefklep on April 21, 2006, 09:42:12
Hey,

Ik zit aan me 500 uur ( zelf er over) en het blijft helaas gewoon nog staan, heb daarom Kebe gebelt vandaag die hebben even 2 dagen nodig om met pioneer te bepraten wat ze er aan gaan doen. Ben behoorlijk benieuwd wat er nou gaat gebeuren.

Maar blijf het bij zeggen op dit na is en blijft het een prachtig scherm, gisteren naar de mediamarkt geweest en ja er zijn maar weining schermen die dit overtreffen wat pioneer kan.

Waar ik me een beetje zorgen ommaak is dat als pioneer besluit een nieuw scherm te leveren dan begint alles weer van voor af aan, en ik begreep dat jij qau instellingen alles toch wel volgens het boekje hebt gedaan.

gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

new kid in town

Quote from: stefklep on April 21, 2006, 09:42:12
Hey,

Ik zit aan me 500 uur ( zelf er over) en het blijft helaas gewoon nog staan, heb daarom Kebe gebelt vandaag die hebben even 2 dagen nodig om met pioneer te bepraten wat ze er aan gaan doen. Ben behoorlijk benieuwd wat er nou gaat gebeuren.

Maar blijf het bij zeggen op dit na is en blijft het een prachtig scherm, gisteren naar de mediamarkt geweest en ja er zijn maar weining schermen die dit overtreffen wat pioneer kan.

Hé Stefklep,
Vorige week was je nog zo positief en zag je niets meer :(
Nu wel weer? Waardeloos, hoe kan dat nu weer terug zijn?
Zoals je wel gelezen zult hebben, is in een ander topic een brief van Pioneer gepost, waarin 1000-1500 uur
genoemd wordt als risico uren. :-\
Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Is er al iemand op dit forum die de kritische uren voorbij is en nu nergens last meer van heeft? Die dus uit ervaring kan beweren dat de logo's weg zijn en niet meer zijn teruggekomen?

Gr.
New kid in town

 

stefklep

Quote from: gogo on April 21, 2006, 11:22:10
Waar ik me een beetje zorgen ommaak is dat als pioneer besluit een nieuw scherm te leveren dan begint alles weer van voor af aan, en ik begreep dat jij qau instellingen alles toch wel volgens het boekje hebt gedaan.

gogo
Yip is waar, maar ik denk zelf niet dat ze een nieuwe gaan leveren. Ik merk dat je gewoon maximimaal de helderheid op 15 moet zetten en zo veel mogelijk logo's moet uitzoomen vaak kan dat helaas niet. Maar goed we zien wel even af wat het opleverd. Want hoe het er nu uitziet is nou ook niet bepaald vrolijk van te worden.

stefklep

#57
Quote from: new kid in town on April 21, 2006, 12:53:45
Hé Stefklep,
Vorige week was je nog zo positief en zag je niets meer :(
Nu wel weer? Waardeloos, hoe kan dat nu weer terug zijn?
Zoals je wel gelezen zult hebben, is in een ander topic een brief van Pioneer gepost, waarin 1000-1500 uur
genoemd wordt als risico uren. :-\
Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Is er al iemand op dit forum die de kritische uren voorbij is en nu nergens last meer van heeft? Die dus uit ervaring kan beweren dat de logo's weg zijn en niet meer zijn teruggekomen?

Gr.
New kid in town

 

Ik zal je eerlijk vertellen ze hebben het plasma weer opgehangen toen ik heb ik even snel gekeken met een dvd waar de zon scheen helaas vel dus ik denk dat ik het zo niet gezien heb, ik had namelijk weining tijd op dat momement en de rest van de week heb ik nauwelijks tv gekeken. En nu zat ik de laaste dagen film te kijken en het viel gewoon gelijk heel in norm op bij witte en gekleurde achtergronden. En mischien ben ik een pietje persies maar ja voor dat geld verwacht je dat gewoon niet echt, er was mijn natuurlijk verteld dat je heel voorzichtig moest omgaan er mee heb ik zeker te weten gedaan ben nog nooit zo voorzichtig geweest echt alles opgevolged wat er hier op het forum stond. Maar goed ik wacht even af wat ze willen doen heb er iedergeval veel vertrouwen in.

gogo

Quote from: new kid in town on April 21, 2006, 12:53:45
Hé Stefklep,

Is er al iemand op dit forum die de kritische uren voorbij is en nu nergens last meer van heeft? Die dus uit ervaring kan beweren dat de logo's weg zijn en niet meer zijn teruggekomen?

Gr.
New kid in town 

Er moet toch wel iemand zijn die het scherm gekocht heeft toen alle instellingen duidelijk waren op dit forum.
En die nu de 500 uur al voorbij is, van die forum leden zal ik graag vernemen of het echt werkt en ze nergens
last van hebben.

Dus wie oh wie kan bevestigen dat het mogelijk is met de juiste instellingen geen inbrand problemen te krijgen.


gr gogo

Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

dmeerpa

#59
Quote from: mozzer on April 18, 2006, 15:11:07
Hier is een SVCD te vinden waarmee je je plasma extra goed door de eerste paar uurtjes heen kunt helpen http://www.eaprogramming.com/. Het bestand is maar 2Mb groot maar uitgepakt 700Mb (komt door de herhalende kleurpatronen). Zou ook goed moeten werken voor het wegpoetsen van image retention (logo's).

CD gebrand maar werkt niet om mijn Marantz DV7600  :(
op mijn PC lukt het dan weer wel.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

JCL


dmeerpa

Quote from: JCL on April 23, 2006, 17:27:01
PC op TV aansluiten?

Dat is geen probleem, ik heb een component kabel van mijn PC naar de TV lopen. Maar op mijn PC had ik de indruk, dat ie ni kon volgen.
Vond ik wel vreeld, op een AMD64 3200 met een ATI Radion 850XT PE.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

new kid in town

Quote from: stefklep on April 19, 2006, 21:05:01
Ik wacht nog even ik zit bijna aan me 500 uren, en heb die vcd geprobeert, als het niet helemaal weg gaat wordt het kebe bellen en vragen of ze er iets aan kunnen doen voor de rest. Ik ben helaas heel kieskeurig en ik betaal immers geen 4000 euro voor zo'n tv. Het blijft voor de rest gewoon een geweldig ding, ik geniet er elke dag heel veel van.
Stefklep,
Nog nieuws te melden? Is het al wat minder geworden of zie je nog geen verbetering?

stefklep

Quote from: new kid in town on April 24, 2006, 22:53:24
Stefklep,
Nog nieuws te melden? Is het al wat minder geworden of zie je nog geen verbetering?
Nee helaas helemaal niet, het lijkt alleen maar erger geworden te zijn weet niet hoe het kan maar goed, ik wacht nog vol spanning af op Kebe/pioneer wat ze gaan doen er aan. Ik ben benieuwd als ze het gaan repearen dat ik de tv weer zo lang kwijt ben en wat ze er aan kunnen doen, zal denk ik zelf wel een nieuw display worden geplaast maar volgens mijn kijken ze nu wat goedkoper is. Dus we zien weer af en als er nieuws is meld ik het gelijk.

gogo

Quote from: gogo on April 21, 2006, 16:26:10
Er moet toch wel iemand zijn die het scherm gekocht heeft toen alle instellingen duidelijk waren op dit forum.
En die nu de 500 uur al voorbij is, van die forum leden zal ik graag vernemen of het echt werkt en ze nergens
last van hebben.
Dus wie oh wie kan bevestigen dat het mogelijk is met de juiste instellingen geen inbrand problemen te krijgen.

gr gogo

Niemand :( :(
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

GTDesign

Mijn 506 heeft er nu bijna zo'n 1000 uren opzitten. Zondag Formule1 op SBS6 gekeken. nu heb ik zowel links als recht boven het SBS6 logo staan.  ;D >:(
Maar ik maak me er niet druk om. na een aantal dagen is weer alles verdwenen.

quyen

#66
Ik wil de 506fde kopen in juni , dus na 1000 uur nog last van inbranden? na een paar dagen is het weg,
hoe doe je dat?  Dus als mijn vrouw naar tv wil kijken met logos dan branden ze wel in ook na 1000 uur
een verkoper vertelde mijn dat alle plasmas toch op ten duur zullen inbranden met logos ook na de 1500 uur
daarom weet ik het niet meer of ik er een koop. >:(

gogo

Quote from: GTDesign on April 25, 2006, 18:50:41
Mijn 506 heeft er nu bijna zo'n 1000 uren opzitten. Zondag Formule1 op SBS6 gekeken. nu heb ik zowel links als recht boven het SBS6 logo staan.  ;D >:(
Maar ik maak me er niet druk om. na een aantal dagen is weer alles verdwenen.

Staan jou instellingen nog steeds op inspelen of staat hij nu strak afgesteld :)

gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

GTDesign

Nadat het toestel ca 800 branduren achter de rug had heb ik hem op de ISF stand gezet.

quyen

#69
als je hem niet of de ISF stand zet ,brand hij dan niet in ,heb je dat al getest?  :)
zou je dat willen testen aub>?  mensen die er al een hebben daar kunnen wij van leren
dus ik hoop dat je dat wil proberen of ook dan er logos blijven staan?
mijn dank! ;)

grid8400

#70
Quote from: quyen on April 25, 2006, 20:34:36
als je hem niet of de ISF stand zet ,brand hij dan niet in ,heb je dat al getest?  :)
zou je dat willen testen aub>?  mensen die er al een hebben daar kunnen wij van leren
dus ik hoop dat je dat wil proberen of ook dan er logos blijven staan?
mijn dank! ;)

Hier sluit ik mij bij aan, ik volg deze thread met heel veel interesse omdat ik van plan ben een 436XDE aan te schaffen, echter dit probleem met de logo's is toch iets wat mij eventueel ervan weerhoudt. Ik heb geen zin om voor mijn vriendin die naar RTL kijkt, er een tv naast te zetten, omdat er anders logo's inbranden, no ijlen or whatever....

Samsung LED UE55D8000 - Denon 2807 - KEF front iQ9 / center iQ6c / surround iQ1 - BD6500 - macmini PLEX

Snowmaster

De enige reden dat ik nog geen plasma heb, is omdat ik een Pioneer wil zonder problemen.  Ik zie Philips schermen regelmatig draaien met hun HD demo en deze draait ook op andere merken (schijnt formeel niet te mogen). Er is dan niet 1 scherm met een ingebrand Philips logo, behalve......juist......de Pioneer.
Het jeukt mij aan alle kanten, want het mooiste scherm qua uiterlijk blijft de Pioneer, maar.....de beeldkwaliteit zet mij langzaam aan het denken. Afgelopen zaterdag uitvoerig de nieuwe Philips LCD, de PV 60 en de 436 vergeleken. Pioneer wordt langzaam ingehaald door de concurrentie en LCD wordt wel erg goed.  De Pioneer had de minste dieptewerking tot mijn verbazing, en glinsterende oppervlakken leefden niet. De Philips en de Pana kwamen bijna overdreven scherp over, haast iets te hard. Door tijdgebrek kon ik niet blijven freubelen in de menu's, maar ga ik dit zeker nog doen, want het wordt tijd voor een alternatief.....het WK nadert !

     
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

new kid in town

Quote from: GTDesign on April 25, 2006, 20:14:24
Nadat het toestel ca 800 branduren achter de rug had heb ik hem op de ISF stand gezet.

Kijk jij ook normaal TV (en dus geen DVD) in de ISF stand?
Dat is mij echt niet mooi, hoor!
Iedereen heeft last van hoge bloeddruk, zo rood zijn de hoofden en ook de rest
vind ik een te rode gloed hebben.
En mijn 436 FDE is toch gecalibreerd door de Master uit Emmeloord.

new kid in town

Quote from: snowmaster on April 25, 2006, 22:39:11
want het wordt tijd voor een alternatief.....het WK nadert !


Jongens, staar je niet blind op het WK bij aankoop van zo'n dure plasma. Dat duurt maar 4 weken en dan maar hopen dat Nederland zo lang mag meedoen. De TV zal toch in het dagelijks gebruik naar tevredenheid goed moeten functioneren.
Persoonlijk zeg ik: het WK is in juni, de IFA in augustus. Scheelt maar twee maand, maar wel heleboel nieuwe ontwikkelingen.
Dan zou ik op de IFA wachten. Geduld is een schone zaak.

GTDesign

Quote from: new kid in town on April 25, 2006, 22:58:17
Kijk jij ook normaal TV (en dus geen DVD) in de ISF stand?
Dat is mij echt niet mooi, hoor!
Iedereen heeft last van hoge bloeddruk, zo rood zijn de hoofden en ook de rest
vind ik een te rode gloed hebben.
En mijn 436 FDE is toch gecalibreerd door de Master uit Emmeloord.


Zowel DVD als Digitale TV kijk ik op de ISF stand.
Alleen de commerciele zenders (rtl4, rtl5 enz.) brengen wat teveel kleur met zich mee, de rest is allemaal goed.